موتورسیکلتهفته نامه

بررسی تریل آفرودرهای ۲۵۰ سی‌سی ایران: موتورسیکلت‌های تریل چینی

احمد جمشیدی: در بخش نهایی این مقاله و پس از بررسی معدود گزینه‌های برند موجود در ایران، می‌رسیم به پرطرفدارترین، ارزان‌ترین و پرمصرف‌ترین تریل های ۲۵۰ سی‌سی در دسترس مصرف‌کننده ایرانی؛ یعنی محصولات چینی!

موتورسیکلت تریل آفرودر 250 سی سی
موتورهای تریل چینی چند سالی هست که بازار مصرفی ایران را فتح کرده‌اند و در تیراژ انبوه در خدمت پلیس درآمده و از نهاد انتظامی و دولتی گرفته تا مصرف‌کننده معمولی و آفرود بازها به خاطر هزینه کمتر یک تریل چینی را به نمونه ژاپنی یا اتریشی ترجیح می‌دهند.


در مورد تریل های چینی یک سخن جالبی هست. بین اهل فن آنها به موتورهای “اشی‌مشی” معروف شده‌اند!

اگر شما تمام برندهای ایرانی (چینی) تریل موجود در کشور را کنار هم بگذارید و مشخصات فنی آنها را بررسی کنید، به‌ندرت متوجه تفاوت خاصی بین آن‌ها می‌شوید.

تقریباً تمام تریل های چینی (که اغلب تحت برند ایرانی و در داخل ایران مونتاژ می‌شوند) از شاسی مشابه و انجین سیستم CDI که قطر سیلندرش دو برابر شده و در گیربکس آن تغییراتی صورت گرفته و ۵ دنده شده است استفاده می‌کنند و تفاوت آن‌ها صرفاً در کیفیت آلیاژ، مونتاژ، طراحی و آپشن های جانبی است.

به همین علت هم بود که تصمیم گرفتیم همه برندهای چینی را یکجا و در قالب یک متن بررسی کنیم.

البته که علیرغم ضعف‌ها، شاید بتوان گفت در حال حاضر یک موتور تریل چینی تنها گزینه عقلانی برای خرید و استفاده است و صدالبته در قیاس نسبت قیمت برخی مدل‌های آن کارایی بسیار خوبی هم دارند.

حال به بررسی مدل‌ها می‌پردازیم.

 

موتورسیکلت فلات ۲۵۰ سی‌سی


موتورسیکلت‌های چینی تحت برند فلات، توسط شرکت جهات همتا سیکلت به بازار ایران عرضه شده‌اند و طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها و موتورسیکلت محبوب سازمانی یگان ویژه ناجا بوده‌اند.

شرکت فلات در حال حاضر تریل ۲۵۰ سی‌سی‌اش را در قالب دو مدل طرح کی‌تی‌ام Falat 250 KTM و مدل ترکر Falat 250 Tricker عرضه می‌کند؛ که مدل اولی در بازار به فلات کی‌تی‌امی و دومی فلات ۲۵۰ معروف است!

سیستم انجین ۲۵۰ سی‌سی موتورسیکلت‌های فلات همان‌طور که قبل‌تر گفته شد از نوع تک سیلندر چهار زمانه سیستم CDI هستند ولی با تغییرات صورت گرفته انجین آن‌ها کم‌صدا، روان و گیربکس روان‌تری دارد.

قدرت ۱۴.۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴.۲۶ نیوتن‌متری برای یک موتورسیکلت تریل ۲۵۰ سی‌سی اصلاً رقم ایده آلی نیست ولی خب با توجه به تکنولوژی منسوخ انجین انتظار بیشتری هم از آن نمی‌رود.


حداکثر سرعت اسمی موتورسیکلت توسط کمپانی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده ولی با توجه به مؤلفه‌های انجین بعید به نظر می‌رسد بیشتر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کشش داشته باشد.

مکانیزم خنک‌کنندگی انجین نیز از نوع هواخنک است. (در مدل‌های جدید تغییرات مثبتی در شبکه هواخنک آن صورت گرفته)

سیستم سوخت‌رسانی آن نیز از اواخر سال ۹۴ از کاربرات به انژکتور تغییر پیدا کرده و مصرف سوختش کمتر شده و بنا به اعلام شرکت واردکننده به استاندارد یورو ۴ رسیده است. (مصرف ۲.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر)

ظرفیت باک آن ۱۱ لیتر است. یکی از بزرگترین ضعف‌های فلات باک آن است زیرا از باک فلزی در آن استفاده شده که کیفیت ساخت ضعیف و پوسته نازکی دارد و در صورت شیب زدن در آفرود و وارد آمدن شوک فیزیکی به پیکره موتورسیکلت گهگاه باک نشتی پیدا می‌کند و سوراخ می‌شود. جوشکارها عمدتاً با باک تریل های چینی آشنا هستند!

فلات از سیستم ترمز دیسکی استفاده می‌کند که اغلب بدون ABS و چند باری با ABS به بازار عرضه شد. (نکته قابل تأمل اینکه به خاطر واردات نامنظم قطعات، اغلب موتورهای چینی هر سال از لحاظ آپشن و حتی مدل فلاپ و سیستم‌ها تغییراتی سینوسی دارند و هیچ موتوری با همان برند چند ماه قبلش شباهت کامل ندارد!)

در حالت کلی سیستم ترمز دیسکی آن به خاطر استفاده از برند گمنام کیفیت ایده آلی ندارد و در مهار موتورسیکلت ضعف و کم دقتی نشان می‌دهد ولی با این حال باز هم می‌تواند نیازهای یک آفرود معمولی را برطرف کند. (ترمز همین تریل های چینی مشکل ضعف در دقت و قدرت دارد)

شاسی موتورسیکلت از نوع فولاد معمولی است و ویژگی خاصی ندارد. اگر قصد آفرود با این موتورسیکلت را دارید اکیداً توصیه می‌کنم با آن جامپ بیشتر از یک متر نزنید و روی حفظ تماس با زمین تمرکز کنید. در صورت جامپ سنگین خطر ترک خوردن یا شکستگی شاسی قریب‌الوقوع خواهد بود!

فلاپ‌ها در هر دو مدل طراحی مناسبی داشته و عملکرد خوبی در جلوگیری از نفوذ گل غبار دارند. در مدل‌های جدید فلات سینی و سپر زیر انجین موتورسیکلت تقویت شده که ویژگی مثبتی برای آفرود است.

زین‌ها بسیار نرم و راحت هستند. ارتفاع موتورسیکلت مناسب است و کمک‌فنرها نرمی بسیار خوبی دارند. به‌خصوص کمک جلو با توجه به وارونه بودن تا حد زیادی در دفع شوک‌ها مؤثر واقع می‌شود. البته قطر کمک جلو معمولی است و نباید انتظار ویژه‌ای از آن داشته باشیم.


این موتورسیکلت با سیستم استارت الکتریک و هندل (در کنار هم) عرضه می‌شود و صفحه کیلومتر آن نیز معمولاً دیجیتال و با عقربه سرعت‌سنج آنالوگ عرضه می‌شود. (گه‌گاهی هم تمام دیجیتال و گاهی تمام آنالوگ به بازار می‌آید!)

در حالت کلی فلات ۲۵۰ کیفیت مونتاژ و تا حدی متریال بهتری نسبت به رقیبان هم‌وطنش دارد، قطعات یدکی آن فراوان‌تر است و طراحی آن اصولی‌تر. هرچند همچنان استهلاک آن بالاست و عمر قطعات موتور کوتاه است و این مسائل را باید برای این کلاس پذیرفت.

وزن موتورسیکلت ۱۱۵ کیلوگرم است که برای سواری راحت و کنترل در آفرود فاکتور مناسبی به نظر می‌رسد.


اگر قصد آفرود معمولی و جامپ زدن‌های زیر یک متر و طی کردن مسیرهای خاکی و شوسه و آسفالته با یک موتورسیکلت کم هزینه دارید، شاید فلات از بهترین گزینه‌های در دسترس باشد. این موتورسیکلت قدرت کافی برای طی کردن شیب دارد، هرچند شتاب ضعیفی داشته باشد. (در قیاس با تریل های حرفه‌ای)

تجربه سواری یک موتورسیکلت شاسی‌بلند و آفرود حتی با یک موتورسیکلت برند گمنام هم قابل دسترسی است و قطعاً تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود. از سواری با فلات می‌توانید در حد خودش لذت برید.

نکته جالب اینکه فلات پس از کپی از طراحی کی‌تی‌ام، اخیراً کپی هوندا CRF را نیز در حجم ۲۰۰ سی‌سی عرضه کرده است! بگذریم!


قیمت هر دو مدل فلات در حال حاضر در بازار حدود ۲۳ الی ۲۵ میلیون تومان است.

 

موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی کویر رادیسون T2


افتخار دارم در گزینه دوم یکی از بدنام‌ترین مدل‌های تریل چینی را خدمتتان معرفی کنم! کویر رادیسون تی ۲ توسط شرکت کویر موتور به بازار ایران عرضه شده.

برخلاف سابقه درخشان شرکت کویر موتور، تی ۲ یک نقطه ضعف در کارنامه این شرکت است و نارضایتی‌های فراوانی به دنبال داشته. به حدی که خود شرکت کویرموتور نیز فقط تا مدت یک ماه و برای ۱۰۰۰ کیلومتر آن را گارانتی می‌کند!

در وهله اول بزرگترین ضعف رادیسون تی ۲ کیفیت بسیار نازل مونتاژ آن است که هر تعمیرکار متخصصی به آن شاره می‌کند. در وهله دوم ضعف در متریال بکار رفته است. نرخ استهلاک و خرابی قطعات کویر T2 شاید بیشتر از سایرین باشد. ازجمله ضعف سوختن پیاپی واشر سر سیلندر از ایرادهای فنی آن است. حداقل برای بنده که با تعمیرکاران تخصصی این تریل های صحبت کرده‌ام این چنین به نظر رسیده.

اگر به ظاهر کلی شاسی و انجین و حتی سیستم تعلیق این موتورسیکلت نگاهی بیاندازید و آن را با فلات مقایسه کنید شباهت‌های زیادی به چشمتان می‌خورد و بیشتر با معنی عبارت “اشی‌مشی” پی می‌برید!


حداکثر قدرت تی ۲ توسط شرکت کویر موتور ۱۴.۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶.۵۱ نیوتون متر در ۵،۵۵۱ دور در دقیقه قید شده با سرعت اسمی ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت. (سرعت اسمی اعلام شده توسط کویر موتور منطقی و صادقانه‌تر است)

باک موتورسیکلت گنجایش ۱۲ لیتر سوخت دارد و سیستم سوخت آن نیز انژکتور با مصرف ۲.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

وزن این موتورسیکلت ۱۲۱ کیلومتر است که مقداری سنگین‌تر از خانواده فلات است.

صفحه کیلومتر و نمایشگر موتور از نوع آنالوگ است و خبری از سیستم دیجیتال نیست.

سیستم کلی انجین، کمک‌ها و شاسی کاملاً مشابه فلات است و ویژگی‌های ذکر شده برای فلات، برای کویر تی ۲ نیز صدق می‌کند.

ضمن اینکه باک آن نیز مشابه فلات از نوع فلزی است و با همان ضعف سوراخ شدن مواجه است.


در حالت کلی کویر رادیسون تی ۲ مقداری از فلات ضعیف‌تر است هرچند قیمت مناسب‌تری هم دارد.

این موتورسیکلت برای مسیرهای شهری بیشتر قابل اتکا است و تا حدی برای آفرود آماتور. (به شرط نگهداری با ظرافت)

قیمت موتورسیکلت کویر T2 در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۱ میلیون تومان است.

 

موتورسیکلت پیشرو ۲۵۰ GOLD


موتورسیکلت پیشرو گلد توسط شرکت نیرو موتور فارس مونتاژ و به بازار عرضه شده.

این موتورسیکلت تغییراتی در بخش انجین داشته که آن را نسبت به رقبایش مقداری قوی‌تر کرده. انجین ۲۵۰ سی‌سی چهار زمانه این موتورسیکلت ۱۶.۵ اسب بخار خروجی دارد ولی این قدرت خروجی صرفاً به معنای چابک و قوی‌تر بودن موتورسیکلت نیست!

انجین این موتورسیکلت با وجود قدرت مناسب مصرف بسیار زیادی دارد و با وجود سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به ازای هر صد کیلومتر ۴.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.


وزن آن نیز از سایرین سنگین‌تر است و به حدود ۱۴۰ کیلومتر می‌رسد. این وزن برای یک تریل مقداری زیاد و سبب تنبلی موتورسیکلت می‌شود. (حداکثر سرعت اسمی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت)

گیربکس آن نیز مقداری منسوخ بوده و از نوع ۴ دنده است.


دیگر ویژگی‌ها ازجمله کمک‌ها و شاسی و ترمزهای دیسکی به‌مانند سایر چینی‌هاست و تفاوت خاصی ندارد.

این موتورسیکلت کیفیت مونتاژ و قطعات خوبی دارد و برای آفرود معمولی مناسب است؛ اما از لحاظ فراوانی قطعات یدکی با مقدار محسوسی ضعف مواجه است.

قیمت این موتورسیکلت در حال حاضر حدود ۲۱ میلیون تومان در بازار ارزیابی می‌شود.

موتورسیکلت جترو ۲۵۰


جترو توسط شرکت اصفهان سیکلت به بازار عرضه شده و اغلب بازار مصرف آن نیز منحصر به استان اصفهان است.

جترو ۲۵۰ مقداری ضعیف‌تر از سایرین است و کیفیت مونتاژ آن نیز چندان مناسب نیست. این موتورسیکلت ۱۳.۵ اسب بخار قدرت دارد با حداکثر گشتاور ۱۸.۴۸ نیوتن‌متر در ۶۰۱۷ دور بر دقیقه.

وزن موتورسیکلت مقداری سنگین و معادل ۱۳۸ کیلوگرم است و سرعت اسمی آن نیز توسط کمپانی تولیدکننده ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت عنوان شده.


جترو به‌مانند سایرین سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و ترمز دیسکی دارد.

بزرگ‌ترین مشکل این موتورسیکلت علاوه بر قدرت کم و ضعف مونتاژ، کمبود شدید قطعات یدکی در شهرهایی غیر از اصفهان است. شما در شهرهای دیگر قطعات آن را به ندرت و فقط توسط نمایندگی اصفهان سیکلت به‌صورت سفارشی می‌توانید دریافت کنید.


قیمت دقیقی از این موتورسیکلت به خاطر کمبود در بازار نتوانستیم کسب کنیم ولی با تحلیل کلی قیمت مدل صفر آن حدود ۱۸ میلیون ارزیابی می‌شود.

 

موتورسیکلت روان QM R 200


حقیقتاً ما تصمیم به بررسی موتورسیکلت‌های تریل با حجم کمتر از حجم ۲۵۰ سی‌سی نداشتیم ولی حالا که بحث بررسی تریل های چینی است حیف است اگر به روان نپردازیم. (علاوه بر روان ۲۰۰، موتورسیکلت پرواز طرح MKZ نیز با حجم ۲۰۰ سی‌سی عرضه می‌شود که به خاطر کیفیت پایین و عدم توانایی آفرود ارزش بررسی کردن ندارد)

اگر قرار به انتخاب یک موتورسیکلت چینی از لحاظ کیفیت ساخت قطعات باشد قطعاً روان جزء بهترین‌های آنهاست.

موتورسیکلت روان ۲۰۰ QM توسط شرکت روان سیکلت به بازار ایران عرضه شده و در واقع یک کپی از موتورسیکلت سوزوکی RV است.

روان از انجین با حجم ۲۰۰ سی‌سی چهار زمانه سیستم CDI بهره می‌برد که قدرت خروجی آن ۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴.۵ نیوتن بر متر است.

روان گیربکس ۵ سرعته دارد و با توجه به سیستم سوخت انژکتوری ۲.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.


حداکثر سرعت اسمی روان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک موتورسیکلت ۲۰۰ سی‌سی بیش از این انتظاری نمی‌رود.

وزن کلی موتورسیکلت ۱۲۸ و ظرفیت باک ۱۴ لیتر است. ویژگی خوب روان کیفیت ساخت پلیمری باک آن است که در مقابل نشستی مقاوم است.

ویژگی مهم روان که سایر تریل های چینی از آن بی بهره‌اند سیستم خنک‌کننده روغن خنک آن است که بخصوص برای مسافت‌های طولانی و آفرود الزامی به نظر می‌رسد.


هرچند روان به اندازه ۲۵۰ سی‌سی‌ها قدرت آفرود ندارد و توانایی شب زنی آن قطعاً کمتر از سایر هم‌وطنانش است.

اما با این حال، استهلاک پایین‌تر و عمر بیشتر قطعات ویژگی قابل توجهی می‌باشد.

روان ۲۰۰ بیش برای استفاده در معابر شهری و خاکی مناسب و تا حدی برای آفرود آماتور قابل اتکا است.

این محصول در واقع تولید شرکت Qingqi چین است که تحت برند روان عرضه می‌شود.


قیمت موتورسیکلت روان ۲۰۰ در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۲ میلیون تومان است.

 

نتیجه‌گیری کلی


با توجه به افزایش قیمت شدید موتورسیکلت‌ها در ایران و قیمت‌های بالا موتورسیکلت‌های تریل برندهایی نظیر هوندا و کی‌تی‌ام و توقف عرضه موتورسیکلت‌های تریل کره‌ای هیوسانگ به ایران، انتخاب تریل چینی برای علاقه‌مندان به آفرود و دوستداران موتورسیکلت‌های پرشی و تریل تنها گزینه باقی مانده است و به‌عنوان یک آلترناتیو قابل اتکا است.

تریل های چینی (که در بین مردم معروف به تریل ایرانی هستند!) برای آفرود به شرطی که از آنها انتظارات بیش از حد و غیرمعقول نداشته باشید انتخاب‌های مناسبی هستند.

شاسی آن‌ها عمدتاً ضعیف و قدرت انجین آن‌ها عالی به نظر نمی‌رسد ولی با این حال همچنان از توانایی شیب زنی و طی مسیرهای سخت و موانع مختلف را با اتکا به شاسی و کمک‌فنرهای بلندشان برخوردارند.

موتورسیکلت تریل آفرودر 250 سی سی
فقط توصیه می‌کنم با این موتورسیکلت‌های بیشتر از یک متر جامپ نزنید و از وارد کردن شوک شدید به آنها خودداری کنید چون شکستگی و ترک شاسی و خرد شدن پیاپی بلبرینگ چرخ‌ها بین تریل های چینی رایج است و معمولاً وقتی ارتفاع می‌گیرند با عدم تعادل و سانحه مواجه می‌شوند.

تریل های چینی هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند و می‌توانید بدون نگرانی از مخارج میلیونی از آنها سواری بگیرید و خودتان را از لذت سواری موتورسیکلت با ارتفاع شاسی‌بلند و نرم بهره‌مند سازید.

در نهایت امیدواریم شرایط فعلی و محدودیت تنوع در مقابل مصرف‌کننده ایرانی روزی به پایان برسد.

نویسنده: احمد جمشیدی

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۱۳۵ دیدگاه

  1. Andro

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبیعت برای انسان دقیقا خود غذای روح هست
    مشگل موتور چینی اینه که اصلا نمیشه با این وسیله
    وارد آفرود واقعی سنگین شد
    که از کنار آبشارها دره ها و مناطق ناب دیدنی تردد کرد
    فقط خاکی روی دارن
    من بچه حسین آباد کرج هستم
    هر پنج شنبه جمعه جاده آتشگاه کرج میریم ، موتورا از هر سطح و کیفیتی کراس اندروید شروع میکنند به شیب زدن
    وقتی نوبت به موتور چینی میرسه از کوه بالا نمیره
    و مرکب سوار با پا شبیه گاری سعی فشار به موتور برای بالا رفتن میکنه و اینکه آبروش نره
    اول تحقیق کنید اونم عملی و با چشم مستقیم
    بیاید یه جایی مثل آتشگاه کرج هر هفته تفاوت و قدرت در حالت عملی نمایش داده میشه بعد که معنی تریل فهمیدید تصمیم بگیرید عزیزان ،
    معنی واژه تریل یعنی سعی و امتحان
    در دیکشنری بگردید اولین تحقیق عملیاتی و حقیقی ما میشه
    هزاران سلام برهمه عزیزان .

    1. پژمان فلاح

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درستش همینه نه اینکه کور کورانه روی یه تبلیغ تلوزیونی یا یه عکس اینستاگرامی تصمیم به خرید وسیله نقلیه بگیریم
      تحیقیق عملی بعد تصمیم
      چه موتور چه هر چیز دیگه ای تحقیق عملی باعث پیشرفت واقعی انسان میشه
      نه اینکه اول موتور تریل چینی بخری ، بعد افول یک ماه ببینی به زور داره از جاده خاکی در سربالایی رد میشه
      یه روز منم سعی میکنم بیام اینجایی که شما فرمودید
      از نزدیک رقابت بین موتورهای برند واقعی از نزدیک ببینم 👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍
      ژاپنی سوارمون باشه

  2. مصطفی واعظی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در این زمان سخت و سنگین که شرکتهای ایرانی عجز و ناتونی
    همرا با نیت سوء استفاده خودشون در ارائه محصولی کامل نشون دادند
    انشاءالله رهبر عزیز ایران و دولت باید نیک نظری کنند و از تیغیدن بیش از حد جوانان توسط سرمایه داران جلوگیری به عمل بیارن
    جوانمردی دولت با برداشتن تعرفه سنگین واردات و اجازه پلاک ملی و قانونی شدن کلاس اندروید برای ملت ایران ارائه داشته باشد
    کاملا درک خواهد شد چراکه کلاس
    ورزشی و سلامت روانی اجتماع است
    به سلامتی روزی که ماهم مثل انسانهای جهان بتونیم با سه ماه حقوق کارگری بهترین ۲۵۰ سی سی اندروید ژاپنی سوار بشیم .

    1. جوان ایرانی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا کنه مملکت واسه نسل کارگر ایرانی درست بشه
      افغانیهایی که کشور خودشون ویران کردن از ایرانی ها دارن بیشتر لذت میبرن
      باید ۱۰ سال کار کنیم اونم پولشو بدیم به وسایل یه سرمایه دار هفت خط و خال یا وسایل چینی
      که از اول تا آخرش کار بدن دست آدم
      موتور تریل جزو همین قائله است
      تریل فقط انواع خارجی ایرانیهاش بخری قلک باید کنار بذاری همیشه خرج یجاییش بکنی

  3. داوود ایزدمهر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از بدترین ایرادات فنی موتور چینی مونتاژ ایران گیربکس
    از رده خارج اونه که شکسته شدن بد جارفتن در پی داره
    ترمز ABSنداره و سرعت میخوای کم کنی قلف میکنه ادم به باد فنا میده
    کیفیت ساخت قطعات از بدنه و غیره خیلی پایین که باعث شده حتی در جاده های خاکی استحلاک بالایی داشته باشه و ناراحتی اعصاب همراه گرفتار شدن در بیابات برای راننده موتور پیش بیاره
    به نظر بنده فقط هوندا Crf 250 ، در اروپا قیمت سال ۲۰۲۰ شده ۸ هزار دلار
    کاش ارزش پول ایران برگرده و تعرفه روی این موتور نزارن پلاک بخوره
    قانون بیمه کنی سوار بشیم .
    موتور چینی یعنی جنازه

  4. داوود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور تریل ایرانی شبیه هواپیمای جنگده است
    ویراژ میده از کوه بالا میره با چه سرعتی اما :
    در عالم خواب نه بیداری
    بعد دو سال باید اورهال بشه ،
    اورهال جنگنده میدونی ینی چی
    یعنی بجز بدنه تمام قطعاتش عوض شه
    موتورش تعمیر اساسی شه 😂😂😂😂😂😂😂
    البته جدیدا تنشونم میشکنه 😂😂😂😂😂😂😂
    باید گفت بیسکوییت ترد چینی نه موتور تریل
    😂😂😂😂😂😂😂

  5. داوود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان گرامی حتما صفحات قبلی و نظرات عزیزان بخونید
    خیلی فنی ، خوبی ها و مشگلات این رده موتوری بیان فرمودن
    در مورد سوارکاری چینی بسیار جالب و حقیقی
    تجربه شبیه گنج است
    من خودم خوندم به نتیجه رسیدم ، با تجربه تریل سواری چینی شخصی خودم مقایسه کردم عالی بود
    نذارید از دستتون بپره .

  6. ادیب

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هموطنان گرامی به خاطر خدا با دقت مطالعه بفرمایید
    بنده یه موتور نامی دویست داشتم
    مثل همیشه روز جمعه تصمیم به رفتن به طبیعت و تفریح گرفتم با این تفاوت که موعد تعویض روغن فرا رسیده بود
    رفتم داخل تعویض روغنی موتور دادم دست اوستا دست به آچار شد
    اول کار گفت ای داد بی داد شروع نکرده وایستاد
    گفتم چی شد : فرمود پیچ روغن سرش شکسته داخل گیر کرده فکر کردم چیز راحتیه سریع درست میشه
    روز جمعه کوفتم شد رفتم موتور دادم مکانیک
    گیربکس کامل باز کردم
    بردم تراشکاری تراش داده باقی مانده پیچ از داخل سوراخ مهره تعویض روغن انداخته بیرون
    دوباره اومدم مکانیکی گیربکس انداخته روی موتور
    گفتم حواستون باشه کیفیت موتور ایرانی واقعا افتضاحه و انشاءالله هیچ وقت به مشگل برنخورید
    فقط قیافه داره خوشگله.

  7. جعفری

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدیدا هاسکورنا و سی آر اف۲۰۲۰ بعضی از شرکتها پلاک ملی ثبت قانونی سیستمی پلاک می زنند
    تریل دوک کی تی ام از اول پلاک ملی میشد
    البته اگه پیگری جدی در کار باشه طبق قانون کاوازاکی KLX قابل پلاک زدن چون۲۴۹سی سی است
    هرکسی فکر سود خودش کسی فکر مردم نیست
    نکته اینه : دولت تعرفه بر کالای خوب ورزشی وارداتی بیاره پایین روحیه نسل جوان عوض بشه من خودم داغ به دل پیر شدم رفت

  8. عماد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتم پیج همتا سیکلت با کویر موتور از موتورهای ۲۰۰ سی سی اونها انتقاد کردم نوشته هام پاک کردند منم اعتراض کردم ریپورت بلاکم کردن
    فقط تعریف چاپلوسی میپسندن
    شرکتهای ایرانی به هیچ عنوان انتقاد پذیر نیستند فقط فکر فروش هستن
    موتورهای دویست سی سی انها بلبرینگ فرمون و چرخ ، همراه تنه خیلی ضعیفی دارن
    باعث میشه فشار به موتور بیاد و خیلی زود اوراق بشه
    ضایعات درست میکنند میندازن به مردم
    موقع خرید موتور چه التماسی میکنید وقت انتقاد مشتری به جا نمیارین

  9. هومن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم بره قبرستون سوار بال عزراییل بشه راحتر میمره
    تا سوار بر موتور ایرانی
    غریب الوقوع سر به نیست بشه 😂😂😂😂
    اون از افسانه پراید
    اینم از افسانه اشی مشی 😂😂😂😂
    😂😂😂😂
    وطنم شکوه پا برجا

  10. تهران تریال

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داخل شهر نمیشه رفت با موتور ۲۵۰ ایرانی ، سریع پشت ترافیک چراغ انژکتور روشن میشه
    پرسیدم ایرادش چیه میگن رادیاتور آب نداره گرمای زیاد به موتور فشار میاره
    اگزوزش عوض کردم نفس موتور باز شده اما بعد افرود به شهر برمیگردم این بار از انجین صدا میاد خدا رحم کنه
    هنداوانه زیر بقل مردم دادن کار بدیه
    دوستام چقدر گفتن تریل ایرانی نخر با پرویی رفتم یه دویست و پنجاه ایرانی خریدم
    حرف کسی گوش نکنید میخوان وسیله از سرشون کم کنند شروع می کنند به توهم بافی
    اسم شرکت و نوع موتور نمیارم اما تریل ایرانی همشون بد خرج و پر ایرادن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X