مسابقات

پیروزی همیلتون در روزی که هو شد

مسابقه گرندپری اتریش، نهمین مرحله از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست ردبول با اتفاقات زیادی همراه بود. رانندگان مرسدس، باز هم برخورد و تصادفی مشکوک را تجربه کردند تا مدیر تیم این موضوع را بی‌عقلی بخواند. کاری که به‌راحتی یکی از سکوها را از تیم مرسدس گرفت اما می‌توانست عواقب بسیار بدتری داشته باشد و در انتهای مسابقه هر دو راننده را از دور خارج کند.

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria
لوئیس همیلتون، مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود. هم‌تیمی وی، نیکو رزبرگ در تعیین خط دوم شده بود اما به‌واسطه تعویض گیربکس، پنج رده پنالتی دریافت کرد و مسابقه را از خط هفتم شروع کرد. اما این موضوع باعث نشد که او خود را به رده اول مسابقه نرساند. رقابت همیلتون و رزبرگ که در این مسابقه رده اول و دومی را با هم عوض می‌کردند، تا اواخر مسابقه نیز ادامه یافت. در این میان رانندگان دیگری نظیر سباستین فتل، که روز تولد وی نیز بود، فرناندو آلونسو، فیلیپه ماسا، نیکو هالکنبرگ، سرجیو پرز و چند راننده دیگر به دلایل متعدد از دور مسابقه خارج شدند. سباستین فتل که در قسمتی از مسابقه پیشتاز شده بود به علت ترکیدگی لاستیک و برخورد با دیواره پیست، مسابقه را ناتمام گذاشت.

اما واقعه اصلی در دور پایانی اتفاق افتاد. زمانی که در پیچ نخست، همیلتون قصد سبقت از رزبرگ را از خارج پیچ داشت و البته فاصله آنها به علت ترمزگیری دیرتر رزبرگ کاهش یافته و همیلتون را به خارج از پیست هدایت نمود. این برخورد بسیار جزئی نتیجه وخیم‌تری به همراه داشت و باله جلوی خودروی رزبرگ آسیبی جدی دید و بدین ترتیب، سرعت خودروی او به حدی کاهش یافت که مقام اولی را با جایگاه چهارمی در آخرین ثانیه‌های مسابقه عوض کرد.

maxresdefault
مکس ورشتاپن بار دیگر از برخورد راننده‌های مرسدس سود جست و روی سکوی دومی رفت. کیمی رایکونن نیز مقام سوم را به دست آورد.
همیلتون اما توسط تماشاچیان هو شد. او در مصاحبه‌اش گفت که این موضوع چیزی را عوض نمی‌کند و او این مسابقه را برده است و البته این برخورد نیز اشتباه رزبرگ بود. رزبرگ نیز مشکل ترمزهایش و قرار گرفتن همیلتون در مسیر اشتباه را دلیل این برخورد دانست. داوران با بررسی این صحنه، نهایتاً رزبرگ را به دلیل اینکه پس از تصادف توقف نکرده، ۱۰ ثانیه و ۲ امتیاز پنالتی، جریمه کردند.

RACE-RESULT

Constructor-Standings

Driver-Standings
در این مسابقه تیم ویلیامز با پیت استاپی ۲.۱۶ ثانیه‌ای رکورد زد و سریع‌ترین دور پیست نیز به همیلتون با زمان یک دقیقه و ۸ ثانیه و ۴۱۱ صدم ثانیه تعلق یافت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. خسته شده

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    جالبه داوران اون گندی که همیلتون در مسابقه اسپانیا زد و جریمه نکردن ولی اینو و دو امیتاز منفی دادن اگر همیلتون بالاتر از مقامه پنجمی بیاره این فصل هیچ ارزشی نداره گرچه اینا هیچکدوم اهمیت نداره این اهمیت داره که روزبرگ خیلی بهتر از همیلتونه و مطمئنا وتل فراتر از روزبرگه و بهترین راننده جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagani

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      یه نظرسنجی
      آیرتون سنا…لایک
      مایکل شوماخر….دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagani

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        با اینکه میدونم مایکل یه افسانه ست..
        ولی کسی که فرمولا رو به این درجه از محبوبیت رسوند به نظر من آیرتون سنا بود که یه سبک خاص تو رانندگی داشت,,, جسارت بی حد و مرز و شخصیتی فوق العاده مردمی داشت,,,,,,,,,,واقعا روحش شاد
        و همچنین آرزوی سلامتی برای شوماخر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Pagani

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      یه نظر سنجی دیگه
      فراری….لایک
      ردبول…..دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Pagani

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      سباستین فتل…..لایک
      نیکو رزبرگ……دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رقابت نظرسنجی؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina.d

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    شبکه ورزش چرا دیشب پخش نکرد ؟؟؟!!پس کی پخش میکنن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      در جواب به سینا:شبکه ورزش کلا هر دفعه یه چیزی فازش رو میگیره یه دفعه والیبال که من نمیدونم چه اهمیتی داره نشون دادن والیبال صربستان ایتالیا .حالا هم تو ردو فرانس جوشونو گرفته.کلا نظره مخاطبین هم براشون اهمیت نداره هرچی خودشون بخوان نشون میدن.
      یکی نیست بهشون بگه حداقل شبکه ورزش رو دوتا کنید تا مشکل نداشته باشین.
      در جواب به خسته شده:رزبرگ بهتر از همیلتون و فتل بهتر از همشون؟
      فتل که آرزوش شده این فصل دوتا قهرمانی بیاره.
      همیلتون هم این فصل اکثرا مشکلات فنی براش بوده وگرنه الان صدر جدول بود.
      بالاتر از مقامه پنجمی بیاره همیلتون این فصل هیچ ارزشی نداره؟
      خسته شده جان شما تعیین میکنی این رو؟
      مهم اینه که همیلتون اول شد همین.
      سباستین فتل که اصلا تو مسابقه هیچم شد واقعا بهترین رانندست!!!!!!!!!
      اگه همیلتون مشکل فنی براش پیش نیاد تو این فصل قطعا قهرمانه فقط بهتره تمرکز کنه رو رانندگیش نه رقابت با کسایی که زیاد مهم نیستن.وهمینطور استارت زدنش هم درست کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تبریک به همه هوادارای مرسدس به خصوص همیلتون
    کاملا مشخصه در برخورد قبلی طبق کارشناسی داوران و کارشناسان شبکه های مختلف هر دو راننده مقصر بودند و در این برخوردم به نظر رازبرگ فضای کافی به همیلتون نداد و جریمه هم شد (حتی می تونستن جریمه بیشتری بدن).به نظر می رسه همیلتون داره روی ستارتش کار می کنه این مسابقه استارت خوبی زد تو رانندگیم که تو 2 سال گذشته همه چی رو ثابت کرده رازبرگ حرفی واسه گفتن نداشته فقط هر جا ماشین همیلتون مشکل داشته اول شده.
    مکث وشتپنم مثل همیشه عالی بود وبه نظر ردبول پیشرفت خیلی بیشتری نسبت به فراری داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کاملا معلوم بود در برخورد قبلی هر دو مقصر بودن (چون یکی در شبکه ورزش انگلیس پرسته مثل خودشون و اونجا زندگی کرده باور کنید اگر فیلمشو و ببینید خندتون میگره) ولی اینجا روزبرگ به همیلتون فضا ندا و جریمه شد و بیشترم باید میشد!!!!!!!در دوسال گذشته همه چی و ثابت کرده!!!!!!! رازبرگ! حرفی برای گفتن نداشت!!!!!!!هرجا ماشینه همیلتون خراب شد اون برنده شد!!!!!!!!!!! به این میگن دروغ مغلطه محض یه اسمه دیگه هم داره این جور حرف زدن ها که میشه تویهن به فهم و درک مخاطب نباید با شما حرف زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. متین

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (183 ديدگاه)

        سلام …
        خسته شده عزیز متاسفانه شما اون مسابقه ای رو دیدی که اون محمدخانی (که فک کنم از کیمی هم خجالتی تره!) مسابقه رو گزارش کرده بود و اون رو صباغ پیشنهاد داده بود که این مرحله رو گزارش کنه … اون اصلن ندید که رزبرگ از همیلتون سبقت گرفته و تازه بعد از اینکه فهمید حرفش رو اصلاح کرد و گفت که همیلتون مقصره (حتی اشاره هم کرد) … ولی در کل اصن گزارش کردن بلد نبود! … ای کاش جاویدی گزارش میکرد … ولی همون صباغ بهتره :) … پیشنهاد میکنم یه بار هم که شده یه مسابقه رو با گزارش صباغ ببین … خسته شده عزیز متاسفانه یکی هست که علاقه شدیدش به انگلیس باعث شده که چشم و گوشش رو ببنده به هر چی که گفته میشه … این جور آدما هیچ جوره نمیتونن حرف حق رو قبول کنن … سباستین وتل راننده ای هستش که اگه میومد تو مرسدس نمیذاشت حتی یک راننده هم پول پوزیشن بیاره …
        “یه راننده کند تو یه ماشین سریع، سریع تر از یه راننده سریع تو یه ماشین کند هست” فک کنم همین جمله کافی باشه … همچنین باید قبول کرد که هنوز فراری مشکلاتی داره و به اندازه مرسدس سریع نیست …
        به امید موفقیت فراری … ضمنا عید همه مبارک !

        شب خوش …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      اتفاقا هرجا ماشینه روزبرگ مشکل داشت همیلتون قهرمان شد مثل همین مسابقه که به خاطر تعویض گیربکس نتونست از دوم شروع کنه و در دو مسابقه قبلی و در مسابقه اسپانیا که عقب تر بود از همیلتون ولی در استارت گرفتش و همیلتون به عمد زد عقبش و در یه مسابقه دیگه که حضور ذهن ندارم و ماشیه روزبرگ خراب شد و رده ای نتونست بگیره اینا همش نشون میده روزبرگ راننده بهتریه و قابل تر همیلتونم به خاطر ماشینه مرسدس قهرمان میشد والا استعداد ورانندگیه سباسیتن وتل از همشون بالاتره و بعدشونم روزبرگه که از همیلتون بهتره واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس، حرف نداری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. walid

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    همیلتون عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elemento

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من میگم سال همیلتون دیگه در کنار رزبرگ نخواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Infinite

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    مرسدس بنز، این فصل نباید آزادی بیشتری به رانندگان تیم می‌داد.
    این دو راننده امسال درگیری زیادی با هم پیدا کردند. تیم‌های دیگه نتونستند مرسدس بنز رو از جایگاه اول پایین بیارن اما این دو راننده دارن این کار رو می‌کنن. این دو راننده در حال حاضر بیشتر از تمرینات ورزشی به جلسات روانشناسی احتیاج دارند تا رفتارشون در تقابل با هم رو کنترل کنند.
    به امید موفقیت مرسدس بنز در مسابقات بعدی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. HAMID

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    همیلتون آخرش کار خودشو کرد
    تو مسابقه قبلی خراب کرد اینبار با این حرکت جبرانش کرد
    در مجموع به نظر من هم همیلتون هم رزبرگ خیلی خوبن ولی بهتره باهم باشن اگرنه اوضاع خیلی بدتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شما اگه ادعا می کنی از داورای فرمول 1 و کارشناسای اسکای اسپرت و 10 کانال دیگه بیشتر می فهمی من نمی دونم ولی تماما گفتن مقصر هر دو بوده و همیلتونم جریمه نشده ولی تو این برخورد رازبرگ جریمه شده شما به جای حرف از گشور پرستی برو از دو تا جای معتبر دو تا مقاله بخون بعد بیا این جا صحبت کن فلانی انگلیس پرسته فعلا بیشتر از همه خود شما داری نشون می دی المان پرستی با این صحبتا.رزبرگ دو فصل با ماشین برابر حرفی واسه گفتن نداشته مگر این که بگیم همیلتون دو فصل تو 40 تا مسابقه همه رو شانس آورده که این می شه توهین به شعور مخاطب.مشکل شما اینه که نمی تونی ببینی یه انگیلیسی با یه ماشین آلمانی چنین افتخاراتیو داره به دست می یاره و حمایت استوره(نیکی لودا)به طور کامل داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      حامد جان اشتباه نکن یک انگلیسی با یک تیمه کاملا انگلیسی و همچنین مهندسی انگلیسی.
      به این دوتا لینک توجه کن متوجه میشی از سایته اصلی خوده فرمول یک مرسدس.
      https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brackley/
      https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/
      من دیگه حرفی ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حامد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    مرسی از اطلاعاتی که دادی من نمی دونستم دیگه واقها حرفی واسه گفتن نمی مونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      قابل نداشت داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    در مسابقه ی دیروز دو تیم فراری و مرسدس برای فتل و همیلتون استراتژی پیت استاپ بدی را انتخاب کردند.
    در حالی که تصاویر از خودروی فتل نشان میداد تایرها کاملا نابود شدن ولی فتل در پیست باقی ماند تا تایر نابود بشه و همیلتون هم که راننده اول بود طبق روال همیشگی اولین نفر باید وارد پیت میشد ولی با تعویض دیرهنگام و از دست دادن تایم پشت رزبرگ به پیست برگشت و در نهایت منجر به اون اتفاق شد.
    اگر این جدال برای رانندگان مرسدس باقی بمونه مثل جریان فتل و وبر در ردبول، نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت و بهتره در این زمینه اعمال مدیریت کنند تا دیر نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    امیدوارم مرسدس به جای همیلتون از فتل استفاده کنه. همیلتون بره همون مک لارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا