مسابقات

پیشرانه هزار اسبی فرمول 1 مرسدس

اندی کاول رئیس بخش پیشرانه‌ی تیم مرسدس اظهار داشت آن‌ها به ساخت پیشرانه‌ای با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار نزدیک هستند.

مرسدس عصر پیشرانه‌های V6 توربو هایبرید فرمول یک را، با ۴ قهرمانی پیاپی تا اینجای کار تحت سلطه‌ی خود درآورده. آن‌ها در بحث توسعه‌ی پیشرانه نیز در سال قبل به همین منوال برتر از بقیه‌ی تیم‌ها بودند. اندی کاول سال گذشته گفت که مرسدس به ۹۰۰ اسب بخار قدرت رسیده و حالا او اعلام کرده که آن‌ها در حال شکستن رکورد ۱۰۰۰ اسب بخار هستند.

رئیس بخش پیشرانه تیم مرسدس دراین‌باره گفت:

ما به آن نزدیک هستیم. مطمئنم به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.

امسال پیشرانه‌ی مرسدس به یک دستاورد عظیم در تاریخ موتورهای احتراق داخلی رسید و با دست‌یابی به بازده گرمایی بیش از ۵۰ درصد، شاهکار کرد. انتظار می‌رود مرسدس پیشرانه‌ی M08 EQ Power+ را به‌عنوان پربازده‌ترین پیشرانه‌ی مسابقه‌ای تاریخ بسازد.

بازده گرمایی که به‌صورت میزان کار (انرژی) تولید‌شده تقسیم بر مقدار گرمای ورودی تعریف می‌شود، مرکز تمرکز تمام سازندگان مدرن پیشرانه در جهان بوده است.

بازده در فرمول یک، بسیار مهم‌تر از خودروهای عادی است. زیرا مصرف سوخت اتوموبیل‌های فرمول یک، نباید از حد ۱۰۰ کیلوگرم در ساعت تجاوز کند.

هنگامی‌که از کاول سؤال شد چه مدت طول می‌کشد که بازده ۵۰درصد از آزمایشگاه به پیست مسابقه منتقل شود، در جواب گفت:

اوایل سال بعد به این سؤال جواب خواهم داد. ما باید ببینیم توسعه‌ی پیشرانه در زمستان چطور پیش می‌رود. البته این به اتوموبیل ما هم بستگی دارد. موتورهای ما روی داینو کار می‌کنند، اما این تنها یک بخش از کار است.

وقتی با یک ماشین زمان ثبت می‌کنید، نتیجه‌ی کار شما برای بهبود پیشرانه و ایرودینامیک مشخص می‌شود. بیایید ببینیم نتیجه چه می‌شود.

اولین پیشرانه‌ی توربو-هایبرید مرسدس که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، بازدهی برابر ۴۴درصد داشت و در طول این چند سال، آن‌ها موفق به افزایش تدریجی بازده شدند تا به مرز ۵۰ درصد رسیدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    مرسدس بنز یک قرن از صنعت خودرو جلو هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      کلش اگه چند تا فرغون اول رو نادیده بگیریم یه قرن نیست…بعد این که چطور ممکنه از خودش جلوتر باشه …
      اون یه جمله معروف دیگه بود که میگفتن ما دو قرن از ژاپن عقبیم مکزیک سه قرن از هند و این جور بحث ها …

      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        شما اگه میتونی همون فرغونها رو بسازیه چرخش رو هم نمیتونی بسازی بنده خدا بنز با علم اون زمان معجزه ای رو رقم زد که محصول دوسده تکامل و پیشرفت و پشتکار بود از زمانی که جیمز وات ماشین بخار رو ساخت پایه های ساخت ماشین رو بنیانگذاشت اونوقت شما به دو قرن تلاش و پیشرفت میگی فرغون ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed Boroomand

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          دارم بهترشو میسازم اگه مشکل اینه.
          مسیله اینه که حرف ها رو با دقت بزنیم ، به جای این ، در مورد خوبی های بنز بگید که یه چیزی یاد بگیریم و لذت ببریم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ارش

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        شما ۱۲۰ ساله پیش کجا بودی ؟احتمالا یه جایی بودی مشابه جای من .اما اونموقع بنز ماشین رو اختراع کرد حالا شما بیا وبا علم امروز یه کاپوت یا یه تکه ساده از بدنه همون فرغونی رو که میگی رو درست کن ببینم میتونی به خدا اگه بتونی!!!??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. الف.ی

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        کسی که مرسدس رو این طور به سخره میگیره معلومه چقدر از دنیای خودرو درکش کمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed Boroomand

          ۲۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          همانا از خسران کاران باشد …
          سطح بحث یه جوریه که مجبورم بگم اگر ماه را در دست چپ بگیرید و دست راستتان نسوزد باز هم نمیشه اون کاپوت رو الان طراحی کرد، چرخش رو اما از سر خیابون میشه گیر آورد نوشو…
          http://www.oldcarsblog.com/wp-content/uploads/Benz_Patent_Motorwagen_1886.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ferrari Zonda SuperVeloce

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      خیلی مسخره ست که سال ۲۰۰۰ موتور فرمول یک فرراری ۹۶۰ اسب قدرت داشت
      الان بعد از ۱۷ سال فرراری و مرسیدس دارن به ۱۰۰۰ اسب میرسن
      بخدا قدرت فرمول باید بالای ۱۵۰۰ باشه
      فرمول باید تنها جایی باشه که حد نهایی قدرت.هندلینک و شتاب رو بشه تجربه کرد.
      وی۶ ۱۶۰۰ اصن با دی ان ای فرمول یک نمیخونه..
      به هر حال توی زمان تغییر قوانین موتوری ,همیشه تغییرات بزرگی بودن.
      باید تغییرات واقعا حماسی باشن تا بیننده ها برگردن باید موتورا رو که توی ابوظبی روشن کردن ما اینجا توی اهواز صدا تلویزیون رو ببندیم .صدا ماشینا از پنجره بیاد!!!!!!!!!!!!!

      *اگه فرمول فقط جای تکنولوژیه و تکنولوژی توش اولویت اوله
      بهتره که تکنولوژی راننده خودران رو هم توش گسترش بدن و کاملش کنن
      و فرراری و مکلارن و ردبول هم بزنن بیرون و سری مسابقات خودشون رو تاسیس کنن!!!
      والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        خوب لذت که میفرمایید درست و همیشه لازم هم هست اما یه بخشی از قوانین وضعشون واسه عدم شکل گیری انحصاره و یه بخشی نیز مربوط به اینه که همیشه در تلاش هستن که فرمول یک حول تکنولوژی های شکل بگیره که واسه صنعت خودروسازی در کل مفید باشن، مثل همین ماجرای توربو شارژر ها و یا بحث هایبرید که گفتین. هرچند این وسط تعادل مهمه??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ۱۰۰ کیلوگرم در ساعت؟
    با این راندمانشان عجب مصرفی داره.؟
    ۱۰۰لیتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (110 ديدگاه)

      تو یه ساعت صد کیلو بنزین مصرف کنه با توجه به چگالی بنزین ( اب نیست که صد کیلو صد لیتر باشه !) میشه 147 لیتر در ساعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        حالا شما مارو ببخش
        ما یه اشتباه کردیم
        اب تو ابش میکردی میرفت
        اینقد آب تو بنزینا قاطی کردن لا بنزینا بهمون فروختن به کسی برخورد مگه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    سوال این که بازده موتور هیبرید توربو اینقده یا فقط با توربو به این نتیجه رسیده، فشار تقریبا غیر ممکنی لازمه تا اینقدر سوخت و هوا با ضریب کمپرس مطلوب توی چیمبر منفجر شن که توان فرار نداشته باشن از دیواره و یا توسط ارتعاش ها، تا بشه به این بازدهی رسید و بشه اون حجم دمای اگزوز رو هم مدیریت کرد.

    صدی چهل پنجاه میسوزونه… البته بستگی به پیست داره و چیزای دیگه… مصرفی زیادی نیست، ما وقتی سوار یه ماشین دویست اسب میشیم که از تمام دویست اسبش توی اوج لود استفاده نمیکنیم هیچوقت، و گرنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      این بازده موتور احتراق داخلی نیست فقط ، این بازده بالا به کمک سیستم بازیابی انرژی جنبشی و انرژی گرمایی (MGU-H و MGU-K) به دست میاد که در نهایت ERS تلقی میشه ؛ نتیجه ی این بازیابی انرژی میشه 166 اسب بخار که تو هر دور حدود 30 ثانیه در دسترس راننده هاست و از انرژی ذخیره شده داخل باتریشون تو مستقیمی های پیست استفاده میکنن معمولا ؛ یا تو مسابقه برای دفاع و سبقت خیلی به کار میاد.
      اگه بازیابی انرژی انجام نگیره ، خروجی نهایی پاور یونیت خیلی پایین تر خواهد بود از 1000 اسب بخار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        یه نکته ی دیگه اینه که اینکه میگن به 1000 اسب خواهیم رسید منظورشون Peak قدرت هست ، تو مودهای مسابقه ای و لانگ ران ها قدرت یه مقدار پایین تره برای نگهداری بهتر موتور.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. hamid

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    بنز کارش درسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس به همراه فراری و پورشه شاهکاردنیای خودرو هستن این سه تن و دیگر هیچ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    اندی کاول یک نابغه واقعی هس مخصوصا در زمینه موتورهای هیبرید ، مطمئنا اگه از کازورث نمیرفت قدرت کازورث خیلی بیشتر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (158 ديدگاه)

      با سلام
      والا دوست عزیز به نظر مشکل بیشتز از خود کازورث هست که تکلیفش با خودش معلوم نیست به همین خاطر ایشون از کازورث رفتن تو پروفایل خود اندی کاول به همچین نکته ای مشابهش البته اشاره کرده که نظم بیشتری اینجا حاکمه تا کازورث ولی پشت پرده این ماجراها از خودش جذابتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        والا من اصن حرفی ازین ک مشکل کی هس نزدم! مطمئنا اگه مشکلی نباشه کسی کارشو ول نمیکنه! از طرفی مرسدس قدرت مالی بیشتری داره و میتونه موقعیت شغلی بهتری ایجاد کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Love Cars

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    کار برای فراری انگار قراره باز هم سخت تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا