معرفی موتورسیکلت Nera E-Bike: جادوی چاپ سه‌بعدی

موتورسیکلت Nera E-Bike با طراحی خشن، تایرهای بدون باد و تجهیزات الکترونیکی خود، انگار از سال 2030 به زمان حال آمده است. گویا طراحان این موتورسیکلت از فیلم‌هایی همچون بلیدرانر (Blade Runner 2049) پا به دنیای واقعی گذاشته‌اند و مسیر طبیعی پیشرفت فنّاوری‌ را با فنّاوری‌های پیشرفته خود تغییر داده‌ و زمینه اختراعاتی حیرت‌انگیز را مهیا کرده‌اند.


بعضی از فنّاوری‌هایی که بر روی پرده سینما به نمایش درمی‌آیند بسیار دل‌فریب اند. موتورسیکلت چاپ سه‌بعدی بیگ رپ (BigRep) هم یکی از آن‌ها است.
این موتورسیکلت فاصله ما تا دستیابی به فناوری چاپ سه‌بعدی قطعات بزرگ برای استفاده در صنعت تولید وسایل نقلیه را نشان می‌دهد.

موتورسیکلت الکتریکی Nera

Nera E-Bike موتورسیکلت تمام الکتریکی است که برای ساخت آینده‌ای قابل‌قبول، عالی به نظر می‌رسد. این‌ شرکت که پیشرو در صنعت چاپ سه‌بعدی در مقیاس بزرگ است؛ نمونه اولیه این موتورسیکلت را به‌عنوان مدلی باقابلیت استفاده ساخته است.


Nera E-Bike به ما نشان می‌دهد که فنّاوری چاپ سه‌بعدی در حال حاضر تا کجا پیشرفت کرده و شرکت بیگ رپ در نظر دارد آن را به چه سمتی ببرد.
پروژه Nera توسط گروه نوآوری در خانه (in house innovation division) شرکت بیگ رپ با هدایت Marco mattia cristofori و Maximilian sedlek به سرانجام رسیده است.

قدرت چاپ سه‌بعدی

Nera E-Bike در زیر ظاهر شیک خود، دارای خصوصیاتی پنهانی است. این موتورسیکلت دارای نوآوری‌هایی نظیر لاستیک‌های بدون هوا تجهیزات الکترونیکی پنهان در بدنه و فرمان بدون دوشاخ است. Nera همچنین دارای رینگ‌های سبک‌وزن و  بخش عقبی انعطاف‌پذیر به‌جای کمک‌فنر است.


نکته تعجب‌برانگیز درمورد آن، این است که تنها بخشی که به‌صورت سه‌بعدی چاپ‌نشده تجهیزات الکترونیکی آن است که به‌سختی در بدنه سفارشی آن، جا شده.


Daniel Büning یکی از مؤسسان و مدیر آزمایشگاهی است که خصوصیات Nera را مشخص کرده. لاستیک‌های بدون باد، قابلیت‌های حرکتی و حسگرهای داخلی همه توسط NOWlab طراحی و توسعه داده‌شده است.


این مدیر برجسته می‌گوید:

این موتورسیکلت و دیگر نمونه‌های اولیه ما محدودیت‌های مهندسی ساخت و تولید را به جلو می‌رانند و فنّاوری‌هایی که ما می‌شناسیم را تغییر می‌دهند.

شرکت‌های خودروسازی زیادی در جهان به دنبال استفاده از فناوری تولید قطعات به روش چاپ سه‌بعدی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تولید انبوه  هستند.
در آینده صنعت تولید خودرو با فنّاوری چاپ سه‌بعدی به راه خود ادامه می‌دهد. کسی چه می‌داند شاید در آینده بتوان موتورسیکلت‌ها را به‌صورت سفارشی در خانه تولید کرد.


نظر شما چیست؟

[دانلود ویدئو]

منبع: IE

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    جالبه که طراحی لانه زنبوری نشیمن جایگزین کمک فنر شده
    .
    اگه واقعا راحت باشه و در هزینه صرفه جویی کنه
    حتی امکانش هست که در آینده نزدیک،
    خیلی از خودرو های جدید هم بدنه بدون کمک فنر و یکپارچه پرینت شده داشته باشه
    .
    و حتی لاستیکها هم به همین شکل در بیاد
    البته رینگ و لاستیک علاوه بر کاربردی بودن، از شاخصه های زیبایی ماشین هم هست
    باید علاوه بر کاربردی بودن اونقدری متنوع و جذاب هم باشن که بازار این لاستیکها رو قبول کنه
    و همینطور ارزانتر

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      نحوه طراحی و پرینت قسمت فرمان جلو هم که احتیاج به چرخش داشته جالبه
      بجای چرخ جلو، کل قسمت جلو با تنه موتور در هم قفل شدند
      واسه همینم میگه بدون فرمان دوشاخ

      پاسخ
  2. Solid Snake
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    چقد جالب

    اون روز خیلی سریع میاد
    روزی که بجای این همه کارگر و پرسنل تو کار خونه ها چاپگر های سه بعدی و ربات ها وجود داشته باشن

    واقعا این همه شغل که از بین میره با چی جایگزین میشه؟

    پاسخ
  3. افشین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مرکز ثقلش بالا بود
    عدم ثبات کاملا مشهود بود
    کاملا فانتزی و نمایشی

    پاسخ
  4. emad1990
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    البته اونجور که من شنیدم پرینت 3 بعدی محدودیت هایی رو هم داره
    مثل نداشتن توجیه اقتصادی برای تولید تعداد بالا
    محدویت در ساخت بعضی از قطعات و…
    اما در کل چیز خیلی عجیبی ه به نظر من

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.