مسابقات

همیلتون خوش اقبال قهرمان سنگاپور پر حادثه، گزارش مسابقه فرمول یک سنگاپور

غیرمنتظره‌ترین مسابقه فصل در سنگاپور رقم خورد. می‌دانستیم به‌احتمال‌زیاد شاهد اتوموبیل ایمنی خواهیم بود. از شرایط غیرمنتظره هوای خلیج مارینا هم می‌شد فهمید که سنگاپور دوباره قصد شگفتی سازی دارد. استارت مسابقه بسیار جذاب بود. از خط اول فتل و ورستپن استارت‌های متوسطی زدند. رایکونن از جایگاه چهارم و از پشت سر ورستپن استارتی بسیار عالی داشت. رایکونن در حال عبور از ورستپن بود و داشت به پیچ شماره یک نزدیک می‌شد. با متمایل شدن فتل -که جلوتر از بقیه بود- به چپ جهت ورود به پیچ، ورستپن نیز به چپ متمایل شد. در این لحظه رایکونن هنوز کامل از ورستپن عبور نکرده بود و ورستپن با لاستیک عقب رایکونن برخورد کرد. بعدازاین برخورد جلوی اتوموبیل رایکونن به راست متمایل شد و به کنار اتوموبیل فتل برخورد کرد. اما برخورد فراری‌ها شدید نبود و فتل به راه خود ادامه داد.

در این لحظه و در پیچ اول، همیلتون که استارت خوبی داشت تلاش می‌کرد تا از سمت راست از فتل سبقت بگیرد. از طرفی رایکونن که پس از برخورد کنترل اتوموبیل خود را ازدست‌داده بود در پیچ برخورد سختی با ورستپن داشت و سپس اتوموبیل ورستپن از کنار به آلونسو برخورد کرد. آلونسو هم شروع بسیار خوبی داشت و بعد از عبور از بوتاس داشت از تصادف عبور می‌کرد که این برخورد صورت گرفت. اما این برخورد تأثیر زیادی بر اتوموبیل او نداشت و آلونسو با امید به مسابقه ادامه داد. او امید داشت در این پیست نتیجه خوبی به‌دست آورد و عملکرد خوب آلونسو در باران هم مکمل این وضعیت بود.

تنها چند پیچ لازم بود تا تمام امیدهای فراری بعد از ۲ مسابقه بد از بین برود.فتل دچار هرز گردی شده و تعادل قسمت عقب را از دست داد. سپس موفق به کنترل شرایط نشد و به دور خود چرخید و بعد از برخورد قسمت جلوی اتوموبیل با دیوار، بال جلو را کاملاً از دست داد. او که درحالی‌که به سمت عقب حرکت می‌کرد، رده‌ها را از دست داد و تمام اتوموبیل‌ها از او عبور کردند. فتل تلاش کرد تا به مسابقه برگردد اما اتوموبیل او قادر به برگشت نبود و مجبور شد از مسابقه کناره‌گیری کند. بدین ترتیب در کمتر از ۳۰ ثانیه، بدترین گرندپری فصل برای سرخ پوشان مارانلو رقم خورد.

 

اما تنها چند دور طول کشید تا هوندا تمام امیدهای آلونسو را برای چندمین بار در این فصل بر باد دهد. آلونسو دوباره با مشکل در موتور روبرو شده و از مسابقه کنار رفت. اما به نظر می‌رسید وندورن با موتور اتوموبیل خود مشکلی ندارد.

در دور ۱۱، کویات درصدد سبقت از مگنوسن بود. سبقت او از مگنوسن در پیچ ۴ کامل شد، اما چند پیچ بعد لاستیک‌های جلوی او قفل شد و با دیوار برخورد کرد. این برخورد باعث حضور دوباره اتوموبیل ایمنی در پیست شد. با آمدن اتوموبیل ایمنی به پیست اکثر راننده‌ها اقدام به تعویض لاستیک کردند. ریکاردو اولین کسی بود که از فرصت استفاده کرده و لاستیک خود را تعویض کرد. اکثر رانندگان اقدام به نو کردن لاستیک اینترمدیت یا تعویض لاستیک بارانی با اینترمدیت کردند که با توقف بارش باران و خشک شدن تدریجی پیست این اقدام امری طبیعی بود.

گویا باران دیگر قصد باریدن نداشت. با خشک شدن تدریجی قسمت‌هایی از پیست، برخی رانندگان از دورهای ۲۰ به بعد، اقدام به تعویض لاستیک با نرم‌ترین نمونه یعنی آلتراسافت کردند. زمان‌هایی که آلتراسافت‌ها ثبت می‌کردند، تقریباً برابر بازمان ثبت‌شده با لاستیک‌های اینترمدیت بود. با خشک‌تر شدن پیست بالاخره همیلتون پیشتاز هم در دور ۳۰ لاستیک خود را عوض کرد.

در این لحظات، سریع‌ترین دورهای زیادی به نام رانندگان مختلف ثبت شد. هر چه شرایط به سمت خشک‌تر شدن پیش می‌رفت و لاستیک‌های همیلتون و ریکاردو گرم‌تر می‌شد، ثبات دو راننده پیشتاز بیشتر شده و سریع‌ترین دورها را به نام خود ثبت می‌کردند.

در دور ۳۸ این بار اریکسون بود که باعث سومین حضور اتوموبیل ایمنی در پیست شد. او که اسپین شد -به دور خود چرخید- و به دیوار برخورد کرد. اتوموبیل ایمنی برای چند دور دیگر وارد پیست شد و رانندگان دوباره به هم رسیدند. سپس دوباره در شروع مجدد، همیلتون فاصله زیادی با ریکاردو ایجاد کرد. در ابتدا قرار بود اتوموبیل‌ها ۶۱ دور را طی کنند. اما در این صورت، زمان مسابقه بیشتر از ۲ ساعت می‌شد، به همین دلیل شمارش معکوس مسابقه شروع شد و حدود ۳۰ دقیقه تا انتهای مسابقه مانده بود.

در ادامه لوئیسس همیلتون دوباره سریع‌ترین دورها را ثبت کرد و حتی رکورد پیست را که در اختیار ریکاردو بود جابه‌جا کرد. ریکاردو که در تمرینات بسیار بهتر از رانندگان مرسدس عمل کرده بود، در مسابقه نتوانست به همیلتون برسد و در جایگاه دوم به کار خود پایان داد. ولتری بوتاس که حتی به ریکاردو نزدیک شده بود، بعد از ریکاردو از خط گذشت و سوم شد.

جدول نهایی مسابقه سنگاپور

رده راننده تیم زمان
۱  Lewis Hamilton Mercedes ۲:۰۳’۲۳.۵۴۳
۲  Daniel Ricciardo Red Bull ۴.۵۰۷
۳  Valtteri Bottas Mercedes ۸.۸۰۰
۴  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso ۲۲.۸۲۲
۵  Sergio Perez Force India ۲۵.۳۵۹
۶  Jolyon Palmer Renault ۲۷.۲۵۹
۷  Stoffel Vandoorne McLaren ۳۰.۳۸۸
۸  Lance Stroll Williams ۴۱.۶۹۶
۹  Romain Grosjean Haas ۴۳.۲۸۲
۱۰  Esteban Ocon Force India ۴۴.۷۹۵
۱۱  Felipe Massa Williams ۴۶.۵۳۶
۱۲  Pascal Wehrlein Sauber ۲ laps
 Kevin Magnussen Haas
 Nico Hulkenberg Renault
 Marcus Ericsson Sauber
 Daniil Kvyat Toro Rosso
 Fernando Alonso McLaren
 Sebastian Vettel Ferrari
 Max Verstappen Red Bull
 Kimi Raikkonen Ferrari
آتش‌بازی بعد از مسابقه
خوشحالی لوئیس همیلتون از برد شیرین سنگاپور
پیاده شدن ورستپن و رایکونن…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (577 ديدگاه)

    منم پیش بینیم درست در اومد ??? تو خبر تعیین خط گفتم که ورشتپن خودش و فتل رو از دور خارج نکنه جایه شکرش باقیه ??? ولی در کل رایکونن باید میفهمید که درگیری با ورشتپن ریسکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من به شخصه به تیم مرسدس تبریک واقعا مرسدس مدیون مهندسینشه که موتوری طراحی کردن که فعلا اوله . و همینطور به شوفرهای مرسدس بنز از جمله چمیلتون که خودشو مدیون قدرت و شتاب و هندلینگ مرسدس باید بدونه .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HORSE

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خلاصه داستان رو اگر کسی حوصله نداشته باشه یا نخواد بشنوه!
      جوابش اینه که مسئولیت تصادف با فراری بود!
      بزارید اصلا جریانات این تصادف رو کنار بزاریم!
      همه ی دوستان متخصصی که مسابقه رو دیدن متوجه شدن که فراری سریعتر بود!! خیلی هم سریع تر بود!
      رایکونن تونست از دو رتبه عقب تر از ورشتپن برسه تقریبن به ٢ متر جلو تر از ورشتپن!
      و این اتفاق توی زمان کمی افتاد من حتی نفهمیدم کی تونست از ریکاردو سبقت بگیره!
      مقصر ورشتپن نبود ولی میتونست از تصادف جلو گیری کنه!
      راننده ی جوونیه و غرور جوونیش چشمشو به خیلی چیزا بسته! نتونست قبول کنه که فراریا سریعتر بودن!
      من نمیدونم دوستان اینجا اطلاع دارن یا نه ولی توی بررسی استراتیجیه شروع مسابقه اولویت اول با تصادف نکردنه !
      چون واقعا اگر قبول میکرد یک رتبه رو ببازه و به مسابقه ادامه بده نتیجه بهتر بود تا الان!!!
      ولی من فکر میکنم تنها مشکل این راننده جوون بودن و به قول خودمون کله خراب بودنشه وگرنه راننده خوبیه.
      توی مسابقه هایی که موتورش خراب نشد هم کلی جنجال درست کرد.
      یک بار ریکاردو رو بیرون انداخت، یک بار رایکونن و یکی دیگه رو بیرون انداخت!
      یک بار با وتل تنش داشت که شانس اوردن تصادف نکردن!
      اینا چیزایین که من یادم میاد، کار هم نداریم من از کله خرابیش هم خوشم میاد ولی تو فورمول یک هر تصادف چند میلیون دلاره و جای خوبی برای جوونی کردن نیست?
      من طرفدار دو اتیشه ی فراری ام برد رو به مرسدس تبریک میگم ! ولی این برد رو مدیون تصادف ٢ فراری و ١ ردبول بودن!
      امیدوارم این اتفاقات ناگوار توی مسابقات بعدی نیوفته و از جذابیت مسابقه ها کم نکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. HORSE

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کاش این اتفاق توی مسابقات دیگه نیوفته و از جذابیت رقابت کم نشه!
      من طرفدار دو اتیشه ی فراری ام و برد رو به مرسدس تبریک میگم!
      ولی خواهشن دوستان ظلم نکنن و نگن که برد رو مدیون مهندسیش بود تو این مسابقه!
      کلا مرسدس ۴ تا رقیب داره که ٣تاشون با هم تصادف کردن و یکییشون باقی موند پس تو این مسابقه نمیشه قضاوت کرد!
      من میگم که مرسدس این بردش رو مدیون تصادف سه تا ماشین اول مسابقه بود و اگر همیلتون میخاست اول نشه جای سوال داشت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        باید توجه کنیم که همیلتون کار بزرگی در مقابل ریکیاردو انجام داد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    درود به تیم مرسدس که همیشه با دست پر میدون رو ترک می‌کنه ?❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      مرسدس واقعا یه ترکیب خوب هست در واقع یه تیم خوب :ماشین خوب ،راننده خوب و مهندسای خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر مسابقات فرمول یک تو ایران برگزار میشد، شاهد سر دادن همچین شعاری بودیم:
    مرسدس قهرمان میشه
    خدا میدونه که حقشه
    به لطف لوئیس و والتری
    مرسدس قهرمان میشه
    مرسدس قهرمان میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      قهرمانی مرسدس خوش شانسی محض بود تو بهترین حالت باید چهارم و ششم میشدن مرسدس خیلی خوش شانسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        با این همه نتایج خوب، چطور هنوزم برد مرسدس رو شانسی میدونین؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          تنهاشون بذار فرشاد جان دو شکست مفتضحانه پشت هم از مرسدس خوردن عصبین
          الآن تبدیل به دعوا میشه ها!!!!!!!!!
          در جواب سوالت باید بگم خودداری از واقع بینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Meysam..LaFerrari

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          الف.ی
          شکست چیزی بود که مرسدس تو تعیین خط خورد.
          پیروزی مرسدس هم چیزی جز خوش شانسی محض نبود.
          خود راننده هاش دیروز از عدم وجود چسبندگی و سرعت پایین ایراد میگرفتن تو اومدی در مورد شکست مفتضحانه ی فراری حرف میزنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          میثم جان شاید برات جالب باشه که بدونی اخر مسابقه ۲۵ امتیاز رو به کسی میدن که تو ریس اصلی اول شده باشه نه به کسی که پول پوزیشن گرفته باشه
          شکست مفتضحانه رو اونی خورد که تو خونه خودش حریف اصلیش ۲_1 کرد و اون حریف با ۳۶ ثانیه اختلاف مسابقه رو برد
          شکست مفتضحانه رو اونی خورد که تو اسپا با وجود لاستیک بهتر نسبت به همیلتون باز هم نتونست ازش سبقت بگیره
          اصلا علاقه ای به تخریب تیمی ندارم ولی بازم از این شکست های مفتضحانه که از سلطان فرمول یک خوردید بگم؟
          کاملا مشخصه فراری و ردبول هم برتری هایی نسبت به مرسدس دارن ولی شما هم دیگه شورشو در نیارید
          اینو یاد بگیرید اگر بلد نیستید حریف رو با وجود موفقیت هاش تحسین کنید پس حق اینم ندارید که برید رو اعصاب طرفدارانش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          فرشاد
          نمیدونم مسابقه رو دیدی یا نه ولی مرسدس تو این پیست هیچ شانسی نداشت لطفا قبل کاننت تحقیق کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Meysam..Laferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          کاری به بقیه ی مسابقات ندارم ولی تو این مسابقه دقیقا چه چیزی رو باید تحسین کنم؟؟ مرسدس چیکار کرد که تحسینش کنم؟؟خود بوتاس دقروز مصاحبه کرده بود و گفته بود خوش شانس بودیم میتونی بری بخونی اون موقع من بیام مرسدسو تحسین کنم که بیش از نیم ثانیه از فراری کندتر بود ؟؟ فازت چیه؟؟
          تو اسپا هم فراری سریع تر از مرسدس بود اینو من نمیگم کارشناسای فرمول یک میگن ، و البته راننده ی اصلی تیم خودتون “لوئیس همیلتون” میگه تو اسپا فراری از ما سریع تر بود
          فرمول یک ، یک سلطان واقعی داره اونم اسمش اسکودریا فراریه و لطفا انقدر موهم نباش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. الف.ی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          اول و سوم شدن بین 20 نفر برتر جهان رو تحسین کن
          شکستن رکورد پیست رو تحسین کن
          تو که ادعا میکنی مسابقه ها رو دوبار دوبار میبینی مگنوسن وقتی تایرش رو عوض کرد و اولترا سافت انداخت fastest lap زد.چند دور بعد همیلتون تو پیست نسبتا خشک با تایراینتر میدییت fastest lap رو پس گرفت
          من خودمم قبل مسابقه فکر میکردم فراری 2-1 میکنه حتی مهندسای مرسدس هم از فرسوده ترین موتور خودشون استفاده کردن ولی وقتی رانندگی خوب همیلتون و بوتاس رودیدم نظرم عوض شد و قطعا خارج شدن سه حریف قدر تو همون اول مسابقه خوش شانسی حساب میشه اما اگه اون سه رقیب بیرون نمی رفتن هم همیلتون با اون رانندگی بی نقصش اول میشد. سلطان الآن فرمول یک مرسدسه اینو جدول تیمی و جدول راننده ها میگن یادتون نره سال پیش جمع امتیاز فراری و ردبول با هم به زور به مرسدس رسید!!!!! بوتاس راننده خوبیه اما قطعا به اندازه رزبرگ خوب نیست اگه الآن نیکو جاش بود داشتید تو خونه گریه میکردید
          در مورد حرف راننده مرسدس هم لینک درست بده چشم قبول می کنم هر روز F1 Iran رو چک میکنم اما چنین خبری ندیدم.یادم میاد بوتاس یه مسابقه تو این فصل گفته بود فراری کاملا از ما تو فلان پیست سرتره اما راجع به سنگاپور هیچی نخوندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Meysam..Laferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اگه سه راننده ی اول بیرون نمیرفتن همیلتون 30-40 ثانیه پایین تر از راننده ی پیروز مسابقه رو تموم میکرد
          خیلی خیلی سوادت در مورد فرمول یک پایینه عزیزم بیخیال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Meysam..Laferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          در ضمن اگه به تحسین کردن باشه تو هم باید رکورد تاریخ اسپا رو که فتل شکست تحسین میکردی اما نکردی پس تو هم این چیزارو بلد نیستی
          دیروز بعد از اون تعیین خط فاجعه مرسدسی ها از لفظ “Damage Limitation” استفاده میکردن یعنی میخواستن ضربه ای که تو ابن مسابقه بهشون وارد میشه رو تا جای ممکن کاهش بدن و به مسابقات بعدی امیدوار باشن
          اگه مرسدس تو شرایط عادق این مسابقه رو میبرد جای تحسین داشت ولی با این شرایط هیچ جای تحسینی وجود نداره فقط میشه تبریک گفت
          در ضمن انقدر نیکو نیکو نکن فراری هم راننده ی دومش در حد راننده ی اولش نیست اگه کسی مثل آلکنسو کمار فتل بود با توجه به ماشین سریع تر فراری نسبت به مرسدس شما بودید که داشتید گریه میکردید.
          در ضمن الان که ریکاردو تو جدول ده ها امتیاز بالاتر از ورشتپنه یعنی راننده ی بهتریه؟؟ معلومه که راننده ی بهتری نیست و ورشتپن ازش سریع تره و بارها اثباتش کرده

          درک این چیزها واسه یه طرفدار واقعی فرمول یک کار سخت نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Ferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          الف ی
          بوتاس قبل ا. مسابقه ی شنگاپور گفت مرسدس هیچ برنامه. و اپدیتی برای سنگاپور نخواهد داشت و سنگاپور رو ازدست رفته میدونستن جالبه میگی هر روز چک میکنم اما همین خبری رو نخوندی فکر نمیکنم هرروز چک کنی ولی نمیدونم چرا الکی وانمود میکنی مثلا خبرهای اون سایتو چک میکنی ضمنا فراری هم ازمستهلک ترین موتورش استفاده میکرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. الف.ی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          پایین لینک گذاشتم بگرد کامنت منو پیدا کن حتی اگر تبریک هم نگم سعی نمیکنم هی نظرات فضایی راجع به تیم قهرمان بدم ببین چی گفتم به طرفدارای فتل
          همون رایکونن هم که میگی آخرین قهرمان انفرادی فراریه
          آخر فصل باز شمایید که تو حسرت قهرمانی میمونید اگه اینجوری نشد من تو یک فصل کامل فرمول یک هیچ کامنتی تو قسمت های فرمول پدال نمیذارم تا تو راحت باشی و آدمایی که درک زیادی ندارن مثل من رو مخت نرن باشه؟
          https://www.pedal.ir/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA/%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D9%81%D8%B5%D9%84/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. الف.ی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          ببخشید جناب سردبیر چی گفتم که کامنتم رو تایید نکردید ؟
          لینک هم که از سایت خودتون بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir. noghte

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (30 ديدگاه)

        دیشب ریکاردو نمیتونست وقتی که خشک شده پیست هم پا به پای همیلتون بره چی داری میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ahmadreza 2002

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        پس تلاش لوئیس برای دور شدن چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    نگفتم سنگاپور رو نمیشه پیش بینی کرد
    .
    نمیشه گفت مقصر ورشتپن بود
    ورشتپن بین راننده های فراری ساندویچ شد جوری که نه راه پس داشت نه راه پیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    من چون مسابقه رو به خاطر آقای صباغ دوست داشتنی از شبکه ورزش دیدم،به ایشون بگم نه همیلتون دعا نکرد من بودم که خواستم از خدا حال فراری تو این مسابقه گرفته بشه.??????
    البته شاید دوستات دیگه هم همین دعا رو کردن.
    به هر حال طرفدارای بسیار مغرور فراری و گاها بسیار متعصب حقشون بود.
    بگذریم…
    …………..
    همیلتون که همون اول هم استارتش عالی بود و قطعا جلوی ریکاردو در میومد حتی در صورتی که برخورد روی نمیداد.
    یه جورایی دلم برای فتل سوخت دیروز وقتی پول پوزیشن رو گرفت از خوشحالی نمیدونست چی کار کنه.
    به هر حال همیلتون نشون داد که تو هر پیستی و هر آب و هوایی مدعی سکو هست.
    فکر میکنم سه بار هم سیفتی کار اومد ولی باز هم ریکاردو نتونست نزدیک همیلتون بشه و فاصله رو به زیر 1 ثانیه برسونه.
    خدا همیلتون و ریکاردو رو خیلی دوست داره.
    اگه دیروز سریع ترین دور رو بعد از فتل ورشتپن نمیزد و ریکاردو میزد شاید هیچ کدوم از این اتفاق ها نمیفتاد.
    و همینطور برای همیلتون شاید یک رده بهتر کسب میکرد الان اول نبود.
    خداییش ریکاردو حقشه با این لبخند دوست داشتنی و شوخ طبیعیش تو هر مسابقه سکو داشته باشه.?
    نه تیم فراری خوبه نه راننده هاش.
    به نظره من مرسدس شایسته ی قهرمانی انفرادی و تیمی هستش چون هم تیم فوق العاده ای دارن هم راننده های عالی.
    ((هشتگ# میثم لافراری و بقیه ی طرفداران.))??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      شاید همیلتون توی این پیست شانس آورده باشه ولی در کل راننده خوش شانسی نیست.نقص های فنی این فصل و فصل پیش یادت بیاد که باعث شد رزبرگ با چند امتیاز اختلاف قهرمان بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        حمید عزیز،من خودم طرفدار همیلتونم و نگفتم شانسی پیروز شد.
        خدا کسی رو دوست داشته معنیش شانس نیست.
        من احتمالات رو گفتم و گفتم که اگه یه موقع خدایی نکرده مثلا همیلتون پول پوزیشن رو میگرفت الان وضعیتش خیلی فرق میکرد.
        صد در صد اگه بد شانسی های فصل پیشش نبود الان برای پنجمین قهرمانیش میجنگید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Meysam..LaFerrari

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      نه تیم فراری خوبه نه راننده هاش؟ تیم فراری همونیه که همیلتون دربارش میگه :Driving for
      them is like a dream for everyone”
      فکر میونم همین برات کفایت کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        به نظره من رانندگی برای فراری مثل یک رویای کودکانه میمونه?
        همیلتون هم بیشتر به خاطر همین گفته.
        وگرنه با عقلی که به بلوغ رسیده هر کسی میدونه که رانندگی برای فراری مثل یک کابوس میمونه.???
        Driving for
        them is like a Nightmare for everyone
        ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Meysam..LaFerrari

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    پیروزی در مزخرف ترین و کسل کننده ترین مسابقه ی سال رو به همیلتون تبریک میگم!
    مرسدس در بهترین شرایط میتونست 5ام و 6ام رو بگیره ولی ببینید یه بارون چیکار کرد…کاش 1 ساعت زودتر قطع میشد بارون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      کسل کننده:/مسابقه رو دیدی اصلا ؟؟
      بعدش جهت اطلاع همیلتون رکورد سریعترین دور پیستو شکست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HORSE

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        دور پیست توی مسابقه!
        فرق داره توی دور پیست با پول پوزیشن!
        فورمول یک رو فقط نبینید، بهش فکر هم کنید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Meysam..LaFerrari

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        دانیال پسر خوب اگه تو چهار روزه داری فرمول یک میبینی و با شبکه ورزش آشنا شدی با این ورزش من حداقل 6 ساله تک تک مسابقات فرمول یکو نه یک بار دو بار دیدم و بهتر از تو میدونم کسل کننده چیه
        اگه همیلتونم پول پوزیشن بگیره و فتل تو ناکجا آباد واسه خودش دور بزنه و همیلتون به این شکل از مسابقه خارج بشه من به اون مسابقه میگم کسل کننده
        پیروزی تو این مسابقه چیزی جز یه رویا و خوش شانسی محض واسه مرسدس نبود و هیچ ربطی به عملکرد ماشین و راننده هاش نداشت
        ریکاردو با اینکه ماشین سریع تری دستش بود حتی اگه به همیلتون نزدیکم میشد امکان سبقت نبود و فایده نداشت
        اون دوست عزیزی هم که میگه همیلتون سریع ترین دور تاریخ پیست رو زد باید بهش بگم این پیست خوراک این تایرهای پهن و چسبندگی بالاست و وقتی سریع ترین راننده ها از پیست خارج بشن و سه کیلومتر هوای آزاد روبروت باشه فستس لپ زدن کار بزرگی نیست
        البته من شمارو بعنوان یه دنبال کننده ی سطحی و کم سواد فرمول یک زیاد جدی نمیگیرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir. noghte

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (30 ديدگاه)

          حالا عصبی نشو داداش واسه پوستت ضرر داره
          کسل کننده هم مسابقه باکو بود نه اینجا که سر اشتباه خودشون باختن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      آقا میثم شماهم؟؟؟؟؟؟؟؟
      من هی میگم تو تنها طرفدار منطقی فراری تو سایتی ولی مثل اینکه اشتباه میگفتم
      البته حقم داری وقتی هر دو راننده تیمی که دوست داری بخاطر اشتباه خودشون حذف بشن حتما مسابقه کسل کننده ای برات میشه مشابه حست رو من سال پیش وقتی روزبرگ و همیلتون به هم میخوردن داشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        الف.ی عزیز
        طرفدارای فراری در تمام سایت ها این تعصب نسبت به برند فراری رو دارن اما طرفداراشون تو ایران به قدری متعصب هستند که حد و حساب نداره
        البته تا حدودی هم حق دارن چون فراری برند بسیاااااار پرافتخار و ارزشمندیه
        .
        تقریبا از دید همه ی طرفدارای فراری مسابقه ای که فراری در اون قهرمان نشه کسل کننده ترین و بدترین مسابقه است حتی اگه اون مسابقه Spa 2017 باشه
        .
        من سالهاست با طرفدارای فراری بحث و کل کل میکنم خیلیاشون از دوستان نزدیک من هستند خییلی وقت ها این بحث ها ساعت ها طول میکشه اما چیزی که در همه ی طرفداری فراری مشترکه اون حرص و تعصبیه در بحث کردن با اونا میشه دید
        اتفاقا بر خلاف خیلی از دوستان من عاشق این علاقه و تعصبشونم مخصوصا وقتی بحث بالا میگیره واقعا دوست داشتنی میشن ???
        شما هم سعی کنید دوستشون داشته باشین چون بچه های گلی هستن
        .
        بگذریم …
        .
        این مسابقه میتونست خیییییلی جذاب تر از این باشه که متاسفانه نشد
        کسل کننده نبود اما جذاب هم نبود
        اگر مسابقات رو از سالها قبل دنبال کرده باشید میبینید مسابقات فوق العاده جذابی در تاریخ فرمول وجود داره
        من یادم خییلی وقت ها تمام زمان مسابقه ایستاده تماشا میکردم
        .
        در آخر این قهرمانی رو به طرفدارای مرسدس تبریک میگم
        .
        به احتمال بسیار زیاد همیلتون قهرمانی رانندگان رو هم بدست میاره
        که از نظر من برازنده این جایزه هم هست
        .
        فراری هم این فصل فوووق العاده بود
        من فکر نمی کردم فراری در طی یک فصل انقدر پیشرفت کنه من واقعا تحسینشون میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          دیگه چی کار کنیم طرفدارای فراری همینن هر چی هم بهشون بگیم قبول نمی کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari SFXSuperFast

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          اشتباه ما فرراری فنا رو نکنین
          فتل هم اول فصل 35 امتیاز جلوتر از لویس بود.
          ابوظبی امتیازش دوبل هست و بهتون قول میدم که فرراری توی ابوظبی 1-2 میکنه
          چون چسبندگی توی سرعت پایین.شتاب گیری بعد از خروج از پیچش بهترینه…
          آمریکاز آستین تگزاس و اینترلاگوس رو هم 1-2 کنه فرراری
          قهرمان میشه هم راننده هم تیمی
          احتمالش زیر 10% هست
          ولی همه چیز ممکنه
          اینو میشه از مسابقه امروز فهمید!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          الف ی
          شما یه حرف منطقی بزن قبول کنیم وقتی خوده همیلتون اخر مسابقه میگه همه چیز برعکس شد یعنی منظورش پیروزی شانسی حالا شما میخوای بگی اینطور نبوده؟؟ دست بردار فراری شانس اول پیروزی تو این مسابقه بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Meysam..LaFerrari

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        فتل اشتباه نکرد این یه برخورد مسابقه ای بود فتل انتظار نداشت رایکونن مثل موشک از اون پشت بخواد از ورشتپن سبقت بگیره بخاطر همین تصادف شد
        کیمی بهترین استارت این مسابقه رو زد و یه سر و گردن از بقیه بهتر داشت شتاب گیری میکرد بخاطر استارت فوق العاده ش و هیچ اشتباهی نکرد و این یه برخورد مسابقه ای بود همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. HORSE

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      واقعا داری با دانیال بحث میکنی؟
      بنظرت نتیجه ای هم داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ENER-G-FORCE

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    تبریک به همیلتون و مرسدس دوستا… فوق العاده بود!!! به دنیل ریکاردو هم آفرین میگم؛واقعا پتانسیل ردبول خیلی بالاست اما کاش بوتاس دوم میشد! اصلا ولش کن همینم خوبه! بازم تبریک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      بوتاس یه مقدار در مقابل ریکیاردو کار سختی داشت ولی خب اگر مسابقه کمی بیشتر ادامه داشت شاید می‌تونست ازش سبقت بگیره. حتی فاصله‌اش به ۱.۱ ثانیه هم رسید.
      اوایل مسابقه رو متاسفانه نرسیدم که ببینم اما در طول مسابقه متوجه شدم که اتفاقاتی افتاد. نتیجه، نتیجه جالبی بود. جالب‌تر این که همیلتون رکورد سریع‌ترین دور تاریخ این پیست رو هم شکست!
      امیدوارم روند پیروزی‌های مرسدس ادامه داشته باشه و همچنین رقباش هم بهتر بشن. هر چر رقبا بهتر بشن… هم مسابقات جذاب‌تر میشن و هم مرسدس قوی‌تری رو شاهد خواهیم بود!
      همجنین امیدوارم روند بد آوردن‌های مکس هم به پایان برسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Omid

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    این همیلتون کِی بازنشته میشه راحت شیم؟ کسی میدونه؟
    واقعا این پیروزی حقش نبود، چون اصلا برای بدست آوردن مقامش تلاش نکرد و نجنگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      شاید جالب باشه برات که بدونی با ماشینی که تو چنین پیستی کاملا ضعیفتر از ردبوله تونست رکورد تاریخ این پیست رو بشکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Omid

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    جالبه کامنت های سایت ها و فروم خارجی و حتی ایرانی حرف از توطئه و دست های پشت پرده میزنن.

    چرا مکس وشتاپن تو همه ی تصادف ها مخصوصا با فراری، هست؟ چرا بعد از تصادف انقدر خندان و ریلکس بود؟ چرا هم تیمیش ریکیاردو اصلا به همیلتون فشار نیاورد درحالی که میتونست (اینو صباغ هم گفت)
    مکس دیروز هم گفت که چیزی برای از دست دادن نداره و آماده حمله هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      دوست گرامی صحت و یا رد چنین صحبت‌ها و حرف‌هایی مسلما در سایت و فروم تأیید نخواهد شد. ردبول‌ها خودشون رقیب مردس و فراری هستند. اگر دست‌هایی پشت پرده‌اس چرا در پیستی که سبقت‌گیری درش سخت هست ردبول‌ها داشتند سریع‌ترین‌ها رو در تمزینات به ثبت می‌رسوندند؟ خب می‌گذاشتند مرسدس‌ها سریع‌تر باشند!
      در ضمن لازم هست یادآوری کنیم مکس امروز بین دو تا فراری گیر کرد و کنار رفت…! در مورد ریکاردو هم فاصله ریکاردو و همیلتون نسبتا زیاد بود و اتفاقا همین آقای صباغ هم اشاره کرد که مسلما ریکاردو داره تمام تلاشش رو می‌کنه! دلیل بعدی هم این که همیلتون در این پیست امروز عالی کار کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Omid

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (81 ديدگاه)

        منم اون حرف هارو تائید نکردم
        ولی بازم بنظرم همیلتون اصلا کار خاصی نکرد فقط شانس زیادی داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    من خیلی مسابقات رو دنبال نمیکنم اما تا جایی که ریویو ها رو خوندم ورستپن تو هر مسابقه باید یه حرکت انتحاری رو فراری ها بزنه اره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      همون مسابقه رو ندیدی اینجوری میگی
      ورشتپن که کلا راننده بی احتیاطیه ولی عکس رو ببین خودتو بذار جای ورشتپن ترمز کنی تصادف میشه گاز بدی تصادف میشه بکشی چپ تصادف بکشی راست تصادف
      چی کار میتونست بکنه؟
      https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/0cf/image/0cf992cbb9b98168ed653518018323be.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (577 ديدگاه)

        داداش کجا ترمز میکرد تصادف میشد!؟دقت کن اصلا تو عکس پشتشون ماشینی نیست به لاستیک عقب رایکونن خورد اونم کنترلشو از دست داد زد فتل رو داغون کرد….اسپین شدن فتل بخاطر همین بخورد بود در اصل وقتی رایکونن رد شد ازش باید سرعتشو کم میکرد که نکرد واسه همون ساندویچ شد….
        بعدشم ورشتپن ازاین گند کاریا زیاد کرده اول مسابقه قبلی رو ام یادت باشه با فیلیپه ماسا بخورد کرد در صورتی که میتونست برخورد نکنه ولی واسه راه نده این بلا سرش اومد مثل همین مسابقه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          اگه ورشتپن ترمز میکرد به نظرت چرخ جلوی سمت چپش به چرخ عقب سمت راست رایکونن نمیخورد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. الف.ی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    با اینکه از فراری خوشم نمیاد ولی اصلا دوست نداشتم اینطوری هر دو شون از دور رقابت کنار برن و به خاطر هر دو فراری ها ، ورشتپن مثل همیشه بدشانس و البته فرناندو آلونسو خیلی ناراحت شدم برخورد اول مسابقه هم کاملا تقصیر فراری ها بود ورشتپن اینبار هیچ تقصیری نداشت
    آهای اونایی که هر بار بعد از پیروزی همیلتون فقط بلدید بگید ماشین مرسدس از همیلتون همیلتون ساخته دیدید با وجود سه تا سیفتی کار که همه تلاش همیلتون برای افزایش فاصله با ریکیاردو رو به هدر میداد باز هم ریکیاردو که تا قبل از اون رکورد دار پیست بود نتونست سبقت بگیره و در آخر 4.4 ثانیه اختلاف ایجاد شده بود اونم تو پیستی که ماشین ردبول خیلی بالاتر از ماشین مرسدسه و همیلتون رکورد پیست رو هم شکست اگه همش فقط بخاطر ماشین مرسدسه چرا بوتاس نتونست با وجود سه بار به حداقل رسیدن فاصله با ریکیاردو ازش سبقت بگیره؟
    هردو راننده مرسدسن طرفدار هردوشونم یه مقایسه ساده بود همین
    طرز تفکرتون رو عوض کنید لطفا یا اگر عوض نمیکنید هر بار اعصاب طرفدارای بنز رو با کامنت های سطح پایینتون خرد نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      درود بر شما الف ی.
      همیلتون تو این فصل بی نظیر بوده.
      تو بارون.
      با لاستیک های کهنه نصبت به رقیب و برتری.
      تو بارون و پیست غیر تخصصی مرسدس و برتری.
      زدن سریع ترین تایم تاریخ سنگاپور با همون وضعیت غیر تخصصی.
      زدن رکورد شوماخر در بیشترین پول پوزیشن.
      کسب سه برد پشت سره هم.
      اینا همه نشون میده که همیلتون بهترین راننده ی حال حاضر دنیاس با اختلاف.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        زنده باشید
        حالا باز بعضیا میان میگن همش بخاطر ماشین مرسدسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          البته دوست من نمیشه نقش ماشین رو نادیده گرفت
          ولی به قل مهران; همیلتون تو هر ماشینی که باشه حداکثر استفاده رو از اون میکنه ;چیزی که برای خیلیا غیر ممکنه.
          پارسال هم اگه اون درگیری ها و بدشانسی های همیلتون نبود الان برای پنجمین قهرمانیش مبارزه میکرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Meysam..LaFerrari

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دانیال
          با اینکه خودم همیلتون رو نسبت به فتل راننده ی کم اشتباه تر و کمی سریع تری میدونم ولی همیلتون هم سال 2008 با خوش شانسی خودش و بد شانسی ماسا بود که قهرمان شد وگرنه کاملا فیلیمه ماسا محق قهرمانی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      الف ی جان شما در اون عکسی که گذاشتی دقت کنی میبینی حداقل بیش از نیم متر بین فتل و ورشتاپن فاصله ست و این موارد در زمان استارت در هر مسابقه ای پدیدار میشه و حتی راننده ها تایرهاشون به چند سانتی وسط خودروهای دیگر میرسه اما در زمان مناسب و سریع از هم فاصله میگیرند که اینبار ورشتاپن مثل همیشه و عجولانه در موقعیت نامناسب قرار گرفت.
      در این پیست در شرایط تایر برابر و تایم های نزدیک مطلقا امکان سبقت وجود نداره و اگر میبینید چند ثاینه فاصله وجود داشت به خاطر درک و شعور راننده ها از این موضوع هست و ماشین خودشان را در موقعیتی که هوای کافی وجود نداره نمیزارند!
      ریکاردو در زمان استارت وقتی در سر پیچ میبینه خودرو همیلتون کمی ازش جلوتره میزنه رو ترمز تا باهاش برخورد نکنه و این موضوع هنوز به ورشتاپن آموزش داده نشده و در هر حالتی میخواد جلو بیوفته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        نه عزیز دقت کنید میبینید اگه ورشتپن با همون سرعتی که داشتن میرفتن ماشین رو به سمت راست خودش میکشوند دماغه ماشین ردبول کاملا به قسمت عقب ماشین فتل برخورد میکرد باید یا ترمز میکرد یا گاز میداد اگر میخواست اونکار رو بکنه در صورتی که گاز میداد چرخ عقب سمت چپ مکس به چرخ عقب راست کیمی میخورد اگر هم ترمز میکرد که همین اتفاقی که افتاد میفتاد شدیدا معتقدم تقصیر هر دو فراری مخصوصا فتل بود گرچه مکس راننده بی احتیاطیه اما اول استارت کاملا به اندازه یه ماشین برای کیمی جا باز کرده بود فتل بود که با اومدنش به سمت چپ کار رو خراب کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          دوست همیشه در صحنه شما اون فاصله را باز نمی بینید!
          شما سمت چپ اون عکس باز نمی بینید که همیلتون و ریکاردو فاصله را رعایت کردند چون میدونند پیست خیسه و ممکنه یک لحظه برخوردی ایجاد بشه!
          ورشتاپن در اون لحظه کاملا دید که هر دو طرفش ماشین هست و شانسی برای عبور نداره و ناشیانه به هر دلیلی دوست داشت اونجا باشه و اصلا هم از این موضوع نگران نبود به خصوص وقتی به fastest lap های مسابقه نگاه میندازیم متوجه میشویم تیم مرسدس کاملا برنامه ریزی شده در پول پوزیشن نخواست با فراری رقابت کنه و جزو نفرات اول بشه چون با زمان های که هر دو راننده مرسدس در مسابقه زدند مشخص بود صد در صد از ردبول ها سریعترند بی برو برگرد!
          ممکنه برخی دوستان بیان و از رقابت سالم حرف بزنند و … و برای یادآوری حرکت جاسوس مک لارن در فراری برای ریختن نوعی پودر در موتور یا دستور مدیر رنو به پیکه برای تصادف عمدی با فراری ها که موجب خانه نشینی عمری بریاتونه شد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. enzo

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          عزیزم راننده ای که اندازه یه ماشین جلوعه حق مسیر داره
          راننده عقبی اگر ببینه جای مانور نداره موظفه ترمز کنه تا برخورد پیش نیاد حتی اگر چندتا رده از دست بده
          فتل شاید خودش عامل شد که بره تو قلب حادثه ولی نمیشه گفت مقصر بوده چون راننده جلویی بوده و حق دفاع از پوزیشن داره این راننده عقبی هستکه باید حواسش باشه به جلویی برخورد کنه نه جلویی
          گرچه فرشتاپن بین فراری ها ساندویچ شد و تجربه کمش باعث شد عین همیشه تصمیم احساسی بگیره ولی راننده های باتجربه و ملاحظه گر( امثال جنسن باتن) که بارها تو این موقعیتا استارت زدن تو اون صحنه میدونن باید چه عکس العملی نشون بدن که گند نزنن به ریس بقیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. مانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مگه میشه؟؟؟؟؟
    من دیشب تو یکی‌ از این مقالاتِ اف۱ گفتم
    تو این پیست مرسدس حریف فراری نمیشه خدا کنه
    فراری‌ها تصادف کنن که مرسدس اول بشه
    طرفدارهای فراری من منظوری نداشتم خخخخ شرمنده
    اما ادمین انگاری لطف کرد نظرم ثبت نشده یا نمی‌دونم کدوم بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    حالا من کاری به این مسابقه ندارم ولی تو ذهنم هربار ریویوها رو خوندم این پسره یه کرمی ریخته رو فراری ها یا حداقل خودشو تو موقعیتی میذاره که احتمال برخورد زیاد باشه جالب اینه که فقط هم تو شکم فراری ها میره فکر کنم مشکل داره با فراری باید باش صحبت کنن و روانکاوی بشه شایدم کلا یه پولی بهش میدن واسه این کارا.والا خیلی رو مخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حالا جدا از هر چیز مکس ورستپن چقد بد شانسه نتیجه هاشو نشون میدن همش دی ان افه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عطا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فک کنم الان به فتل اون حسی دست میده که به کسی که خودشو میکشه از کنکور در نمیاد دست میده ! البته هیچی از ارزشش کم نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Reza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مگر اینکه همیلتون جونتون اینطوری قهرمان فصل بشه!
    با شانس و اتفاقات اینطوری… تمام سایت ها (از جمله پدال) تیتر زدن همیلتون خوش شانس و اینجور کلمات (هیچکس از مهارت یا توانایی رانندگیش حرفی نزده!)

    مهم اینه که همه ی ما میدونیم این پیروزی بی ارزشی بود. حالا بعضی ها نمیخوان اینو به روی خودشون بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      پیروزی بی ارزش؟؟؟
      مثل این که شما مسابقه رو ندیدی!
      قبول دارم که لوئیس جووووون واقعا تو استارت خوش شانس بود چون هم سه تا از رقیباش کنار رفتن و هم ماشینش تو تصادف اسیبی ندید(اصلا از محل تصادف خیلی دور بود) ولی اصلا نمیشه به این گفت بی ارزش تو تمام مسابقه دنیل حتی لوئیس رو تهدید هم نکرد با این که همه می دونیم چقدر ماشینش سریع تر بود تو این پیست تازه سه بار هم تمام تلاش های لوئیس (فاصله چند ثانیه ای با دنیل) به باد رفت با اومدن سیفتی کار
      بعد از سیفتی کار دوم هم دنیل با ماشین سریع تر و لاستیک های نو تر باز هم نتونست کاری بکنه
      اگه واقعا فکر می کنی این پیروزی بی ارزش بود ، برو اوایل مسابقه رو ببین که بوتاس تو بارون از رنو عقب افتاد ولی همون موقع لوئیس فستست لپ میزد و داشت از ردبول دور می شد
      لطفا یکم انصاف داشته باشید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (310 ديدگاه)

        چرا همه میخوان جواب همدیگه رو بدن همیشه میگن : تو مسابقه رو ندیدی یا تو تازه مسابقات رو دنبال میکنی.
        این جمله کلیشه ای و تکراری رو اول کامنت دیدم واقعا میگم بقیه کامنت رو نخوندم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Ferrari

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    دوستان و دست اندرکاران پدال یه سوال دارم ازتون
    چرا این همه کامنت صدمن یه غاز تایید میشه اما وقتی به من میرسه کامنتام یکی درمیون تایید میکنید؟؟ مثلا میخواین بحث پیش نیاد؟؟ خیلی جالبه این همه کلمنت تحریک امیز تایید میشه اما اگه من جواب بدم تایید نمیشه خجالت اوره این موضوع
    یاد بگیرید اگه قانونی دارید برای همه باشه نه اینکه همه هرچی میخوان بگن اونوقت دیگران نتونن دفاع کنن شورشو درنیارین این کامنتم تایید کنید و شجاعتشو داشته باشد و پاسخ گوباشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      دوست گرامی، تنها بنده و خود شما می دانیم که در کامنت های حذف شده شما چه عباراتی وجود داشت. اگر کمی شکیبا باشیم و نقد را جایگزین توهین نماییم، فضای بهتر و سالم تری را تجربه خواهیم کرد. ما با کل کل و بحث مشکلی نداریم اما خط قرمز ما خروج از دایره اخلاق است. ممنون از درک والای شما. ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        حق با سردبیره.
        نه اینکه فکر کنید دارم خودشیرینی میکنم.
        ولی من همیشه گفتم ، حداقلش اگه به خودروسازهای مورد علاقمون توهین میکنیم و انتقادهای تند میکنیم به هم دیگه توهین نکنیم.
        من خودم اجازه دادم از خودروسازی انگلستان تا سر حد مرگ?انتقاد کنید و حتی مسخره هم کنید مگه چه اشکالی داره جو سایت یه خورده شاد باشه؟?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        دوست گرامی ممنون حداقل بعد این همه مدت جواب دادین ولی بهتر نیست شماهم یکم جلوی دیگرانی که اینقدر بی منطق نظر میدن رو بکیرید بعضی وقت ها خیلی ها ازاد هستن و هرچی میخوان میگن اما کامنت من تایید نمیشه یکی اومده گفته. طرفدارهای فراری از احترام کمی برخوردارن شما هم راحت تایید کردید حالا من اگه جواب بدم تایید میشه؟؟ مثلا این حرف درستیه که تایید میکنید؟ من از این ناراحت نیستم که چرا تایید نمیشه ناراحتم وقتی میبینم بدتر از کامنت من تاییدمیشه اما جواب من یاسانسور میشه یا تایید نمیشه همین اقای*** بارها شده دروغ گفته و به هیچ سراطی مستقیم نیست اما به من میگه دروغ گو متعصب یا کنایه میزنه تو کامنت هاش اینا جنجال درست نمیکنه؟؟ اون شخصی که اینطوری کامنت میذار دنبال دردسر میگرده شما هم اگه نمیتونید سانسورش کنید وتایید میکند حداقل این حق رو به من بدید که من اونجوری که شایستست جوابشو بدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. امید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خود همیلتون توی تمام مصاحبه های بعد مسابقه فقط و فقط از شانس و خوش شانسی حرف زده
    حالا دوستان اینجا میخوان این موضوع رو نادیده بگیرن و تعصب الکی دارن
    با کسانی هم که میگن مسابقه جذاب نبود کاملا موافقم مسابقه ای که فراری توش نباشه حوصله سر بره دیگه کی با کی میخواد رقابت کنه؟
    همیلتون با کسی رقابت نکرد و برای بدست اوردن اون مقام نجنگید فقط شانس محض داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا