بنلی TNT، تازه‌واردی در جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی ایران
بنلی TNT، تازه‌واردی در جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی ایران

بنلی TNT، تازه‌واردی در جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی ایران

بنلی تی‌ان‌تی 250 مدت کوتاهی است که به جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی کلاس نیکد بازار ایران وارد شده.
این تازه‌وارد کمتر شناخته شده، به لطف قیمت مناسبش با استقبال نسبتاً خوبی در بازار مواجه شده است.
این محصول توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم 150 سی‌سی عرضه شده که در کلاس معمولی است و مورد بحث ما نیست)

BENELI TNT250
BENELI TNT250

BENELI TNT25
BENELI TNT25

حال با هم مشخصات و مسائل پیرامون این موتورسیکلت 250 سی‌سی نورسیده را به‌صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)
BENELI
در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلت‌های خاصش می‌افتید و احساس می‌کنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانی‌های خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی سطح پایین سعی می‌کنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقع‌بینانه عرض می‌کنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرف‌کنندگان است.
همان‌طور که در میان اتومبیل‌ها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر ام‌جی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرف‌کنندگان ناآگاه غالب می‌کنند، در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز رویه‌ای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی 250 ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی می‌کردند درحالی‌که این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تی‌ان‌تی نیز قصه‌ای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تی‌ان‌تی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید می‌شود.

3
در حقیقت اصل ماجرا به آن‌ها بازمی‌گردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام می‌شود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی می‌رسد.
به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…

نمای ظاهری
BENELI
موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی بنلی تی‌ان‌تی در کلاس نیکد قرار می‌گیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تی‌ان‌تی 250 (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمک‌های جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شده‌اند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

BENELI
شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد می‌کند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شده‌اند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمک‌فنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.

BENELI
کلیات نمای ظاهری تی‌ان‌تی 25 تک سیلندر را نیز می‌توان مشابه برادر بزرگترش 250 دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیده‌ای دارد و کمک‌فنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، می‌توان طراحی آنها را قابل قبول دانست.

هندلینگ و کیفیت سواری
BENELI
به لطف طراحی مناسب بنلی تی‌ان‌تی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب و راضی‌کننده‌ای دارند و در جاده‌ها و شرایط مختلف پایداری و هدایت‌پذیری قابل‌توجهی از خود بروز می‌دهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمک‌فنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان می‌آورند.

مشخصات فنی و قوای محرکه
BENELI
موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره می‌برند. (ظرفیت باک 17 لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت 31 اسب بخار 23.5 کیلو وات در 11000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 21.2 نیوتن بر متر در 9000 دور در دقیقه می‌باشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت 25 اسب بخار 18.5 کیلو در 9000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 21.5 نیوتن بر متر در 7500 دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر 158 و در تک سیلندر 145 کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آن‌ها که توسط صنایع چین تولید می‌شود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تی‌ان‌تی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه می‌شود.
سیستم خنک‌کننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضی‌کننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کرده‌اند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا می‌رود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمی‌توان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.

ایمنی
BENELI
موتورسیکلت‌های بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک 260 میلی‌متر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار می‌گذارد. ترمز عقب هم تک دیسک 240 میلی‌متر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک 280 میلی‌متر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک 240 میلی‌متر می‌باشد.

نتیجه‌گیری کلی
در مجموع بنلی 250 مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.

BENELI
طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگی‌های مثبت این موتورسیکلت 250 سی‌سی می‌باشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنک‌کننده ضعیف نیز می‌توان به‌عنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمی‌توان به‌عنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلت‌های ژاپنی و کره‌ای 250 سی‌سی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً می‌توان آن را به‌عنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلت‌های هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای می‌گیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.

BENELI
اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، می‌توانید به‌عنوان یک 250 سی‌سی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.

قیمت: در حال حاضر قیمت تقریبی مدل TNT 250 در بازار حدود پانزده میلیون تومان و مدل TNT25 حدود ده میلیون تومان می‌باشد.

نویسنده: احمد جمشیدی

83 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام جناب احمد آقای عزیز خسته نباشید خدا قوت
    در مورد دسته گاز به صورت متوسط یعنی اینکه ناگهانی یهو دسترو تا آخر فشارندید(به قول خودمون تخته نکنید)جوری گاز بدید که موتور دور بگیره و گاز بخوره من معذرت میخوام بابت نوشتن نامفهومم
    در مورد عیب گفتم یک بار خود بنده کم کاری کردم نبردمش تعمیر گاه که زنجیرش صدا میداد دفعه دوم موتور خراب شد شتابش کم بود و صداش یخورده ضعیف شده بود ولی هنوز کار میکرد یعنی اگر هم نمیبردمش تعمیرگاه بازم راه میرفت و کار میکرد من اصلا نگفتم لش شده یا شله.فقط کمی شتاب و صداش کم شده بود همین
    عبارت گارد هم همون گارد محافظ که بغل موتور نصب میشه و از افتادن از بغل باعث میشه بدنه موتور زمین نخوره هست که شما تو این قیمت هیچ موتوری نمیتونید پیدا کنید که دارای گارد باشه که این یه نقطه قوته
    در مورد فن رادیات خب تا حدی حرف شما متینه ولی خب بلاخره اینم موتوره حتی اگر جایی هم یک ساعت ترافیک باشه یه موتور سوار حرفه ای که یک ساعت واینمیسه بلاخره میندازه تو پیاده رو خط ویژه یا از همون لای ماشینا میندازه میره ولی اگرم نتونست و وایساد و این موتور به نقطه جوش رسید خب من تو متن بالام هر وسیله ای جه موتور چه ماشین چه هر وسیله دیگه ای(حتی لوازم خانگی)هم نمیتونه بی عیب باشه این موتور هم تو این یک مورد ضعف داره بلاخره هیچ وسیله ای بی عیب نیست ولی خب هزار نوع خوبی دیگه هم داره مانند:
    شتاب عالی صدای عالی قدرت مانور سریع زیبایی و…
    شما تو متن بالا گفتید این موتور ساخت چین هست درسته ولی به نظر من موتور خوب باشه چیزی که آدم انتظار داررو انجام بده میخواد ساخت هرجا باشه
    وگرنه خب پالس هم ساخت کشور هندوستان هست ولی بیشتر مردم میخرند
    آخه احمد آقا شما گفتید این موتور حتی تو زمستون هم به نقطه جوش میرسه این کمی خارج از تصوره یه موتور هر چه قدر از این لحاظ ضعیف باشه ولی در فصل زمستان دیگه اینقدر هم ضعیف عمل نمیکنه
    در مورد گارد محافظ و بدنه مستحکم هم شما چیزی در متنتون ننوشتید شما در یکی از نظر های بالاتون گفتید:((صادقانه بهتون بگم بنلی و مگلی جفتشون مفت نمی ارزند))خب شما نباید اینجوری بگید چرا که کسایی که این مطلبو میبینند خب مسلما ناراحت میشن شما اگه به من یه غذایی بدی من بعد از خوردنش بگم خیلی بد مزه بود شما ناراحت نمیشید؟اینم مثل همون غذاست.
    ببخشید سرتونو درد آوردم وگرنه در بعضی چیزا حرف شما کاملا متین و درست بود
    وگرنه من اصلا قصد توهین نداشتم ما شمارو قلبا دوستون داریم

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اقا محمد عزیز یه موتور سوار حرفه ای هیچ وقت از تو پیاده رو و خط ویژه نمیره.شاید از نظر شما کسایی که تنها یک موتور زیر پاشون هست و روندنش رو بلدن حرفه ای هستن،اما ما به این ها موتور سوار نمیگیم بلکه میگیم سوار موتور هستند همین ها هستند که باعث بد نامی موتور سواران شدن و یکی از دلایلی که موتور سنگین اجازه تردد نداره و قیمت موتور ها هم بالاست همینه.در ضمن پیاده رو اسمش روشه و بغیر پیاده هیچکس اجازه تردد در اون رو نداره به همچنین خط ویژه.ما از دست سوار موتور ها خیلی کشیدیم.یاداوری کنم بنده هم موتور میراانم و موتور سوار نیستم

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        سلام خدمت علی آقای عزیز بابت اینکه دیر پاسخ شمارو دادم عذرخواهی میکنم
        حرف شما درسته من نباید از واژه موتور سوار حرفه ای استفاده میگردم ولی باتوجه به چیزهایی که دیدم و فرهنگ کشورمون که متاسفانه روز به روز داره افت میکنه تو پیاده رو یا خط ویژه رفتن یه کار عادیه ولی بله حق با شماست من مرتکب اشتباه شدم ولی اگه دقت کنید من در متن آخریم گفتم که از همون لای ماشین هاهم میتونه بره یه موتور سوار اما حرف شما درسته و من معذرت میخوام
        بابت یاد آوری اشتباهم مچکرم

        پاسخ
  2. عرفان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان من با دقت تمام پست ها و متن رو خوندم همه داشتن با تعصب حرف میزدن برادرای گلم من دو سال پالسns داشتم خیلی راضی بودم یعنی عالی بود فقط بنزین و روغن تا اینکه یه موتور جدید به اسم بنلی به گوشم خور موتور خودم رو فروختم و اینو خریدم روز اول خیلی خوب بود و از روز دوم مشکلاتش شروع شد . سریع داغ میشد و دمای موتور خیلی بالا میرفت و…. کسایی که میخوایین این همه پول به این موتور بدید واقعا افتضاحه مفت نمیارزه جاش یه ns یا rs بگیرید خیلی بهتره هم اصتحلاک کمتر هم شتاب بهتر واقعا همه چیش از این چینی بهتره حتی با یه نگاه میشه فهمید که جنس قطعاتش واقعا افتضاحه اقا نخرید این اشغالو نخرید ….نخرید

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام اقا برای شما تک سیلندر بود یا دو سیلندر؟

      پاسخ
  3. Ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    من تصمیم دارم 250 بگیرم زیر 15ملیون همه نظرات رو خوندم بازم نتونستم تصمیم بگیرم لطفا راهنمایی کنید .ملاک و توقع از موتور :
    ظاهر 50%
    کیفیت ساخت 100%
    شتاب 75%
    مصرف 100%
    ترمز عالی کیفیت ، رانندگی عالی، شاتون نزنه ،و خلاصه پولمو دور نریخته باشم .
    ممنون میشم اگه به صورت تخصصی راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      عرض درود
      شما با حدود 15 میلیون میتونی موتورسیکلت کره ای کم کارکرد و در حد بگیری
      به خصوص اینکه کیفیت ساخت هم برای شما ملاک مهمیه (دست کم کیفیت ساخت و عمر مفیدشون بهتر از بقیه است!)
      هیوسانگ و دایلیم گزینه های خوبی برای این رنج قیمت هستن… (به شرط مدل کم کارکرد و تمیز)

      حالا بر اساس سلیقه و بودجه و استایل مورد نظر میتونی خودت انتخاب کنی…
      (بین دایلیم vjf و هیو جی تی ریس و هیو استریت و …)

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      علی جون داداش بنلی امتحان خودشو 250 پس داده رفیق من با این موطور تصادف کرد فکش شکست ولی موتور پدال دندش فقط تعویض شد با بلوریش چراغ همین بعدشم هرکسی به موتورش برسه خرج نمیزاره رو دستش موتور فقط روغن تند تند عوض کنی مشکلی براش پیش نمیاد

      پاسخ
  4. شاهین
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    سلام به همه کاربرای سایت خوب پدال
    ی کمک کوچیک میخواستم ازتون و با استفاده از تجربیاتتون و حرفه موتور سواریتون بهم کمک کنید که در موقع خرید موتور پولمو دور نریخته باشم خدایی نکرده خانواده شاکی بشن و رو سرم خراب بشن!
    بین موتور های بنلی tnt25 و پالس ns200 انژکتور کدومشون بهتره؟واس رفتن به محل کار (تهران) و هر از گاهی هم دور دورای شبانه توی شهر میخوام که موتور نازک نارنجی نباشه و صد البته خودمم اهلش نیستم فشار بیارم و ردلاین بازی کنم با موتور و بیشتر اهل شتاب سریع 0تا100 هستم نه سرعت زیاد و آکروباتیک بازی و کل کل و …
    لطفا از این دو موتوری که مدنظر هستن هرکدوم که بهتون حال داده و اذیت نکرده بهم معرفی کنید و زودتر بگیرم و مشغول بشم باهاش.
    تشکر

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شما خودتم حرفت با حرف خودت تناقض داره!
      همون شتاب سریع 0 تا صد که شما میگی اهلش هستی خودش ردلاین محسوب میشه و شتاب سریع عملا دوره موتور رو به دایره قرمز میرسونه…
      اگر موتور واسه کار میخوای و قراره زیاد ازش سواری بگیری و مسائلی مثل زیبایی، استایل و قدرت موتور واست مهم نیست، باید موتور ارزون بگیری که مخارجش و یا احیاناً مسائل دیگر مشکلی ایجاد نکنه
      موتورهای هندی و چینی هم هر کدام معایب و مزایای خودشونو دارن و هیچکدوم ویژگی یا برتری به خصوصی نسبت به هم ندارن.
      باید بر اساس نیاز خودت ببینی کدوم یکی بهتر به کارت میاد…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل شاهین پسر
        شاهین پسر
        سوابق: (63 دیدگاه) ,

        مرسی بابت توضیحات
        اما برای شتاب گیری با موتور لازم نیست حتما کاتاف موتور رو دربیاری!!!(زانتیا نیست که …) همین که مثلا از دوازده هزار دور، هشت هزار دور در دقیقه رو پر کنی مناسبه واس شتابگیری.بنظرم دلیل خیلی زیادی که بقیه میگن موتور های این مدلی (بنلی و ان اس) شاتون میزنن واس همینه که دور موتور رو در مدت طولانی بالا نگه میدارن خو طبیعیه موتور شاتون میزنه! این موتورا بقول معروف بیشتر واس یک دو کردن شتابی خوب هستن نه اینکه ی مسیر طولانی رو گاز رو بچسبونی.حالا منم باتوجه به مصرفی که دارم از بین این دو موتور میخوای اونی که بهتره انتخاب کنم. میخوام حداقل واس یک دو کردن شتاب خوبی داشته باشه واسم مهم نیست 140تا یا 160تا بره.حالا بازم اگه میشه بهم بگید بین این دو مدل کدومش جنبه شتابگیری خوب رو داره و لش نیست؟

        پاسخ
        1. عطا
          سوابق: (10 دیدگاه) ,

          خیلی راحت بگم برای شما ns بهتره
          مشکل خرج رو نداری، روتین بازاره، لوازمش با کیفیت تر و ارزان تره.

  5. فرزان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من با این موتور نصف ایرانو گشتم و یکبارم ایرادی ازش ندیدم جوشم یکبار آورد بخاطر بی احتیاطی خودم بود که آبو تو قمقمه میریختم فکر میکردم درب رادیات پرسه درکل چیزی ازش ندیدم

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با عرض سلام خدمت دوستان گرامى دوست عزیز شما دارید بدترین موتور بازار و پیشنهاد میدید به دوستان دایلیم افتضاح ترین موتورى هست که من دیدم بعدش از نظر شما ١۵ میلیون پول کمى هست که تو بررسى نوشتید قیمت ارزان در ضمن دقیقا بعد از ساخت اولین موتور بنلى از سوى کشور چین این موتور تحت مهندسین شرکت بنلى ایتالیا بررسى و تایید شد دقیقا مثل گوشى ایفون میمونه بهترین گوشى هستش ولى در گوانجو تولید میشه دلیل نمیشه چون چین تولید میشه کیفیت نداره تازه اونم شرکت بسیار معروف apple iphone پس این حرفتون از نظر من قابل قبول نیست و حرف اخر بهترین 250 سى سى در حال حاضر در ایران هستش که اجازه تردد و پلاک شدن و داره و از هر نظرى در حد و اندازه موتور سنگین هم هستش چون ماها نمیتونیم بیکینگ یا هایابوسا سوار بشیم چون اجازه تردد نداریم پس روى خریدش شک نکنید در پناه خدا

    پاسخ
    1. عطا
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      نظرها مختلف هست و این طبیعیه ولی موضوعی درست بیان نشده.
      شرکت اپل کارخانه اش را در چین ساخته چون کارگر ها ارزانتر هستن.
      اما تولید بنچ مارک شده موضوعی متفاوت هست.
      با تشکر

      پاسخ
    2. ahmad
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      دوست عزیز چرا به خاطر تعصب بیجا نسبت به انتخاب خودتون، میخواید افراد دیگر رو به اشتباه بندازید؟!
      واقعا چه دلیلی داره این رفتار؟
      شما با چه نظر کارشناسی میفرمایید که دایلیم افتضاح ترین موتور هست؟ احیانا روی دست کارشناسان صاحب نظر موتورسیکلت بلند شدید؟!
      من تقریبا اکثر قریب به اتفاق کسانی که اهل اینکار بودند رو دیدم از بنلی انتقاد کرده و خریدش رو اشتباه دونستن به خاطر نواقص فنی و ضعف متال موتور و ضریب استهلاک بالایی که داره… (البته علارغم این موضوع، در صورت نگهداری صحیح میشه ازش سواری خوبی گرفت)
      اما ببینید، دایلیم و هیوسانگ در حال حاظر در رنج محدوده بیست میلیون تومان بهترین انتخاب هستند چون محصول کمپانی های صاحب سبک کره جنوبی هستند و کیفیتشون نسبت به سایرین وضع بهتری داره
      هرچند که خود اینها هم بدون ضعف نیستن. همین دایلیم ضعف های بسیاری داره و موتور ایده آلی نیست ولی بازم در مقایسه با سایر 250 هایی مثل بنلی چینی کاملا موضع برتری از لحاظ تکنولوژی ساخت داره و کیفیتش به مراتب بالاتره. (ضریب استهلاکش هم که اصلا قابل مقایسه با چینی ها نیست)
      ما داریم توی یک رنج قیمت مشخص موتور های 250 سی سی رو مقایسه میکنیم و انتخاب محدوده.
      شما واقعا 15 میلیون رو پول زیادی میدونید؟!
      مثل اینکه از قیمت موتورسیکلت های 250 سی سی کاواساکی نینجا و یاماها آر3 و هوندا سی بی آر بی خبر هستید! (موتور 15 میلیونی در قیاس با اونها واقعا ارزان محسوب میشه)

      مورد دیگه اینکه مغلطه نفرمایید.
      شما مسئله مونتاژ تحت لیسانس رو با تولید تحت برند اشتباه گرفتید!
      بنلی ایتالیا فقط در ازای یک پول حق امتیاز خودش رو فروخت و به اعتبار برندش چوب حراج زد و الان روی محصولات تولید شده در صنایع کیانجیانگ چین نظارتی نداره
      در حالی که شرکتی مثل اپل فقط مونتاژ رو در چین انجام میده و تمام قطعات خودش رو از شرکت های صاحب اعتبار تامین میکنه و حتی مدیر خطوط تولیدش هم در چین، مدیران آمریکایی خود اپل هستند.
      واقعا اینهمه مغلطه و توجیه بی مورد کار صحیحی نیست…

      پاسخ
  7. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من الان سه ماهه بنلی تک خریدم و واقعا ازش راضیم هم از شتاب اولیه هم از بیصدا بودن موتور و زیره پاش حالا بعضی از دوستان میگن این موتور خوب نیست و نخرید فکر کنم درست نباشه و مغرضانه صحبت میکنن از نظر سرعتش هم واقعا خوبه من دو ترکه باهاش 145تا رفتم.برای داغ کردنش هم من تو شهر گرمسیری زندگی میکنم الانم تو گرمایی 40 درجه تو بعضی روزا تا حالا آمپرش از نصف بالاتر نیامده. در هر صورت به نظر من با این قیمت موتور عالیه.

    پاسخ
  8. هومن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من میخوام یه ۱۵۰سی سی بخرم چنده قیمتش بنلی

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      5 میلیون و پانصد هزار تومان قیمت مدل 96

      پاسخ
  9. ali k
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    دوستان بین ns و بنلی 250تک کدوم بخرم
    اهل گاز دادن نیستم
    خونمون پیروزی محل کارم بازار مبل یافت اباد
    یه موتور میخوام نرم و راحت باشه
    بین این دوتا گیر کردم
    خواهشا راهنمایی کنید

    پاسخ
  10. Ghahramani
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لازم به ذکر بگم از اونجایی که همه عاشق صدای موتور سنگین هستن و این موتور تقریبا صدای سوزوکی چهارصد رو میده نود در صد مردم به خاطر صداش این موتور رو میگیرن بدون اینکه بدونن با این پول موتور های خیلی بهتری میشه خرید البته باز هرکی نظر خودشو داره ولی معایبش یکی و دوتا نیست
    روی موتور ک میشینی گرمای انجین واقعا راکب رو اذیت میکنه مخصوصا پاهارو لوازمش گرون هست
    استهلاکش بالاس

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. بلاخره نفهمبدیم بنلی خوبه یا بد غقط این من رو اذیت میکنه که فروشندگان بنلی دروغ میگن بنلی دو سیلندر 300 سیسی هستش ولی رو انجین 250 حک شده و… درباره هیوسانگ هم خیلی بد میگن. ولی دلیل برام مهمه. من الان بین هیو و بنلی دو دل شدم.

    پاسخ
  12. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا موتورو بدش میکنی اصلا سوارش شدی که اینو میگی این موتور معرکس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x