R3 ؛ اسپرت ارزان قیمت یاماها

نخستین جزییات از چهارمین عضو خانواده سریR یاماها رسانه ای شد؛ محصولی که بعد از R125 قرارست دومین اسپرت ارزان قیمت یاماها در بازارهای جهانی باشد . . .

2015 Yamaha YZF-R3
2015 Yamaha YZF-R3

همانطور که اشاره شد، R3 بعد از R1 و R6 و R125 چهارمین سریR یاماهاست که تا نیمه اول 2015 وارد بازار می شود. انجین R3 از نوع دو سیلندر خطی DOHC مایع/خنک با حجم دقیق 321 سی سی و دارای سیستم سوخت رسانی EFI است.

با آمدن R3 از یک طرف هرچند مثلث اسپرت های ارزان قیمت ژاپنی تکمیل شد اما از طرف دیگر کار برای رقیبانش یعنی هوندا CBR300R و کاواساکی نینجا 300 سخت تر شده. این موضوع را می توان در مقایسه فنی آنها یافت:

مدل 2015 R3 2015 CBR300R 2015 Ninja300
انجین دو سیلندر تک سیلندر دو سیلندر
حجم 321cc 286cc 296cc
قدرت 42hp 30hp 39hp
گشتاور 29.6nm 27nm 27nm
گیربکس 6speed 6speed 6speed
حجم باک 14L 13L 17L
وزن 169kg 162kg 172kg
مصرف سوخت 3.3L/100km 4.6L/100km
قیمت 4,400$ 5,300$

در R3 دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی 41 میلیمتری و با جاجایی 13 سانتیمتری است حال آنکه این عدد برای تک کمک عقب آن حداکثر به 12.5 سانتیمتر می رسد. در مورد دیسک ترمزهای آن هم باید گفت که قطرشان در جلو 298 میلیمتر و در عقب 220 میلیمتر است. ABS بودن ترمزهای جلو و عقب هنوز مشخص نیست اما یقینا نسخه اروپایی R3 آنها را دارد!

44 دیدگاه

  1. MASOOUD
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    بسیار دلربا و با این رنگ آبیش زیباتر

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      پس چرا دوکاتی 180 اسب این 30 اسب؟؟؟

      پاسخ
      1. AMin
        سوابق: (25 دیدگاه) ,

        بهتره یه نگاهی به قیمت وحجم موتور بندازی

        پاسخ
      2. مسعود
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        چون دوکاتی 1200 سی سی هستش ولی این 300 سی سی

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      سلام
      لطفا راجع به موتورسیکلت های برقی که به تازگی وارد ایران شده و داره مراحل تست فنی و آزمایش میگذرونه مطلب بذارید

      پاسخ
    3. هادی
      سوابق: (175 دیدگاه) ,

      امکاناتش 2 برابره پرایده قیمتش نصف پرایده

      پاسخ
    4. mohammad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من دارم r15…150..ساخت هند هستش..کم مصرف و آروم

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل REZA ///AMG
    REZA ///AMG
    سوابق: (2228 دیدگاه) ,

    اینم یه شاهکار از اون لیست سیاهی که درست کرده بودم!!! 😀

    کاری با هوندا ندارم ولی انتخاب بین کاوازاکی و یاماها همیشه سخته…….

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ولی رو دست هارلی هنوز موتور نیومده؟؟؟
      اینا مال پسر بچه هاست هارلی ماله گنده لات ها

      پاسخ
    2. فرزاد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دقیقا همینطوره . واقعا بین کاوازاکی و یاماها انتخاب سخته …

      پاسخ
  3. amir55
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    بهترین موتور سیکلتی که دیدمR1بود.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      هایابوسا چند اسب بخاره؟؟؟

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      چی چی R1
      یاماها کاوازاکی هوندا چی؟

      پاسخ
  4. ehsan
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    معرکست. فقط میتونست یه مقدار پرتر باشه

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ژاپن سلطان موتورسیکلت سازیه بی برو برگرد

      پاسخ
      1. Alpha
        سوابق: (544 دیدگاه) ,

        بلاخره هارلی آمریکایی سلطانه یا ژاپن ؟ با خودت درگیری ظاهرا

        پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          ژاپن سلطانه ولی من عاشق هارلیم.مثل اینکه بنز سلطان آلمانه ولی من عاشق پورشه هستم.

          متوجه میشی

          سخت نیستا

        2. هادی
          سوابق: (175 دیدگاه) ,

          میخاد یه خط در میون pm بده

  5. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    ای 36 300 سی سی آزاده 1000 که نیست

    پاسخ
    1. e36
      سوابق: (796 دیدگاه) ,

      نه عزیزم تا 250 نمره میشه بالاتر جواز فدراسیون میخاد

      پاسخ
  6. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    کاش پدال بجای تعداد دیدگاه(که فقط به کمیت نظرات توجه داره) نوعی امتیاز بر اساس لایک و دیسلایک (مثل پروفایل ها ) کنار اسم نشون میداد.اینجوری مشخص میشد نظرات هر شخصی چقد ارزش دارن.(به کیفیت نظرات توجه بشه ) .

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      چشم منتظر بودیم شما بگید از این به بعد همین کارو کنیم.

      پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3084 دیدگاه) ,

    آقا تصادف رو ببین
    دیشب داشتیم در مورد ماکسیما می حرفیدیم در مطلب برترین سدان های فول سایز.
    همون دیشب اولین عکس های جاسوسی از نسل جدید ماکسیما برای “اولین بار” منتشر شد!
    داشتن توی امریکا زیر پوشش تستش میکردن
    با توجه به ابعاد ماشین و اطلاعات درز پیدا کرده میشه حدس زد ماکسیمای جدید چقدر نسبت به رقباش بهتره
    لینک عکساش رو در زیر همین کامنت براتون می ذارم

    پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        شده 300 اسب بخار با موتور 2.5 لیتری بازم واسه یه سدان متوسط خوبه.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (701 دیدگاه) ,

        ممنون زیگما جان باید شبیه کانسپی که
        نیسان ازش نمایش داده بود باشه،

        موتور v6 و 3.5 لیتری سیصد اسبی براش فوق العادس

        پاسخ
        1. فرهاد
          سوابق: (359 دیدگاه) ,

          خوب شده ولی موتورش میتونست بهتر باشه مثلاً موتور 3.5 is350 بیشتر اسب میده

          البته نه این که این بد باشه.من از سازنده ی گودزیلا انتظاراتم بالاست 🙂

      3. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        دمت گرم زیگما جان ولی نمیدونم چرا نیسان این همه به گیربکس cvt تاکید داره.

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3084 دیدگاه) ,

          اره من نمیدونم چرا بعضی خودروسازا گیر دادن به این cvt
          خیلی ایراد داره
          پیچیدست
          تعمیراتش سخته
          در اکثر موارد برنامه های کامپیوتری cvt ها مشکل داره
          از نظر تبلیغاتی هم خیلی مشکل افرین شده
          چون توضیح عملکردش برای مشتری سخته باعث شده یه جور حس غیر مطئمن بودن cvt ها به مشتری دست بده

    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      بزار ببینیم زیگما چی ازز اب دراومده!!!

      پاسخ
  8. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    یاماها موتورسیکلت محبوب منه.
    نمیدونم چرا ولی خوشم میاد ازش.
    به خصوص مدل R6.

    پاسخ
  9. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    یه عیبی از قدیم دارن اونم زود داغ میکنن و عملکردشون میاد پایین بر خلاف هوندا

    پاسخ
  10. F
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    اگر صداي سنگينو بده عاليه اگر هم نه مثل كاوازاكي 250 يا 300 يا سي بي ار 250 باشه صداش بايد اينم بندازي تو سطل اشغال چون در اون صورت فقط قيافه مدرن دارن همشون.
    يه سي بي ار 250 آر آر داشتم قديميارو ميگم چهار سيلندر شونزده سوپاپ باهاش پر ميكردم دهن همه باز ميموند از صداي دلنشينش الانم دارن موتور ميزنن…

    پاسخ
  11. هادی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تو تیتر زدید ارزان قیمت ولی تو مطلبوتن حرفی از قیمتش نزدید!!!!

    پاسخ
  12. r.e.z.a
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    داداش قیمتش و میشه بگی …
    و البته اینکه تو ایران هست یا ن

    پاسخ
  13. unknown
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان r3 پلاک میشه ایا؟
    چون من شنیدم نینجا 300 رو با سند 249 میفروشن و پلاک هم میکنن
    خواستم ببینم r3 همینطوریه یا نه؟

    پاسخ
  14. Sangin savar
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اره یاماها r3 پلاک میشه تو ایران قیمتشم ۴۵ملیون هست

    پاسخ
  15. مرتضی هستم
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان یسری ها موتور 250 رو به نام 300 میدن تو گمرک شکل و شمایل و انجین همونه فقط حجم 250 هست نه 300 باید خیلی اطلاعات داشته باشید تا بتونید تشخیص بدید…بعدم این موتور به تعداد محدود به نام ار سه با قیمت 45 میلیون وارد اگر اکبند باشه و واقعا 320 سی سی باشه و مونتاژ اصلی باشه بهترین موتور ایرانه…گزینه های بعد از این به ترتیب کاوازاکی زد 300 هوندا سی بی ار و کاوازاکی نینجا 300 بعدم دوک 250 بهرتین کیفیت رو دارند در موتور داخل ایران

    پاسخ
  16. sohrab
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من موتور زیر ۴٠٠ سی سی یه جور بچه بازی و وقت تلف کردنه ?? ولی همیشه این برام سوال که چرا نمیشه موتور با سی سی بالا سوار شد تو ایران ولی اگه میشد چی میشد ?به امید روزی که آزاد بشه ؟داداچ ١٠٠٠ رو میگم

    پاسخ
  17. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقا همینجوریش با این همه محدودیت این 125 سوارا خدا رو بندگی نمیکنن تو خیابونا خخخ(البته عمدتا فرهنگ موتورسورای توی ایران همینطوره ربطی به 125 و حجم نداره)
    وای به حال اینکه تردد سنگین آزاد بشه ، دیگه میشه عمق فاجعه رو تصور کرد که میزنه روی دست تلفات جفت جنگای جهانی D:

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x