موتورسیکلت

تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان

برای کسانی که آشنایی ندارند، پلاریس به‌عنوان شرکت مادر برای شرکت‌های ویکتوری و ایندین‌موتور، همیشه در تب‌وتاب رقابت بوده و رقبای سرسخت خودش مانند هوندا و یاماها را تحت فشار خود قرار داده و بر بازار شمال آمریکا با موتورهای چهار چرخ (از ای تی وی‌ها تا یو تی وی‌ها) تسلط داشت و ادعایی که در خودروهای برفی باعث شد تا در صدر بازار محصولات خود را به فروش برساند که افزایش درآمد و ارزش سهام را به همراه داشت، با این حال راه این شرکت در بازار موتورسیکلت کمی دشوارتر بوده است. پس از معرفی اولین موتورسیکلت در سال ۱۹۹۸ شرکت پلاریس، تجارت ویکتوری موتور را آغاز کرد که لنگ‌لنگان وارد محافلی می‌شد که می‌توانست برای دههٔ بعدی به‌عنوان شرکتی فعال درزمینهٔ فنی و این‌که این شرکت شرکتی دست‌وپا بسته‌ای نیست شناخته شود. هیئت‌مدیرهٔ شرکت پلاریس که می‌خواست در تجارت جدید خودش پیروز میدان باشد به واحد موتورسیکلت خود این پیغام را داد که: یا سودآور باشید یا بیرون بروید که البته همین اولتیماتوم باعث جذب بیشتر انرژی و تمرکز این واحد بر روی محصولات خود شد که نتایج حاصل از آن سبب افزایش سرعت در فروش و کسب نام تجاری ایندین شد.

2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
یکی از این محصولات جدید که شما تصویرش را مشاهده می‌کنید، ویکتوری اکتان است که براندون کرامر مدیر محصولات شرکت ویکتوری آن را به یک ماشین کلاسیک قوی آمریکایی تشبیه کرده؛ سبک، سریع و مقرون‌به‌صرفه. در قلب تپندهٔ این موتورسیکلت، یک موتور دوقلو با حجم ۱۱۷۹ سی‌سی وجود دارد که ۱۰۳ اسب بخار قدرت در دور ۸۰۰۰ بر دقیقه و گشتاور ۹۹ نیوتن متر تولید می کند.

2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
فرصتی که ما برای اولین بار برای سوار شدن یک اکتان به دست آوردیم به اوایل دسامبر برمی گردد که به یک گاراژ مخفی در یک پارک صنعتی در دریاچهٔ هاواسو کالیفرنیا در مرز آریزونا بود، رفتیم. تلفن همراه و یا دوربینی همراه ما نبود و همین‌طور خبری از آدم‌های کنجکاو. وقتی سوار اکتان شدیم اولین نکته‌ای که نظر ما را جلب کرد موتور آن بود که نشان می‌داد که مهندسان و طراحان زمانی که مجاز به ساخت موتورهایی با حجم بیشتر نیستند هم می‌توانند موتورهایی قدرتمند با گشتاورهای بالا طراحی کنند. با این موتور می‌توانید با دندهٔ اول سرعت خودتان به ۷۲ کیلومتر بر ساعت برسانید که البته با دنده‌های دو و سه می‌توانید از سرعت ۱۶۰ کیاومتر بر ساعت نیز فراتر بروید. البته نکتهٔ قابل‌توجه دیگر هندلینگ بسیار راحت و روان این موتورسیکلت بود که زمانی که ما در تپه‌های آریزونا در حال موتورسواری بودیم می‌توانستیم به‌راحتی و نرمی موتور را کنترل و یا به گوشه ببریم.

2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
با توجه به صحبت‌های کرامر مدیر محصولات، ویکتوری اکتان موتوری است که می‌تواند خواسته‌های شما را از یک سواری خوب برآورده کند، شرکت ویکتوری، موتور اکتان خود را با توجه به امکانات راحت و مفیدی که دارد شروعی تازه در عرصهٔ موتورسیکلت می‌داند.

ترجمه: محمد رضا علیخانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خدای من
    اینو داشته باشی ….. … . . .. . . .. . . . . . .. . . . . .. .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خیلی خفنه. قدرتش دقیقا برابر لیفان شاسی بلند X70 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. great britain

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    واقعا قیافشو دیدم میخکوب شدم.
    نمیدونم چرا یاد بتمن افتادم.شاید به خاطر طراحیه با ابهتشه.
    من که عاشقشم………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا منم تو نگاه اول یه لحضه تجسمش کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MOHAMMAD. M4

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خوفناکه مخصوصا با این قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی با عجب قدرتی طراحی کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ویکتوری رو دوست دارم ولی به جای این موتور یه سوزوکی بولوارد رو ترجیح میدم به نظرم خیلی زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقیقا کپیه یکی از مدلای هارلی دیویدسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پژمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    شرکت های اروپایی و ژاپنی این قدرت رو از موتور های زیر 600 سی سی بیرون میکشن , اونوقت اینا با انجین 1200 فقط 110 اسب قدرت تولید کردن, بیخود نیست مدیرا خواستن همه رو بندازه بیرون , خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا