موتورسیکلت

سفر دوکاتی XDiavel کروزر به میلان

نمایشگاه میلان که این روزها در حال برگزاری است، هرروز بیشتر از دیروز موتورسیکلت‌دوستان را هیجان‌زده می‌کند چرا که کمپانی‌های بزرگ و مطرح موتورسیکلت‌سازی یکی پس از دیگری از محصولات جدید و باشکوه نسل آینده خود رونمایی می‌کنند. تعداد این محصولات این‌قدر در این چندروزه زیاد شده که اگر بخواهیم تک‌تک آن‌ها را با جزئیاتشان معرفی و بررسی کنیم، احتمالاً به معرفی خیلی از آن‌ها نخواهیم رسید؛ پس فعلاً محصولات رونمایی شده توسط محبوب‌ترین و معروف‌ترین کمپانی‌ها را به‌صورت کلی معرفی می‌کنیم تا بعداً و سر وقت به بررسی تک‌تک آن‌ها برسیم. در این چند روز منتظر و پیگیر اخبار داغ این نمایشگاه، در پدال باشید.

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
دوکاتی XDiavel کروزر:
وقتی اسم موتورسیکلت‌های کروزر به میان می‌آید یقیناً همه ما به یاد کمپانی معروف هارلی دیویدسون آمریکا خواهیم افتاد. حالا اگر همین تصویر ذهنی‌مان را با محصولات خانواده Diavel کمپانی دوکاتی مقایسه کنیم (اگر تصویری از این خانواده در ذهن ندارید به سراغ مطلب “انتشار اطلاعات و تصاویر رسمی از دوکاتیDiavel Carbon 2016 ” که چندی پیش در پدال منتشر شد بروید) احتمالاً پیش خود میگوییم که چگونه می‌شود از دل یک موتورسیکلت Diavel، یک موتورسیکلت کروزر بیرون آورد، اصلاً شدنی است؟

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
در پاسخ این سؤال باید بگوییم: اگر قرار باشد که انتظار یک محصول “هارلی” گونه را از دوکاتی داشته باشید، سردرگم خواهید شد و یقیناً پاسخ منفی خواهد بود اما اگر انتظار یک موتورسیکلت با طراحی خاص و دوکاتی‌وار را دارید، انتظارتان برآورده خواهد شد. البته جواب دادن به این سؤال تا قبل از رونمایی از این کروزر خیلی سخت بود ولی حالا همه ما باید به زیبایی این موتورسیکلت اعتراف کنیم.

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
کمپانی مطرح و ایتالیایی دوکاتی در جریان نمایشگاه میلان از محصولات متعددی رونمایی کرده که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها XDiavel کروزر است. یکی از نکات جالب این موتورسیکلت، بهره‌مندی از انجین دو سیلندر V شکل است، انجینی که هارلی دیویدسون بر روی موتورسیکلت‌های خود استفاده می‌کرده و می‌کند و به نوعی پدر این سبک از طراحی انجین به شمار می‌رود. حجم این انجین نیز نسبت به مدل‌های قبلی به ۱۲۶۲ سی‌سی افزایش یافته است.

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
اگر بخواهیم توصیف دقیق‌تری از این موتورسیکلت به شما بدهیم باید بگوییم که این کروزر برخلاف کروزرهایی که می‌شناسیم یک کروزر مدرن است و نه یک کروزر کلاسیک.

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
در طراحی این کروزر زیبا شاهد استفاده از لبه‌های خمیده و زاویه‌دار، که یکی از ویژگی‌های خاص دوکاتی است، هستیم. یکی از تفاوت‌هایی که این موتورسیکلت نسبت به مدل Diavel Carbon 2016 دارد، یکه تکه بودن چراغ جلوی آن است و دیگر خبری از چراغ چندتکه و دهان مانند نیست. پمپ آب نیز نقل‌مکان کرده تا دیگر شاهد نمایان شدن لوله‌ها در ظاهر بدنه نباشیم.

Ducati XDiavel
Ducati XDiavel
مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این کروزر از نسل‌های قبلی به ارث برده است:

  • سواری چند حالته.
  • حساسیت قابل تنظیم و قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم ABS.
  • فاصله دو محور مناسب و زیبا.
  • حالت و زاویه مناسب قرارگیری بدن و دستان راننده.
  • صندلی راحت.
مهم‌ترین ویژگی‌های دوکاتی XDiavel کروزر:

  • انجین جدید دو سیلندر V شکل.
  • استفاده از فن‌آوری DVT جهت جلوگیری از انتقال لرزش انجین به بدنه و سرنشینان.
  • قدرت ۱۵۶ اسب بخار.
  • قابلیت ایجاد ۶۰ تغییر سفارشی.
  • تکیه‌گاه قابل نصب ۴۰ درجه‌ای برای ترک‌نشین.
  • چراغ‌های تمام LED.
قیمت این موتورسیکلت زیبا و قدرتمند در ارزان‌ترین حالت (قیمت پایه) ۱۵,۷۹۵ پوند است که برای مدل تمام سفارشی (مدل S) به ۱۸,۳۹۵ پوند خواهد رسید.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    میخواستم امروز لینکشو براتون بزارم که دیدم زحمتشو کشیدین ( :) یعنی خیلی خشوحالم )

    واقعا موتور دوستاشتنییه ، حتی سری قبلش هم زیبایی های خاص خودشو داره که نه میشه از اون گذشت ونه از این

    سپاس از شما بیژن دولت سرایی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      خوش به حالشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mds

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    یادش بخیر براوو هم ساخت ایتالیا بود، من وقتی 10.11 سالم بود یکی شو داشتم ایتالیایی اصل بود باید ساساتشو میگرفتی و پایدون میزدی، سوخت مورد نیازشم یک لیتر بنزین و روغن به مقدار لازم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امير علي

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ای خدا.میدونم ربطی نداره ولی تشکر میکنم از مردمی که ١٠٠هزارتا ارابه ی مرگ خریدن تو دو روز خداشاهده من یکم شک کردم میگم نکنه اینا پورشه رو قسطی میدادن ما خبر نداشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    آرزوی دیدن این نوع وسیله ها به دلمون مونده. خدایا این مدیران صنعتی و تصمیم گیر ما رو به راه راست هدایت کن اگه نمیشن بکششون که 60میلیون آدم از دستشون راحت بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جلفا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهروز

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    عالیه انصافا
    این ایتالیایی ها فرقونم طراحی کنن ادمو جذب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پرسپولیس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سپاس اقای دولت سرایی توی نمایشگاه 125 سی سی تولید داخل هست یانه این شاهکار چرا نباید یکی انجا نباشد تا پیرمردای ژاپنی خاطراتشان کمی زنده شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحاله، جون میده فقط نگاش کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا