مسابقات

پیروزی همیلتون در گرندپری مکزیک

مکس ورشتاپن، سریال بدشانسی‌های خود را در این مسابقه به نمایش گذاشت. مکس ابتدا توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند اما بررسی داوران نشان داد که او در زمان اهتزاز پرچم زرد، سرعت خود را کاهش نداده و بنابراین سه رده جریمه شد. خط نخست به لکلرک و پشت سر او فتل رسید و همیلتون هم جلوی ورشتاپن مسابقه را استارت زد.


ابتدای مسابقه هم با حوادث گوناگونی همراه شد. اولین برخورد بین ورشتاپن و همیلتون اتفاق افتاد که باعث خروج آنها از پیست شد. کمی بعد فتل و لکلرک هم برخوردی با هم داشتند بدشانسی بعدی ورشتاپن، ترکیدن تایر عقب او بود که باعث شد تا رده آخر مسابقه نیز سقوط کند.

استراتژی بیشتر تیم‌ها تنها یک پیت‌استاپ بود و در این بین همیلتون پیش از رقبا این کار را انجام داد. درحالی‌که فتل و بوتاس ده دور دیرتر این کار را انجام دادند. البته فتل طرف چندانی از این استراتژی فراری نبست و فاصله‌اش با رقبا را از دست داد. بدتر از آن پیت‌استاپ لکلرک بود که بیش از 6 ثانیه طول کشید و برتری او را به طور کامل برباد داد.

در این بین همه چیز به انتهای مسابقه بستگی داشت زیرا تایرهای همیلتون پیشتاز فرسوده‌تر از رقبا می‌شد. با نزدیک شدن مسابقه به دورهای پایانی، هیجان آن نیز بیشتر می‌شد. بوتاس خود را کاملاً به فتل نزدیک کرده بود و حتی در فاصله دی آر اس آن هم قرار گرفت. لکلرک نیز با سریع‌ترین دورهایی که زد، قسمتی از فاصله‌اش را جبران کرد. اما با قفل شدن چرخ جلو در هنگام ترمزگیری، تمام این زحمات بر باد رفت.

سرانجام همیلتون که از تعویض زودهنگام تایرهایش نیز گلایه داشت، توانست با حفظ برتری خود و عدم توانایی رقبا در رسیدن به او، به راحتی مقام نخست را از آن خود کند. سباستین فتل نیز دوم شد و بوتاس هم که تلاش‌هایش برای عبور از فتل جواب نداد، سکوی سوم را کسب کرد.


استراتژی‌های اشتباه و اشتباهات فردی رانندگان فراری باعث شد که رتبه‌های اول و دوم آن‌ها تا نیمه مسابقه و پیش از پیت‌استاپ به دوم و چهارم تبدیل شود. همیلتون با این امتیازات نتوانست قهرمانی زودهنگام این فصل خود را در همین مسابقه تثبیت و مسجل کند اما کیست که چیزی غیر از این را انتظار داشته باشد.


ورشتاپن هم که با وجود بدشانسی توانست خود را به رتبه ششم برساند، بهترین راننده از دید تماشاگران این مسابقه شناخته شد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    شعار مرسدس به زودی چه پول پوزیشن بزنیم یا نزنیم قهرمانیم 😂😂😂💪💪💪

  2. مانی

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1815 ديدگاه)

    پدال جون
    تو بخش فعالیت کاربر قسمت شخصی‌
    چرا دیگه اطلاعاتی‌ ثبت نمیشه
    کلا خالی‌ میمونه
    استراتژی جدیدتون برای جلو گیری از تنشه؟؟؟

  3. محمد حسین

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    امتیاز سریع ترین دور رو کی گرفت ؟

    1. سردبیر

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (552 ديدگاه)

      چارلز لکلرک. تصویرش هم به مطلب اضافه شد.

  4. ایمان

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2222 ديدگاه)

    فقط بدشانسی و استراتژی های غلط میتونه قهرمانی رو از فراری بگیره ؛ چون ماشین های فراری هیچ کمبودی ندارن
    برای همین خیلی ناراحتیم 😔😔😔😔

  5. Abbas.Lambo

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (685 ديدگاه)

    کل مسابقه یه طرف،اون پیت استاپهای ردبولم یه طرف،به قول گوینده بقیه ی تیمها میتونن از پیت استاپهای ردبول به عنوان یه کلاس آموزشی استفاده کنن

  6. امین

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا چیکار کرد مرسدس. عاشقتم همیلتون عاشقتم. بدل نداری پسر. عالی بودی عالی. فقط به خاطر رانندگیای تو و استراتژی طلایی مرسدسه که این تیم بی شک بهترین تیم فرمول یک تاریخه. دمت گرم. استراتژی فراری درستم بشه بازم نمیتونن به گرد پای مرسدس برسن خود فتلم گفته چقدر همیلتون راننده خوبیه. برین بیوگرافی همیلتون رو بخونین ببینین چه راننده ای بوده و چه کارایی کرده بعد بیاین نظر بدین. (بهترین راننده تاریخ که رکورد شوماخر رو هم میزنه انشاالله)

    1. ایمان

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2222 ديدگاه)

      هر موقع همیلتون به شوماخر و مرسدس بنز به فراری رسید می شینیم با هم کل کل می کنیم
      تکیه بر جایِ بزرگان نتوان زد به گزاف ….

  7. Khosrow

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1694 ديدگاه)

    دوستان لاستیک های جلو تو مسابقه دیشب زیادی باریک بودن / کسی دلیلشو میدونه؟ ..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن