مک لارن

مشتریان خطاب به مک لارن: خودروی کمتری بساز!

مایک فلوویت چند سالی است که مدیرعامل کمپانی مک لارن می‌باشد و البته مدیران معدودی به اندازه او با مصرف‌کنندگان ارتباط نزدیکی دارند. اکثر مصرف‌کنندگان ایمیل فلوویت را دارند بنابراین اینباکس ایمیل او حتماً پر از نظرات و پیام‌های گوناگون خواهد بود.

و یکی از پیام‌هایی که مصرف‌کنندگان به فلوویت انتقال داده‌اند این است که مک لارن نباید خودروهای زیادی بسازد. به‌طور خاص مشتریان اعلام کرده‌اند خواهان کراس اوور مک لارن نیستند.

شاید این موضوعی بدیهی به نظر برسد اما چیزی است که دیگر سوپر اسپورت سازان بیش از پیش انجام می‌دهند. به‌طور خاص باید به پورشه و لامبورگینی اشاره کرد اما حتی استون مارتین هم شاسی‌بلند DBX را تولید کرده است.

فلوویت البته به مک لارن دید متفاوتی دارد. او علاقه‌ای به رشد سریعی که استون مارتین می‌خواهد ندارد.

او گفته است: “امیدوارم وضعیت استون مارتین بهبود یابد.” او در مصاحبه با مجله خودرو گفته که مک لارن روش‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرد. فلوویت ادامه داده است:

من گاهی اوقات تعجب می‌کنم که مردم درباره روش‌های مک لارن چه فکری می‌کنند. آیا آن‌ها ما را شرکتی محافظه‌کار می‌بینند یا جاه‌طلب؟ ما در این هشت سال کارهای زیادی انجام داده‌ایم.

سال ۲۰۲۰ برای مک لارن سال شلوغی بوده زیرا شاهد معرفی سابر و دیگر محصولات بوده‌ایم. البته تولید این برند پایین باقی مانده است. مک لارن نمی‌خواهد در سال بیش از ۵ هزار دستگاه خودرو بسازد.

مرد شماره ۱ مک لارن اظهار می‌دارد:

فکر نمی‌کنم سالانه ۱۰ هزار دستگاه مک لارن به فروش برسد. اگر ما یک پیام از مشتریان دریافت کرده باشیم آن‌هم تولید کم خودرو است.

این پیام روی برنامه‌های مک لارن برای قوای محرکه نیز تأثیر گذاشته است. اگرچه این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تولید محصول پلاگین هیبریدی است اما به این زودی‌ها خودرویی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد.

در این رابطه فلوویت گفته است:

برند ما به‌طور کامل با موتور اسپورت، سوپرکارها و خودروهای خاص رانندگان عجین شده است. خیلی زود است که برند را وارد بخش‌های دیگر کنیم. واضح است که ما نمی‌خواهیم تاریخچه خود را خراب کنیم.

اما صنعت خودرو جهت مشخصی داشته و فلوویت این را می‌داند. او گفته مک لارن تنها به دنبال هیبریدی کردن محصولات خود برای پاس کردن استانداردهاست اما این خودروها باید ارزش نشان مک لارن را داشته باشند. او گفته است:

ما باید از تکنولوژی برای تولید خودروهای جذاب‌تر استفاده کنیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. Regra loaded

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (89 ديدگاه)

    واقعیتش اصلا خز شدن یک سوپر اسپرت خوشایند نیست.
    مثل لامبو،پورش،مکلارن،و کم کم فراری و استون مارتین

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳۰
    1. Ali_x76

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (936 ديدگاه)

      فروش اوروس، کاین و ماکان نشون میده پورشه و لامبو مسیر درستی رفتن، البته به این معنا نیست که این مسیر برای بقیه هم درست باشه.

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۰
      1. Hadi

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2081 ديدگاه)

        مکلارن واقعاً برند فوق العاده ایه که ماشیناش بعد سال ها قدیمی نمیشن…
        نمونش F1و P1 و…
        مکلارن خیلی پرستیژ و کلاس داره و اگه سوپر اسپرت الکتریکی هم امتحان کنه خوبه هر چند که هیبرید بهتره…

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5068 ديدگاه)

      یعنی چی !
      اصلاً نمیفهمم که چطور اون مشتری احمق بوده که چنین صحبتی را به میان آورده مگر اینکه دلال‌صِفت باشه و بخواد ارزش خودروش مدام بالا بره مثل محصولات خاص لامبورگینی ، فراری یا پاگانی و…
      دنیای امروز تماشاگر ثروتمندان زیادیست که دیگه کسی نمیتونه به دیگر فخر بفروشه و به سبب جمعیت زیاد زمین ، همینطور که فقر زیاد شده ، ثروتمند هم زیاد شده و تعداد کمتر تولید در مکلارن یعنی قیمتگذاریه دو برابری و این یعمی نخریدن مشتری و رفتن به سمت رقبا و سپس پِخ‌پِخ شدن مکلارن و در آخر اعلام ورشکستگی و در آخر یا رفتن از خاطره‌ها یا فروشش به رقبا !

      اون مشتریه مکلارن خاص دوست داره ، تشریف ببره F1 بخره و اگر نه که مکلارن هیچگاه نمیتونه مشتری‌های ایتالیایی‌ها یا آلمانی‌ها را به سمت خودش بکشونه مگر اینکه قیمت کمتر باشه یا در یک رده !

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲۹
      1. سهند

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (275 ديدگاه)

        وقتی از مک‌لارن مطلب می‌شنوم حالم بد میشه
        کدام عاقلی به جای فراری میره مک‌لارن میخره!؟
        طرفداران فراری: لایک👍
        طرفداران مک لارن:دیسلایک👎

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۷
        1. RezaRs

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          از هیت شما تو ژاپن برق تولید میشه من در حال مطالعم این روشو‌ از ژاپنی ها یادبگیرم کمبود برق شبکه داخلو جبران کنم
          مومن تو کسی که اینهمه پول در اورده برا خرید یه سوپر کار چطور بهش میگی احمق اقا دوست داره مک لارن می خره

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
  2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    نمیدونم برنامه مکلارن واسه آینده چیه.ولی بنظرم به حرف و سلیقه مشتریا گوش بده بهتره.به شخصه مخالفم ازین که بخاد کراس اوور بزنه(هرچقدر هم میخاد پرفروش و محبوب بشه)
    ازینم خوشحال شدم که حالا حالا ها قرار نیست تمام الکتریکی بزنه.فعلن روی همین هایبرید مانور بده بهترین کاره
    “واضح است که ما نمی‌خواهیم تاریخچه خود را خراب کنیم.”🙂

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  3. ممد ژانگولر

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    نظر سنجی :
    فراری +
    مک لارن —

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۳۰
    1. Reza

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      مک لارن واقعا عالیه اما فراری شماره یک سوپراسپورت سازیه بوده و هست و خواهد بود

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۳
      1. جناب ایکس

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (631 ديدگاه)

        نمیشه گفت شماره یک چون رقابی خیلی قوی ای داره. اگه به فروش هم حساب کنیم لامبورگینی پر فروش ترین سوپر اسپورته.

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
    2. Reza

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      فکر نمیکنم حالا حالاها مک لارن لامبو به جایگاه فراری یا حتی پورشه برسن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۵
      1. joojoo

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (224 ديدگاه)

        داداش همون موقعی که لامبورگینی میورا رو داد بیرون خود فراری حساب کار دستش اومد
        بعدشم که با کانتاش پوز تستاروسا رو زد. با دیابلو هم ک هرچی F50 بود از دور خارج کرد و با رکورد ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت قبل از رکورد گیری رسمی ۳۸۶ تایی F1 رکورد دار سرعت بود
        مورسیه لاگو هم بماند به یادگار که چطور میشه سوپر اسپورتی برای تمام فصول تولید کرد ک هنوزم زینت بخش پداله و کماکان جزو ده خودروی پر بازدید یوتیوب و اینستاگرامه
        و جانشین خلفش…آونتادور افسانه ای

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. جناب ایکس

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (631 ديدگاه)

          بنظرم موسیلاگو باعث پرش نسل ماشین های دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ به دهه ۲۰۱۰ بود. شاید اگه مورسیلاگو تولید نمیشد ماشین های الان به این مدرنی و زیبایی نبودن.

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
    3. Hamid

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1053 ديدگاه)

      این چیه
      داداش فراری پدر سوپر اسپورت سازیه …
      نمیشه مقایسه کرد اما …
      اما اینکه مثلا مک لارن ماشین هایی میسازه که میتونه با فراری رقابت کنه ( تو کلاس هایی که هم فراری هم مکی ماشین دارن )

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  4. ماکان

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (339 ديدگاه)

    سلام . البته بنده می دانم که این کامنت بنده ربطی به این مقاله یا خبر نداره . ولی باز هم چون که پاسخ این سوال بنده خیلی برایم مهم است ، می خواستم بپرسم که مرسدس بنز کلاس S کوپه و کابریولت فقط تا مدل ۲۰۲۰ موجود هست یا مدل ۲۰۲۱ ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
    1. lman

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      s کلاس کوپه و کابریولتهاش همون ۲۰۲۰ بود. چون gt اومد. و به نظر من gt یه سر و گردن از s کوپه بالاتره. gt دیگه مخصوص این کلاسه
      اگه یادم باشه بنز همون ۲ سال پیشا گفته بود s کوپه رو تا اخر دهه بیشتر تولید نمیکنه. بعدش جایگزینش میاد.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. ماکان

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (339 ديدگاه)

        ممنون .

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
  5. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1300 ديدگاه)

    شاسی بلند مک لارن شاید جالب نشه برای پورشه و لامبورگینی قضیه فرق میکنه هردو شاسی بلندشان رو به کمک یک کمپانی بزرگ و متخصص تو این زمینه میسازند ضمن اینکه در دهه ۸۰ تجربه موفق ساخت ماشین های off road رو داشتن .پشتوانه مالی و تجربه چیزی که مک لارن نداره .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. Amin

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      من با اینکه طرفدار مک لازم نیستم ولی واقعا تحسینش میکنم شرکتی که ۱۰ ساله ماشین تولید می‌کنه ولی وقتی بحث رقابت بین فراری لامبو و مک لارن میشه اصلا این تاریخچه کمش به چشم نمیاد و یه نکته جالب دیگه هم اینکه با این تاریخچه کم خیلی از کلکسیونر ها عاشق مک لارن هستن مثل collection 1 که تقریبا کامل هستش

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
      1. ارش

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        تجربه ساخت شاسی بلند نداره مثلا بی ام و زمانی که خواست اولین شاسی بلند رو تولید کنه کمپانی رنجرور لندرور رو خرید و از اون کمک گرفت .

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  6. SF90 STRADALE

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2888 ديدگاه)

    مشتریان مکلارن هم صداشون در اومد
    من خیلی وقت پیش این حرف رو زدم ولی همه گفتن فقط بلدی از مکلارن ایراد بگیری ؛ حالا به حرف من رسیدین
    فراری هر ۸ تا ۱۰ سال یک هایپرکار میسازه
    مکلارن سالی یکی دوتا !!!!
    سوپر اسپرت هم تا دلتون بخواد مثل نقل و نبات تولید میکنه
    بعضی وقتا هم میخواد مثل فراری تولید محدود و تک ساخت بزنه ولی زیاد موفق نیست
    با نگاهی به مونزا SP2 رفت اِلوا رو تولید کرد که هر دفعه تیراژ تولید رو کم کرد 😅😅😅😅
    یک شبه نمیشه مثل فراری شد جناب مکلارن
    باید سخت کار کنی تا اعتبار و افتخارات فراری رو بدست بیاری

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۸
    1. akrh78

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (643 ديدگاه)

      البته فراری هم جدیدا داره خیلی مدل میزنه
      ۴۸۸ کلا ۴-۵ سال روی خط تولید بود
      بعد بدنه پیستا رو عوض کردن شد اف ۸
      همون موتور بوستش رو کم کردن پورتوفینو رو ساختن که مدل دست یافتنی برا عموم باشه
      با یه بدنه جدید روما رو معرفی کردن
      👎👎👎👎👎👎

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
      1. SF90 STRADALE

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2888 ديدگاه)

        akrh78
        از سال ۲۰۱۰ به بعد تعداد مدل هایی که مکلارن زده رو با فراری مقایسه کن
        کار سختی نیست شمارش کردن !!
        بعدشم مقایسه زیاد جالبی نیست تعداد مدل های فراری با مکلارن
        تنوع انجین فراری در محصولاتش زیاده برعکس مکلارن که فقط یک V8 تویین توربو داره
        مثل چینی ها که ۱.۵ لیتر توربو رو ازشون بگیری مرگشون حتمیه

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
    2. دانیال_Surrey،England

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2412 ديدگاه)

      اول متن رو بخون بعد کامنت بزار.
      مشتریها خواهان تعداد زیاد محصولات مک لارن نیستن،نه اینکه ناراحت از تعداد تولید فعلی!!!
      ..
      فراری هم تو این دوسال کم ماشین نساخته.
      روما-sf90-مونزا-f8-P80/C
      مک لارن تو این دوسال یه اسپیدتیل رو ساخته یه الوا با یه جی تی و sabre.
      ((منظور من از مدلهای کاملا جدیده))
      یه ۷۲۰ رو ۲۰۱۷ ساخت تموم شد و رفت((کلاس سوپراسپرت))،طبیعیه ۳ سال بعدش نسخه lt بیاد.
      اون نقل نبات سوپر اسپرت چیه ما نمیدونیم؟؟!!!
      برای فراری و پورشه هم همینه.
      جانشین ۵۷۰ هم بعد ۶ سال قراره بیاد لابد زوده از نظر جنابعالی!!
      ..
      الوا هم مشکلش بازاریابی بدش بود این نوع ماشینها معمولا به خاطر ساختار خطرناکشون خیلی مشتری نداره،وگرنه ۷۶۵ در کوتاه ترین زمان،ظرفیت یک سالش به طور کامل پر شد با توجه به تیراژ تولید بالاتر.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
      1. SF90 STRADALE

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2888 ديدگاه)

        کامل متن رو خوندم و چشم بسته نظر نمیدم
        مشتریان از اینکه تعداد محصولات مکلارن دیگه بیش از حد زیاد شده شاکی هستن
        بعدشم P80/C بحثش کاملاً جداست

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا