مرسدس و فراری پیشرانه به مک‌لارن نمی‌دهند!

مدیر ارشد مک لارن آقای زاک براون می‌گوید شرکت‌های فراری و مرسدس احتمال تأمین پیشرانه‌ی فرمول 1 این تیم در فصل بعدی را رد کرده‌اند.


در سال‌های اخیر این تیم بریتانیایی با پیشرانه‌های غیرقابل‌اعتماد هوندا مشکلات زیادی را تجربه کرده و به دنبال استفاده از قوای محرکه‌ی شرکت‌های دیگر برای فصل 2018 و سال‌های بعدتر است.
براون گفت:

ما تیم فوق‌العاده‌ای هستیم. مک لارن نشان داده که توانایی برنده و قهرمان شدن را دارد؛ اما من فکر می‌کنم چندین تیم دیگر از دیدن جایگاه امروزی ما لذت می‌برند. آن‌ها از توانایی بازگشت ما می‌ترسند، ترسی که قابل‌فهم است.


موتوراسپورت گزارش داده که شانس کمی برای تأمین پیشرانه مک لان از سوی رنو وجود دارد اما چنین معامله‌ای منعقد نخواهد شد زیرا رنو علاقه‌ای به تأمین پیشرانه‌ی 4 تیم ندارد و از تأثیر منفی روی قابلیت اعتماد آن‌ها هراس دارد.


راننده اصلی مک لارن یعنی فرناندو آلونسو گفته که انتخاب سریع‌تر تأمین کننده پیشرانه ضروری است بنابراین یک تیم غیررقابتی می‌تواند توسعه خودروی 2018 خود را آغاز کند.


براون درباره کار هوندا نیز گفته است:

ما با هوندا درباره سناریوهای مختلفی صحبت کرده‌ایم. نهایتاً فکر می‌کنم که هوندا می‌تواند کار را انجام دهد.


او ادامه می‌دهد:

ما باید مطمئن شویم که کارهای توسعه‌ای سرعت بیشتری به خود می‌گیرند. ما در حال آغاز کارهای مربوط به خودروی 2018 خود هستیم و شما باید پیش از آن دانستن اینکه چه‌کاری انجام می‌دهید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

34 دیدگاه

    1. Ferrari
      سوابق: (987 دیدگاه) ,

      بی ام و که تو فرمول یک حضور نداره مکلارن و هوندا که چند بار باهم قهرمان شدن کارشون به اینجا کشید بی ام و که تو دوران حضورش موفقیت چشمگیری هم نداشت شایدم بتونه تولید کنه اگه بتونه و براش صرفه ی اقتصادی داشته باشه باید امادگیشو اعلام کنه
      حیف شد که فراری به مکلارن پیشرانه نمیده

      پاسخ
      1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
        سوابق: (764 دیدگاه) ,

        واسه قهرمانی علاوه بر انجین خیلی عوامل دیگه دخیله.
        شاید BMW تو موارد دیگه ضعیف ظاهر شده بوده و مثل فراری قوی نبوده ولی تو انجین سازی حرف نداره. تا اونجا که خاطر دارم قوی ترین انجین فرمول 1 مال BMW هست.
        از هر لحاظ میتونید به BMW خرده بگیرید ولی تو انجین سازی هرگز.

        پاسخ
        1. In the memory of enzo
          سوابق: (32 دیدگاه) ,

          انجین یکی از بخشای ماشینه و با قسمای دیگه کل ماشین رو تشکیل میدن.حتی اگرم حرفت درست و باقاعده باشه که نیست (اینکه میگی موتورای بی ام و برتر از فراری ان) ولی تکنولوژی ساخت ماشین فراری 100% بهتره از بی ام و

    2. Reza.M
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      مکلارن توانایی قهرمان شدن رو داره…فقط عرضه شو نداره…اگر هم بی ام دبلیو بخواد با کسی همکاری کنه …با یه کمپانی هم سطح خودش همکاری می کنه…چه بسا دوباره خودش بیاد تو فرمول 1…ولی جدا جای تعجب داره برای من شرکتی با این سابقه نمی تونه موتور بسازه..

      پاسخ
      1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
        سوابق: (764 دیدگاه) ,

        فرشاد نمیدونم چقدر نظرم درسته ولی
        اگه BMW بتونه مکلارن رو بخره با ی تیر 2 نشون میزنه.
        فک کنم هم براش سودهی داشته باشه هم میتونه راحت وارد سطح سوپر اسپرت و هایپرکار بشه.
        نتیجه همکاری این دو شرکت رو فک کنم هیچ دوستدار دنیای خودرویی نتونه فراموش کنه.
        F1 افسانه ای.

        پاسخ
    3. Cristiano Rolambo
      سوابق: (10698 دیدگاه) ,

      .
      کاش سال بعد یک نماینده از فولکس واگن در اف1 داشته باشیم.
      مثلا لامبور‌گینی ، پورشه یا آئودی !
      مخصوصا پورشه که فکر کنم احتمالش بیشتره ! اما سال بعد …. راستش نمیدونم چقدر ممکنه.

      کاش سال بعد پورشه بیاد فرمول 1 به مکلارن هم موتور بده !
      مک‌لارن یه امسال رو با موتور های داغون هوندا تحمل میکرد و سال بعد … .

      لعنت به دیزل گیت وگرنه امسال میشد دومین سال حضور آئودی در F1
      آئودی هم که یک موتورساز بی نظیره.
      یک تامین کننده ی موتور مهم دیگه به F1 اضافه میشد و چقدر این اتفاق خوب بود.

      واقعا از وقتی مکلارن افول کرده حال و هوای F1 عوض شده.
      هر وقت فرمول 1 رو از تلویزیون تماشا میکنم قبل از بوتاس ، هیلتون و فتل در حاشیه نمایشگر دنبال رنگ نارنجی و آلونسو میگردم.
      حیفم میاد از مک‌لارن.
      افول بزرگان برام ناراحت کنندست.

      پاسخ
    4. In the memory of enzo
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      گفته (از توانایی بازگشت ما میترسند)
      اخه ادم چقدر پررو!
      تیمی که حتی نمیتونه موتور ماشین تولید کنه تمام موفقیتاش رو بخاطر المانی ها و ژاپنی ها داره اینطور صحبت میکنه!
      فک کنم اگر میتونستن اینجین تولیدکنن فحش هم میدادن!
      توی دنیای واقعی ادعای رقابت با فراری و پورش رو دارن درحالی که تو فرمول یک باید التماس کنن برای موتور.
      بعد قسمت خنده دارشم اینجاست که میگن از قدرت بازگشت ما میترسند!!!!!!

      پاسخ
  1. mehran911
    سوابق: (1420 دیدگاه) ,

    اینکه هوندا بدترین پیشرانه های تاریخ فرمول رو ساخته شکی نیست
    مکلارن‌ بخاطر استفاده از موتور های هوندا صدمه زیادی دیده
    از طرفی لائودا هم اصلا مایل نیست که مرسدس به مکلارن موتور بده
    خودم دوست داشتم حداقل فراری اینکارو بکنه اما تاریخ نشون داده فراری خیییلی سخت موتور هاشو در اختیار تیم های دیگه قرار میده
    .
    ناتوانی هوندا در ساخت موتورهای فرمول یک واقعا جدیه

    پاسخ
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1602 دیدگاه) ,

      فرشاد جان ساخت موتور فرمول وان مخصوصا الان ک خیلی پیچیده شده، هزینه خیلی زیادی داره و مکلارن توانایی مالی همچین کاریو نداره.ساخت شاسی و بدنه و گیربکس هم هزینه زیادی داره،از طرفی هوندا علاوه بر تامین موتور سالی 100میلیون ب تیم کمک میکنه چون مکلارن ب خاطر مشکل موتور هوندا چن تا از اسپانسراشو از دس داده.فعلا مکلارن تنهاست و تنها امیدش هوندا هس.
      چن سال دیگه قوانین تغییر میکنه و موتور ها ساده تر و ارزون تر میشن.احتمالا یک موتور هیبرید 6سیلندر ساده تر جایگزین بشه.و از طرفی احتمال برگشت کازورث ب فرمول وان هم وجود داره،ب نظرم بهترین همکار برا مکلارن کازورث باشه و بتونن با هم یه تیم قوی تشکیل بدن.البته درصورت پیدا کردن حامی مالی مناسب احتمال حظور استون مارتین درفرمول وان هم وجود داره و کازورث رابطه خوبی با استون مارتین داره.

      پاسخ
      1. Cristiano Rolambo
        سوابق: (10698 دیدگاه) ,

        راستش فکر کنم دوره ی کازورث در فرمول 1 دیگه تموم شده.
        کازورث در ساخت موتور های تنفس طبیعی استاد بود و یجورایی کازورث دیگه تموم کارت هاش رو بازی کرده.
        دانش کازورث دیگه به درد فرمول 1 در سال 2018 نمیخوره

        پاسخ
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
          سوابق: (1602 دیدگاه) ,

          مجید جان مشکل کازورث هیبرید و توربو بودن نیس ،مشکلش پیچیدگی و هزینه ساخت زیاد موتور هاست . یکی از قطعاتی ک قیمت و پیچیدگی زیادی داره سیستم بازیابی انرژی هس.

        2. Amir schumacher
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          .
          بله دوست عزیزم
          ولی کلا فکر میکنم کازورث دانش موتور های توربو و سیستم بازیابی انرژی که به درد بالاترین سطح رقابت در سال ۲۰۱۸ بخوره رو نداره.

          اگر دقت کنی موتور هایپر استون مارتین هم تنفس طبیعیه. تولید سیستم بازیابی انرژیش رو هم کازورث انجام نمیده.

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1602 دیدگاه) ,

      فک میکنی ساخت شاسی و بدنه و گیربکس کار آسونیه؟فعلا ک مرسدس و فراری از بدنه مکلارن خیلی میترسن و برا همین بهش موتور نمیدن!

      پاسخ
  2. Ahmad
    سوابق: (908 دیدگاه) ,

    اون دوستانی که مکلارن بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا میدونستن و فراری رو میکوبیدن الام کجان؟؟؟

    پاسخ
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1602 دیدگاه) ,

      مکلارن همین الانش هم کارشو خوب انجام میده در فرمول وان و توی مقالات مرتبط به فرمول وان بار ها ب آیرودینامیک و شاسی عالی مکلارن اشاره شده،مکلارن ب خاطر هزینه زیاد موتور نمیسازه ک اصلا چیز عجیبی نیس!

      پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    چرا با لامبو شراکت نمیکنه؟
    لامبورگینی هم دوست داره تو فرمولا شرکت کنه خو با مکلارن بریزن رو هم پیست رو بترکونن.خوب میگم یانه بنظرتون؟!

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (908 دیدگاه) ,

      هیچکدام توانایی ساخت انجین فرمول یک رو ندارن کگرنه مطمئن باش تا الان فرصت نمیدادن

      پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      البته درحد نظر بود حرفم
      ولی لامبورگینی نشونه هاشو داره بخواد توی پیست مانور بده.مثلا هوراکان gt3 خوب داره براش فروش میره چرا چون خوب راه میره توی پیست.الانم که هر ماشینی میسازه سریع میبره نوربرگرینگ تست میزنه و تایم خوبی از ماشیناش بجا میزاره.
      پس چراکه نه با مکلارن شراکت داشته باشن.ولی خو وقتی شما میگید نمیشه حتما نمیشه دیگه.منم زیاد تو نخ فرمول نیستم

      پاسخ
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2519 دیدگاه) ,

    طرفداری مک‌لارن مثل طرفداری اپل هستن که LCD آیفونشون رو LG و شارپ میسازن، CPU رو سامسونگ و TSMC، حافظه رو سامسونگ، دوربین رو سونی، بدنه و مونتاژ رو فاکس‌کان و. . . آخرشم کلی ادعا دارن و کل کل می کنن، ولی مرسدس و فراری مثل سامسونگ هستن که صفحه نمایش، رم، حافظه داخلی. دوربین، CPU و. . . رو خودش برای خودش میسازه.

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1420 دیدگاه) ,

      اول از هر چیزی بگم که اصلا اپل رو دوست ندارم
      .
      .
      راستش درسته که اکثر قطعات محصولات اپل رو شرکت های دیگه تولید میکنن اما دقت کن اکثر این قطعات تحت پتنت اپل تولید میشن یعنی اپل هزینه سنگین توسعه تحقیقات رو می پردازه و فقط سفارش ساختش رو به شرکت های دیگه میده .
      .
      مکلارن هم توسعه کننده است و هم تولید کننده
      .
      مشکل مکلارن در تولید موتور علاوه بر هزینه ساخت تجربه ی ساخت موتور هم هست
      مکلارن اگر مشکل مالی هم نداشت حداقل به دو یا سه فصل زمان نیاز داشت تا موتور خوب ورقابتی بسازه

      پاسخ
      1. Amir schumacher
        سوابق: (10698 دیدگاه) ,

        .
        هزار تایی شدنت مبارک بهترین دوست من.

        تو بعد از ۴-۵ سال هزار تایی شدی و من بعد از ۲ سال ۸۰۰۰ تایی !!!

        «کم گوی و گزیده گوی چون دُر» که میگن خود شمایی.
        ما هم که« خشت میزنیم »

        کاش پدال ۵ کاربر فعال مثل مهران داشت .

        اگر پروفایلت تو اینستاگرام همون Werner Heisenberg هست (منظورم عکس پروفایلته) خوشحال میشم بهم بگی.

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (1420 دیدگاه) ,

        ممنون دوست عزیزم
        .
        مجید جان همیشه گفتم وجودت برای سایت خیلی ارزشمنده
        من شخصا چیز های زیادی از شما یاد گرفتم
        .
        مجید جان خیلی وقته اینستاگرام نمیرم حتی نرم افزارش رو غیر فعال کردم ولی اکانتم همون عکس ورنر هایزنبرگ ( پدر علم مکانیک کوانتومی ) هستش
        راستش بیشتر تو تلگرام هستم
        اتفاقا خیلی خوشحال میشم با هم در ارتباط باشیم

        پاسخ
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1602 دیدگاه) ,

      فرشاد جان چه منبعی برا حرفت داری؟ مکلارن موتورشو از بقیه میگیره چون تولیدش هزینه زیادی داره،گیربکس و بدنشو خودش میسازه.در مورد مرسدس هم توهم زدی! موتورشو ک ایلمور انگلیس میسازه.گیربکسشم با همکاری xtrac انگلیس ساخته میشه.خود خودرو هم توسط انگلیسی ها و در انگلیس ساخته میشه. مدیر فنی و رئیس بخش موتور و بیشتر اعضای تیمش هم انگلیسی هستن،این همه افراد کار بلد هم براون انگلیسی در یک تیم جمع کرده . حرف نزنی بهتره! برا منبع هم نمیخواد جای دوری بری،تو ویکیپدیا اسم ماشین امسال مرسدسو سرچ کن و موتور و گیربکسشو نگا کن.در مورد افراد کلیدی هم جدیدا سایت فرمول یک ایران یه مطلب گذاشته،برو ببین تا یکم اطلاعاتت زیاد شه،داری اعصابمو بهم میریزی.

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2519 دیدگاه) ,

        اولا که من اسمی از انگلیسی بودن یا نبودن نیاوردم، دوما حرف زدن یا نزدن من یه موضوع شخصیه، شما به کار خودت برس دوست عزیز، سوما اگر مرسدس موتورش انحصاری نبود، مک‌لارن منتش رو نمی‌کشید که موتور ازش بگیره، چهارما هیچوقت ویکیپدیا تمام و کمال یه منبع کامل و معتبر نبوده، پنجما توصیه می‌کنم دیگه کامنت‌های من رو نخونی تا عصبی نشی ❤ عزیزی ?

        پاسخ
      2. akrh78
        سوابق: (212 دیدگاه) ,

        جناب ویلیامز….
        فکر کنم برای بار هزارم هست که این بحث توی پدال انجام میشه.آقا مرسدس اگه کارخونش تو انگلیس باشه دلیل نمیشه خودشون اومدن نشستن اونجا چایی نبات میخورن انگلیسی ها هم براشون ماشین میسازن
        مرسدس قبلا داشته اونجا برا مکلارن انجین میساخته الان گفته چه کاریه پاشم برم مقر جدید تو آلمان بسازم،من که همینجا مقر دارم،از این به بعد همینجا برا خودم ماشین میسازم….
        خیلی سادست خدایی
        بچه ها اگه کسی دسترسی به توتو ولف داره بهش بگه جون مادرت جمع کن از انگلیس برو که اینقدر به اسم خودشون فاکتور نزنن

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.