لامبورگینیمک لارن

دوئل مک‌لارن P1 و لامبورگینی آستریون

در ادامهٔ روند برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به جذاب‌ترین گروه رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. گروهی که دوئل‌های آن از ابتدا با چینش جدید رقبا در حال برگزاری است و در دور قبلی نخستین دوئل آن بین پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری برگزار شد. در این دوئل، در زمان نگارش این مطلب، تعداد آراء دو خودرو در نظرسنجی سایت دقیقاً مساوی است؛ بنابراین نظرسنجی تلگرام نقش کاملاً تعیین‌کننده‌ای در مشخص شدن پیروز دوئل دارد. در آن نظرسنجی اما لافراری آراء بیشتری کسب کرده و بنابراین درمجموع هایپرکار ایتالیایی با دریافت ۱۲۳۲ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز این رقابت جذاب و حساس می‌باشد درحالی‌که ۹۱۸ موفق به دریافت ۱۱۲۱ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه هایپراسپرت‌ها بازهم دو هایپرکار هیبریدی با یکدیگر به نبرد پرداخته‌اند. این دو ابرماشین، مک‌لارن P1 و لامبورگینی آستریون هستند.

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

مک‌لارن P1

لامبورگینی آستریون

فراری لافراری

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

؟

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

؟

جگوار C-X75

ریماک کانسپت وان

مرسدس-آام‌گ پروجکت وان

آستون‌مارتین والکیِری

؟

؟

لامبورگینی آستریون

پس‌ازاینکه سه سوپراسپرت‌ساز پورشه، فراری و مک‌لارن به ترتیب با معرفی سه هایپرکار ۹۱۸، لافراری و P1 به بخش هایپراسپرت‌های هیبریدی وارد شدند، لامبورگینی هم برای اینکه از این قافله عقب نماند و توانایی خود برای ساخت چنین خودرویی را به رقبا نشان دهد، در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ از یک هایپرکار هیبریدی بنام آستریون پرده‌برداری کرد؛ بنابراین آستریون پاسخ مستقیم لامبورگینی به پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مک‌لارن P1 بود. البته آستریون برخلاف سه رقیبش به‌عنوان یک کانسپت معرفی شد و تنها یک دستگاه از آن ساخته شده که مأموریت آن فقط نشان دادن توانایی لامبورگینی در ساخت هایپرکاری هیبریدی بود اما چون این خودرو نمونه‌ای کاملاً کاربردی بوده و قابلیت تولید بدون هیچ‌گونه تغییری را دارد، تصمیم گرفتیم آن‌را هم در بین دیگر هایپراسپرت‌های تولیدی قرار داده و در رقابت‌ها شرکت دهیم.


در آستریون از پیشرانهٔ بنزینی ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مدل اوراکان استفاده شده که در میانهٔ شاسی نصب شده و دقیقاً مانند اوراکان ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ اما غیر از این موتور، آستریون به سه موتور الکتریکی هم مجهز است که دو عدد از آن‌ها روی محور جلو نصب شده و ماشین را به نمونه‌ای چهارچرخ محرک تبدیل می‌کنند. موتور الکتریکی سوم نقش استارت و ژنراتور را بازی می‌کند هم بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس نصب شده است. این سه موتور الکتریکی مجموعاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند که مجموع خروجی سیستم را به ۹۱۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.


برای تأمین انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی هم یک پکیج باطری لیتیوم یون در بخش میانی کف خودرو نصب شده است. این باطری‌ها با یک‌بار شارژ می‌توانند آستریون را با حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت تا ۵۰ کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی به پیش ببرند.

مک‌لارن P1

تا پیش از معرفی این ماشین مک‌لارن بیشتر با مدل اسطوره‌ای F1 شناخته می‌شد اما در دههٔ دوم قرن بیست و یکم این سازندهٔ بریتانیایی تصمیم گرفت جانشینی برای F1 معرفی کند که P1 نام گرفت. نسخهٔ کانسپت این هایپرکار جدید برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد و سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی با مدل ۲۰۱۴ معرفی گردید.

2014 McLaren P1
P1 هم مانند F1 خودرویی موتور وسط/محور عقب است که از ساختار مونوکوک فیبر کربنی استفاده می‌کند؛ اما برخلاف F1، در این هایپرکار جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده شده که متشکل است از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی. پیشرانهٔ بنزینی ۷۲۷ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارد که مجموع خروجی قوای محرکهٔ P1 را به ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. موتور الکتریکی می‌تواند به‌صورت دستی توسط راننده فعال شود یا اینکه در حالت اتوماتیک قرار گیرد که در این صورت شکاف گشتاور موتور بنزینی که در نتیجهٔ تأخیر توربو ایجاد می‌شود را پُر می‌کند. مجموع نیروی موتورها هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نیروی موردنیاز موتور الکتریکی از طریق باطری‌های لیتیوم یونی تأمین می‌شود که در پشت کابین نصب شده‌اند. امکان شارژ این باطری‌ها هم از طریق موتور بنزینی و هم از طریق اتصال به برق وجود دارد که در این صورت ظرف دو ساعت کاملاً شارژ می‌شوند. P1 می‌تواند صرفاً با موتور بنزینی یا الکتریکی و یا هردوی آن‌ها کار کند اما بُرد آن در حالت تمام الکتریکی بین تنها ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر است.

2014 McLaren P1 Interior
از این هایپراسپرت فقط تعداد ۳۷۵ دستگاه ساخته شد که تولید آن‌ها در دسامبر سال ۲۰۱۵ به پایان رسید و هریک با قیمت ۱.۱۵ میلیون دلار فروخته شدند. همچنین مشخص شده که مک‌لارن هم‌اکنون در حال کار بر روی جانشین P1 با نام هایپر GT است.

مشخصات فنی

لامبورگینی آستریون

مک‌لارن P1

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانهٔ بنزینی ۵.۲ لیتری V10 ۳.۸ لیتری V8
تنفس طبیعی توئین توربو
موتور الکتریکی ۳ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۶۱۰ اسب بخار ۷۲۷ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۵۶۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۳۰۰ اسب بخار ۱۷۷ اسب بخار
مجموع قدرت ۹۱۰ اسب بخار ۹۰۳ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۹۸۰ نیوتن متر
باطری ۲۰۰ کیلووات ساعت ۵ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه ۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۱ لیتر (ترکیبی) ۸.۳ لیتر (ترکیبی)
بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر ۳۰ کیلومتر
طول ۴.۵۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر
وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۴۹۷ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۶۵۰ اسب بخار به تن ۶۰۳ اسب بخار به تن
قیمت پایه ۱.۱۵ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه

  1. حامد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (645 ديدگاه)

    من تا حالا این مدل از لامبو رو ندیده بودم?
    چقد جذاب و خوشگله وای خدا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SFXSuperFast

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      از دیدن نتیجه تعجب کردم!!
      فکر میکردم الان ۷۰درصد به مکی رای دادن!
      واقعا چطور دلتون میاد مکی رو حذف کنید
      طراحیش فوق العاده ست
      فنی هم که لامبو هیچوقت درحد رقبا نبوده(به جز اوراکان،اورا پرفورمانته)
      یه وحشی ای مکلارن تو خودش داره که نهفته ست!
      رای من که مکلارن پی۱ ه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. الف.ی

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1510 ديدگاه)

        با احترام کامل به طرفدارای لامبورگینی ولی این مدل به نظر من نمیتونه یک رقیب همه فن حریف برای P1 باشه استایل P1 رو تو اون عکس آبی از جلو ببینید دیگه چی میخواید از طراحی یه ماشین؟؟؟؟؟ البته باید اذعان کرد طراحی داخلی لامبورگینی کمتر فضاییه و به نظر من داخل لامبورگینی بهتر از مکی طراحی شده ولی انصافا حذف شدن P1 جلوی استریون جای بسی تعجب داره
        در ضمن پدال جان اونطور که گیربکس لامبو رو نوشتی دوکلاچه و گیربکس مکی رو نوشتی اتوماتیک خواننده ها فکر میکنن گیربکس مکی دوکلاچه نیست ولی دوستان بدونید هست
        پدال اگه اصلاح نکنی من یه نفر کم کم به حرف اون انگلیسی بازای سایت ایمان میارم خودت میدونی چی میگم دیگه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ژان وال ژان

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        فنی هم که لامبورگینی هیچ وقت در حد رقبا نبوده !
        ??
        خوب جوک تعریف می‌کنید !
        ***

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. ژان وال ژان

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      به آستریون رای میدم چون هایپرکار فرداست
      اصالت ایتالیایی، موتور خوش صدای ده سیلندر که صدای جاروبرقی نمی‌ده ، زیبایی بی‌بدیل ، آلایندگی و مصرف سوختش از تویوتا پریوس و هوندا اینسایت هم یه خورده کمتره ?

      حتی نمیشه تصور کرد یک هایپرکار این مشخصات فنی رو داشته باشه و از تویوتا پریوسی که هر روز تو خیابون میبینیم مصرف کمتری داشته باشه

      نمی‌دونم دوستان با چه عقلی می‌گن: «فنی لامبورگینی هرگز هر حد رقبا نبوده»!!! ???
      اینجور افرادی ادعای ماشین بازی دارند ???
      خدا بخیر کنه
      اون پسر بچه ای که روی حاشیه قالی ماشین بازی می‌کرد نظرش بیشتر از این دوستان به درد می‌خوره

      تاریخ انقضای پی وان چند سالی میشه که تمام شده

      اگر بخوای ریز بشی روی دهم و صدم ثانیه که ۹۱۸ طومار همه ی هایپرکار هر رو در هم می پیچه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (967 ديدگاه)

    وقت بحث لامبورگینی بشه من حتی از عشق تمام دورانم یعنی بنز دست میکشم مهم هم نیست رقیب لامبو کی باشه فقط لامبو عشقههههههههههههههههههههههههه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      وقتی حرف سوپر اسپرت بیاد وسط برای من فقط شتاب گیری و تاپ اسپید مهمه و البته قیافه…چهره پی ۱ خیلی عجیب و مخوفه و سرعت و شتابشم بهتره پس با نهایت احترام به لامبو باید به پی ۱ رای داد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. PaRHaM

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (735 ديدگاه)

    P1
    ?????
    البته لامبو هم خیلی چشمک میزنه?❤
    جفتشون خیلی دوست داشتنی هستن ??????
    .
    راستی ؛
    تو جدول اشتباها لامبو V12 نوشته شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2226 ديدگاه)

      بنظرم قدرت لامبورگینی هم اشتباه نوشته شده!
      چون در متن نوشته شده قدرت موتور الکتریکی ۳۰۰ اسب و موتور بنزینی ۶۱۰ اسب! خب چطور ممکنه قدرت کلی شده باشه ۹۱۰اسب؟
      چون همیشه قدرت کلی بسیار کمتر از جمع قدرت موتور بنزینی و الکتریکی است!!

      پس رای من ، مکلارن !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ماتئوس

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (301 ديدگاه)

        قدرتی که به چرخ ها میرسه کمتر از مجموع قدرت موتور برقی و بنزینیه
        منظورم اینه هدررفت داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. حسن

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (104 ديدگاه)

        در مورد مک لارن هم همین موضوع صدق می کنه و مجموع قدرت دقیقا مجموع موتور بنزینی و الکتریکی هست! حالا چرا به لامبو گیر میدین!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسین

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2226 ديدگاه)

          به اون دقت نکردم اقا حسن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. Amir

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (170 ديدگاه)

    لامبو خیلی جذابه ، طراحی ساده تر وشیکتری پیدا کرده
    و بخاطر موتور تنفس طبیعی و دوکلاچه بودن گیربکس و طراحی جذابتر رای من لامبو??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      از رو ظاهرِ این لامبو معلومه که با الهام از میورا افسانه‌ای ساخته شده
      این لامبو با تولیدِ کم،ارزش کلکسیونی در سالهای آینده و برندِ با پرستیژ تر
      اصلا نمیزاره که واسه رأی دادن به مشخصاتِ فنی‌ و قیمت نگاه کنیم
      هر چند مطمئناً پرفورمنس و لذت رانندگی‌ بسیار عالی‌ هم داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. ارش

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    کابین لامبورگینی خیلی زیبا طراحی شده شکل ظاهریش هم که فوق العاده جذاب پیوندی از گذشته و آینده ازلامبورگینی به خاطر جذابیتی که از گذشته ارائه داده و تا الان هم ادامه داره نمیشه گذشت حتی اگه بهترین نباشه بازهم به لامبورگینی رای میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. hamid

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (179 ديدگاه)

    معمولا لامبورگینی از رنگای تیره واسه کابین استفاده میکنه ولی تو این مدل از رنگای روشن استفاده کرده. بنظرم بین لامبورگینی ها قشنگترین کابین رو داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مرصاد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ??????

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. King 918

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    قطعا مکلارن …..
    زدین ۹۱۸ رو حذف کردین باشه …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مرصاد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (96 ديدگاه)

      خیلی مسخره ست
      ۹۱۸ حذف شد ، p1 حذف شد
      اصن تو این سگمنت استریون چیکار میکنه خدا میدونه

      پس فردا رگرا و چنتناریو رو هم حذف میکنند خلاص ??

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Ali

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    جدا از بحث که بهp1 رای دادم (چون فکر میکنم لامبو بهتر از اینم میتونه تولید کنه با توجه به کانسپت هایی که داده) jaguar cx-75 هم میتونست رقیب لافراری و ۹۱۸ وp1 باشه واقعا حیف…
    RIP CX-75

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Just bentley continental

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (539 ديدگاه)

      راستی پدال cx 75 رو چرا نذاشتین حداقل از اون ۵ تا تول ید شده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      آره دقیقا، اگه قراره کانسپت هم باشه جگوار cx75 هم میتونه شرکت کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Just bentley continental

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (539 ديدگاه)

        بازم مشکل با اینگلیسیا
        !!!!!!
        Cx75 از لامبو شایسته تر بود چون کانسپت نبود.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. امین دهقان

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (460 ديدگاه)

          درود دوستان
          حرف شما درست است و جگوار C-X75 هم به این گروه اضافه خواهد شد.
          البته خودروهایی چون آستریون و C-X75 کانسپت‌های صرفاً نمایشی نیستند بلکه خودروهایی کاملاً کاربردی بوده و امکان تولید آنها بدون ایجاد تغییری وجود دارد. به همین دلیل این دو خودرو را استثنائاً در رقابت‌ها شرکت میدهیم اما کانسپت‌هایی صرفاً نمایشی مثل لامبورگینی Terzo Millennio جایی در رقابت‌ها نخواهند داشت.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. دانیال_Surrey،England

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2384 ديدگاه)

        حق با هردو دوسته عزیز.
        اگه واقعا بخوایم یک رقیب از لحاظ تکنولوژی برای ۹۱۸ بگیم همین cx-75 هستش.
        که حتی میتونه پشت سر هم بزاره!!!((نیاز به تاییدیه مهران!!!))
        _________
        در واقع اینجا باید جگوار رو میاوردن که به لحاظ ساختاری شبیه تره تا پی۱.
        _________
        برای این مدل جگوار بیش از ((۱۰۰)) ثبت اختراع صورت گرفته،که بیشترش درباره ی ولتاژ بالای سیستم هایبریدی هستش.
        تعویض دنده ی های کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه((که البته به pdk مورد استفاده در ۹۱۸ نمیرسه))که عملکردی عالی داشت.
        نیروی رو به پایین ۲۰۰ کیلوگرمی در سرعت ۳۲۲.و همچنین asc ((active systems enhance))که همونطور از اسمش پیداس باعث افزایش ثبات رانندگی در سرعت بالا میشه.((همینجا سلامی بکنیم به سلطان داون فورس جاده ای مک لارن سنا با نیروی و به پایین ۸۰۰ کیلوگرمی در سرعت ۲۵۰ که البته برخی منابع میگن این رقم وحشتناک تره!!!!!! این رقم حتی از پراجکت وان هم بسیار بیشتره!!!))
        موتورهای با وزن ۲۰کیلو و قدرت ۱۹۴و به اندازه ی یک قلع کیک که در هر اکسل قرار داشت.
        موتور فوق العاده چهار سیلندر ۱.۶ لیتری که ۵۰۲ اسب بخار در با ردلاین ۱۰۰۰۰ تولید میکرد که بعید میدونم همچین انجینی با این بازدهی ساخته شده باشه.((کار همین کاسورث خودمونه))البته تو تاپ گیر میخوندم که رد لاینش تا ۱۰,۲۰۰هستش!!!!!!!!!
        اولین جگوار با شاسی کامپوزیت کربن مونوکوک.
        ساخت تمام فیبرکربنیش باعثه مقاومت پیچشی ۶۰.۰۰۰ نیوتون متری در هر درجه شده که ۳ برابر بیشتر از لامبور گینی مورسیه لگو هستش.
        ماشین صفر تا ۹۶ رو تو ۶ ثانیه میره.
        __اشتباه نکنید، قبل از اینکه انجین به کار بیوفته این رقم رو ثبت میکنه__
        این کامنت رو اول بای میزاشتم ولی آخر میزارم.
        اوایل شروع توسعه این ماشین برای سه هدف بود.
        ۱-پروفورمنسی به مانند بوگاتی ویرون.
        ۲-طی کردن مسافت به صورت تمام الکتریکی به مانند شورلت ولت.
        ۳-تولید میزان آلایندگی در نزدیکی تویوتا پریوس.
        مصرف سوخت فوق العادش هم که بماند.
        _________________
        میشه گفت جگوار cx 75 در واقع تا حد ممکن به قولش عمل کرد.
        البته اینایی که گفتم یه بخش کوچکی از این مدل بود.
        به قل مت ساندرس اتوکار((میتونید کتاب های درسی رو از نوآوری های مهندسی این ماشین پر کنید))البته اگه درست یادم موند باشه حرفش.

        این خیلی بده که جگوار برنامه ای برای هایپرکار ساختن و رسیدن به دور موتور ۱۰ هزار نداره.
        اون از ۱۲ سیلندرشون اونم از این…………
        ————–
        ولی یه خبری هم بود که شرکت Lister که یک چند سالی هست احیا شده داره رویه یک هایپر کار ۲ میلیون پوندی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار کار میکنه.
        حساب کنید:
        ۱۲ سیلندر-سوپرشارژر-۷.۸لیتری-بالای ۴۰۰ تا هم قراره بره.
        حالا من اینطور به جگوار ربطش دادم که که شاید این شرکت قراره ۱۲ سیلندرهای جگوار رو یه دستی روشون بکشه و احیاشون کنه.
        البته لیستر رابطه ی خوبی همیشه با جگوار داشته مثل مدل Storm که بر پایه ی XJR-9 ساخته شد و از موتور ۷ لیتری ۱۲ سیلندرجگوار هم استفاده میکرد.
        جالبش هم این بود که در دهه ی ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ این ماشین سریع ترین گرند تورر چهار صندلی دو درب بوده.((۵۵۰ اسب بخار و ۷۹۰ نیوتون گشتاور))
        شتابشم ۴.۱ بوده.
        ____________
        آخر هم رای من پی۱
        ___________
        یه تشکری هم از تیم مهندسی ویلیامز بکنیم بابت همکاری برای ساخت cx 75 که شاید بدون اون ها ساخته نمیشد.((ول کن نیستم😂))
        Paul Newsome که اون سال ها مدیر برنامه های های ویلیامز بوده گفته بود:با ساخت cx 75 به تمام اهداف بلند مدتمون رسیدیم و این حجم از تکنولوژی ها بعدها در دیگر پروژه ها استفاده خواهد شد.
        Paul Newsome الان رئیس بخش svo گروه jlrهستش.
        ——–
        اگه خیلی چیزا رو از قلم انداختم دیگه ببخشید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Just bentley continental

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (539 ديدگاه)

          داداش خدا رو شکر هستی
          و ممنون پدال جان ببخشید منو درباره cx 75 اگه تند حرف زدم واقعا ببخشید ممنون از توجهتون

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Meysam..LaFerrari

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          تعویض دنده ی ۲۰۰ میلی ثانیه عالی محسوب میشه؟ دوست گرامی اصلا این داستان رو به حساب علاقه م به فراری نذار ولی ۱۰ سال پیش گیربکس فراری تو مدل ۴۳۰ Scuderia تعویض دنده ش ۶۰ میلی ثانیه بود :))))

          مرسدس پراجکت وان از انجین ۱.۶ لیتریش ۶۰۰ اسب بخار میگیره، با دور موتور بالاتر از ۱۱۰۰۰.
          بازدهی انرژی یا Efficencyاش هم نزدیک به ۵۰ درصده که تا حالا تو هیچ خودروی جاده ای دیده نشده و اینکه شما بعید میدونی انجینی با بهره وری اون جگوار ساخته شده باشه هم غلطه.

          تولید ۲۰۰ کیلو دون فورس تو سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت هیچ هنر بزرگی نیست، در ضمن تولید دون فورس با کمترین درگ ممکن هست که ارزش داره وگرنه یه کمپانی چینی هم میتونه با یه اسپویلر ۶ متری و دیفوزر بزرگ صدها کیلو دون فورس تولید کنه.

          موفق باشی!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Meysam..LaFerrari

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دیفیوزر* Efficiency*

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. دانیال_Surrey،England

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2384 ديدگاه)

          داداش میثم ماله پورشه هم((۹۱۸)) اگه اشتباه نکنم حول و حوش همین ۱۰۰ میلی ثانیس.
          منم گفتم کمتر.
          نخوندی میثم جان.
          گفتم از انجین ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری.
          ماله پراجکت وان ۶ سیلندره.
          این هم در نظر بگیر که کار توسعه ی cx75 تقریبا سال ۲۰۰۸ شروع شد یعنی ۱۰ سال پیش!!!!!!
          بله تو اون سال ها شاهکار بوده.
          بعدشم من از خودم این حرفا رو نزدم.که مثلا فکر کنید ذوق شوق داشتم((:
          شما برید یه چندتا سایت معتبر درباره ی این مدل جگوار تحقیق کنید،متوجه میشید.
          راستی میثم جان نظرت چیه اینکه مک لارن سنا با قیمت کمتر خودرویی مخصوص جاده طراحی کرده که از ایروداینامیک ترین خودروی تاریخ فراری که مخصوص پیسته((FXX K Evo)) عملکرد بهتری داره؟؟
          _______
          Just bentley continental عزیز لطف داری.
          حضور خود شما و بقیه دوستان بیشتر باعث دلگرمیه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  10. Mohammad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    لامبورگینی مزخرف ترین ماشینا رو میزنه
    حجم موتور خیلی زیاد و توان و شتاب کم
    واقعا یه سری از ماشینا مثل لامبورگینی و مازراتی فقط اسم دارن و باکلاسن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. charger

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (311 ديدگاه)

      بله شما درست میفرمایین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      شما مازراتی و لامبو نخر بزار اینا ورشکسته بشن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. charger

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (311 ديدگاه)

        فک کنم مازراتی بخاطر اظهار نظر ایشون به این روز افتاده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. CNA

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      برم لامبورگینیمو بفروشم دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Sepanta

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آستریون
    خیلی خوبه
    دوستش دارم جذابه
    اما با اینکه موتور براش نیرو خوبی ایجاد میکنه از p1 سریعتر نیست حال ادمو میگیره
    من هردورو دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. MR.XENON

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    آستریون!
    چون طراحی داخل و بدنش در عین خشن و جذاب بودن یه آرامش خاصی رو القا میکنه که آدم از روندنش لذت میبره!
    طراحی مک لارن ولی زیباتره!!!(سلیقه ایه)
    آستریون چهار چرخ متحرکه و مصرف سوختش نصف مک لارنه(چیزی که از هیبرید انتظار میره)
    و اینکه این یه مدل کانسپت تولید آزمایشیه،به تولید اصلی برسه احتمالا تغییراتی برای از این بهتر شدنش صورت بگیره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Rezanst

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش وقتی تو بخای یه سوپر اسپرت برونی مصرف سوختش برات مهمه واقعا؟ ٨لیتر؟زیاده؟ لامصب ۴٠۵الان١٠٠کیلومتر١٢تا اینا میخوره سوپر اسپرت یعنی قدرت و سرعت نه مصرف سوخت مگه ماشین سبز سواری برادر من مک لارن قدیمی تره این لامبو هنوز رونمایی نشده حتی قیمتشم در دسترس نیس بعد چجوری بهش رای میدین؟پدال جند وقتیه داره اشتباه میزنه از اون طرف که اس یو وی ها رو قاطی ماطی میکنه از اون طرف فورد جی تی رو با نیسان جی تی ار مقایسه میکنه من نمیدونم اینجا چرا قاطی ماتیه واقعا که

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MR.XENON

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        ممنونم که سوپر اسپرت رو برام ترجمه کردی،اصلا معنیشو نمیدونستم!
        برام مهم نیست که مصرفش ۴ لیتره،برام این مهمه که چرا با اینکه موتورش پنج لیتر حجم داره و تنفس طبیعیه مصرفش ۴ لیتره!؟!؟
        یکی از دلایلش که مشخصه،استفاده از سه تا موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بیشتره!!!با این وجود وزنش با مک لارن تفاوت زیادی نداره و حتی سبک ترم هست…
        خب اگه مصرف سوخت اصلا مهم نبود برای این گروه از خودرو ها چرالا دست به تولید هیبرنبرید زدن؟؟!
        پولشون اضافه کرده بود یا وقتشون!؟!؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. حمیدرضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    قیافه هاشون خیلی فضایی هست هر دو بی نهایت به اسمشون میان هایپر کار ولی به مک لارن رای دادم چون تولید شده ولی لامبورگینی هم میتونه به تولید برسونه چون قیمت نداشت بهش رای ندادم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amir

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (170 ديدگاه)

      تو هایپر کارها قیمت رو معمولا ملاک انتخاب قرار نمیدن ..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. orangotan

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چجوری تونستین مکلارن فضایی رو به کانسپت بفروشین
    مشکلی براتون پیش اومده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. charger

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (311 ديدگاه)

    موتور ۵/۲ لیتری V10 مصرف ترکیبی ۴/۱ لیتر؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ali

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ۴.۱،معادل mpge هستش که با mpg فرق داره و نشون دهنده مصرف سوخت معادل در حالت EV هستش. e نشون دهنده equivalent هستش. برای ماشینای پلاگین هیبریدی دو تا عدد mpg و mpge وجود داره که معمولا mpge رو ذکر می کنن. اگه موتور بنزینیش تو سرویس باشه مصرفش خیلی بیشتر از اینا میشه. مثل پریوس معمولی و پرایم. هردو عدد mpg شون حدود ۴.۳ هستش. اما برای پریوس پرایم که پلاگین هیبریدی هستش یه عدد mpge هم وجود داره که برابر ۱۳۳ mpge یا به طور معادل ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتره. پس این لامبورگینی هم اگه تو حالت EV نباشه مصرفش خیلی بیشتر از ایناست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ژان وال ژان

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        MPGe برای آستریون بالای ۱۳۰ میشه
        MPG آستریون برابر با این مقدار هست و MPGe نیست
        با یک گالون بهترین آستریون ۵۷ مایل رو طی می‌کنه که میشه ۴/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
        این ۵۷ کیا رو اروپا اندازه گرفته نه آمریکا و اصولاً اروپا از MPG استفاده می‌کنه و MPGe مخصوص آمریکاست نه اروپا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2384 ديدگاه)

          ژان وال ژان جان چقدر کامنت هاتون شبیه امیر خودومن هستش که چند وقتیه نیست.
          ایشون هم عینه شما عشق لامبو بودن و هستن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. فقط انگلستان

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          پهلوان جان خیلی خیلی خوشحال شدم که نرفتی آخه مگه میشه کسی مثل تو بره و ما بمونیم؟
          پدال هم مثل اینکه همین روز اولی به حرفمون رسیدگی کرد که جای تشکر و قدردانی داره و من به نوبه خودم از سردبیر و شاهین احمد زاده و امیر دهقان و بقیه نویسندگان و
          دست اندرکاران عزیز مجله پدال تشکر ویژه می کنم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Ali

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          ژان وال ژان،
          منبعت چیه که میگی این MPG نه MPGe و همچنین MPGe استریون بالای ۱۳۰ هستش؟ از اونجایی که این ماشین به قول پدال یه جورایی کانسپت بوده و تنها یه یک دستگاه ازش ساخته شده، لذا تستی به اونصورت ازش انجام نشده و اگه سرچی هم انجام بدیم متوجه میشیم خیلی اطلاعات دقیق و کاملی ازش در دسترس نیست. اون ۱۳۰ رو که گفتید که من هیچ جا پیدا نکردم. در مورد اون یکی هم عمدتا همون MPG گفتن ولی یه جا دیدم زده بود MPGe. برای همین اطلاعات ناقصی وجود داره از این ماشین. اما واقعا اگه اون ۴.۱ معادل MPG باشه یه کم دور از تصوره. چرا؟ چون شما به عنوان مثال پورشه ۹۱۸ رو که سال ۲۰۱۵ بود در نظر بگیرید. مقدار MPG این ماشین به طور ترکیبی ۲۲ یا به طور معادل ۱۰.۷ لیتر دز هر ۱۰۰ کیلومتره. با چه موتوری؟ موتور ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری. آستریون چیه موتورش؟ ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری. اونوقت فقط ۴.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر براش یه کم عجیب نیس؟ حجم موتور بیشتر و این همه مصرف سوخت کمتر؟ اونم با توجه به اینکه ۱۰ سال اختلاف سنی ندارن که. تقریبا هم سنن. یعنی پورشه ۹۱۸ با اون همه تکنولوژی که اون همه زمان خودش و حتی همین الان ازش تعریف میکنن اینقدر خراب بوده وضعش؟ یا برعکس این آسترین اینقدر وضعش خوب بوده و تکنولوژِی فراتر از پورشه داشته؟ اونم تا این حد؟ بعیده به نظرم. تازه این به کنار. یعنی مصرف سوخت اون لامبورگینی با اون حجم موتور از تویوتا پریوس با حجم موتور ۱.۸ لیتری کمتره؟ اگه اینطوره پس جای اینکه پریوس رو خودروی سبز سال کنن باید اینو تا ابد به این عنوان انتخاب کنن.
          اما در مقابل مقدار MPGe پورشه ۹۱۸ چه قدره؟ ۶۷. که معادل ۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتره. پس خیلی طبیعی و قابل درکه که این عدد ۴.۱ هم مقدار MPGe آستریون باشه.۵۰۰ سی سی حجم موتور بیشتر و حدودا ۰.۶ لیتر مصرف بیشتر. خیلی طبیعی و با عقل جور در میاد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  16. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خیلی سخته نه به دوئل کوییک و کویید خسته کننده نه به این دوئل سخت و جذاب و باشکوه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ساسان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (953 ديدگاه)

    کاش آستریون تولیدمیشد…خیلی زیباست بخصوص کابینش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Love Cars

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مسخره ترین دوئل تاریخو شاهد هستیم.۱. قراردادن یه هایپرکار با عملکرد مشخص و توانایی های ثابت شده و در مقابلش صرفا یه کانسپت که هیچ عملکردی ازش ثبت نشده و صرفا اعداد و ارقام منتشر شده از کمپانی در دست هست. ۲.برخی اطلاعات فنی غلط.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. enzo

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    نمی خوام از ارزشهای لامبو کم کنم و هیچ وقتم طرفدارمک لارن نبودم که همیشه دشمن فراری بوده حداقل تو F1 ولی اینکه یه ماشین کانسپت که فقط یدونه ازش تولید شده رو با بهترین ساخته مک لارن که یه بنچمارک تو کلاس خودش حساب میشه یه ماشین امتحان پس دادس و ۳۷۵ دستگاه ازش تحویل مشتریاش تو سرتاسر جهان شده ، مقایسه میشه و از اون خنده دار تر اینکه رای بیشتری هم میاره واقعا مسخرس
    من حتی اگر اسم این ماشین فراری آستریون هم بود اینجا به مک لارن رای میدادم به احترام به تولید ماشینی که فقط یه ایده آزمایشی تو ذهن طراحانش باقی نموند و عاشقان این ماشینم ازش لذت بردن
    خدمت ترتیب دهندگان این نظرسنجی هم عرض کنم که اگر خیلی علاقه داشتید آستریون هم تو این دوئل ها حضور داشته باشه حداقل میومدید با یه ماشین مثل کانسپت ریماک مقایسه اش میکردید
    باتشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. اکبر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام
    من عاشق تنفس طبیعی لامبو ام، همین به باقی چیزاش کار ندارم. همه چیز طبیعیش خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امیر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (732 ديدگاه)

    مک لارن بی نظیره!ظاهر جذاب تر سرعت بیشتر و لذت رانندگی دیوانه واری که داره به بهترین هایپر اسپرت تبدیلش میکنه.وجدانا حیفه این دوئلو ببازه :/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. MOBINPOURMAMD

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    دلم میگه مکی مخم میگه لامبو؟
    چیکار کنم اخه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. امیر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2490 ديدگاه)

    برای اولین بار مجبور شدم لامبو رو به مک لارن ترجیح بدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. Fk

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تعصب کور کورانه یعنی این
    من خودروهای ایتالیایی رو دوست دارم تاریخچه قهرمانانی تو مسابقات ووووو
    ولی اینکه مک لارن مقابل ی کانسپت لامبو باشه شکست بخوره مشخصا تعصب دوستداران لامبو نشون میده وگرنه این مقایسه قیاس مع الفارغه
    دوستمون زیبا گفت دوست داشتید إستریون باشه با ی کانسپت میداشتید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ساسان

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (953 ديدگاه)

      انتهای متن نظرسنجیو بخونید:
      این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. Amir

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به جرئت میتونم بگم یکی از بد ترکیب ترین لامبورگینی های ٢٠سال گذشتس این آستریون…به طراحی داخلی رای میدین؟اصلا استایل هایپر بودن نداره،درک نمیکنم چرا از p1بیشتر رای آورده،از هر نظر شایستگی p1 بیشتره…سایت پدال جوریه که کمتر کسی ممکنه باشه خوره ی اطلاعات نباشه،چه طوری P1 که امتحان خودشو پس داده باید با یه کانسپت مقایسه بشه و تازه بیشتر هم رای بیاره و مقایسرو ببره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. Godfather

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (822 ديدگاه)

    مثل همیشه مکلارن پی ۱ رای میدم و دیگر هیچ و حذف شدنش از اینجا تعجبی نداره برند موفق تر دشمن بیشتری داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. Ali keyhani

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (591 ديدگاه)

    خیلی متعجب شدم از نتایح فکر نمیکردم اینجوری باشه و p1 حذف بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. Farzad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    انتخابم مکی p1

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا