سایر خودروهای اروپاییمسابقات

رونمایی از اولین خودروی مسابقه‌ای خودران

روبو ریس Roborace به‌صورت رسمی از اولین خودروی مسابقه و الکتریکی بدون راننده رونمایی کرد. این خودرو که نام روبوکار را به خود گرفته در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا به نمایش درآمده است.

2017-robocar-final-version
مدیرعامل روبو ریس آقای Denis Sverdlov به همراه مدیر طراحی شرکت آقای Daniel Simon از این خودرو رونمایی کردند.

این شرکت تلاش دارد تا پلتفرمی برای بهترین مهندسان دنیا باشد تا این مهندسان سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای را توسعه دهند که جاده‌های دنیا را تغییر دهد.

2017-robocar-final-version1
Sverdlov گفت:

این لحظه‌ای بسیار مهم برای روبو ریس است زیرا ما روبوکار را با دنیا به اشتراک می‌گذاریم و قدم بزرگ دیگری را در پیشبرد تکنولوژی الکتریکی بدون راننده برمی‌داریم. من به تمام تیم و شرکا و به ویژه به کاری که دانیل در ساخت این خودروی زیبا انجام داده افتخار می‌کنم.

او ادامه می‌دهد:

این برای ما بسیار مهم بود که ارتباطی عاطفی بین خودروهای بدون راننده خلق کنیم و برای تعریف آینده خودمان انسان‌ها و روبات‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

این خودرو توسط سیمون طراحی شده است کسی که وسایل نقلیه‌هایی را برای فیلم‌های علمی تخیلی هالیوود طراحی کرده است. خودروی موردبحث ما وزنی ۹۷۵ کیلوگرمی و طول ۴.۸ متری دارد.

این خودرو ۴ پیشرانه داشته که هرکدام قدرت ۴۰۲ اسبی داشته و با استفاده از مجموعه باتری ۵۴۰ کیلوواتی می‌تواند به سرعت بالای ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

این خودروی بدون راننده از تکنولوژی‌های زیادی بهره می‌برد که شامل پنج LIDAR، دو رادار، هجده حسگر اولتراسونیک، دو حسگر سرعت اپتیکال و GNSS هستند. مغز متفکر Drive PX2 انویدیا قادر است در هر ثانیه ۲۴ تریلیون محاسبه را انجام دهد و برنامه‌ریزی آن توسط مهندسان نرم‌افزار شرکت با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای صورت خواهد گرفت.

2017-robocar-final-version2
سیمون می‌گوید:

روبو ریس زمینه‌ی جدیدی را در موتور اسپورت باز خواهد کرد و از آنجایی که ما می‌دانیم، قادر خواهد بود به افزایش غیر قابل توقف هوش مصنوعی پاسخی درخور دهد.

او ادامه می‌دهد:

ما به رونمایی از خودرویی عملکردی که به ایده‌ی اصیل خود یعنی طراحی نادر در صنعت خودرو وفادار مانده افتخار می‌کنیم. ما از عرضه‌ی این خودرو احساس بسیار خوبی داریم.

روبو ریس پلتفرمی آزاد برای کمپانی‌هایی که به دنبال توسعه‌ی سخت‌افزارهای بدون راننده خود هستند تهیه کرده است.

مغز روبوکار پلتفرم انویدیا DRIVE PX 2 است و خودرو از هوش مصنوعی برای از عهده برآمدن پیچیدگی‌های ذاتی رانندگی خودکار استفاده می‌کند. خودروی یاد شده از یادگیری ۳۶۰ درجه برای هوشیاری از موقعیت‌های مختلف اطراف استفاده می‌کند.

Rob Csongor معاون بخش خودروی انویدیا می‌گوید:

روبو ریس و انویدیا حاصل همکاری خود برای شتاب بخشیدن به توسعه‌ی سیستم یادگیری عمیق به منظور ایمن‌تر کردن سرنشینان و خودروهای تجاری را به نمایش درآورده‌اند.

میشلین یکی از کمپانی‌های معروف است که از پلتفرم روبو ریس برای توسعه‌ی نسل بعدی لاستیک‌های جاده‌ای خود استفاده می‌کند. این لاستیک‌ها قادر خواهند بود تا از عهده‌ی سرعت‌های بالا و فرمت‌های جدید رانندگی بربیایند.

لاستیک‌های بکار رفته در روبوکار روی خودروهای جاده‌ای نیز استفاده خواهند شد زیرا تصمیم بر این است که این تکنولوژی‌های پیشرفته مستقیماً از پیست به خیابان‌ها بیایند.

2017-robocar-final-version3
Pascal Couasnon مدیر موتوراسپورت میشلین می‌گوید:

ما در میشلین همیشه متعهد به خلاقیت و نوآوری و استفاده از رویدادهای جهانی و موتوراسپورت به منظور بهبود محصولاتمان بوده‌ایم.
هم‌اکنون روبو ریس فرصتی منحصربه‌فرد برای ما فراهم کرده تا تلاش‌های خود را انجام داده و بدانیم که دنیای خودروهای خودران چگونه است. میشلین نمی‌خواهد که بخشی از آینده باشد بلکه می‌خواهد به شکل دادن آن کمک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Omid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خیلی کار زیرکانه ای کردن که اولین “خودروی مسابقه ای” خودران رو ساختن
    درحالی که همه شرکت ها درگیر ساخت خودران های شهری هستن و اعتراف کردن که فعلا اینکار غیرممکنه، اینا سراغ خودران توی پیست رفتن که خیلی ساده تره

    توی پیست مسابقه دیگه خبری از ترافیک و عابر و سرعتگیر و تقاطع های پیچیده نیست! فقط ریسینگ لاین و رقبای مسابقه هستن. همین کارشون رو ساده تر میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      برعکس دوست عزیز تو پیشت المان ها و الگو های غیرقابل پیش بینی زیادی هست اگر تو پیست توسعه پیدا کنه این هوش مصنوعی دیگه بزرگراه و توی شهر براش مثل یه بازی ساده میشه اگه تو بخش فنی هم دقت کرده باشی اکثرا شرکت ها ماشین هارو توی رالی ها توسعه میدن چون فشاری که تو یه هفته مسابقه به ماشین میاد ممکنه برابر با ده یا بیست سال رانندگی روزمره باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Omid

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (81 ديدگاه)

        از نظر مکانیکی و فشاری که به خود ماشین میاد درسته توی پیست شرایط سخت تره.
        منظور من بخش برنامه نویسی و هوش مصنوعی قضیه هستش. فکر میکنم محیط پیست برای برنامه نویس های هوش مصنوعی تقریبا پیچیدگی کمتری نسبت به شهر و خیابون های عمومی داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    الان آگه این ماشین تو مسابقات اول بشه جام رو به ماشین میدن! مدال رو دور گردن ماشین میندازن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بشینی فورزا بازی کردن مردم توی گیمنت رو ببینی از این مسابقات خودران بهتره ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جالب میشه. خطرات و هزینه هم به شدت پائین میاد. اون موقع تیم های بیشتر میتونن شرکت کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ببخشید دوستان میدونم کامنتم بی ربطه ولی شاید برخی براشون جالب باشه مهندس جمشید ارین یک پویش مردمی ایجاد کرده برای تحریم خودروهای داخلی و همچنین پس گرفتن کارخانه مصادره شده ی خود سمند های برقی تولید شده رو هم میخواد دوباره در ملاعام مردم تستشون کنن که گویا دویست کیلومتر برد داره و تو ۵ دقیقه شارژ میشن فیلم هاش تو اپارات هست نمیدونم چرا سایت لینک قبول نمیکنه اقای احمد زاده اگه میشه یه مقاله در رابطه با این مرد بزرگ و کمپین مردمیش تهیه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ahmad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    زرشک!
    تمام لذت مسابقات و ماشین های مسابقه ای به راننده هاشونه
    مسابقه رباتیک تمام ماشینی خالی از خطا های بشری چه جذابیتی میتونه داشته باشه؟!
    چقدر این خودرو های خودران دارن جذابیت های دنیای خودرو رو کم میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداوندا
    تمامی تکنولوژی خودران را نابود کن!

    اگر خودروان کمک کنه خطای انسانی کم بشه خوبه
    اما اگر به این پیشرفت ادامه بده، کم کم رانندگی انسانی ممنوع میشه
    چیزی که ماشین بازا دوست ندارن اتفاق بیفته
    رانندگی برای خیلیا لذت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      موافقم
      فکر کنم کسانی که دارن سیستم های خودران رو توسعه میدن کسانی هستن که فکر میکنن ماشین وسیله ایه که فقط باید باهاش از نقطه ی A به نقطه B برن
      و دیگه به خودِ رانندگی کردن علاقه ای ندارن!
      ولی مثلا برای خود من رانندگی یه لذته جزو علایقم هست!! برای همین نمیتونم خودران رو درک کنم
      فقط درحد سیستم های کمکی مثل کنترل راداری سرعت و فاصله و سیستم های کمکی دیگه کافیه. فعلا با این سطح دانش ما از هوش مصنوعی ماشین تمام خودران یه رویائه که حالا حالا ها بهش دست پیدا نمیکنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. REZA ///AMG

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دیدن رقابت چهارتا آهن قراضه چه لذتی واسه مردم میتونه داشته باشه؟ ملت مسابقه رو به خاطر آدماش میبینن … کلا همه چیو به خاطر آدما میبینن … مسابقات فیلم ها سریال ها نمایش ها حتی رکورد ها …. حتی تو فیلمی مثل ترنسفورمرز با وجود اینکه نقش اصلیو مشتی ربات بر عهده دارند اما باز هم دوتا عاشق و معشوقو با یه نقش پفکی به زور تو داستان جا میدن بلکه برای مردم قابل دیدن باشه وگرنه عمرا کسی فیلمو نگاه می کرد !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. B& m

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشین خودران و برقی از هردوشون متنفرم ماشین باید صدای موتور داشته باشه اگزوزش نعره بکشه. برقی دیگه چه کوفتیه. برا خانوما و سوسولا خوبه. بقول دوستمون خداوندا همشونو نابود کن ! ولی افسوس تا چند ساله دیگه صدای ماشینا رو نمیشه شنید و این خیلی بده.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا