نیکو رزبرگ، هر مسابقهای را که از خط اول آغاز کرده با برتری به پایان رسانده است. این اتفاق در پیست کاتالونیا نیز تکرار شد و رزبرگ که در تعیین خط توانسته بود سریعتر از همه، پیست را طی کند، در مسابقه نیز پیشتازی خود را حفظ کرد و با فاصله ای قابل توجه از رقبا و مخصوصاً همتیمی خود لوئیس همیلتون، از خط پایان گذشت.
بدین ترتیب میتوان گفت که تنها تهدید واقعی برای همیلتون و مدعی شماره دو برای قهرمانی، همین رزبرگ است.
رزبرگ با استراتژی دو پیت استاپ در برابر سه پیت استاپ همیلتون، توانست فاصله خود را زیاد کند. یک مشکل جزئی در هنگام پیت استاپ همیلتون نیز ۵.۳ ثانیه از او زمان گرفت.
سباستین فتل که امید میرفت در تعطیلات این چند هفته با خودروی بهینهشدهتری در میدان حاضر شود، باعث ناامیدی شد و البته همچنان او و همتیمیاش، رایکونن تنها تعقیبکنندگان جدی تیم مرسدس به شمار میآیند.
فرناندو آلونسو هم برای اولین بار، مسابقه را در خانه به علت مشکل مکانیکی خودروی مک لارن خود ناتمام گذاشت که باعث ناامیدی خیل هواداران اسپانیایی وی شد.
اکنون همیلتون با ۱۱۱ امتیاز همچنان صدر جدول این فصل را در اختیار دارد و نیکو رزرگ با ۲۵ امتیازی که دشت کرده و رسیدن به امتیاز ۹۱ در تعقیب وی است. سباستین فتل از فراری، ۸۰ امتیاز دارد و کیمی رایکونن، همتیمی وی نیز ۵۲ امتیازی است. دو راننده تیم ویلیامز هم یعنی والری بوتاس و فیلیپه ماسا با ۴۲ و ۳۹ امتیاز ردههای پنجم و ششم را در اختیار دارند.
مسابقه بعدی، دو هفته دیگر در موناکو برگزار خواهد شد.
جایگاه | راننده | تیم | زمان |
۱ | Nico Rosberg | Mercedes | ۱:۴۱:۱۲.۵۵۵ |
۲ | Lewis Hamilton | Mercedes | ۱:۴۱:۳۰.۰۶۶ |
۳ | Sebastian Vettel | Ferrari | ۱:۴۱:۵۷.۸۹۷ |
۴ | Valtteri Bottas | Williams | ۱:۴۲:۱۱.۷۷۲ |
۵ | Kimi Raikkonen | Ferrari | ۱:۴۲:۱۲.۵۵۷ |
۶ | Felipe Massa | Williams | ۱:۴۲:۳۳.۸۶۹ |
۷ | Daniel Ricciardo | Red Bull | Lapped |
۸ | Romain Grosjean | Lotus | Lapped |
۹ | Carlos Sainz | Toro Rosso | Lapped |
۱۰ | Daniil Kvyat | Red Bull | Lapped |
۱۱ | Max Verstappen | Toro Rosso | Lapped |
۱۲ | Felipe Nasr | Sauber | Lapped |
۱۳ | Sergio Perez | Force India | Lapped |
۱۴ | Marcus Ericsson | Sauber | Lapped |
۱۵ | Nico Hulkenberg | Force India | Lapped |
۱۶ | Jenson Button | McLaren | Lapped |
۱۷ | Will Stevens | Manor | Lapped |
۱۸ | Roberto Merhi | Manor | Lapped |
R | Pastor Maldonado | Lotus | Retired (44) |
R | Fernando Alonso | McLaren | Retired (25) |
سیاوش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عشق است راننده آلمانی با خودرو آلمانی فکر کنم تو موناکو هم رزبرگ اول شه
یک ایتالیایی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عملکرد فراری تو این فصل خیلی بهتر شده.
shahryar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا پس این ردبول چرا اینطوری شد؟؟
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شهریار جان، ردبول یه جورایی توی فصل قبل خودش موند
گویا تغییرات خیلی کمی توی ماشینش داد و فکر میکرد که همون ماشین میتونه این فصل هم دووم بیاره که اینجوری نشد
با آزاد بودن تغییرات، شاید اواسط فصل تا حدودی به مسابقات برگرده
shahryar
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴مرسی صادق جان.
ایشالا که برگرده
enzo
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴رزبرگ هم تو تعیین خط دیروز و هم ریس امروز کاملا مسلط بود واین بار بدون هیچ حرف وحدیثی برنده شد و برگشت به کورس
ولی کلا مسابقه فوق العاده متوسطی بود .1 بار ندیدم تو این پیست کاتالونیا یه ریس قشنگ و به یاد موندنی از آب در بیاد هرسال مسابقاتش معمولی و بدون هیجان خاص تموم میشه
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. فک کنم کم کم دیگه باید مطمئن بشیم که بنز اوله. گرچه از اول هم همین انتظار ازش میرفت. اما انتظار نداشتم فراری بتونه دوم بشه، که انگار داره میشه :)
احمد باقری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴تا اینجای کار که بنز خیلی خوب کار کرده. هر سال هم داره بهتر میشه. بقیه تیمها باید یه تغییراتی توی ماشینهاشون بدن نه اینکه با همون ماشینهای قبلی بیان.
مسعود
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی خشحالم که نیکو دوباره به کورس برگشت چون پارسالم واقعا حقش قهرمانی بود.
ماشین بنز طبق امار مهندسین مسابقات هم از احاظ ایرودینامیکب و هم مکانیکی یه سذ و گردن از بقیه بالاتره.
زنده باد بنز ستاره ای که هرگز از اسمون خودروی دنیا پابین نمیتد.
رامکال
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴این پیروزی شیرین رو به هواداران خوب تیم بسیار موفق مرسدس بنز تبریک میگم.
میلاد جان و همچنین رضا و احمد و… مبارکتون باشه.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
ممنون داداشم
ایشالا قهرمانی امسال هم در خدمت باشیم ;-)
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مسابقه تا زمانی که راننده ها از تایرهای مدیوم استفاده میکردند حالت عادی و هیجانیش دنبال میشد اما زمانی که تایر ها به سخت تغییر کرد اختلاف فراری ها با مرسدس خیلی بیشتر شد و جای تعجب داشت که چرا راننده های فراری با این تایرها مشکل داشتند و زمانهای خوبی ثبت نکردند.
enzo
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آره دقیقاً
تا قبل از پیت استاپ و با تایر مدیوم فراری خوب بود . اختلاف تایما کم بود حتی فتل با رزبرگ هم که جلوش خالی بود و درگیر رقابت نبود خیلی فاصله زیادی نداشت همیلتون رو هم داشت خوب کنترل میکرد ولی با تایر هارد خیلی کمتر از انتظار بودن جوری که رزبرگ هم تو مصاحبه بعدش گفت تعجب کردم چرا فراری تو استینت دوم اینقدر کند شد .
کلا استراتژی فراری تو این مسابقه به خوبی قبل نبود
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست داشتم همیلتون اول میشد،ولی رزبرگ هم بچه خوبیه،گناه داره بنده خدا :D
اگه رقابت فقط بین دو تا تیم نبود هیجانش خیلی بیشتر میشد.
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فک کنم مسابقات رالی رو پوشش نمیدین؟
متین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام …
آلونسو نمیتونه با تیم مک لارن هوندا زیاد دووم بیاره و احتمالا آخر فصل از تیمش جدا میشه … فراری هم زیاد خوب کار نکرد من این دفعه احتمال میدادم که رایکونن سوم بشه ، یا مثه بحرین چهارم ولی پنجم زیاد جالب نیست !!! … شب خوش
enzo
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴رایکونن تو بحرین رزبرگ رو هم گرفت ودوم شد
ولی خودش میگفت تو بارسلونا باآپدیتای ایرودینامیکی فراری مشکل پیدا کرده و مشکل ستاپ ماشین رو داشته که مجبور شدن برگردن به همون قطعات قبلی و تو ریس فقط فتل آپدیت جدید رو داشت
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴قرارداد آلونسو یکساله ست
Pooya
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴راستی ، چرا جنسن باتن اینقدر افت کرده؟!!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین مک نبوده
باتن همیشه راننده خوبی بوده و هست
“باتن کمپرسی” معروفه دیگه … :-D