مک لارن

موشک زمینی! بررسی تخصصی مک‌لارن ۷۶۵LT جدید

محصولات دم‌دراز یا همان LT مک لارن همیشه خاص بوده‌اند. اولین مدل جاده‌ای یعنی ۶۷۵LT در سال ۲۰۱۵ و با ادعاهای مهمی وارد میدان شد و مک لارن امیدوار است محصول جدید این سری یعنی ۷۶۵LT نیز بازخوردهای خوبی را دریافت کند.

مک‌لارن 765LT

با اعداد مشابهی روبرو هستیم اما این خودرو حداقل از نظر تکنولوژیکی یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود. مک لارن خودش می‌گوید با ۷۶۵LT فصل جدیدی در تاریخ مدل‌های LT شروع شده است چیزی که واقعاً برجسته به نظر می‌رسد.

مک‌لارن 765LT

اما زمانی که به اعداد نگاه می‌کنید می‌فهمید مک لارن حقیقت را می‌گوید. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۷۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. وزن خشک ۷۶۵LT تنها ۱۲۲۹ کیلوگرم بوده و ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از اسطوره‌ی این برند یعنی ۷۲۰S می‌باشد. در واقع وزن این سوپرکار تازه‌نفس به اندازه فورد فوکوس بوده اما خب قدرت آن ۶ برابر بیشتر از یک هاچبک خانوادگی متوسط است.

مک‌لارن 765LT

به این ترتیب شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای هستیم و برجسته‌تر اینکه تنها ۷ ثانیه زمان لازم است تا سرعت این هیولا از سکون به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. رقبای سوپرکار را فراموش کنید، ۷۶۵LT به اندازه سوپربایک ها سریع است.

مک‌لارن 765LT

به لطف پیستون‌های آلومینیومی و سرسیلندر گرفته شده از سنا و همچنین استفاده از پمپ سوخت بهتر و… این خودرو تفاوت‌هایی نسبت به ۷۲۰S دارد.

مک‌لارن 765LT

همچنین فنرهای سفارشی و دامپرهای ارتقا یافته‌ای در خودرو بکار رفته است. از طرف دیگر فاصله بین چرخ های روبرویی در جلو ۶ میلی‌متر افزایش یافته و ارتفاع خودرو نیز ۵ میلی‌متر کمتر از برادر استاندارد خود است. به این موارد باید بال عقب بزرگ‌تر را نیز به عنوان بخشی از آئرودینامیک فعال ۷۶۵LT اضافه کرد آئرودینامیکی که ۲۵ درصد داون فورس بیشتری تولید می‌کند.

رینگ‌های سبک‌وزن و لاستیک‌های چسبان پیرلی تروفئو R حدود ۲۰ کیلوگرم وزن را کاهش داده‌اند و سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی نیز ۴۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌ی فولادی مشابه می‌باشد.

کار با ترمزها، فرمان و باقی عملکردهای خودرو در پیست بدون هیچ‌گونه زحمتی صورت می‌گیرد. وقتی لاستیک‌ها در حالت عملیاتی خود قرار داشته باشند پایداری و اعتمادبه‌نفسی که LT منتقل می‌کنند بسیار احساس‌برانگیز است. چند سال پیش به سختی می‌توانستیم فکر کنیم ۷۵۶ اسب بخار در خودرویی با وزن کم چنین عملکردی را ارائه می‌کند اما مک لارن همیشه ثابت کرده توانایی انجام کارهای سخت را دارد.

اگر با پدال گاز رفتار خوبی داشته باشید خودرو همواره شما را راضی خواهد کرد و درعین‌حال احساس ترس و وحشت را نخواهد داشت.

بجای حس ترسی که در برخی سوپرکارها وجود دارد، ۷۶۵LT با بازخوردها و ترفندهای دینامیکی خود حس پایداری و اعتمادبه‌نفس را القا خواهد کرد. این خودرو طرف شماست بنابراین شما از این حرکات برای کمک به دست‌کاری هر چیزی که دوست دارید استفاده خواهید کرد.

مک‌لارن 765LT

سوپرکار مک لارن خودش را به عنوان چهار چرخی درگیر کننده و مهم‌تر از آن هیجان‌انگیز نشان می‌دهد. ۷۶۵LT به همان اندازه که خودرویی جدی است نیمه سبکی هم دارد که شما را خندان می‌سازد.

مک‌لارن 765LT

فرمان خودرو فوق‌العاده بوده و میزان پاسخ و واکنش آن کاملاً حساب شده است و چسبندگی و احساس ترمزها نیز بسیار خوب بوده و کالیپرهای ترمز برگرفته از سنا روی این موضوع نقشی کلیدی دارند.

مک‌لارن 765LT

شما می‌توانید با سرعت بالا وارد پیچ‌ها شده و از چسبندگی زیاد و قدرت بالایی که هنگام خروج از پیچ در اختیارتان است لذت ببرید. اگر هم نیاز به کنترل هرزگردی چرخ ها و بهبود کشش داشته باشید گیربکس با تعویض‌های کوتاه به کمک خواهد آمد.

مک‌لارن 765LT

تجربه تست ما فقط منحصر به پیست بود و بنابراین بدون رانندگی در جاده‌های عمومی به سختی می‌توان درباره سواری ۷۶۵LT قضاوت کرد اما با توجه به شرایط پیست سیلورستون می‌توان گفت سیستم تعلیق تطبیقی مک لارن پایداری بیشتری نسبت به آنچه از یک خودروی پیست انتظار دارید ارائه می‌کند.

مک‌لارن 765LT

همچنین فضای بار ۱۵۰ لیتری جلو اگرچه خیلی زیاد نیست اما گاهی اوقات به کار می‌آید. همچنین شیشه عقب برای کاهش وزن از جنس پلی کربنات بوده و بنابراین دسترسی به هرگونه وسیله پشت صندلی‌های فیبر کربنی کار سختی خواهد بود. در صورت سفارش پکیج کلاب اسپورت پرو که همان صندلی‌ها را نیز شامل می‌شود میله‌های ایمنی تیتانیومی نیز در کابین نصب می‌شوند که آن‌هم کار دسترسی به وسایل را سخت‌تر می‌کند.

مک‌لارن 765LT

بین دو مدل ۷۲۰S و سنا، مک لارن ۷۶۵LT قرار دارد که بیشتر به سمت سنا متمایل می‌باشد. این خودرو ۷۵ تا ۸۰ درصد پرفورمنس و احساس سنا را با ۴۰ درصد قیمت کمتر ارائه می‌کند. پرفورمنس این خودرو از هر جنبه‌ای فوق‌العاده بوده و البته به این مورد باید وضعیت خاص بودن خودرو را نیز اضافه کرد؛ اما شما می‌توانید هر لحظه‌ای که دوست داشتید از عملکرد ۷۶۵LT لذت ببرید. در این بخش از بازار هیچ شرکتی نمی‌تواند مثل مک لارن خودرویی برای راننده بسازد.

مک‌لارن 765LT

مشخصات مک لارن ۷۶۵LT

  • قیمت: ۲۸۰ هزار پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۷۶۵ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۲.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. R@min

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (632 ديدگاه)

    حریف می طلبه 😍😍

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  2. nikzad

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (249 ديدگاه)

    یکی از بهترین اسپرت سازان دنیای خودرو.واقعا محصولات عالی تولید میکنه.وزن عالی،قدرت عالی،مصرف سوخت به صرفه.من به شخصه یکی از طرفداری این شرکت هستم.اما به نظرم اگر داخل کابین یک رگه های رنگ جیغ به کار میبردن از اینی که هست بهتر میشد.دوستان یک سوال توی مطلب ذکر شده که محصولات مکلارن دم درازltنام دارند ولی برای f1 gtr این اسم رو چرا به کار نبردن؟با این کهgtrهم دم دراز بود!

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۳
    1. nikzad

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (249 ديدگاه)

      میدونستید موقع تغییر حالت به مسابقه صفحه کیلومتر برعکس میشه و یه اعداد دیگه رو نمایش میدن؟

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
      1. Hamdreza

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (802 ديدگاه)

        بلی ویژگی جالبیه …

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱
        1. Hadi

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1028 ديدگاه)

          هیولای پیسته…
          ۹۱۱GT2RS:لایک
          ۷۶۵LT: دیسلایک

          موافقم ۲۹
          مخالفم ۵۴
  3. ممد ژانگولر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    عقب ماشین عجب سولاخ اگزوزهایی داره

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
    1. MehdiTurbo

      ۲۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1008 ديدگاه)

      تو اینا همه زیبایی که داره فقط سوراخ اگزوز عقبش برات جذاب بوده به حق که ژانگولری 😄
      منکه میدونم تو ذهن تو چی میگذره

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  4. OMID

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1649 ديدگاه)

    ظاهری که عالیه بقیش هم مبارک خریداراش

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۲
  5. Hamdreza

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (802 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان گلی بخدا !

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
    1. شاهین

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3790 ديدگاه)

      انجام وظیفه اس ❤

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۲
      1. Malt hill

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (394 ديدگاه)

        این پسر اینقدر دوست داشتنیه که سایپا اسم ماشینش رو گذاشت شاهین :))

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۱
  6. JDM

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    ناموسِ ۴۰۰ متر اومد!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
    1. SF90 STRADALE

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2581 ديدگاه)

      ناموس ۴۰۰ متر از دیار مارانلو میاد
      اسب وحشی و سرکش که رقیب میطلبه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴۷
      1. JDM

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        ۷۲۰اس اومد سه سال ناموس بود
        به احتمال زیاد اینم ناموس بعدی ۴۰۰ متره
        تایم ۹.۹ میزنه

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۹
        1. SF90 STRADALE

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2581 ديدگاه)

          اگه ۹.۹ بزنه که حتماً میزنه ، SF90 استراداله زیر ۹.۷ میزنه
          ناراحتم از اینکه رکورد سلطان قلب ها رو میشکنه
          پادشاه واقعی ۴۰۰ متر 👑 LaFerrari 👑
          سوپر اسپرتی که رکورد هایپر کارها رو بزنه خیلی باید ترسناک باشه 😈😈

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۴۳
        2. msh_ferrari

          ۲۴ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (769 ديدگاه)

          لافراری ۹.۷ هست ایمان
          و هنوز هم سلطانی میکنه

          موافقم ۸
          مخالفم ۶
        3. Great British

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (818 ديدگاه)

          لافراری کشته خودشو با نزدیک به هزار اسب قدرت ۹.۷ زده :))
          ۷۶۵ ال تی با ۲۰۰ اسب کمتر همونو میزنه بدون موتور الکتریکی

          قبلا هم با پیستا و اف ۸ برای ۷۲۰ اس شاخ و شونه کشیدین و جفتشون اومدن و به تکنولوژی ۳ سال پیش مکلارن باختن و رفتن پی بازیشون.
          کلا فن های فراری کری زیاد میخونن قبل از مسابقه :))

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. JDM

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        اس اف ۹۰ که باید با سنا مقایسه بشه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۱
        1. SF90 STRADALE

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2581 ديدگاه)

          با هایپرکار سنا هم مقایسه میشه اونم به وقتش
          فقط باید صبر کنی دوست عزیز ؛ عجله نداشته باش
          مقایسه ماشینی تا دندان مسلح برای پیست که همه چی رو فدای دانفورس کرده با ماشینی که همه چی طبق قواعد تولید شده و بسیار تکنولوژیک تر هست
          امیدوارم هایپرکار درب شیشه ای و آتشین مکلارن از این دوئل به سلامت عبور کنه

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۲۶
      3. JDM

        ۲۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        عزیز من اگه به اتش سوزیه که فراری ۴۵۸ و لامبو اونتادور هم اتش گرفتن سنا یه ماشین سبک و چابک و با پرفورمنسه
        اما sf90 یه ماشین نسبتا سنگین و واسه دیلی درایوینگ هم قابل استفاده اس

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
        1. SF90 STRADALE

          ۲۴ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2581 ديدگاه)

          تعداد تولید و قیمت رو در نظر بگیر 😉😉
          بنا به گفته شما سنا ماشینی بسیار سبک و پرفورمنسه و SF90 استراداله ماشین خیلی سنگینی هست
          بنابر این سنا باید خیلی سریع تر باشه و اگه اینطور نباشه خیلی خنده داره
          چون هرکاری کردن تا سبک باشه و سریع ولی فراری همه اصول رو رعایت کرده

          موافقم ۴
          مخالفم ۶
      4. JDM

        ۲۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        عزیز من بچه ۵ ساله هم میدونه هیچ ماشینی پرستیژ فراری و نداره ولی خب این اواخر مک لارن خیلی غول ظاهر شده. من بدون تعصب حرف میزنم اگر فردا اس اف ۹۰ همه رو لت و پار کرد بش شخصا لقب غول کش میدم.
        اما موردی که هست من نگفتم خیلی سنگینه من میگم نسبتا سنگینه چون ۲۰۰ کیلو سنگین تر از سنا هست درمورد رقابتشون هم نگفتم کدومش پرفورمنسش بالاتره خودمم انتظار دارم اس اف۹۰ درگ و ببره چون دو سال جدید تر و قدرت بیشتری هم داره(البته سنگین تر هم هست) و تو پیست فک میکنم سنا قلدر تر باشه هنوز هیچی معلوم نی اینا فقط حدسیاته ولی چیزی که مشخصه میشه گفت این ها رقیب هستن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. ارشیاSVJ

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      اقا
      دوستان
      مکلارن
      فراری
      لامبو
      مرسدس و پورشه
      ما الان یه دشمن مشترک داریم!
      جاروبرقی های تسلا و لوسید دشمنان ما هستن (توهین به المیراژ نباشه!)

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۶
      1. JDM

        ۲۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        خب پورشه و بنز و بی ام و و کادیلاک هم رفتن سراغ الکتریکی سازی
        پس این ۴تا هم دشمن ما هستن!!!

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
      2. مهدی

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (79 ديدگاه)

        آی گل گفتی مخصوصا تسلا مخصوصا رودستر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. MHMD

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    واقعا دل و دماغی نمونده برای خوندن مطالب خودرویی ، دیگه انگیزه برای حتی دیدن این ماشین ها از نزدیک داره تبدیل به محال میشه … ، گرچه که هنوز ۰.۰۱ % امیدی هست.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
  8. M2F....GHI

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (33 ديدگاه)

    بنده با اینکه در این بخش از بازار ممکنه خودرویی دیگه رو دوست داشته باشم،باید اعتراف کنم که این سوپرکار ۷۵۵ اسبی،کامل ترین خودروی این بخش از بازاره،۶۰ سال تجربه توی فرمولا وان نتیجه بخش ابر خودروی فوق العاده ای مثل ۷۶۵LT بوده.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  9. M2F....GHI

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (33 ديدگاه)

    در خواستی از دوستان دارم و اینه که لطفن برای اینکه کامنتاتون خونده بشه زیر کامنت اول ریپلای نکنین کار خوبی نیست اصن.کسی که بخاد کامنت بخونه تا آخرش میاد.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  10. 73_AMG///

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    مشخصاتشم عالیه
    فقط مطمعنین ۲.۷ هست؟؟
    توربو اس ۲.۴ رو زده

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
    1. علیx76

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (841 ديدگاه)

      چون دف عقبه ، استارتش در حد توربو اس دو دف نیست ، اما تو سرعت های بالاتر ، نبود دف جلو بخاطر کاهش وزن ، بهبود هندلینگ و کاهش اتلاف انتقال نیرو ، شتاب بهتری خواهد داشت

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  11. ارشیاSVJ

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    خیلی ماشینه خوبیه.
    ولی من اونتادور SVJ رو ترجیح میدم.
    به نظرم اون خیلی ماشینه هیجان انگیزیه.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۸
    1. joojoo

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      منم ترجیح میدم…. از اینکه ماشینی فقط روی اعداد و ارقام تمرکز کنه بدم میاد…
      نه صدایی…نه ادرنالینی….ساخته شده فقط واسه ی اینکه عقربه ی کیلومترش زودتر از بقیه بالا بره
      فقط موندم لامبورگینی چه هایپرکاری رو میخواد در قاموس یه سوپر اسپورت به عنوان جانشین اونتادور معرفی کنه که بتونه دوباره ده سال در قاموس یه پرچمدار واقعی بمونه…با این سرعت رشد سوپرکارها….اونتادور خیلی خاص بوده که تونسته ۱۰ سال با سوپراسپورتهای روز دنیا رقابت کنه.
      ولی مثلا ۷۲۰s فقط سه سال دووم اورد. یا ۶۵۰s که هیچ اونقدرم دووم نیاورد و نسخه ی دم درازشم کاری از پیش نبرد.و یا MP4 که اصلا با معرفی اونتادور به قهقرا رفت

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۷
      1. Mf1

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (229 ديدگاه)

        همون MP4 که میگی تو پیست به راحتی فراری ۴۵۸ و لامبو شکست داد مجوز ورود به جاده هم داشت بعضی از خودروها فقط اسم در کردن وگرنه تو عمل هیچی نیستن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. Maserati

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    زیبااااا

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  13. محمدهادی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    خب باز صحبت از چسبندگی و عبور پرسرعت از پیچ هاشد،اما گفته نشد این ماشین تا چند جی میتونه شتاب جانبی رو تحمل کنه
    واقعا لذت بخش ترین پارامتر یه سوپر اسپرته
    حتی لذت بخش تر از شتاب اولیه خودرو

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. تحت پیگرد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فقط سه رخ ماشین رو نیگا عشق می کنی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  15. مانی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2072 ديدگاه)

    در این بخش از بازار هیچ شرکتی نمی‌تواند مثل مک لارن خودرویی برای راننده بسازد.
    این جمله رو خوندم مطمئن شدم کدوم مجله این مقاله رو کار کرده
    بد برداشت نکنین کسی‌ نیست این ماشین رو دوست نداشته باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. SF90 STRADALE

      ۲۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2581 ديدگاه)

      منظورش بازار بریتانیاست شما به دل نگیر

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
  16. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یک هیولای دیگر از شرکت مک لارن بیرون آمد فقط جون میده باسه ۴۰۰ متر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا