وسپا با مدلهای الکتریکا و GTS خود به نمایشگاه میلان بازگشته است.
مردم علاقه خود را به آخرین تولیدات وسپا نشان دادند. بعدازاینکه وسپا وبسایتی برای سفارش آنلاین مدلهای تولیدی خود ساخت، حجم سفارشات، گروه پیاجیو را شگفتزده کرد. حجم سفارش مدل Elettrica حدود ۱۰ برابر بیشتر از پیشبینی واحد فروش است.
این عمل تنها یک معنا دارد: مردم متوجه شدهاند که اسکوترهای الکتریکی از خودروهای الکتریکی کاربردیترند. مسافت قابل پیمایش و محدودیتهای زمان شارژ چیزهایی است که خودروها باید عملکردی بهتر در آنها داشته باشند.
مدل الکتریکای وسپا به همین منظور ساختهشده است. این اسکوتر با باتری لیتیوم یون 4.2 کیلووات ساعتی خود، با برق خانگی بهراحتی در مدتزمان ۴ ساعت شارژ میگردد.
این اسکوتر با این باتری در حالت اکو (eco) قادر به پیمایش مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر است،استفاده از آن در حالت قدرت کامل باعث کاهش این مسافت به نصف میگردد.
وسپا قویترین برند گروه پیاجیو است. این شرکت تمام توان خود را برای اسکوتر افسانهای خود صرف کرده است.
ورژن بزرگتر این اسطوره، GTS با بهروزرسانی اساسی مواجه شده است. موتور ۲۷۸ سیسی آبخنک این اسکوتر دارای چهار سوپاپ است و بانام 300HPE شناخته میشود. این موتور 23.8 اسب بخار توان در ۸۲۵۰ دور در دقیقه و ۲۶ نیوتن متر گشتاور در ۵۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکند.
این نیروگاه GTS 300HPE جدید را به قویترین وسپا تاریخ تبدیل کرده است.
تمام سیستم انتقال قدرت این اسکوتر بهطور اساسی مورد بازبینی قرارگرفته است. گیربکس ضریب متغیر (CVT) و کلاچ خودکار هم جزوی از این لیست بلندبالا است.
با این تغییرات GTS 300HPE در ترافیک سرگرمکننده و چابک خواهد بود.
بهروزرسانیها در اینجا به پایان نمیرسد از امکانات جدیدی که به این اسکوتر اضافهشده میتوان صفحهنمایش 4.3 اینچی TFT تمامرنگی برای نمایش اطلاعات نیز نام برد.
منبع: cycleworld
اسکوترها یکی از سهل ترین و موثرترین ابزار برای کنترل آلودگی هوا و ترافیک سرسام آور کلانشهرها هستند.کافیست یک ساعت به خیابان ها و اتوبانهای کلانشهرهای خودمان مثلا همین تهران با دقت بنگرید آنگاه خواهید دید دستکم نیمی از ترافیک گذری را خودروهای تک سرنشین که چند سالیست آمار آن در میان خانم ها بیش از آقایان نیز گردیده بوجود می آورند.خوب چه چیزی بهتر از یک اسکوتر جمع و جور و مدرن و زیبا و ایمن مانند همین وسپا(که البته خیلی گران است!)یا مدلهای ساخت پژو که خوش قیمت تر هستند میتواند بر این معضل بزرگ این روزهای شهر ما فائق آید؟!
بعنوان نمونه مدل پژو DJANGO نزدیک 2500 یورو قیمت دارد که اگر دولت ما بخواهد واقعا کاری برای حل معضل آلودگی محیط زیست و ترافیک و کنترل مصرف سوخت انجام دهد باید مثل دولت کره جنوبی نیمی از این مبلغ را یارانه اعطاء کند پس قیمت میشود حدودا 1250 یورو تقریبا معادل با 17.5 میلیون تومان .شاید هنوز هم گران باشد اما این سرمایه گذاری ای است برای سلامت خود و فرزندانمان
این موتورا برا تو شهر و پیک و اینا بسیار کاربردی هستن
و بسیار هم جون سفتن هر مایع سوختنی بریزی توش روشن میشه
قیمت در ایران چقدر شده؟
یه چیزهایی میگفتن عجیب ، اما من باور نمیکردم .
راسته شده ۱۰۰ میلیون تومن😳
قیمت رسمی نمایندگی 125 میلیون تومان هست الان
یه سوال وسپا به جای دوشاخ جلو تک شاخ داره اونوقت تو این دست انداز ها کج نمیشه؟ اصلا فلسفشون چی بوده واسه این کار تو طراحیشم که زیاد تاثیر گذار نیست?
فلسفه طراحی وسپا یه وسیله ارزان قیمت
کم مصرف برای شهرای شلوغ و کوچه های تنگ و ترافیک بوده کاربردش هم بیشتر برای پستچی ها و پیک موتوری هه هس
وسپا موتور بسیار مقاومی هس و هر چیز سوختنی حتی روغن مایع هم تو باکش بریزی روشن میشه که اینو خودم توی یه برنامه تلویزیونی دیدم
حتی وسپا رو از یه ساختمون 3 طبقه انداخت پایین و بطوریکه موتور داغون شد ولی باز هم موتور بدون هیچ مشکلی روشن شد
۲۷۸ سی سی!!!
۲۳ اسب بخار
خب آخه چ خبره واسه یه موتور سیکلت فسقلی!
یکم ار استانداردهاش دور نشده
وسپا قرار بود یه وسیله کوچیک ارزون ساده و بادوام باشه همینا باعث موفقیتش شد
این الان کم کمش ۸ تا۱۰ هزارتا قیمتشه
ورژن برقیشم که ۴ساعت طول میکشه شارج بشه اونم واسه فقط مسافت ۱۰۰ کیلومتر!!!!