معرفی موتورسیکلت یاماها استار ونچر

یاماها استارونچر (Star Venture) موتورسیکلت کروزر ژاپنی است که با برچسب قیمتی بین 25000 تا 27000 دلار (بسته به مشخصات) رقیب محصولات هارلی دیویدسون شده است. هنوز خبری مبنی بر دسترسی به آن در بازارهای اروپایی در دست نیست، یاماها نیز هیچ اشاره‌ای به پایبندی موتور دو سیلندر V شکل هوا خنک آن به استاندارد یورو 4 نکرده است. پس جای تعجب نیست که بگوییم این مدل مخصوص بازار آمریکا توسعه یافته است.


موتور دو سیلندر هواخنک استارونچر با حجم 1845 سی‌سی، گشتاور عظیم 170 نیوتن متر را تولید می‌کند.

به قول یاماها: بقیه کروزرها به گرد این موتور نمی‌رسند.

تولیدکننده ژاپنی گیربکس 6 سرعته جدیدی را برای این موتورسیکلت توسعه داده که قابلیت رانندگی کروز در بزرگراه‌ها با کمترین دور موتور ممکن را به مالکان استارونچر پیشکش می‌کند، این موتورسیکلت در دنده 6 و با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت با دور موتور rpm 2750 حرکت می‌کند.


یاماها، سیستمی برای پارک آسان‌تر این کوه فولاد تدارک دیده است (Sure-park)، که با استفاده از کنترلرهای روی فرمان و موتور الکتریکی کوچکی اقدام به جلو و عقب کردن وسیله می‌کند تا پارک کردن این غول بیابانی به کابوس شب‌های مالک تبدیل نگردد.


استارونچر برخی از تکنولوژی‌های خویشاوندان اسپرت خود را نیز به ارث برده است، که شامل سیستم رانندگی با سیم (ride-by-wire) با دو حالت تنظیم، کنترل کشش، کلاچ لغزشی همراه با سیستم کمکی و البته کروز کنترل می‌شود.


مثل تمام موتورسیکلت‌های کروزر-تورینگ (همچون رودگلاید، گلدوینگ)، استارونچر نیز دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش 7 اینچی رنگی با کنترل‌های لمسی، صوتی و فرمان می‌باشد.


این کروزر، با داشتن مخزن سوخت 25 لیتری به‌راحتی 320 کیلومتر مسافت را پشت سر می‌گذارد. سوار و همراهش با راحتی مثال‌زدنی به طی مسیر می‌پردازند و این را باید مدیون نقاط گرم شونده‌ای در دسته‌فرمان، صندلی و تکیه‌گاه سوار و صندلی و پشتی مسافر باشیم. لازم به ذکر است تمام این امکانات به‌صورت استاندارد روی وسیله موجود می‌باشند.

  • وزن خشک: استار ونچر 434 کیلوگرم
  • استارونچر قاره‌پیما 436 کیلوگرم
  • مصرف سوخت: 6.92 لیتر در 100 کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: drivemag

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. کاوه آهنگر
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    فقط میتونم بگم عااااااااالی
    اون جمله به قول یاماها رو عشقه ?
    خداروشکر ژاپن و ژاپنی بازا در هر عرصه و صنعتی سربلند هستند

    پاسخ
  2. ahmad
    سوابق: (653 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه!
    هرچند که به پای هارلی نمیرسه
    ولی بازم رقابتش شایسته تحسینه…

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (757 دیدگاه) ,

      چیزی در مورد یاماها میدونی یا رو هوا پروندی رفیق

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (653 دیدگاه) ,

        تو چیزی در مورد هارلی دیویدسون میدونی؟!
        زمانی که هارلی سیلندر وی شکل میزد، یاماها داشت روی بوق زنگوله ای کار میکرد! 🙂

        پاسخ
  3. ali a
    سوابق: (572 دیدگاه) ,

    رقب اصلی هوندا گولدوینگ این مدل و یه مدل از بی ام و هست ولاغیر… هارلی و غیره به این مدل ها نمیرسن…

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2289 دیدگاه) ,

    خیلی باحاله چرا تو ایران موتور بالای 250 ممنوع هست من نمیفهمم ما تا کی میخایم بازارو محدود کنیم وقتی رقابت نباشه 35 سال موتور یه شکل تولید میشه ولی وقتی باشه مجبوره تغییر کنه

    پاسخ
  5. پرسپولیس
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    موتورهای ما بدترازپراید وتراکتورقدیمی چهارسیلندرتراکتورسازی تبریزهست خوش به حالشان

    پاسخ
  6. یاس ی
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    یاماها عالی، هوندا عالی ولی دیگه بگی هارلی به پاش نمیرسه یکم زیادی رویاییه، هارلی خدایی این کار هستش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.