مک لارن

سرانجام جنگ خانوادگی شکل گرفت، درگ مک‌لارن ۷۲۰S و سنا

مک‌لارن سنا خودرویی فوق‌العاده است و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن به‌صورت دست‌ساز در ووکینگ انگلستان تولید می‌شود. این هایپرکار بریتانیایی ادای احترامی است به رانندهٔ فقید برزیلی «آیرتون سنا» که موجب درخشش تیم فرمول یک مک‌لارن در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ میلادی شد. مک‌لارن این هایپرکار را برای پیست مسابقه طراحی کرده و بدنه‌ای سبک به همراه ویژگی‌های آئرودینامیکی مختلف به آن امکان ثبت لپ تایم‌هایی باورنکردنی را داده است. سنا عضوی از محصولات سری اولتیمیت مک‌لارن است و در صدر سلسله‌مراتب محصولات این شرکت قرار می‌گیرد اما با همهٔ این‌ها، آیا از ۷۲۰S سریع‌تر است؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، درگ‌تایمز برای اولین بار سنا را در مسابقهٔ درگ در برابر ۷۲۰S قرار داده است اما پیش از آنکه به سراغ تماشای ویدئوی این نبرد خانوادگی برویم بهتر است ابتدا نگاهی به اعداد داشته باشیم. ۷۲۰S که ۱۴۳۷ کیلوگرم وزن دارد، به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مک‌لارن با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. همین پیشرانه در سینهٔ سنا هم قرار دارد اما در اینجا قوی‌تر بوده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین سنا با برخورداری از قطعات فیبر کربنی زیاد، با وزن ۱۳۷۴ کیلوگرم حتی از ۷۲۰S هم سبک‌تر است.

البته سنا برای پیست ساخته شده و در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد که این یعنی کیت بدنهٔ آئرودینامیک آن تولید درگ می‌کند که می‌تواند در مسابقهٔ مسیر مستقیم تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، ۷۲۰S که در این رقابت حضور دارد هم به لاستیک‌های چسبنده‌ای مجهز است؛ اما با همهٔ این‌ها، فکر می‌کنید کدام مک‌لارن در این رقابت پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن نتیجه می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مک‌لارن سنا

مک‌لارن ۷۲۰S

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۳۷۴ کیلوگرم ۱۴۳۷ کیلوگرم
قیمت ۸۳۷ هزار دلار ۳۰۰ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. Ragera.Loeded

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نصف بیشتر ویدیو تبلیغات و حرف زدن های کاملا بیخودیه
    اصلا خوشم نمیاد از درگ های این گروه

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۳
    1. پارسا عشق ماشین

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (171 ديدگاه)

      بله برای ما مسخره است چون ما ایرانی هستیم و انها خارجی حرف میزنند

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۴
    2. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (619 ديدگاه)

      قیمه هارو ریخته تو ماستا اون وسط صندوق و موتور gt رو نشون میده بعد پلتفورم لوانته اصلا چه ربطی داشت نت هدر رفت فقط

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲
      1. OMID

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1649 ديدگاه)

        حرفی راجب پلتفرم لوانته نزد که 🤔

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. Maserati-MV20

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (619 ديدگاه)

          اون وسط یه عکس مازراتی لوانته بدون بدنه نشون داد

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1649 ديدگاه)

        دیگه به هر حال مجبورن اسپانسر داشته باشن
        داشت توضیح میداد پول میره واسه موزه خودرو و اونم عکس موزه بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1649 ديدگاه)

        دیگه به هر حال مجبورن اسپانسر داشته باشن
        داشت توضیح میداد پول میره واسه موزه خودرو و اونم عکس موزه بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. داریوش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به شدت ضعیفه این سنا تو درگ قیمتش این همه گرونه مشخصات بهتری هم داره سبک تر هم هست ولی بازم پخی نیست مضحکه کلا مک لارن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴۰
    1. M2F....GHI

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      چرا داداش خودتو با این نظرا خراب میکنی؟سنا به اندازه یه ماشین gt3 داونفورس تولید میکنه.با این حجم از داونفورس همینم خیلی زیاده که ۳۴۰ تا میره،هنر اصلی این ماشین طی کردن پیچ ها با سرعت های بالاس نه درگ.نکنه فک کردی با داج دیمن طرفی؟هایپرکارها هم همه گرونن و یک میلیون قیمت کمیه بین هایپرکارها،درضمن که شرکت ها بابت ساخت هر دستگاه ابر خودرو زیان هم میدن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
  3. JDM

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    سنا ماشینی که بیشتر رو پرفورمنس اونم از نوع تراک(ترک حالا هر چی) تمرکز کرده ارتفاع بشدت پایین اینتریور فاقد لاکچری بازی و دور دور های شبانه بواسطه وزن کمتر و قدرت بیشترس دست برتری و جلو ناموسِ اسبق ۴۰۰ متر داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
    1. nikzad

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (249 ديدگاه)

      داداش کابینش رو ندیدی چقدر قشنگه!

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. JDM

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        کابین و صندلی ها از فیبر کربن و الکانترا هست نمای کابین ساده و زیباست اما اونجور که فک کنی تجملاتی نیست

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
        1. nikzad

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (249 ديدگاه)

          بله تجملاتی نیست اما رنگ های متضاد جک در و همنچنین صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعاتیش مثال زدنیه.

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
  4. ارشیاSVJ

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    خب که چی؟
    اصلا چه معنی داشت این درگ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱۶
  5. nikzad

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (249 ديدگاه)

    راننده زیاد ماهر نبود یه جا موقع تعویض گیربکس یکم طولش داد.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  6. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ۷۲۰s هنوز هم پادشاه درگه البته اگر میخوایید تایم خوبی از سنا ببینید درگ موتور ترند رو تماشا کنید
    پدال بی زحمت درگ نیسان gtr و m8 که کانال Archie Hamilton Racing برگذار کرده رو بزار خیلی ممنون ازت
    مطلب برابوس rocket 900 رو هم زحمتشو بکش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۸
  7. Alireza

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (635 ديدگاه)

    راننده سنا کلا یکم از مغزش به اندامش تاخیر داشت جالبه که تو درگ آخر که جاشون رو عوض کردن تو ۷۲۰ هم با مکث استارت کرد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1028 ديدگاه)

    ۷۲۰s رو بیشتر میپسندم…
    سنا برا پیست عالیه
    ولی برا خیابون و جاده ۷۲۰ گزینه بهتریه…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  9. M.A.S

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (277 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد درگ تایمز اکثر جاها میاد ماشینی که دوس داره رو برنده میکنه اینجا هم ثابت شد
    بعضی جاها دنده رو دیر یا زود تعویض کردن
    شاید سنا نتونه ۷۲۰s رو بگیره اما با این فاصله نمیبازه نهایتا ۰.۱ ثانیه
    تو درگ بزرگ موتور ترند هر دوتاشون تقریبا یه تایم زدن و خدارو شکر که هم مسیر پیست و هم راننده شون یکی بود (راننده هردوشون جترو بود)
    اینو زمانی مطمئن شدم که اومد گفت دیمن تایم ۱/۴ مایلش ۱۱.۵ هست و اینجا هم باید به همه ثابت شده باشه که این درگ تایمز فقط ماشینی رو پیروز میکنه که بیشتر دوسش داره
    یه سوال
    این یارو شغلش چیه که این همه پول و ماشین داره ؟؟؟؟؟خیلی وقته ذهنم درگیر اینه که این این همه درگ میزاره برای شغل خودش چقدر وقت داره😂😂😂

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (619 ديدگاه)

      دلیل اینکه ۷۲۰s درگ رو اکثرا میبره چیه جدا نمیفهمم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
    2. امیر

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      M.A.S
      دقیقا همینطوره!
      جالبتر اینکه یه سری از دوستان از درگ تایمز هم تعصبشون بیشتره !!!
      تایم هایی که میزاره اگه با جاهای دیگه مقایسه کنید کاملا مشخصه ک داستان چیه و کاملا نامعتبره

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
  10. Maserati

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    فورد gt روووو

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. Aria

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کاش از اینا تو ایرانم میومد یکیشو میگرفتم پشتش مینوشتم عاقبت فرار از مدرسه کل سیستم آموزشی میرفت زیر سوال😂😂😂

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. R@min

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (632 ديدگاه)

      همینجوری زیر سواله الان پشت پراید ۱۴۰ میلیونیم بزنی همون کاربردو داره

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  12. Hamed

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    سنا ماشین دانفورسی هست خوراک پیست نه برای درگ ریس. دست رانندش باشه تو پیست ۷۲۰ رو له میکنه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  13. SF90 STRADALE

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2581 ديدگاه)

    من یک سوال دارم از طرفداران مکلارن
    الآن رقیب اصلی SF90 استراداله ، سنا هست یا ۷۲۰S ؟؟
    قطعاً جواب ، هیچکدام نیست 😉😉
    ممنون میشم جواب بدین 🙏🙏

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. احمدرضا

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (20 ديدگاه)

      رقیبش فکر کنم مک لارن سابر باشه دوست عزیز

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
    2. مهدی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      من خودم خوشم نمیاد از مک‌لارن به چندین دلیل که اولیشم ظاهر نچسبشونه اما کلا کامنت های شما رو مخ منم هست همش حرف از قیاس و این بهتره یا اون میزنی

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
      1. SF90 STRADALE

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2581 ديدگاه)

        آقا مهدی
        شما که طرفدار مکلارن نیستی دلیلی نداشت زیر کامنت من ریپلای کنی ؛ خوشت نمیاد نخون خیلی راحت
        الآن با این کار شما سوال من رفت تو حاشیه
        ولی من هنوز منتظر جواب طرفداران مکلارن هستم

        موافقم ۲
        مخالفم ۹
        1. RezaRs

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (16 ديدگاه)

          سوال تو توی جاشیه نمیره دوست عزیز شما خود حاشیه اید
          فقط با هیت هاتون علیه مک لارن فراری فنا رو خراب میکنید
          تو برایندت به ضرر فراریه تو با این حرفات فقط داری فراری فنا رو خراب می کنی

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    3. Saeed

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (710 ديدگاه)

      هیچکدام؟ پس اسپیدتیل چیه؟ سس ماسته؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
      1. SF90 STRADALE

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2581 ديدگاه)

        جوابت بوی ترس میده
        با این جوابی که دادی یعنی سنا و ۷۲۰S حریف SF90 استراداله نمیشن
        آخه اسپیدتیل چه ربطی داشت ؟؟؟؟
        قدرت >> سرعت >> تعداد تولید >> اصلاً توی یک کلاس نیستن

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
        1. Mahdi

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (93 ديدگاه)

          فعلاSF90تو کلاس خودش رقیب نداره تا ببینم بقیه شرکت ها چیکار می کنند

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        2. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (619 ديدگاه)

          چقدر کلاس ماشین ها بِین تو بِین شده

          اولش یه شاسی بلند و یه سدان و یه مسابقه ای بود

          الان چی؟

          کراس اوور،سدان کامپکت،سدان متوسط،سدان بزگ،سدان بزرگ تر از بزرگ،هاچبک اسپورت،هایپرکار،سوپرکار،سوپر اسپرت،یه چیزی بین سدان و اسپورت،سدان کوپه،اس یو وی کوپه،یه چیزی بین مسابقه ای و جاده ای،یه چیزی بین مسابقه ای و مسابقه ای و جاده ای…

          واییی مغزممممم!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. Hamdreza

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (802 ديدگاه)

      جوابت رو الان میدم
      رقیب اس اف ۹۰ میدونی چیه؟ خب ۵۷۰اس هست دیگه …
      از اونجایی که اس اف نود قهرمان رقیب مک لارن خود (۵۷۰) رو له میکنه میفهمیم مک لارن کلا خیلی ضعیفه و کلا ۹۰۰ سال از رقبا عقب تره ….
      همینو میخواستی؟ امیدوارم تونسته باشم ی ذهن مریض رو خوشحال کنم … برو حال کن …

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
    5. RezaRs

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      چون sf90 عزیز با اینکه فنیشو خیلی قبول دارم
      یه شتر گاو پلنگیه که هیچی واقعا رقیبش نیست چون هیچکس نمیاد برندشو انقدر خراب کنه پس بی رقیبه تا قیامت

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. SF90 STRADALE

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2581 ديدگاه)

        RezaRS
        از اینکه طرفدار فراری هستی متاسفم چون حرفات بویی از طرفداری نمیدن
        مثال بارز شتر گاو پلنگ هم مکلارن GT هست
        هنوز هیچکس نتونسته بفهمه این ماشین تو چه کلاسیه ؛ مجلات بزرگ خودرویی هم توش موندن

        موافقم ۱
        مخالفم ۴
    6. Great British

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (818 ديدگاه)

      قبلا گفتم الانم میگم ایشون همیشه قبل از انجام مسابقه یا درگی کلی کری میخونن سر پیستا و اف ۸ هم همین حرفا میزدن که میاد ۷۲۰ اس رو لوله میکنه ولی نتیجه چی شد؟ تکنولوژی ۳ سال پیش مکلارن هم پیستا هم اف ۸ رو به راحتی هرچه تمام تر لوله کرد پس دوست عزیز سعی کن هیچوقت از قبل کری نخونی چون چندمین بار هست داری خودتو ضایع میکنی.
      تنها رقیب جدی مکلارن پورشه هست که مکلارن باید ازش بعنوان رقیب جدی تر حساب ببره.
      فراری که نه توی پیست نه توی درگ بهترین نیست میانه های لیسته.
      پس بهتره کمتر مغزتو درگیر کنی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  14. MEHDI

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب سنا بیشتر مخصوص پیست هست و ۷۲۰ رقیبش نمیشه ولی در عوض ۷۲۰ بیشتر مخصوص شهر ساخته شده تا پیست ، ولی دو تاشون عالین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا