موتورسیکلت

عرضه قریب‌الوقوع موتورسیکلت اسپورت بِنِلی تورنادو ۲۵۲R

موتورسیکلت‌های اسپورت، سبک‌وزن و کم‌حجم به لطف استایل جوان‌پسند، پرفورمنس قابل‌اعتنا و پیکربندی مناسب برای تازه‌کارها از محبوبیت بالایی در آسیا و اروپا برخوردار هستند. بایک هایی همچون کاوازاکی نینجا ۲۵۰ و یاماها YZF-R3 همچنان جزو محبوب‌ترین‌های بازار هستند هرچند تازه‌واردهایی نیز وجود دارند که رقابت را فشرده می‌کنند.

این تازه‌واردها که معمولاً توسط چینی‌ها تولید می‌شوند ارزش بالایی را در برابر قیمت پرداختی داشته و البته پرفورمنس آن‌ها نیز خیلی پایین‌تر از رقبای ژاپنی و اروپایی نیست. بایک هایی همچون CFMoto 250SR و ۳۰۰SR در آسیا و استرالیا خریداران زیادی دارند و بنلی نیز با تورنادو و مدل جدید و بهبود یافته ۳۰۲R می‌خواهد خون تازه‌ای به رگ‌های این کلاس تزریق کند. انتظار می‌رود بنلی نسخه دیگری از موتورسیکلت اسپورت تورنادو را با نام ۲۵۲R تولید کند.

از نظر طراحی ظاهری بنتلی تورنادو ۲۵۲R دارای همان ویژگی‌های اسپورت مدل ۳۰۲R می‌باشد. این موتورسیکلت به لطف زوایای تیز و چراغ‌های LED سریعاً به عنوان محصولی از این شرکت شناخته می‌شود. این موتورسیکلت با ترکیب رنگی سبز و نقره‌ای کاملاً برجسته می‌باشد. از نظر تکنولوژی نیز می‌توان به مواردی همچون پشت آمپرهای LCD تمام دیجیتالی و ارتباط بلوتوث اشاره کرد. از دیگر تجهیزات ۲۵۲R می‌توان کلاچ نرم، ABS و… را نام برد.

البته که صحبت درباره یک موتورسیکلت اسپورت بدون اشاره به قوای محرکه آن ناقص خواهد بود. بنلی تورنادو ۲۵۲R از دو پیشرانه موازی ۲۴۹ سی‌سی استفاده می‌کند و قدرت ۲۵ اسب بخاری دارد. این پیشرانه از میل‌لنگ ۳۶۰ درجه سود برده و صدای اگزوز منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. موتورسیکلت تورنادو ابتدا در بازار چین و با قیمت معادل ۳۹۷۰ دلار آمریکا عرضه شد و بنابراین جزو محصولات نسبتاً ارزان‌قیمت این کلاس بود. انتظار می‌رود ۲۵۲R وارد بازارهای جهانی شده و با قیمت مناسب خود طرفداران زیادی پیدا کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (854 ديدگاه)

    زباله ای که دوست داره شبیه کاوازاکی نینجا باشه . با رنگ سبز هم بازی بازی کنه

    تهش مثل استریت هاش تو تعمیرگاه ها لش میخوابه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. R

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (447 ديدگاه)

      موتور بالای ۱۲۵ سی سی از نزدیک ندیدی داری از بنلی ایراد میگیری؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. Iman99

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (347 ديدگاه)

        مهم نیست بنلی چطوره چون شرکت سازنده سطح اولی نیست
        ولی اگه به سطح اول و بهترین بودن باشه تو موتور های اسپرت ب ام و و دوکاتی از همه بهتر هستن و بهترین هستن
        تو موتور های کرویزر هم هارلی دیویدسون بهترین بوده و هست
        تو موتور های تریل هم کی تی ام و هسکوارنا بهترین هستن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1136 ديدگاه)

      دقیقا اسم زباله برازندشه. به قول خودت حتی رنگ سبزشم نشون از شخصیت غیر مستقلش داره!
      به بقیه ی بچه ها پیشنهاد میکنم قدرت انجینش رو یه مقایسه حدودی بکنن اول با تولیدات هم حجم و حتی حجم پایینتر شرکت گمنامی مثل SYM و بعد مقایسه بکنن با شرکتهای نامداری مثل کاوازاکی، هوندا، یاماها، کی تی ام (مخصوصا همین کی تی ام) تا متوجه شن بنلی فقط یه اسم قشنگ هست. از نظر کیفیتی هم که به قول دوستمون ارجاعتون میدم به تعمیرگاها..
      طرفداری الکی و چشم بسته به صرف اینکه آدم خودش یه وسیله ای رو داره، کار قشنگی نیس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1681 ديدگاه)

    فکر کنم از اون موتورها باشه که تو خط استارت با اولین گاز انجین از شاسی کنده بشه پرت بشی تو تماشاچیها

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  3. مازراتی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بنلی چینی هس ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. حسین دهمرد

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    شکل باکش چه باحاله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Amard

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    یه جوری ایراد میگیرید انگار ایران داره هایبوسو نینجا cbr میده بیرون خیلیا موتور هندی ارزوشون شده چه برسه به چینی

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  6. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (564 ديدگاه)

    موتور به این گندگی شتابش اندازه کی تی ام ۱۲۵ هستش تنها خوبیش صداشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1136 ديدگاه)

      آخ قربونت که حرف حساب زدی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا