مسابقات

گزارش تست موتوجی‌پی خرز، آخرین تست 2017

در روز اول تست موتوجی‌پی خرز، آندره ایانونه از تیم سوزوکی با اختلاف بسیار کمی نسبت به موتورسوار تیم هوندا کل کراچلو در جای اول قرار گرفت. اختلافی کمتر از ۱ دهم ثانیه.

تست موتوجی‌پی خرز با شرکت اکثر تیم‌های حاضر در موتوجی‌پی انجام شد درحالی‌که تیم‌های رپسول هوندا، یاماها، Tech 3 و آسپار از غایبان بودند.

ایانونه اندکی قبل از ظهر، با غلبه بر ستاره‌ی تیم سوپربایک کاوازاکی، تام سایکس به بالای جدول زمان‌گیری رسید. این نتیجه تا حدود ۳ ساعت مانده به پایان تست باقی ماند. در این زمان خورخه لورنزو با زمان ۱:۳۸.۴۳۸ در رده‌ی نخست ایستاد. طولی نکشید که هم‌تیمی او آندره داویتسیوزو با زمان ۱:۳۸.۳۹۸ برتر از او در جای نخست قرار گرفت.

دو ساعت بعد، آندره ایانونه با ثبت زمان ۱:۳۸.۲۸۰ دوباره به جایگاه اول رفت. کل کراچلو نیز دوباره خود را بالا کشید و بعد از ایانونه، زمان ۱:۳۸.۳۷۷ را ثبت کرد و دوم شد. سپس با تصادف موتورسوار تیم سوپربایک دوکاتی چاز داویس در پیچ ۱، وقفه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای در تست ایجاد شد.

زمان ثبت‌شده توسط داوی کافی بود تا او را در جایگاه سوم و جلوتر از لورنزو و پل اسپارگارو قرار دهد.

زمان خوب سایکس در ساعات اولیه تست، کافی بود تا او در جایگاه ششم جلوتر از تیتو رابات و هم‌تیمی او در تیم سوپربایک کاوازاکی جاناتان رِی قرار گیرد.

سیلویان گوئینتولی که با موتورسیکلت سوزوکی تست خرز را انجام داد، پانزدهمین مرد سریع تست بود و یوجین لاورتی که به‌جای الیش اسپارگارو با موتورسیکلت آپریلیا کار می‌کرد شانزدهم شد.

الکس مارکز، برادر کوچک مارک مارکز که در موتو ۲ عملکرد خوبی داشت نیز یک روز قبل از برنامه، با موتورسیکلت تیم Mark VDS Honda، برای اولین بار طعم موتورسیکلت‌های موتوجی‌پی را چشید. او کار خود را در رده‌ی بیست و پنجم با اختلاف ۳.۴ ثانیه نسبت به ایانونه تمام کرد.

جدول روز اول تست خرز(فقط موتوجی‌پی)

رده موتورسوار موتور زمان فاصله زمانی
۱  Andrea Iannone Suzuki ۱m38.280s
۲  Cal Crutchlow Honda ۱m38.337s ۰.۰۵۷s
۳  Andrea Dovizioso Ducati ۱m38.398s ۰.۱۱۸s
۴  Jorge Lorenzo Ducati ۱m38.418s ۰.۱۳۸s
۵  Pol Espargaro KTM ۱m38.642s ۰.۳۶۲s
۶  Tito Rabat Ducati ۱m38.854s ۰.۵۷۴s
۷  Bradley Smith KTM ۱m39.353s ۱.۰۷۳s
۸  Scott Redding Aprilia ۱m39.372s ۱.۰۹۲s
۹  Takaaki Nakagami Honda ۱m39.584s ۱.۳۰۴s
۱۰  Franco Morbidelli Honda ۱m39.740s ۱.۴۶۰s
۱۱  Sylvain Guintoli Suzuki ۱m39.763s ۱.۴۸۳s
۱۲  Eugene Laverty Aprilia ۱m39.995s ۱.۷۱۵s
۱۳  Xavier Simeon Ducati ۱m40.891s ۲.۶۱۱s
۱۴  Takumi Takahashi Honda ۱m41.089s ۲.۸۰۹s
۱۵  Alex Marquez Honda ۱m41.750s ۳.۴۷۰s


در روز دوم آندره داویتسیوزو با غلبه بر هم‌تیمی خود خورخه لورنزو، در جای اول قرار گرفت.

بعد از دو ساعت از شروع تست روز دوم، این خورخه لورنزو بود که برای اولین بار رکورد روز قبل ایانونه را شکست و با ثبت زمان ۱:۳۷.۹۶۵s وارد محدوده‌ی ۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه شد. این رکورد بهترین رکورد تست خرز بود تا این‌که داوی حدود نیم ثانیه سریع‌تر یک دور پیست خرز را طی کرد. زمان ۱:۳۷.۶۶۳s داوی، رکورد پیست خرز را که با زمان ۱:۳۷.۹۱۰s در دستان لورنزو بود شکست. این رکورد لورنزو در تعیین خط گرندپری سال ۲۰۱۵ خرز به‌دست‌آمده بود.

کل کراچلو نیز زمان خود را بهبود قابل‌توجهی داد و با زمان ۱:۳۷.۸۱۸s در رده‌ی دوم ایستاد. لورنزو نیز سومین موتورسوار بود و با زمان ۱:۳۷.۹۲۱s در این رده قرار گرفت.

الکس مارکز و فرانکو موربیدلی، موتورسواران جدید هوندا در روز دوم بودند. موربیدلی با اختلاف ۱.۲۶۰ ثانیه نسبت به داوی در جایگاه یازدهم قرار گرفت و الکس مارکز با اختلاف ۲.۱۱۹ ثانیه پانزدهم شد.

موتورسواران سوپربایک کاوازاکی، جاناتان رِی و تام سایکس که در روز چهارشنبه در میان ۱۰ نفر برتر بودند، از غایبان تست روز دوم بودند. چاز داویس موتورسوار دوکاتی نیز به دلیل جراحت زانوی راست در روز دوم تمرین حضور نداشت.

جدول روز دوم تست خرز(فقط موتوجی‌پی)

رده موتورسوار موتور زمان فاصله زمانی
۱  Andrea Dovizioso Ducati ۱m37.663s
۲  Cal Crutchlow Honda ۱m37.818s ۰.۱۵۵s
۳  Jorge Lorenzo Ducati ۱m37.921s ۰.۲۵۸s
۴  Andrea Iannone Suzuki ۱m38.067s ۰.۴۰۴s
۵  Pol Espargaro KTM ۱m38.314s ۰.۶۵۱s
۶  Alex Rins Suzuki ۱m38.360s ۰.۶۹۷s
۷  Tito Rabat Ducati ۱m38.387s ۰.۷۲۵s
۸  Danilo Petrucci Ducati ۱m38.688s ۱.۰۲۵s
۹  Jack Miller Ducati ۱m38.876s ۱.۲۱۳s
۱۰  Bradley Smith KTM ۱m38.900s ۱.۲۳۷s
۱۱  Franco Morbidelli Honda ۱m38.923s ۱.۲۶۰s
۱۲  Takaaki Nakagami Honda ۱m38.992s ۱.۳۲۹s
۱۳  Scott Redding Aprilia ۱m39.295s ۱.۶۳۳s
۱۴  Eugene Laverty Aprilia ۱m39.485s ۱.۸۲۳s
۱۵  Alex Marquez Honda ۱m39.782s ۲.۱۱۹s
۱۶  Xavier Simeon Ducati ۱m40.332s ۲.۶۶۹s

جاناتان رِی، قهرمان سوپربایک ۲۰۱۷ جهان در روز سوم و پایانی تست موتوجی‌پی خرز موتورسواران موتوجی‌پی را پشت سر گذاشت و اول شد.

در تست روز سوم تنها ۹ نفر از موتورسواران موتوجی‌پی شرکت داشتند. تیم‌های دوکاتی، LCR، Marc VDS و Avintia در روز پنج‌شنبه به کار خود پایان دادند. بنابراین در روز جمعه تنها تیم‌های پارماک دوکاتی، سوزوکی، آپریلیا و KTM موتورسیکلت‌ها و موتورسواران جدید خود را آزمودند.

در اوایل این تمرین جاناتان رِی و تام اسکایز موتورسواران تیم سوپربایک کاوازاکی زمان‌های بسیار خوبی ثبت کردند و اول و دوم شدند. زمان رِی تا انتهای تست روز سوم بهترین زمان بود و او با همین زمان اول شد. بهترین موتورسوار موتوجی‌پی روز جمعه آندره ایانونه بود که تنها ۴۴ هزارم ثانیه با رِی فاصله داشت و در مکان دوم ایستاد. پل اسپارگارو و الکس رینز، سوم و چهارم شدند و تام اسکایز هم‌تیمی رِی در کاوازاکی ششم شد.

ده موتورسوار برتر سومین روز تست خرز

رده موتورسوار موتور زمان فاصله زمانی
۱  Jonathan Rea Kawasaki* ۱m37.986s
۲  Andrea Iannone Suzuki ۱m38.030s ۰.۰۴۴s
۳  Pol Espargaro KTM ۱m38.230s ۰.۲۴۴s
۴  Alex Rins Suzuki ۱m38.307s ۰.۳۲۱s
۵  Tom Sykes Kawasaki* ۱m38.326s ۰.۳۴۰s
۶  Danilo Petrucci Ducati ۱m38.607s ۰.۶۲۱s
۷  Alex Lowes Yamaha* ۱m38.622s ۰.۶۳۶s
۸  Bradley Smith KTM ۱m38.688s ۰.۷۰۲s
۹  Scott Redding Aprilia ۱m38.778s ۰.۷۹۲s
۱۰  Jack Miller Ducati ۱m38.998s ۱.۰۱۲s

ردیف‌های دارای (*) در ستون موتور، مربوط به موتورهای سوپربایک می‌باشند.

تست خرز آخرین تست ۲۰۱۷ موتوجی‌پی بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Hamid...Audi

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    Kawasaki ZX-10RR
    این موتور سیکلت بی نظییییره.با اینکه از تکنولوژی های خاص موتوجی پی استفاده نمیکنه بازم بین خیلی تیم های مطرح حرف اول رو میزنه.
    کاوا یعنی عشق…
    به امید روزی که همه مون بتونیم سوار یه نینجای دوست داشتنی بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Iman mclaren p1

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اول که حامد خان کاملا با حرفت موافقم…
    دوما وایسا ببینم مگه کاواساکی وارد موتوچی پی شد؟؟؟؟!!!؟!!!!!!؟؟؟!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      نه کاوازاکی همیشه گفته که موتوجی پی واسه ما خیلی گرونه…
      این تست موتور فصل بعدش واسه مسابقات سوپر بایکه و جاناتان رئا و تام سایکس راننده های کاوازاکی تو اون مسابقات هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۱۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        گرونه ولی مطمئن باش هوندا یاماها سوزوکی و دوکاتی سود خودشون رو میبرن وگرنه اگه به ضرر دادن بود یک لحظه ادامه نمیدادن.به هر حال از تایم موتورهای سوپر بایک تعجب کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid...Audi

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          درسته
          قطعا اسپانسرینگ و تبلیغات موتو جی پی و تاثیری که توی فروششون میزاره بسیار سودآوره.یعنی قطعا قهرمانی های یاماها با دکتر و لورنزو و قهرمانی های مارکز با هوندا توی فروش کمپانی های تاثیر مثبت داشته.
          ولی در اصل کاوازاکی با همین سوپربایک و کیفیت خوب پر فروش ترین موتورساز جهان هست.
          اون نقل قولی هم که من کردم مستقیم صحبت خود مدیر عامل کاوازاکی بود…
          مخلص

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا