موتورسیکلت

یوهامر J1 یک موتورسیکلت الکتریکی با بُرد 200 کیلومتر

امروزه وسایل نقلیهٔ الکتریکی بسیار پیشرفته کرده‌اند و روزبه‌روز شاهد عرضهٔ نمونه‌های مختلفی از آن‌ها در بخش‌های گوناگونی از دنیای حمل‌و‌نقل هستیم. یکی از این بخش‌ها، موتورسیکلت‌ها هستند که تاکنون نمونه‌های الکتریکی زیادی از آن‌ها معرفی شده است؛ اما جدیدترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، Johammer J1 نام دارد که توسط یک مهندس اتریشی بنام «Johann Hammerschmidt» طراحی و ساخته شده است.

el-motorcykler2

این موتورسیکلت در دو نسخهٔ مختلف ۱۵۰ و ۲۰۰ ارائه می‌شود و به ادعای سازنده، نسخهٔ ۲۰۰ آن اولین موتورسیکلت برقی با بُردی معادل ۲۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که نسخۀ ۱۵۰ آن مجهز به پکیج باطری‌های کوچک‌تری است که بُردی برابر با ۱۵۰ کیلومتر را برای وسیله فراهم می‌کند. هردوی این موتورسیکلت‌ها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را دارند. موتورسیکلت یوهامر J1 دارای یک شاسی آلومینیومی و بدنه‌ای پلاستیکی است.

johammer-j12

طراحی بدنهٔ یوهامر J1 بسیار منحصربه‌فرد بوده و ظاهری مخروطی شکل دارد که آئرودینامیک آن‌را بهبود می‌بخشد. همچنین طراحی این موتورسیکلت به‌صورت رترو و با نگاهی به اسکوتر قدیمی Salsbury طراحی شده است. پک باطری‌های Johammer J1 زیر زین راکب نصب شده درحالی‌که موتور الکتریکی آن در چرخ عقب قرار گرفته است. بازوی چرخ عقب تکی است اما بازوی چرخ جلو دوقلو بوده و هرکدام با یک کمک‌فنر افقی به شاسی متصل شده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، موتورسیکلت یوهامر J1 در دو نسخهٔ ۲۰۰ و ۱۵۰ ارائه شده است که اولی ۱۵۹ کیلوگرم و دومی ۱۷۷ کیلوگرم وزن دارد. فاصلهٔ محوری هر دو نسخه ۱۴۵.۵ سانتیمتر و ارتفاع صندلی آن‌ها از سطح زمین هم ۶۵ سانتیمتر است. این موتورسیکلت به جهت سهولت در پارک کردن به دنده‌عقب هم مجهز شده درحالی‌که در هنگام حرکت روبه‌جلو نیز هنگام ترمز گیری، خود پیشرانهٔ الکتریکی نقش ترمز را ایفا کرده و از این راه باطری‌ها را شارژ می‌کند. بدین ترتیب از ترمزهای دیسکی فقط در سرعت‌های پایین استفاده می‌شود.

johammer

فرمان و زیر پایی‌های این موتورسیکلت قابل تنظیم هستند درحالی‌که هیچ صفحه آمپری در آن وجود ندارد و اطلاعات توسط LED در آینه‌ها نمایش داده می‌شوند. به دلیل نصب باطری‌ها در قسمت پایینی شاسی، مرکز ثقل یوهامر J1 بسیار پایین بوده و در ارتفاع تنها ۳۵ سانتیمتری سطح زمین قرار دارد که موجب ارائهٔ احساس ایمنی و سواری بسیار راحتی شده است. همچنین از این موتورسیکلت می‌توان به‌عنوان یک منبع ذخیرهٔ انرژی در منزل استفاده کرد و در مواقع نیاز برق ذخیره شده در باطری‌های آن‌را در منزل بکار گرفت.

5845bf194e1c4-image

قیمت نسخهٔ ۱۵۰ این موتورسیکلت ۲۲,۹۰۰ یورو (۲۳,۹۰۰ دلار) و نسخهٔ ۲۰۰ آن ۲۴,۹۰۰ یورو (۲۵,۹۹۰ دلار) اعلام شده است. Hammerschmidt نیز هم‌اکنون در حال سرمایه‌گذاری به‌منظور گسترش تولید یوهامر J1 است. انتظار می‌رود به‌زودی در بهار امسال آزمون‌های جاده‌ای این موتورسیکلت الکتریکی منحصربه‌فرد در اتریش آغاز شود.

el-motorcykler

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI le Mans

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اصلی ترین مشکل الکتریکی ها زمان تلف شده برای شارژه.
    این مشکل حل بشه دیگه 80 درصد مشکلانئت حل میشه.
    مثلا اگر به زمان شارژ کامل 15 دقیقه برسن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mr.MRM

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باتری هایی هست که تا نیم ثانیه طول میکشه پر بشه و تا سه روز طول میکشه خالی بشه! از تکنولوژی الکتریسیته شناور تو اینجور باتری ها بکار میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. faramarz

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    چه قیافه ی باحالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    حلزون بد ترکیب!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا