مسابقات

پیروزی آسان همیلتون با طعم تاکوی مکزیکی

لوئیس همیلتون نشان داد که عزم خود را برای یک قهرمانی دیگر جزم کرده و می‌خواهد فاصله‌اش با نیکو رزبرگ را به نفع خود تغییر دهد. اما این برای قهرمانی همیلتون کافی نیست و اگر رزبرگ در دو مسابقه باقیمانده بتواند حتی دوم شود، باز هم قهرمانی این فصل را از آن خود خواهد نمود.

lewis
در همان ابتدای مسابقه مکزیک و در حضور هزاران تماشاگر مشتاق و پرشور در اولین پیچ، چرخ جلوی سمت راست همیلتون قفل کرد و باعث خروج خودروی او از پیست و ورود به چمن‌ها شد اما این موضوع با بریدن پیچ حتی به زیان او تمام نشد و فاصله‌ای که او با رزبرگ در خط دوم ایجاد نمود تا پایان مسابقه هم حفظ و حتی بیشتر شد. به‌گونه‌ای که در نهایت با فاصله زمانی ۸.۳۵۴ ثانیه‌ای، همیلتون و رزبرگ از خط پایان گذشتند.

مسابقه تقریباً بدون حادثه خاصی پیش رفت اما حوادث دو دور مانده به انتهای مسابقه، داستان دیگری رقم زد. زمانی که فتل در حال سبقت‌گیری از ورشتاپن، راننده جوان تیم ردبول و گرفتن رتبه سوم از او بود، ورشتاپن با خروج و بریدن پیچ از این اتفاق گریخت. دز این زمان انتظار می‌رفت تا داوران مسابقه ورشتاپن را جریمه کنند اما بررسی این موضوع به انتهای مسابقه واگذار شد. فتل که بسیار عصبی شده بود کم‌کم ریکاردو را نیز نزدیک به خود می‌دید و سرانجام در یک پیچ برخوردی نیز با او داشت. در انتهای مسابقه، این ورشتاپن بود که جلوتر از فتل از خط پایان گذشت و سوم شد. اما خیلی زود با پنالتی ۵ ثانیه‌ای داوران روبرو شده و سکو را به فتل داد. این پایان ماجرا نبود زیرا داوران پس از بازبینی برخورد فتل و ریکاردو، راننده تیم فراری را هم ۱۰ ثانیه جریمه کردند و شادی سکو برای فتل به تلخی گرایید و جایگاه سومی به ریکاردویی اهدا شد که پنجمین خودروی عبوری از خط پایان بود.

مکس ورشتاپن، حادثه آخر مسابقه برای خود را مشابه با کاری دانست که همیلتون انجام داد و این پنالتی را خنده‌دار عنوان کرد. او همچنین به طرز صحبت فتل و الفاظ رکیک او نیز انتقاد کرد و گفت که فتل باید دوباره به مدرسه برگردد تا درست صحبت کردن را یاد بگیرد. دنیل ریکاردو نیز گفت که فتل شایستگی سکو را نداشت. ریکاردو گفت که فتل ابتدا برای سبقت به او راه داده اما در هنگام ترمزگیری ناگهان راه را به روی بسته است. ریکاردو همچنین به عدم جریمه همیلتون نیز در ابتدای مسابقه اعتراض نمود. جالب اینکه فتل به عنوان بهترین راننده این مسابقه از دید تماشاگران انتخاب شد!

formula-1-gran-premio-de-mexico-2016

driver-standing

constructor-standings
مسابقه بعدی در برزیل و مسابقه آخر در ابوظبی برای شناخت پیشتازان و قهرمان این فصل بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. hsn safari

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا همیلتون جریمه نشد؟؟؟؟…چرا مکس و لوییس درست و حسابی جریمه نمیشن؟؟؟؟…
    چرا مکس نباید جایگاه برگردونه تا هم تیمیش به وتل برسه؟؟؟
    فرمول یک نیست که فرمول چندتاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mortrza

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (123 ديدگاه)

      همیلتون چرا باید جریمه میشد؟
      صباغ توضیح داد در چه شرایطی براش جریمه صادر میکردن
      همیلتون به نظرم چون بعد از اومدن سیفتی کار فاصلش برگشت به همون مقدار قبل از پیچ جریمه نشد. باید فاصله رو برمیگردوند که فاصله برگشت
      برای روزبرگ هم جریمه در نظر نگرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        مسابقات فرمول یک داره خیلی جذاب و دیدنی می شه الان رقابت بین آلمان و انگلیس و ایتالیاس دو راننده خوب از بنز دو تا از ردبول و دوتا از فراری رقابشون خیلی خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (804 ديدگاه)

          کجاش جذابه چند ساله همش رزبرگ اول میشه حالا یه زمانایی هم هملیتون دیگه مطمئنیم جایگاه اول دومی ماله ایناس

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. X5

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (122 ديدگاه)

      جالب اینجاس مکس با اون‌کارش باعث شد ریکیاردو به فتل برسه و یه جوری پنالتی فتل تقصیر مکس همیلتونم که تابلو یه میونبور زد کلی زمان خرید شاید اگه‌این‌کارو نمیکرد قسمت که ترافیک بود داشتن لپ میکردن جایگاهشو واسه جایگاهش مشکی پیش میومد
      ولی کلا این مکس مسابقاتو خراب میکنه رانندگیش عالیه ولی خیلی رو اعصابِ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elemento

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    واقعا برای فتل خیلی زشته که کسی با سن کمتر مثل ورشاپین بهش بگه باید دوباره بره مدرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد زهیری

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ورشتاپن مگه هر حرفی بزنه درسته ؟!!! که به قهرمان 4 دوره برگشته داره اراجیف میبافه اونو اگه ولش کن به پدرشم توهین میکنه چون هنوز خیلی چیزاست که یاد نگرفته .
      اینکه کم کم داره محبوبیت کمشم از دست میده چون بیش از حد مغوره و خود خواهه هم سناش و هم دورهاش هستن دیگه کویات ساینز هیچ کدومشون همچین اخلاق غیر قابل تحملی ندارن .
      مکس شاید از نظر عملکرد از بقیه بیشتر دوست داره خودشو نشون بده و نشون بده که استعداد بهتری داره اونم دلیلش غرور بیش از حد جوونیشه ولی خداییش ساینز و کویات خیییلی بهترن .
      مکس هم بعید میدونم زیاد اخلاقش اجازه پیشرفت بش بده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فرمول یک دیگه خیلی مسخره شده سکو فتل ردبول خراب کردن با این نوع داوری هر چند عاشق فرمول یکم مدیران فرمول یک از موتو جی پی یاد بگیرن که جذابیت یعنی چی تا الان هشت راننده مختلف موتو جی پی تو این فصل قهرمانی بدست اوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      من خودم تیم مرسدس رو دوست دارم ولی اینکه همش مرسدس داره برنده میشه داره خسته کننده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چرا همیلتون جریمه نشد!!!!
    اگه با این منطق که هرکی جلوتره بره میانبر بزنه و پیچ و ببره که همه اینکارو میکنن 2 تا پیچ و برید حتما باید پنالتی میگرفت مسخرست واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهزاد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    زمانی که همیلتون میانبر زد جلوتر از نفر پشت سر وارد پیچ شد و تخلفی محسوب نمیشه مگر اینکه این کار برای سبقت گیری از نفر جلوتر انجام بگیره، و طبق قوانین اگر یک راننده چندین بار چهار چرخ خودرو خودش را از پیست خارج کنه یا میانبر بره و موجب بشه زمان های کمتری بزنه با جریمه روبرو خواهد شد البته قبلش اخطار صادر میشه.
    این مدیر فراری نمیدونم رو چه حسابی دستور پیت استاپ برای رایکونن صادر کرد در حالی که تایر هاش براحتی تا اتمام مسابقه دوام داشت یا حداقل با ورود دیرتر و استفاده از تایر سافت یا سوپر سافت اونو وارد مسابقه میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ای ول به همیلتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد زهیری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فرمول یک فعلی به چئدتا چیز نیاز داره البته از دیدگاه بنده حقیر:
    1.تیم داوری منصف که بدون هیچ چشم پوشی قاطع ترین و به حق ترین تصمیم رو در مورد هر راننده بگیره بدون لحاظ کردن هیچ چیزی که منجر به ایجاد مجدد فرصت اشتباه برای راننده شه .
    2.ارزش قائل شدن برای تیم های پایین جدول و راننده های پایین جدول بدین معنا که حتی تو کوچکترین تصمیم هم از اونا نظر و مشاوره بخوان در این صورت کم تر احتمال تک قطبی شدن هست .
    3.سوا از جایزه ای و پولی که فرمول یک از اسپانسرا میگیره که اخر فصل به تیم ها میدن که اون هم به صورت پلکانی باید جایزه ای ایجاد شه تحت عنوان ارتقای عملکرد که تیم ها انگیزه یبیشتری داشته باشن واسه پیشرفت یعنی اینکه تیمی که بهتر تونسته طی یک فصل بیشترین ارقا و بهینه سازی رو داشته باشه جایزه ای مجزا بگیره .
    4.ایجاد یک سازو کار با عمکرد بسیار بالا برای ارتباط با بینندگان و طرفداران چون اگر این ورزش باب میل اکثریت نباشه و طرفدار نداشته باشه پس این همه تبلیغات دلیلش چیه .
    5.استقلال فرمول یک از نهاد های پولی و افرادی که معلوم نیست کین ولی چون تو نظام های پولی و مرابدات پولی فرمول یک هستن نظرشون لحاظ شه تو حتی کوچکترین تصمیم ها .
    6.ایجاد فیلتری که بتونه راننده هایی که واقعا جاشون تو فرمول یکه رو شناسایی کنه نه راننده هایی که واقعا به خاطر پول اومدن تو این ورزش .

    و خلاصه با این که طرفدار وتلم و فراری باید فراری استراتژیا شو اصلاح کنه :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا