مورگان موتور

نسخه‌ای تولید محدود و خاص از مورگان EV3 معرفی شد

خودروهای سه‌چرخهٔ مورگان قدیمی‌ترین ساخته‌های این شرکت هستند به‌گونه‌ای که اولین خودروی مورگان که در سال ۱۹۰۹ ساخته شد، خودرویی سه‌چرخ بود؛ بنابراین مورگان در سال ۲۰۱۱ تصمیم به احیای خودروی سه‌چرخ خود گرفت و در همین سال سه‌چرخهٔ جدید مورگان بانام ۳ Wheeler رونمایی شد. خودرویی که ظاهری کلاسیک داشت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

نمونۀ معمولی و بنزینی مورگان 3 Wheeler
نمونۀ معمولی و بنزینی مورگان ۳ Wheeler

پس‌ازاین مورگان در سال ۲۰۱۵ نسخهٔ تمام برقی ۳ Wheeler را البته به‌صورت کانسپت در فستیوال سالانهٔ گودوود ۲۰۱۵ معرفی نمود. نسخهٔ برقی ۳ Wheeler که EV3 نام داشت در ظاهر کاملاً مشابه نسخهٔ بنزینی بود و فقط موتور ۲ سیلندر آن با نمونه‌ای الکتریکی جایگزین شده بود.

مورگان EV3 کانسپت
مورگان EV3 کانسپت

سپس در نمایشگاه ژنو امسال مورگان نسخهٔ تولیدی EV3 را رونمایی کرد که در ظاهر نیز دستخوش تغییراتی نسبت به نمونهٔ کانسپت شده بود. به دلیل اینکه EV3 موردتوجه قرارگرفته، مورگان با همکاری دپارتمان بریتانیایی Selfridges دست به ساخت نسخه‌ای ویژه و تولید محدود از این خودرو زده است. این نسخهٔ خاص EV3 UK Edition 1909 نام‌گرفته و دارای ظاهری منحصربه‌فرد و شیک است که به مناسبت جشن بیش از ۱۰۰ سال طراحی، تولید و مهندسی بریتانیا درزمینهٔ خودروهای سبک معرفی‌شده است.

مورگان EV3 نسخۀ UK Edition 1909
مورگان EV3 نسخۀ UK Edition 1909

تنها ۱۹ دستگاه از این نسخهٔ ویژه ساخته خواهد شد و مورگان قصد دارد برای اولین بار آن‌را در ماه سپتامبر در سالن Privé به نمایش عمومی درآورد. واضح‌ترین تغییر این نمونهٔ خاص نسبت به نسخهٔ معمولی، چراغ‌های جلو است که بجای ۳ چراغ جلوی نامتقارن نسخهٔ استاندارد، چهار چراغ گرد در طرفین خودرو نصب‌شده است. گلگیرهای نازکی روی چرخ‌های جلو نصب‌شده‌اند و شیشهٔ جلو نیز کمی بزرگ‌تر شده است. چرم و تودوزی داخل نیز مشابه نسخهٔ کانسپت EV3 هستند.

نسخۀ استاندارد مورگان EV3 که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد
نسخۀ استاندارد مورگان EV3 که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد

در این ویرایش ویژه تغییراتی درزمینهٔ فنی و عملکرد خودرو اعمال نشده است بنابراین همچنان حداکثر سرعتی معادل ۱۴۵ کیلومتر در ساعت داشته و برد آن با هر بار شارژ کامل ۲۴۰ کیلومتر خواهد بود. پس از معرفی این خودرو در ۱ سپتامبر، در ۱ اکتبر در مقر Selfridges در بیرمنگام و در ۱ نوامبر در آکسفورد برای فروش با قیمت ۵۲,۵۰۰ پوند (حدود ۶۹ هزار دلار) عرضه خواهد شد.

Morgan-EV3-2017-03

EV3 که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، نسخهٔ پیش‌تولید نهایی بوده و کاملاً برای تولید انبوه آمادگی داشت. به همین دلیل مورگان در آن هنگام اعلام کرد که تولید انبوه آن در سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز خواهد شد. البته ماه گذشته به‌روزرسانی‌ها و تغییراتی در آن ایجاد شد ازجمله اینکه شرکت Potenza برای تولید پکیج ۱۲۰ ولتی باطری‌ها انتخاب‌شده و همچنین فرآیند صدور گواهینامهٔ جاده‌ای آغاز شد.

Morgan-EV3-2017-01

مورگان EV3 مجهز به یک موتور الکتریکی با ۶۲ اسب بخار قدرت است که تک‌چرخ عقب را به حرکت درآورده و نیروی خود را از یک باطری لیتیومی ۲۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. وزن این خودرو تنها ۵۰۰ کیلوگرم بوده و در حدود ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست واقعا. از هر سبکی و از هر چیزی برای کسب درآمد استفاده می کنن، مدل قدیمی رو احیا می کنن، تولیدش رو محدود می کنن تا بتونن ماشینی رو که اونقدرها کارآمد نیست و فقط برای بعضی ها خاص هست رو به فروش برسونن، البته این سبک هم طرفدارای خاص خودش رو داره، ولی این ماشین نه شتاب و نه سرعتش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      همه چیز شتاب و سرعت نیست. این طرز تفکر بیشتر مال نوجوون های 13-14 سالست که از هر ماشین فورا به حداکثر سرعت و 0-100 توجه میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        اتومبیل اسمش روشه تغییر معنی این کار مثل این میمونه که بگی تانک بخواد پرواز کنه و یا تویه دریا شناکنه این کار شاید بد نباشه ولی مطمئنا کیفیت هواپیما و کشتی و پیدا نمیکنه اینا هم هیمنطورن کیفیت رانندگی لذت رانندگی و دید فنی ندارن فقط میسازن بفروشنشون به پولدارها اوناهم بذارنشون تویه کلکسیونشون و هر چند وقت یه نگاه بهش بکنن بعدم دلزده بشن ازش معنی اتومبیل ندارن چون توانه ساختشو ندارن میخوان بگن ما کم نیاوردیم ببینین مردم ولی در اصل رسما کم آوردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        فکر کنم انگلیسی ها یاد زمانی افتادن که موتور سیکلت های ساید کار ر می ساختن
        .
        .
        .
        .
        .
        طرفدارای انگلیسی ناراحت نشن شوخی کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقای باقری عزیز دیگه زیادی تند رفتی دوست عزیز.همچین چیزی هم که شما میگی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        مثلا چیه؟ شما تعریف کن اتومبیل کارش حرکت کردن و کاربردی بودنه میخواد خاص باشه مشکلی نیست ولی باید نخست اتومبیل بود نه اینکه چهار تا چوبه به هم وصل کرد به عنان خاص بودن بندازنش به مردم این شرکت اگر تلاش و کار میکرد میتونست نخست یه اتومبیل کاربردی بعد کلکسیونی بسازه نه این چهارتا چوب و آهن پاره و

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فری

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    به نظر من حس متفاوتی داره وقتی توو سه چرخه نشستی،دوتا چرخ باریک جلو رو میبینی و شیشه ایی جلوت نیست و احتمالا صدای نوستالوژیکی هم داره و چیزای دیگه
    واسه تفریح آخر هفته پولدار ها خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohsen

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    قشنگه و کلاسیک آدم یاد همون دهه های 30 و 40 میوفته. به درد کسایی که هنرمند هستن و وسایل خاص میخرن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي رضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خیلی ماشین جالب و باحالیه…
    بنظرم رانندگی باهاش خیلی لذت بخش باشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    خدا رحمت کنه چارلی چاپلینو ماشین زیر پاش از اینا بود. اگه با دقت نگاه کنین این خودرو هم کجکی میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      یا حرفه یه محققی افتادم که میگفت خدا رحمت کنه حسین حلبی سازه مارو واقعا هیمنطوره یه چیزه افتضاح

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        خسته شده چند وقتیه تو پست های مرتبط با ماشین های بریتیش تیکه میپرونی.
        نمیدونم شاید دلیلش پیروزی های پی در پی همیلتون هست و اومده صدر جدول.
        شایدم به خاطر اینکه آلمان بسیار نا امن شده و حملات تروریستی و غیره تروریستی چندین برابر شده تو آلمان.به هر حال اگه ناراحتی اینجا جایه خالی کردن ناراحتی کسی نیست.منم میتونم بیام تو پست های آلمانی تیکه بپرونم.ولی من همچین آدمی نیستم و البته بیکار هم نیستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا