+کاوازاکی نینجا H2 SX SE: گودزیلا دوچرخ ارتقاء می‌یابد

کاوازاکی در نمایشگاه میلان، مدل جدید خانواده H2 را به نمایش گذاشت. کاوازاکی نینجا پلاس H2 SX SE را با ترکیب دی‌ان‌ای خانواده H2، با آخرین فناوری سیستم تعلیق و ترمز ترکیب کرده است.


کاوازاکی به‌منظور اضافه کردن مدلی با توانایی‌های بیشتر و راحتی و فرمان پذیری بی‌نظیر در قالب یک سوپربایک به خانواده H2، این موتورسیکلت را تولید کرده است.


بهترین قسمت این موتورسیکلت، سیستم تعلیق الکترونیکی آن است. سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق کاوازاکی (KECS) بر روی +Ninja H2 SX SE با دوشاخ وارونه ۴۳ میلی‌متری شووا (Showa) برای جلو و کمک‌فنر عقب BFRC-lite از همین سازنده که بر روی Ninja ZX-10R نیز نصب‌شده است همکاری می‌کند؛ با این تفاوت که مدل نصب‌شده روی نینجا H2 SX SE به‌صورت الکترونیکی قابل تنظیم است.


دوشاخ و کمک‌فنر عقب دارای حس‌گرهای داخلی برای تشخیص ضربه و مقدار آن هستند. حس‌گرها اطلاعات خود را در اختیار کامپیوتر KECS  قرار می‌دهند. این اطلاعات به همراه اطلاعاتی که IMU (سیستم سنجش زاویه. در اینجا برای درک شتاب گیری و ترمز گیری به کار می‌رود) و کامپیوتر موتور (سرعت) در اختیار کامپیوتر KECS قرار می‌دهند، برای تنظیم مقدار ضربه‌گیری در کمک‌فنرها به کار می‌رود.


راکب می‌تواند از بین چهار سبک رانندگی اسپرت، جاده، باران و تنظیمات دستی که در هرکدام، تنظیمات کمک‌فنر نیز قابل‌تغییر است؛ استفاده کند. KECS دارای سه موقعیت مختلف برای تنظیم تعلیق عقب است، راکب، راکب با بار و راکب با مسافر و بار.
هرکدام از این سه موقعیت دارای ۱۰ مرحله تنظیمات است که باعث افزایش توانایی‌های موتورسیکلت می‌گردد.


کاوازاکی برای تکمیل قابلیت‌های سیستم تعلیق، سیستم ترمزی شامل کالیبرهای ترمز چهار پیستون برمبو با دیسک‌های سی ۳۳۰ میلی‌متری نیمه شناور را به H2 اضافه کرده است.
تنظیمات سیستم کنترل کشش کاوازاکی (KTRC)، سیستم کنترل قدرت موتور و KECS با همکاری باهم به راکب اجازه می‌دهند تا به‌طور مؤثری کنترل کشش، قدرت موتور و سیستم تعلیق را آن‌طور که می‌خواهد، تنظیم کند.
تنظیمات اصلی شامل: اسپرت جاده باران و تنظیمات دستی است. سبک اسپرت، بهترین تنظیمات را برای رانندگی اسپرت ارائه می‌دهد، سبک جاده برای محدوده گسترده‌تری از موقعیت‌های رانندگی قابل‌استفاده است،، سبک باران برای مسیرهای لغزنده به کار می‌رود و با تنظیمات دستی نیز کنترل کامل تمام پارامترها در دست راکب خواهد بود.


قابلیت سازگاری و اتصال به تلفن همراه هوشمند به همراه +Ninja H2 SX SE در سال آینده به خط تولید کاوازاکی راه پیدا می‌کند. راکب با استفاده از نرم‌افزار Rideology به قابلیت‌های جدیدی دسترسی پیدا می‌کند.
اطلاعات وسیله قابل‌نمایش خواهند بود و جزئی‌ترین اطلاعات رانندگی ثبت خواهند شد. این اطلاعات شامل مسافت و زمان رانندگی، سرعت و حالت رانندگی نیز می‌شود.
راکب می‌تواند تنظیمات موتورسیکلت را که شامل سبک رانندگی، تنظیمات سیستم تعلیق و غیره  می‌شود، در تلفن همراه خود مشخص کند.
تنظیماتی که توسط راکب در نرم‌افزار مخصوص مشخص‌شده است به‌محض استارت موتور و یا قرار گرفتن تلفن همراه در محدوده مشخص به موتورسیکلت منتقل می‌شود.


آخرین هدیه کاوازاکی به فرزند تازه متولدشده خود رنگ بسیار بادوام آن است. این رنگ جدید دارای لایه پوششی جدیدی برای ترمیم خودکار خط و خش‌های سطحی است.
کاوازاکی درنظر دارد به گسترش فناوری‌ها و امکانات خانواده H2 با تولید +Ninja H2 SX SE ادامه دهد. کاوازاکی می‌خواهد H2 به‌عنوان بهترین موتورسیکلت هایپر اسپرت به راه خود ادامه دهد.

منبع: cycleworld

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. arian
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    کیفیت تکنولوژی خوشحالی و رفاه از رخسارش میپره
    ترجیح میدم تو کشورم ده تا کاواساکی نینجا باشه تا ده میلیون موتور سی جی ۱۲۵. الودگی یه کواساکی نینجا چندین برابر کمتر از سی جی ۱۲۵ هست.
    یه هوندا سبز داشتیم ده سال پیشا که اونم در اصل مال بیست سال قبلتر بود و قطعاتش تو مالزی و فیلیپین و تایلند درست میشد بعد میومد ایران مونتاژ میشد. ولی همون هوندای سی ساله مصرفش خیلی خوب بود. باکو پر میکردی تا یه هفته دووم میاورد. دست یکی بود زد به یه جایی و مجبور شدم یه مارک داخلی بردارم که بهترین برند داخلی بودش. اینو باکشو پر میکردم به سه روز نمیکشید تموم میشد. شهر ری تا شوش دوبار میرفتم تموم میشد بنزینش

    پاسخ
  2. sina
    سوابق: (1468 دیدگاه) ,

    رو دست نداره این شاهکار
    ادم دلش میخواد ساعت ها بشینه عکساش رو نگاه کنه واقعا
    نینجا نهایت موتور سیکلته قطعا

    پاسخ
  3. عرفان
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    در کنار ماشین های مورد علاقم، یه نینجا H2 هم هست….

    پاسخ
  4. MjM
    سوابق: (420 دیدگاه) ,

    موتور یه جوریه ک وقتی سوار میشی همزمان هم میترسی باسرعت بری هم ترقیب میشی که با سرعت بری!
    در کل موتور سواری هم عالم و عاشقای خودشو داره و جذابه ولی من همواره ماشین رو ترجیح دادم

    پاسخ
  5. emad1990
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    پدال یه بخشم برای دوچرخه(بخصوص الکتریکی ها)در نظر بگیر

    پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1468 دیدگاه) ,

        مرسی حسین عزیز
        داریم لذت می بریم واقعا

        پاسخ
      2. حسین دهمرد
        سوابق: (554 دیدگاه) ,

        حسین عزیز یه جدول آخرش اضافه میکردی مشخصات موتورش رو هم میزاشتی واسه ما بیسوادا.البته منظورم فقط این مقاله نبود
        مرسی

        پاسخ
  6. Mohamad
    سوابق: (699 دیدگاه) ,

    موتورسیکلت افسانه ای کاوازاکی نینجا
    تهه سرعتش هنوز مثل یه رازه

    پاسخ
  7. behzad
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    مثل همیشه عالی اقا
    الان سایت تنوع خیلی جالبی داره
    جذاب بود جذابتر شده
    کاوازاکی اسمش یعنی اعجوبه یعنی جیگر حال بیار. عکساش انگار باهات حرف میزنن. میگن بیا منو بخر
    اقا موتورسیکلتای بی ام و رو اگه تونستین کار کنین
    مثلا یه پست بزنین فقط موتورسیکلتاشو معرفی کنین مثلا بی ام و چند سری موتور داره و تو هر سری چندتا مدل. مدلای هریتاژ یا هریتژ اگه درست خونده باشم واقعا زیبان

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    لطفا یه از موتور سیکلت های هوندا که بدون کلاچ هم هستن مقاله بزارین
    Honda Xadv
    Honda nc 750
    خودم میخام یه هوندا XAdv بخرم دو دلم

    پاسخ
  9. Danial
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    لعنتیا اینو هم بروز کردن مگه میشه آخه هیولارو هیولاتر کنن آخه 😐 منم میخوااااااااااااااااااااااااااااام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.