مک لارن

بررسی مکلارن 600LT ؛ خودرویی جدید با رنگ و بویی آشنا

شرکت خودروسازی مک لارن یک اشکال در کارش دیده می‌شود. این خودروساز سطح بالا هر نکته‌ای را که از ساخت آخرین محصول خود فرا گرفته، در فرایند ساخت محصول جدیدش به کار می‌بندد. اگرچه این موضوع در ابتدا چندان هم بد به نظر نمی‌رسد اما هنگامی که محصول جدید از نظر شخصیت و پرستیژ در جایگاهی پایین‌تر از مدل قدیمی‌تر قرار بگیرد، تکلیف چیست؟


به عنوان مثال خودروی میلیون دلاری مکلارن P1 پیست مسابقه‌ای مزدا-ریس‌وی را در مدت ۱:۳۰.۷۸ثانیه طی نمود. در سوی دیگر مدل ۷۲۰s با ارزشی حدود ۶۰ درصد ارزانتر، موفق شد این مسیر را در مدت زمان ۱:۲۹.۷۸ ثانیه، در حالی که از تایرهای خیابانی استفاده می‌کرد، پشت سر بگذارد.

مکلارن 600LT

مکلارن 600LT
با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که مالکان ۷۲۰s نه تنها صاحب خودرویی سریع‌تر هستند، بلکه حدود ۶۰۰ هزار دلار نیز صرفه‌جویی نموده‌اند. با همین ذهنیت به سراغ مدل جدید مکلارن یعنی ۶۰۰LT آمده‌ایم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مکلارن 600LT

مکلارن 600LT
۶۰۰LT چهارمین محصول از سری تولیدات لانگ‌تیل مکلارن به شمار می‌رود. اولین مدل از این سری محصولات، مک لارن F1 اسطوره‌ای بود که هم اکنون چیزی در حدود ۱۶ میلیون دلار ارزش دارد. دوگانه بعدی در این فهرست، مدلهای ۶۷۵LT و ۶۷۵LT اسپایدر هستند که آمار تولید هر کدام در رقم پانصد دستگاه محدود شده است و در مکان چهارم نیز خودروی مورد نظر ما یعنی ۶۰۰LT جای گرفته است.

مکلارن 600LT

مکلارن 600LT
اما اگر بخواهید معنای دقیق سری لانگ‌تیل را در محصولات مکلارن بدانید، بایستی عرض کنیم که منظور ما خودروهایی با طول بیشتر قسمت انتهایی است. در مورد  ۶۰۰LT، این خودرو معادل ۲.۶ اینچ طویل‌تر از ۵۷۰S است. به طور کلی، طبق اظهارات مسئولان مکلارن، سری LT با ویژگی‌هایی همچون وزن کمتر، آئرودینامیک ارتقا یافته، قدرت بیشتر، دینامیک منطبق بر اهداف مسابقه‌ای در پیست و افزایش قابلیت درگیرشوندگی راننده همراه حجم تولید محدودتر همراه است.

مکلارن 600LT
۶۰۰LT در قیاس با مکلارن ۶۷۵LT از نظر تجربه رانندگی و احتمالا رکورد گذر از پیست‌های مسابقه‌ای، خودروی بهتری است. توان خروجی پیشرانه آن از ۵۶۲ اسب بخار در مدل ۵۷۰S به ۵۹۲ اسب بخار افزایش داشته است. همچنین گشتاور پیشرانه ۳.۸ لیتری تویین توربوی V8، موسوم به M838TE نیز از ۶۰۱ به ۶۲۰ نیوتن متر افزایش یافته است. همچنین در اتصال پیشرانه و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به بدنه نیز از دسته موتورهای قوی‌تری استفاده شده است.

مکلارن 600LT
طبق ادعای مکلارن، در حدود ۲۳ درصد قطعات ۶۰۰LT جدید است و وزن مدل ۶۰۰LT در حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به ۵۷۰S پایین‌تر آمده است. قطعاتی همچون: اسپلیتر، رکاب‌ها، دیفیوزر و بال عقب همگی از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند که در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، دانفورسی معادل ۱۰۰ کیلوگرم را به وجود می‌آورند.

بازوهای کنترلی و رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده نیز به کاهش وزن خودرو کمک کرده‌اند و در نهایت وزنه  ۶۰۰LT را به ۱۳۴۶ کیلوگرم رسانده‌اند.

مکلارن 600LT
ما به منظور مقایسه‌ی بهتر، ابتدا پنج دور در پیست را با ۵۷۰S گذراندیم و سپس شش دور دیگر را همراه ۶۰۰LT بودیم. قدرت ترمز ۶۰۰LT به خاطر استفاده از بوستر مکلارن سنا، بسیار قدرتمند شده است. همچنین ترمزهای ۶۰۰LT از نظر تعادل،دقت عمل و قابل تنظیم بودن نیز بسیار مطمئن عمل می‌نمایند.

مکلارن 600LT
فرمان هیدرولیک خودرو بسیار دقیق و دوست داشتنی عمل می‌کند. سیستم تعلیق ۶۰۰LT بسیار خوب وظیفه خود را انجام داده و دور زدن با این خودرو بهتر انجام می‌شود. پایداری در سرعت‌های بالاتر نیز کاملا مطلوب است. به طور کلی، ۶۰۰LT یک ماشین منطبق بر دینامیک رانندگی عالی است.

البته با وجود نسبت مناسب وزن به توان (بیش از ۲.۲۸ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار)، اما باز هم توان کمتر از ۶۰۰ اسب‌بخار در قیاس با رقبای این محصول، چندان هیجان‌انگیز نیست. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۶۰۰LT برطبق ادعای شرکت سازنده معادل ۲.۸ ثانیه بوده و یک چهارم مایل را نیز در مدت ۱۰.۴ ثانیه طی می‌کند. اگرچه به صحت این ارقام شک نداریم اما در هنگام رانندگی با مکلارن۶۰۰LT ، این خودرو چندان سریع به نظر نمی‌رسید؛ البته شاید هم اشکال کار از احساس ما باشد.

وقتی که خوب دقت می کنید متوجه خواهید شد که ۶۰۰LT اساسا یک مکلارن سنا با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت کمتر و دینامیک ضعیف‌تر است. البته ۶۰۰LT برای رانندگی خودروی مناسب‌تری است اما به هر حال، سنا در هر پیستی به راحتی آن را پشت سر می‌گذارد.

مکلارن 600LT

مکلارن 600LT

مکلارن 600LT
به هر روی، مهندسین مکلارن اختلاط ویژگی‌های خودروهای قدیمی‌تر با نمونه جدید را ادامه می‌دهند که این کار از نظر بنده (نویسنده) با اشکال مواجه بوده و چندان شایسته تقدیر نیست.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم مکلارن تمام وجود و وقت و بودجه و … رو تو این دو ساله صرف 720 کرده
    به نظرم این ماشین نسبت به رقبای تراز اول جهانی ضعیف تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      فعلا که تو مدت کم همشون رو به زانو دراورده اگر اون عینک تعصب پوچ رو از روی چشمات برداری که همه جا در حال کوبیدن مکلارنی.?
      سلیقه شخصیتون رو واسه خودتون نگه دارین کار سختی نیست?
      همه ماشاءالله کارشناس خبره (من دراوردی)
      با این نظرات خودتون رو به سخره میگیرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        لا به لای این حرفا یه چیزی بگم الان چون اقا رو بی سرکش نوشتید الان همه فکر میکنند منم
        یه سری یکی میگفت دیگه دستت رو شده با 100 تا اکانت میایی زیر نظر دارمت همه جا اقا رو بی سرکش مینویسی !!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmad

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        فقط یه جهان سومی میتونه اروپا رو از لحاظ پیشرفت دسته بندی کنه و ایتالیا رو دسته دو قلمداد کنه.شما که از دل بریتانیا میای میشه بگی چه بلایی سر تیمهایی انگلیسی تو فرمول یک اومده .اون از لوتوس ویلیامز و اینم از مکلارن که به ته جدول منگنه شده.چرا هیچکدوم حریف ایتالیایی های دست دو نیستن.حتی یه موتور نمی سازن.در حالی که فراری هر سال کلی جایزه برای موتورهاش دریافت میکنه.و همیشه اول میشه.جالبه توصیه میکنه عینک تعصب رو بردارید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          احمد جان دقیقا شما نمونه بارز یک جهان سومی هستی.
          چون. من کلیت رو عنوان کردم نه جزئیات اتفاقا اگر این صنعت خودرو ایتالیا نبود خیلی زودتر از این حرفا به فروپاشی اقتصادی خواهد رسید….
          خوبه که ادعا داری ولی نمیتونه یه کامنت رو هضم کنی.
          هرکجای دنیا بری بگی پیشرفته ترین کشور اروپا کدوم هاست انگلیس و ایتالیا و فرانسه بهت نشون میدن چون فقط تو یک زمینه قدرتمند نیستن توی تمام عرصه ها موفقن و رده بالان….یادم نبود ما هم تو اسیا با ژاپن و کره هم سطح هستیم و هیچوقت نمیان رتبه بندی کنن اسیا رو…اخه این حرف تو زدی?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mahdy

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        ههههه
        البته که صحبت کردن با کسی که مک لارن رو کاملا یک سطح بالاتر از فراری و مک لارن میدونه وقت تلف کردنه اما خب چه کنم باید جوابتو بدم:
        دوست عزیز اگه قرار بود هرکی نظرشو واسه خودش نگه داره که کلا باید قسمت کامنت ها برداشته میشد این قسمت به وجود اومده که هرکس سلیقه و نظرشو بگه
        دوما من همه جا مک لارن رو کوبیدم ؟ بله P1 رو در برابر لافراری میکوبم چون حتی اصیل ترین مکلارن دوست این سایت که از قدیمی های سایت هم هست (پهلوون مک لارن که نیاز به معرفی هم نداره)به برتری لافراری اعتراف کرداما فرق اون دوستمون باتو نبود تصب مفت و الکی در اونه
        488 رو از 720 خیلی بیشتر دوست دارم اما امکان نداره اگه در مقابل هم قرار بگیرن بگم مکلارن عددی نیست بقیه پاسخت در کامنت دو

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mahdy

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        فراری تو ماشینای فرمول یکش سطح از مهندسی رو ارائه داده که حتی در تاریخ ناسا هم به شدت کم نظیره فقط یه ذره مطالعه میخواد اگه نداشته باشی فکر میکنی بقیه متعصبن در حالی که متعب ترین تویی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      در ضمن برند با کیفیت از کشور پیشرفته سر در میاره مثل انگلیس و المان که قدرت های اصلی اروپان نه ایتالیای کشور درجه دو.
      دانشگاه ها مراکز تحقیقاتی و تکنولوژی انگلیس کجا ایتالیا کجا با یه حساب سر انگشتی متوجه میشی اینو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        علی آقا من به شخصه احترام خاصی به مکلارن قائلم اما از اینکه ایتالیا رو به سخره گرفتی خیلی بهم برخورد. ایتالیایی که مهد سوپراسپرت ها هستش.
        ایتالیایی ها به شیاطین تنفس طبیعی مشهورند که مثل بیشتر به ظاهر سوپراسپرت سازان هیچ گاه دوپینگ نمی کنند.

        چطور میتونی به گلادیاتور هایی مثل لامبورگینی – فراری – پاگانی – مازراتی – ایتال دیزاین و . . . . . رو به درجه دو تشبیه کنی.
        در حالیکه رقیب اصلی p1 همین لافراری ایتالیایی هستش یا رقیب 720s ، پیستا هستش. یا نسخه های لامبورگینی که افسانه هایی هستن که گویی از یه سیاره دیگه ای اومدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          حق با شماست دوست من منم تو اروپا کلا ایتالیا و لهستان رو خیلی دوست دارم در کنار بریتانیا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          اقا رضا همونطور که یکسری از دوستان جوگیری چون ایشون در حال کوبیدن مکلارن بودن و هستند منم سعی کردم با استنباط های خودش جوابشون رو بدم…
          از نظر شما شیاطین هستن از نظر من رقیب فقط رقیب دیرینه مکلارن هستن ولی قرار بر این نیست چون تاریخچه خیلی طویلی دارن بقیه شرکت ها رو کوبید اتفاقا باید به امثال مکلارن احترام گذاشت و تعظیم کرد بهشون مثل مکلارن و کوئیگزگ و … که بدون پشتوانه های شرکت های غولی مثل فیات و فولکس واگن به اینجا رسیدن وگرنه به ایرانخوردرو هم اینجوری پول تزریق بشه بهترین طراحان بهترین مهندسین بهترین نیرو رو میشه استخدام کرد و هیولا بسازه…..
          در ضمن این دوستمون و یکسری دیگه شورشو دراوردن نمیدونم چی رو میخوان ثابت کنن? هرمطلبی که داریم لذت میبریم از خوندنش همیشه میان نظرات مسخره میذاره حتی مجلات و سایت های معتبر دنیا که کارشون نقد و بررسی اینجوری نتیجه گیری نمیکنن که منه ایرانی میام نتیجه گیری میکنم که از 2 کیلومتریشونم رد نشدم چه برسه بیام بگم مکلارن پشمک سازی حاج عبد الله و فقط فراری و لامبو و پورشه دارن ابر خودرو تولید میکنن…یوقت هایی بد نیست به این دوستان گوشزد شه.
          نظر شما هم محترم همیشه بعنوان یک فن مکلارن احترام گذاشتم ولی جاش بود جواب ایشون رو بدم .
          همونطور که به شما بر خورد حقیقتی رو گفتم که همه میدونن یعنی جایگاه کشور ها به منم بر میخوره به عنوان یک طرفدار مکلارن جملات بچگانه رو مدام ببینم.

          به هر حال موفق باشین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          درضمن استفاده از توربو نشانه ضعف نیست…کشورهای پیشرفته ای مثل انگلیس اینده نگر هستن…مصرف کمتر…الایندگی کمتر…بازده بیشتر…الودگی صوتی کمتر این پسرفت نیست اینا پیشرفته اگر ایتالیا هممثل انگلیس اینده نگر بود که الان اوضاع اقتصادیش انقدر بهم ریخته نبود.
          اپس این اسمش دوپینگ نیست دوست عزیز.
          فک نمیکنم دروغی گفته باشم انگلیس راس پیشرفته ترین کشور اروپاست?به همراه المان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Elring-aventador

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (331 ديدگاه)

          Woooooooooooooooow
          reza ajab comente bahali gozashti ….
          like

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        علی آقا یه طور حرف میزنی انگار فقط خودروسازان انگلیسی هستن که از توربو چارجر استفاده میکنن، خو پیستا هم توربو چارجر هستش. میخوام بگم یه وقت فکر نکنی که نمیتونن.
        تنفس طبیعی های ایتالیایی رقیب های اصلی توربو چارجر ها هستن که گاهن عملکرد بهتری نسبت به رقیباشون دارن مثل هوراکان پرفورمانته یا اونتادور SVJ . ببین اگه توربو چارجر روشون سوار کنی چی میشن.

        من به شخصه هیبریدی هایی مثل 918 و لافراری رو به توربو چارجر ها ترجیح میدم.
        و منتظر هیبریدی های لامبورگینی هستم .
        در ضمن اقتصاد کشور ها ربطی به موضوع ما نداره. بیشتر شرکت های خودرو سازی اروپایی خصوصی هستن که ربطی به اقتصاد ندارن.
        مثلاً رولزویس و مکلارن واسه جلب رضایت و توجه مشتریان خودرو میسازن نه واسه سود های کلان، مثل تویوتا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          هنوزم که هنوزه بعد 20سال سریعترین تنفس طبیعی جهانه ینی اف وان.
          علی آقا بهتره یکم اطلاعاتتو بروز کنی.
          پس 812 و SVJ و . . . . . چی هستن. تا به الان که قویترین تنفس طبیعی جهان تعلق داره به مدل Veneno شرکت لامبورگینی که بدون توربوچارجر یا هیبیرید به سرعت 400 کیلومتر رسیده.
          در ضمن F1 فقط به خاطر وزن کمتر تونست به سرعت 386 کیلومتر برسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          اقا رضا وننو بعد از چندین سال تونست این رکورد رو بزنه?
          چمد دهه قبل مکلارن رکورد 391 رو زد?
          خیلی جالبه که خودرو دو دهه پیش رو با خودرو حال حاضر مقایسه میکنی و تازه تو سر مکلارن اف 1 که همه دنیا اسطوره میدوننش میزنی?
          در ضمن علایق شخصی کسی تاثیری توی جایگاه مکلارن و بقیه شرکت ها نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد زند

          ۲۷ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (165 ديدگاه)

          سلام آقا رضا شما طبق چه منبعی میگی اف 1 به 386 رسید و وننو به 400؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Mohammad

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        علی اقا اینم در نظر بگیر تاریخ فراری کجا و مکلارن کجا موتور های ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی فراری کجا و مکلارن کجا شما مکلارن رو با بزرگترین سوپر اسپورت ساز تاریخ مقایسه میکنی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          اقا محمد مکلارنم اگر زیر سایه شرکتی مثل فیات با خیال راحت از 40 سال پیش تغذیه میشد از اینی که هست ده پله بالاتر بود شاید کلا فراری رو محو کرده بود…من که این نتیجه گیری تنفس طبیعی و مصنوعی به هیچ عنوان قبول ندارم چون سلیقه ای هست…مکلارن یکبار با موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی خودشو ثابت کرده…(الان 60 نفر میان میگن بی ام دبلیو)…هنوزم که هنوزه بعد 20سال سریعترین تنفس طبیعی جهانه ینی اف وان…ولی اینا نمیتونه دلیل نتیجه گیری کلی باشه…شما به این نگاه کن کمتر از یک دهه مکلارن داره پیشرفت قابل توجهی میکنه و هر روز خبرهاشو دارین میبینین بیشتر از هر کمپانی دیگه ای خبرسازه که صدای خیلی هاتون درومده چرا همش اخبار از مکلارنه?چون داره با سرعت نور میره جلو…..یه مثال دیگه کسی نمیگه نوکیا با کیفیت تر از ایفونه چون ایفون قدمت نوکیا نداره!چون قبلا 95 درصد فروش بازارو داشت چون اصالت داره!پیشرفت و علم دیگه اصالت نمیشناسه کمپانی که پیشرفته تر باشه برندست…
          من نمیخوام مثل دوستمون نتیجه بگیرم فقط خواستم مثل خودش جواب بدم….چرا وقتی مکلارن رو خراب میکنن شما ماشین بازا صداتون در نمیاد?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          علی
          نابغه قرن بگو‌ببینم فیات برای فراری چیکار کرده؟؟ اصلا میدونی چرا انزو فراری سهام شرکتش رو به فیات فروخته؟؟؟ تو مه دیگرانو نقد میکنی سعی کن نظرات مسخره ندی.مهندسی فراری باعث شد امروز اینجا باشه ۵۰ سال پیش وقتی از هر لیتر حجم موتور ۱۵۰ اسب قدرت میگرفت رقباش موترو ساختن بلد نبودن.
          ضمنا اکه اعتراضی میکنیم بخاطر اینه که تک تک درگ های مکلارن اینجا منتشر شده اما سوپر اسپرتهای دیگه فقط یکبار درموردشون مطلبی منتشر شده .درگ رو از یوتیوب هم میشه دید امروز همه فیلتر شکن دارن
          ضمنا اگه سواد خودند هم داشته باشی این تستی که از مکلارن اینجا منتشر شد تمجید نبود انتقاد بود حالا باید همش بگیم به به عجب چیزی؟؟؟ من ازادم هرچی میخوام بگم به کسی هم ربطی نداره. بابتش به امسال تو هم جواب پس نمیدم.دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. sina7

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (435 ديدگاه)

        درجه 2؟؟؟؟؟
        همین مک لارناتون با کلی دم و دستگاه و توربو و … اندازه آونتادور پرستیژ و پرفورمنس ندارن
        دیگه لافراری و چنتناریو بماند…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          مکلارن برند بسیار خوبیه دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          سینا جان کسی جلوی لامبو و فراری رو نگرفته تا خر خره مسلح کنن و بیان عرض اندام کنن.
          بین حرف تا عمل خیلی فاصلست.
          مکلارن قدرتشو داشته و تونسته و با یه 720 کل شرکت فراری و لامبو زیر سوال برده?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. mahdy

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        زمانی که فراری از هر لیتر حجم موتور بیش از صدو سی چهل اسب بیرون میکشید مکلارن واسه ساخت موتور F1 دست به دامن بی ام دابلیو شدو با این وجود تو مک لارن رو برتر از فراری میدونی حالا تو به من میگی متعصب
        دانفورس لافراری تو 320 تا به اندازه وزن ماشین میشه اساطیری مثل F50 , F40, 250GTO , انزو و … رو در تاریخیش داره اون همه قهرمانی تو مسابقات مختلف اون همه جایزه به خاطر طراحی خودرو و سیستم های ناب مهندسی که فقط در تعداد محدود در بعضی مهندسی های آلمانی شاهد این حجم از دلربایی علم مکانیک هستیم رو گذاشتی کنار بعد میگی مک لارن یه سطح بالاتره که فقط یه ماشین اسطوره ای تو تاریخشه که اونم انجینش ساخت بی ام وس اینم وضعیتش تو فرمولا وانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          دوست عزیز اقای مهدی لازم نیست به تک تک اعضای این سایت ثابت کنی فراری چیه.بهتره منو شما از برند خودمون طرفداری کنیم این حق رو به دیگران هم بدیم.نسنجیده کامنت نذارین که اینطوری داستان درست نشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          چسبندگی ماشین رو تو عکس 29 ببینید!!! ههههههه
          یه ذره تیز تر رد میشد از سر اون پیچ تیک آف میداد ماشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          مهدی جان من نظرات شما زیاد دیدم همشون بیشتر اسپم هستن تا بار علمی برای همین میذارم توی همین خواب غفلت بچگانت بمونی????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    به شخصه این سوپرماشین رو به 911GT3 RS ترجیح می دم.
    یکی از قابلیت های باحال این ماشین اگزور هایی هستن که جوری درست و تنظیم شدن تا بتونن بک فایر درست کنن و واقعا باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (480 ديدگاه)

      [ ی چیزهایی دیده.. ]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از همه مک‌لارن‌هایی که تا حالا تولید شده، واسه من دلچسب‌تره؛ طراحیش واقعا زیباتر از ۷۲۰ه، قدرت و عملکردش ایده‌آله، قیمتش مناسب‌تر از بقیه اعضای خانوادشه و در کل فوق‌العاده یه خودروی جذاب با کمترین ایراد ممکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من زشترین سوپر اسپرت جهانه. فکر کنم طراحش موقع طراحیش چیزی مصرف کرده بوده.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    ببخشید از نظر نویسنده پدال یا جانی لیبرمن؟؟؟
    چون من به جمله ای که گفته باشه این کار شایسته تقدیر نیست یا مشکل داره مواجه نشدم.
    ..
    (( اما هنگامی که محصول جدید از نظر شخصیت و پرستیژ در جایگاهی پایین‌تر از مدل قدیمی‌تر قرار بگیرد، تکلیف چیست؟))
    البته درستش قیمت و پرستیژ هست.چون جمله ی بعدی درباره ی پی1 و مقایسش با 720 هست که میشه گفت به نوعی مک لارن با ساختن 720 از اعتبار پی1 تا یه حدی کم کرد.
    قیمت هم که گفته دیگه.
    ..
    تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Arman

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عاشق طراحی های مک لارنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir.h

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    علی آقا این که شما میگی کسی زیاد در برابر خورده گرفتن به مکلارن صداش در نمیاد چون قاعدتا بر اساس سن و شهرت کمپانی نسبت به فراری و …. فن های کمتری داره یا حداقل حوصله دفاع ندارن یا شایدم مال باباشون نیس
    بعدم قدرت ینی این که تصویر تو ذهن اکثر آدما در دوران بچگیشون از یه ماشین (به قول خودمون خفن) یه فراری قرمز لوکس مثل f 40 و … هست
    خودم خیلی به مکلارن احترام میزارم ولی ای کاش به هر کشوری میزدی ولی به ایتالیا و فراری لامبوش نه
    تند تند خبر دادن کار مهمی هم نیس مهم اینه که خبر شوکه کنه همه رو از میلیاردرش تا عشق پوسترش
    لطفن آقا مهدی دیگه با تعصب به مکلارن نگاه نکن یا حداقل جزو اولین نفرا پیام نده
    خدایی منم که زیاد عشق مکلارن نیسم یه کم خورد تو ذوقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      قبلا مثال زدم حوصله ندارم در مورد شرکت پدری شما ینی فراری و لامبورگینی دوباره مثالی بزنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    متاسفانه تمام کامنت هام چون جواب تک تک دوستان رو با نهایت احترام دادم.
    یکسری از دوستان توهین شخصی کردن که مهم نیست کسی که بار علمی داشته باشه به جای توهین میتونه منو با سند و مدرک توجیه کنه…اون کسی که بیسواده معمولا میزنه تو خاکی و توهین میکنه خدا رو شکر که قبل از تایید کامنت ها پدال بررسیشون میکنه وگرنه فحشم میدادن یکسری از دوستان??
    به هرحال واقعیتی هست که باید بپذیرین الان نپذیرین یکی دو سال دیگه باید بگین عه فلانی درست میگفت ها…
    فقط منتظر اون روز باشین که مکلارن جایگاهش کجاست و این اسطوره هاتون کجان?

    فقط اینو به امثال دوستم فراری جان بگم که به من میگن نابغه قرن(با تمسخر)
    دوست عزیز وقتی دو تا استارت اپ میخوان شکوفا بشن 99 درصد اون استارت اپی موفق میشه که مورد حمایت مالی قرار بگیره.(حتی اگر اون استارت اپ بی پول خیلی ایده های ناب تری داشته باشه)
    چرا لامبورگینی داره نسبت به فراری الان بهتر عمل میکنه? چون زیر سایه غولی مثل فولکس واگن داره جولان میده که به مراتب از نظر مالی بیشتر از فراری در حال حاضر شارژ میشه.
    مکلارن زمانی که تا خر خره شرکتا فراری رو ساپورت میکردن حتی توانایی مالی ساخت انجین توی خوده کمپانی رو نداشت برای همین بی ام دبلیو زحمتشو کشید چون هزینه کمتری برای مکلارن داشت.
    اینو میخوام بگم اون شوک اولیه مهمه که به استارت اپ داده میشه تا بره جلو و موفق باشه.
    شوکی که فک میکنم سال 2010-2011 به مکلارن تازه وارد شد و اولین محصول خودش ینی ام پی فور رو تولید کرد و کمتر از 7 سال اینجایی هست که میبینین و کل شرکت ها رو به چالش کشیده.
    حالا امثال اقا مهدی بیان بگن 50سال پیش تا به الان فراری جایزه ها درو میکرده خب رفیق رقیبش تازه 2011 تونسته به خودکفایی برسه نبوده که بخواد نذاره جوایز یک قطبی بشه.

    موفق و پیروز باشین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      البته اینو یادم رفت 20 و چند سال قبل فراری توی اوج قدرت و فرمانروایی خودش بود این مکلارن فلک زده با کمترین امکانات بخاطر نداشتن امکانات فراری و پولش اف وانی کشید بیرون که تا یک دهه داشت دنبال مکلارن میدوید.
      اگر این قدرت نیست پس چیه؟
      آخرش برداشتن تمام آپشن های اف ایکس ایکس رو برداشتن لختش کردن که رکورد اف وان رو بزنه…چه شرکتی میتونست اینطوری فراری که فرمانروایی میکرد رو به چالش بکشه که سریعترین محصولشو بیاد لخت کنه که رکورد اف 1 رو بزنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    علی جان نمیدونم دقیقا از کدام زوایا وارد یکسری از مباحث شدید که به صورت کلی و بدون جزییات تاریخ را چوب میزنید!
    برادر مک لارن f1 وزنش کمتر از 1200 کیلوگرمه و مثلا انزو 1480 کیلو هست و این اختلاف وزن و همینطور دانفورس موجب میشه مک لارن به سرعت های بالاتر برسه و کاملا طبیعیه.
    اقتصاد هر کشوری بنا بر توانایی ها و مزیت ها راه خودشو دنبال میکنه و همین سال گذشته ایتالیا حدود 506 میلیارد دلار صادرات داشته و بریتانیا حدود 445 میلیارد دلار.
    اینجا نگید مکلارن با دست خالی این کار رو کرد و… سالها قبل در یک معامله سهام این شرکت 800 میلیون دلار بین شرکا جابه جا شد که مرسدس پشت قضیه بود و حالا هم چند میلیارد توسط بحرینی ها تزریق شده و 80 درصد مجموعه دست اونهاست.
    اگر ملاک شما صنعت خودرو در ابعاد کلانش باشه و در صورتی که جگوار و لندروور و مکلارن و… را کاملا بومی ببینیم و همینطور سایر قطعه سازان باور بفرمایید کل درآمدشون در حد قطعه سازانی مثل بوش وdenso و بریجستون و میشلن و… نیست و خواهشا آلمان و ژاپن و آمریکا را در ابعاد صنعت خودرو با انگلیس مقایسه نکنید.
    الان گردش کل صنعت خودرو انگلیس بیش از 100 میلیارد دلار هست که بخش بزرگی از این گردش مالی توسط سرمایه گزاران خارجی ایجاد شده در حالی که آلمان و ژاپن هرکدام بیش از 500 میلیارد دلار در این صنعت گردش مالی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      اقا بهزاد عزیز
      بفرمایید زمان تاسیس مکلارن بحرینی ها اومدن پول تزریق کردن یا مرسدس???فک میکنم اون تزریق پول بخاطر همکاری دو شرکت تو ساخت مدل های اس ال ار مکلارن هست…اگر درست بخونین کامنت هامو متوجه میشین از اون اول ینی بیش از 50 یا 60 سال پیش حامی داشتن سوپراسپرت سازها ولی مکلارن همچین پشتوانه ای نداشته…سرمایه گذاری بحرینی ها تو مکلارن مربوط به کمتر از یک دهه
      در ضمن کسی در مورد صادرات و واردات خودرو صحبتی نکرد که شما امار صادرات خودرو رو وارد بحث کردین. و امار صادرات ربطی به میزان پیشرفتگی یک کشور نداره…خیلی کشورهای عقب افتاده هم صادرات دارن ولی نمیشه بهشون گفت پیشرفته.
      من المان رو مثال زدم ژاپن رو مثال زدم کشورایی که تو همه زمینه قدرتمندن کاری به صادراتشون ندارم.
      موضوع اینه که دوستان امار شصت هفتاد سال پیش فراری به رخ میکشن منم میگم اگر مکلارنم اون زمان حامی مالی داشت اجازه عرض اندام تک قطبی به فراری نمیداد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    علی جان اگر شرکتی در این صنعت سهامش به یک شرکت بزرگتر فروخته بشه حتما دلیلی بر منتفع بودن شرکت کوچکتر نیست.
    بسیاری از سرمایه گزاری ها با این روش برعکس بوده ، یعنی شرکت کوچکتر به خاطر دلایلی سوددهی خوبی داشته و اگر بهتر بگیم هر دو طرف سود بردن.
    باور بفرمایید الان سوددهی پورشه و فراری از خود کمپانی مادر بیشتره و حتما دوستانی مثل مهران میدونن پورشه نقش بزرگی در ارتقاء کلی شرکت vw داشته و همینطور نقش فراری در آلفا و مزراتی.
    در ضمن اشاره میکنم که کمپانی مکلارن فارغ از تاریخ و سرمایه گزاریش که اهمیتی نداره الان در کلاس خودش جزو بهترین هاست و در این شکی نیست و در موتور اسپرت آنقدر موفقیت داشته که نیازی به اعلامش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      اقا بهزاد ببینین من از زمان تاسیس وب سایت پدال تا الان همیشه اخبار و مقالات رو مطالعه کردم و خیلی خیلی کم پیش اومده کامنت بذارم…بنده هیچ وقت منکر قدرت هیچ شرکتی نبودم ولی یکسری دوستان به طرز خیلی مسخره ای کامنت میذارن نمونه اش اون کامنت اول این مقاله از کارشناس محترم اقای مهدی که گفتن مکلارن کیفیت نداره که با رقبا خودش رقابت کنه…!!!سوال پیش میاد که من یا ایشون ایرانی که از ده کیلومتری هیچ کدوم از این محصولات رد نشدیم چرا باید همچین کامنت مسخره ای بذاریم… برادر من مگه تو چند تا سوپر اسپرت یا هایپر سوار شدی که به قطع کامنت میذاری!!!!!…من اتفاقا تمام شرکت های سوپر اسپرت ساز رو دوس دارم هر کدوم یک قطب قدرت هستند هرکدوم یه شکوهی دارن…یکی. توی ساخت انجین تنفس طبیعی خبره یکی دیگه توی ساخت انجین تنفس مصنوئی….ولی خواستم مثل خود ایشون کامنت بذارم ببینن دوستان طمع غیر منطقی گذاشتن چه مزه ای هستش…چرا اینجا همه صداشون درومد?ولی هیچوقت صدای کسی در نمیاد نظرات اماتور مدام تکرار بشه?بلاخره باید یه جایی این افراد این حرکت مسخرشون رو تموم کنن…اینکه گذشته چی بوده فراری و چی شده و چقدر جایزه داشته درست ولی قرار نیست رقبای نو ظهوری که دارن الان موازی با فراری و حتی جلوتر افتادن رو کوبید چون فراری قدیم کولاک کرده???مثال زدم دیگه قبلا 99 درصد ملت نوکیا میخریدن ولی بعده ها رقبا تونستن به سطح خیلی بالاتری برسن…باید گفت بقیه بردند ها اشغالن چون قبلا نوکیا رو بورس بوده و بازارو در اختیار داشته?
      من خودم بعد از مکلارن دیوانه لامبورگینی و کوئینگزگ هستم ولی واقعا این کامنت های بی منطقی که پشتش دو زار اطلاعات نیست منو از ایتالیایی ها زده کرده… و چون یکی میذاره و فن های فراری زیادن و لایک میکنن. هعی داره تشویق میشه و تکرار میشه که هر دری وری کامنت کنن و حقیقت رو وارونه نشون بدن.
      باید جواب میدادم. بلکه این اخلاق مزخرف رو کنار بذارن ولی میبینین که طرف از رو نرفته هیچ اومده از اف 1 ایراد میگیره اخه یکی نیست بگه دوست عزیز شمایی که داری هر روز 4 تا تیکه بار مکلارن میکنی کجای دنیای خودرو رو گرفتی???
      کامنت طولانی شد از دوستان عذر میخوام ولی باید مطرح میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا