تزریق اکسیر جوانی بر پیکر نسل جدید موتورسیکلت هوندا CBR
تزریق اکسیر جوانی بر پیکر نسل جدید موتورسیکلت هوندا CBR

تزریق اکسیر جوانی بر پیکر نسل جدید موتورسیکلت هوندا CBR

هوندا و کاواساکی دو برند هم‌طراز دیرینه در عرصه تولید موتورسیکلت محسوب می‌شوند و ازجمله در قسمت موتورهای کلاس ریس دو رقیب سنتی از یک دیار هستند.
رقابت تنگاتنگ این دو کمپانی ژاپنی در عرصه تولید موتورسیکلت‌های مرغوب و اصیل بر همگان آشکار است.


به فاصله کوتاهی پس از آنکه کاواساکی نسل جدید موتور ریس نینجا را به بازارهای جهانی عرضه کرد، هوندا نیز به تکاپو افتاد و برای اینکه از رقیب سنتی‌اش عقب نماند تصمیم گرفت به هوندا سی بی آر (که رقیب نینجا محسوب می‌شود) اکسیری تزریق کند و نسل جدید آن را به جنگ نینجای بی‌رحم کاواساکی بفرستد!
نسل قدیمی هوندا سی بی آر حقیقتاً از نظر طراحی ضعیف است و حتی به‌نوعی می‌توان گفت طراحی محتاط و کسالت باری دارد که گویی در فضایی مابین هویت ریس و استریت معلق مانده!

HONDA CBR250RR OLD

نوعی طراحی سردرگم و بیش از حد محافظه‌کارانه دارد که چنگی به دل نمی‌زند.
اما در نسل جدید می‌توان گفت هوندا شاهکار طراحی خود را به نمایش گذاشته و با ارائه یک ریس استایل خشن و تهاجمی به‌خوبی از هویت برند خود دفاع کرده.

HONDA CBR250RR NEW

هوندا CBR نیو هر آنچه برای یک موتور ریس مدرن می‌توان تعریف کرد در خود دارد و رقیبی شایسته در مقابل نینجاست.


نسل جدید هوندا سی بی آر 250 سی‌سی در سال 2016 در نمایشگاه توکیو به‌صورت کانسپت رونمایی و سپس به فاصله کوتاهی نسخه اصلی آن در سال 2017 در شعبه اندونزی شرکت هوندا تولید و در جاکارتا رونمایی شد و اکنون مرحله عرضه به بازارهای جهانی است.
در وهله اول، طراحی زیبای این محصول هیجان برانگیز است.


کمک‌فنر جلوی آن از نوع تلسکوپی وارونه مخصوصی است که توسط هوندا طراحی شده و به نظر می‌رسد این کمک‌فنر نرمی و کیفیت سواری بسیار خوبی برای آن ایجاد می‌کند.


کمک‌فنر عقب آن نیز به‌صورت تک کمک قطور swingarm است که قابل اطمینان به نظر می‌رسد.


ترمزهای جلو و عقب آن از نوع ABS با تک دیسک‌های گلبرگی مدرن است که روی دیسک عقب یک و دیسک جلو دو پمپ اعمال فشار ترمز تعبیه شده. (ای‌کاش برای چرخ جلو دو دیسک جایگذاری می‌شد!)


چراغ‌های آن از نوع جدید LED است که زیبایی و شکوه دوچندانی برای آن به ارمغان آورده.
از طرفی صفحه کیلومتر سی بی آر نسل جدید کاملاً دیجیتال شده و به‌طور کامل با سیستم‌های آنالوگ خداحافظی کرده!


آمپر دورسنج (گاز) و سرعت و سایر داده‌های به‌صورت هوشمند روی صفحه نمایش فول دیجیتال آن نمایش داده می‌شود و همچنین ای سی یو آن وضعیت فنی موتور را به‌صورت علائم دیجیتالی هوشمند روی صفحه کیلومتر نمایش می‌دهد.


موتور دو سیلندر (دوقلو) موازی با چهار سوپاپ و سیستم خنک‌کننده مایع خنک از جزئیات پیشرانه آن است.
پیشرانه 250 سی‌سی جدید هوندا سی بی آر تا 7/38 اسب بخار نیرو ایجاد می‌کند که واقعاً برای این حجم فوق‌العاده است.


سرعت اسمی آن نیز از سوی هوندا 185 کیلومتر بر ساعت ذکر شده اما طبیعتاً با چنین قدرت موتور بالایی، بیش از این رقم را نیز پر می‌کند…
اسکلت فولادی یکپارچه، ظرفیت باک 15 لیتر و اگزوز با دو خروجی مهندسی شده از دیگر مشخصات اعلامی موتورسیکلت جدید هوندا است.


هوندا سی بی آر به گونه‌ای طراحی شده که سه حالت سواری را فراهم می‌کند و می‌توانید بدن خود را روی موتور به‌دلخواه به سه مدل استایل مختلف تنظیم کنید.


درمجموع محصول جدید هوندا سی بی آر 250 طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و به نظر کیفیت آن نیز قابل اطمینان خواهد بود.


ترکیبی از طراحی هجومی زیبا و پیشرانه‌ای قدرتمند و البته کیفیت همیشگی هوندا، محصولی فوق‌العاده را به ارمغان آورده است.
اما دراین‌بین شاید جالب باشد که بدانید در این میدان، کاواساکی در مقابل حرکت جدید هوندا بیکار ننشسته و قصد دارد به‌زودی نسل جدید نینجا را در پاسخ به آن رونمایی کند.

نویسنده: احمد جمشیدی

13 دیدگاه

  1. BMW
    سوابق: (265 دیدگاه) ,

    کاواساکی رو بیشتر قبول دارم…..
    فقط موندم چرا کاواساکی تو موتو جیپی شرکت نکرده 😞🤔

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    کاواساکی نینجا که حرف نداره .. ببین این دیگه چیه .

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    از نمای جلو به دوکاتی اس اس خیلی شبیه هست. ولی در کل از مدل قبلی زیباتره.

    پاسخ
  4. امیرعلی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این تو ایرانم میاد؟اگه بیاد کی میاد؟چقدر قیمت گذاری میشه؟

    پاسخ
  5. ali a
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    این مدل وقتی بیاد ایران بالا 40 میلیون قیمت میخوره و کلا از دسترس 90 درصد جامعه خارجه…از اون طرف دلم میخواد یه cb 400 بگیرم ولی میترسم موتورمو بگیرن و خودمم جریمه کنن . سابقه قاچاق کالا بره تو پروندم ! عملا ایران برای عشق موتورا جهنمه…

    پاسخ
  6. ahmad
    سوابق: (547 دیدگاه) ,

    برای درک بهتر قدرت بسیار خوب انجین جدیدی که روی هوندا سی بی آر ارائه شده به این نکته دقت کنید.
    مدل فعلی کاواساکی نینجا (zx) 250 سی سی قدرتی معادل 32 اسب بخار داره
    اما هوندا سی بی آر نسل جدید قدرت موتوری معادل 38.7 اسب بخار داره
    یعنی با وجود یکسان بودن حجم ها موفق شده قدرت به مراتب بیشتری ایجاد کنه! (7 اسب بالاتر!)
    با اینکه خودم شخصا به برند کاواساکی علاقه بیشتری دارم ولی باید بگم این توان مهندسی هوندا تحسین برانگیزه و دوست داشتنیه…

    پاسخ
    1. E 36
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      چند روز پیش رفته بودم خیابون گمرک کاوازاکی نینجا 300 بود 43 میلیون، فروشنده میگفت تو مدارکش 250 میخوره ولی مشکلی پیش نمیاد!!!! خواستم بپرسم کسی اطلاعی داره؟ یعنی پلاک میشه مشکلی هم پیش نمیاد؟؟

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (547 دیدگاه) ,

        معمولا کویر موتور به خاطر لابی سنگینی که داره میتونه پلاک کنه و الان اکثر نینجا 300 ها پلاک دارن (شرکت روی سندشون 250 سی سی میزنه و پلاک میگیره!)
        ولی بازم دردسر خودشو داره
        یک دوره ای بود که همین کویرموتور به صورت غیر مجازهیوسانگ های دوسیلندر رو روی سند تک سیلندر میزد و واسشون پلاک میگرفت
        ولی بعد یه مدت پلیس متوجه قضیه شد و راه افتادتو خیابون و هر چی هیوسانگ میدید جمع میکرد و توقیف میکرد! (تمام ضررش متوجه صاحب موتور شد)
        تا بالاخره انقدر فشار ها و تعداد هیوسانگ های توقیفی زیاد شد تا پلیس مجبور شد رسما اجازه پلاک شدن موتور های 250 سی سی دوسیلندر رو به صورت قانونی بده و توقیفی هارو ترخیص کنه…

        خلاصه میخوام بگم از شدنش میشه ولی باید ریسک های آیندشو بپذیری!

        پاسخ
      2. نینجا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        من خودم نینجا ۳۰۰ دارم‌پلاکم داره.واقعا عالیه وقتی سوار میشی فقط لذت میبری.تو ایران موتور سنگین ممنوعه بهترین جایگزین نینجلست.البته باید این سی بی ارم بیاد تا معلوم بشه کدوم سرتره

        پاسخ
  7. محمدمهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه که پدال به مطالب مربوط به موتورسیکلت می پردازه واقعا دمش گرم🖒
    فقط کاشکی یه کم بیشتر اینکارو بکنه مطمئنا طرفدارای موتورسیکلت هم زیادن

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تمام شرکت های موتور سازی ژاپنی باید یه چیزو از بنلی چینی یاد بگیرن اونم صدای فوقالعاده موتور دوسیبندره ۲۵۰ اش هست که واقعا بی نظیره و مثل یه موتور چهارسیلندره . ای کاش اونا هم به فکر صدای موتوراشون بودن. چون کلا صدای موتورای ۲ سیلندر قشنگ نیست و بنلی یه کاری کرده که این کمبود رو جبران کنه و به نظر من یه انقلابی کرده.😊

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x