مک لارن

معرفی رسمی سنا، هایپرکار جدید مک‌لارن

نهایتاً پس از انتظاری طولانی، مک‌لارن هایپرکار جدید خود را معرفی کرد. این خودرو که قبلاً با نام P15 شناخته می‌شد، رسماً سنا نام گرفته است. این نام به یاد آیرتون سنا، رانندهٔ افسانه‌ای فرمول یک انتخاب شده که در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ در تیم مک‌لارن قهرمان جهان شد. البته سنا که جدیدترین عضو سری اولتیمیت مک‌لارن محسوب می‌شود، جایگزین مستقیمی برای P1 نیست چراکه سازندهٔ بریتانیایی در حال توسعهٔ هایپرکار سه‌نفره‌ای بنام BP23 است که جایگزین رسمی P1 خواهد بود.

مک‌لارن خود اذعان داشته است که سنا افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای است که تابه‌حال تولید کرده است. البته این هایپرکار در درجهٔ اول برای استفاده در پیست ساخته شده است اما خودرویی کاملاً قانونی و خیابانی محسوب می‌شود. رئیس مک‌لارن آقای «Mike Flewitt» در مورد سنا می‌گوید:

«مک‌لارن سنا شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. در این ماشین شخصیت و DNA موتوراسپرت مک‌لارن به‌صورت قانونی برای استفاده در جاده‌های معمولی ارائه شده است. هر عنصر این عضو جدید سری اولتیمیت تمرکز بی‌نظیری روی عملکرد دارد تا خالص‌ترین اتصال بین راننده و ماشین برقرار شده و تجربه‌ای تکرار نشدنی از رانندگی در پیست را ارائه کند. کاری که فقط یک مک‌لارن می‌تواند انجام دهد».

ساختار بسیار سبک‌وزن سنا با یک شاسی فیبر کربنی که از پلت‌فرم ۷۲۰S گرفته شده است، وزن آن‌را به عدد فوق‌العادهٔ تنها ۱۱۹۸ کیلوگرم رسانده است که سبک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن لقب می‌گیرد. برای مقایسه، سنا حدود ۲۲۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به ۷۲۰S دارد. علاوه بر این، به آئرودینامیک این هایپرکار نیز بسیار توجه شده به‌نحوی‌که اتاق آن به شکل قطرهٔ اشک طراحی شده است؛ اما غیرازاین، در جلو و عقب سنا از جدیدترین نسل سیستم آئرودینامیکی فعال مک‌لارن استفاده شده است که به گفتهٔ سازنده، داون‌فورس و کنترل آئرودینامیکی را تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های آئرودینامیکی سنا می‌توان به تیغه‌ها، فلپ‌های متحرک مخفی در ورودی‌های هوا و بال عظیم عقب اشاره کرده که آخری بیش از همه توجه را به خود جالب می‌کند و یکی از ویژگی‌های ظاهری جذاب خودرو محسوب می‌شود. سنا به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که در پشت راننده قرار گرفته و نیروی آن توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این موتور ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که درنتیجهٔ نسبت قدرت به وزنی برابر با ۶۶۸ اسب به بخار به هر تن را برای سنا فراهم می‌کند.

اما مک‌لارن هنوز اعداد و ارقام عملکردی هایپرکار جدید خود را اعلام نکرده و نگفته این ماشین چقدر سریع است و صرفاً به بیان «عملکردی وحشیانه» بسنده کرده است. بااین‌حال می‌توان از یکی از قدرتمندترین مک‌لارن‌های جاده‌ای تاریخ انتظار داشت که ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. برای سیستم تعلیق سنا از نسخهٔ تجدیدنظر شدهٔ تعلیق مستقل دو جناقی P1 با کمک‌فنرهای تطبیقی هیدرولیکی و نوار آنتی رول استفاده شده است که مک‌لارن آن‌را کنترل فعال مسابقه‌ای شاسی می‌نامد.

کمک‌فنرهای تطبیقی جلو و عقب و چپ و راست این خودرو به‌صورت هیدرولیکی به یکدیگر متصل هستند و هر کمک‌فنر دارای دو سوپاپ است که به‌طور مستقل اقدام به فشردن و بازگرداندن به حالت اولیه می‌کند. میزان سفتی تعلیق نیز به‌صورت مجزا با استفاده از سیستم K-damper کنترل می‌شود؛ اما در سنا علاوه بر حالات رانندگی راحت، اسپرت و پیست که در P1 و ۷۲۰S وجود داشتند، یک حالت تازه توسعه یافته هم بنام مسابقه اضافه شده است که ارتفاع خودرو را کم کرده، مرکز ثقل آن‌را پایین می‌آورد و تعلیق را به میزان قابل‌توجهی سفت‌تر می‌کند تا ماشین برای ایجاد کولاک در پیست آماده شود.

مک‌لارن ادعا کرده است که سیستم ترمز سنا پیشرفته‌ترین سیستمی است که تاکنون برای یک خودروی جاده‌ای ساخته شده است. در این سیستم ترمز از دیسک‌های کربن سرامیکی به همراه تکنولوژی موتوراسپرت استفاده شده است. همچنین این هایپرکار روی لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo R قرار گرفته که برای مسابقه طراحی شده‌اند اما قابلیت استفادهٔ جاده‌ای را هم دارند. به لطف تمامی این ویژگی‌ها، رئیس بخش اولتیمیت مک‌لارن آقای «اندی پالمر» در مورد سنا می‌گوید این خودرو عملکردی واقعی را با توجه به حد توانایی‌های هر راننده ارائه می‌کند.

برای وارد شدن به شاهکار جدید مک‌لارن باید درهای فیبر کربنی آن‌را به سمت بالا باز کرد. این درها دارای پنجره‌هایی دوتکه هستند که قسمت بالایی آن‌ها ثابت بوده و قسمت پایینی باز می‌شود. علاوه بر این، در قسمت میانی درها نیز قسمتی شیشه‌ای کار شده است که به گفتهٔ مک‌لارن موجب حس افزایش فضای داخلی می‌شود. البته امکان سفارش پانل‌های فیبر کربنی بجای این قسمت‌های شیشه‌ای هم وجود دارد که در این صورت کابین خودرو تاریک‌تر خواهد شد. در کابین سنا فضایی ساده دیده می‌شود که صرفاً وسایل ضروری در آن تعبیه شده است. در اینجا صندلی‌هایی فوق سبک با حمایت‌کننده‌های جانبی بلند نصب شده درحالی‌که بسیاری از اجزا مانند دستگیرهٔ درها، دکمهٔ استارت و دکمهٔ بالابر شیشه‌ها روی سقف تعبیه شده است.

غربیلک فرمان سنا عاری از هرگونه دکمه و سوئیچ است درحالی‌که یک نمایشگر بسیار باریک و ساده هم در جلوی راننده قرار گرفته که دور موتور، دندهٔ درگیر و سرعت خودرو را نشان می‌دهد. دیگر اطلاعات و تنظیمات اما از طریق نمایشگر وضوح‌بالای مرکزی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Folding Driver Display مک‌لارن ارائه می‌گردد. یک فضای بار کوچک برای قرار دادن اشیائی چون کلاه و لباس مسابقه هم درون کابین در پشت صندلی‌ها در نظر گرفته شده است.

از سنا تنها ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که همگی به‌صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند و همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند. هرکدام از این خودروها در بریتانیا ۷۵۰ هزار پوند قیمت دارند که معادل حدود یک‌میلیون دلار است. آخرین دستگاه سنا در یک حراجی به قیمت ۲ میلیون پوند فروخته شد و کل این مبلغ به بنیاد آیرتون سنای فقید اهدا گردید. مک‌لارن سنا برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در مارس ۲۰۱۸ به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن نیز در سه‌ماههٔ سوم سال آینده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Nissan...japan

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    هرچقدر که عاشق پیشرانه ها و پرفورمنس های مک لارنم برعکس هیچوقت طراحیشون در حد رقبا نبوده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza.m

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      ماشین معرکه ایه…همه حرفاشونم قبول…ولی بره تو نوربرگ رینگ رکورد ۹۱۱gt2 نه هوراکانم نه رکورد ۹۱۸ رو بشکونه ببینیم مخصوص پیست از نظر مک لارن چطوره…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        اتفاقا من با قسمت شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیست مخالفم عکس دوم سند حرفمه شما ببین 918 پر مخلفاته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. DEADPOOL

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    عالیه امیدوارم همه اون تعریف هایی که ازش شده رو به عمل برسونه ومطمئنم اینکارو میکنه
    اینم یه شاخ شکنه دیگه از مکلارن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فوق العادست . مطمئنا مثل بقیه ی مک لارن ها حسابی رقبا رو اذیت میکنه
    به نظر من مکلارن بیشترین سرعت پیشرفت رو بین تمامی خودروسازها داشته توی این چند سال
    منتظر امار و ارقام دقیق و ثبت رکوردهای این هایپرکار فوق العاده توی پیست هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با توجه به آیرودینامیک و چسبندگی بالا و همچنین نسبت قدرت به وزن بهتر از p1، می‌تونه به راحتی بهترین عملکرد یک مک‌لارن تو پیست رو داشته باشه. اگر کمی رو توانایی‌هاش بیشتر کار می‌کردن، پرچمدار این کمپانی می‌شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. shirko.mercedesbenz

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عالیه ولی در برابر پراجکت وان کم میاره !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اصلا رقیب هم نیستن داداش، سنا یک پله پایین‌تره، طبیعیه که نتونه تمام و کمال در حد پروجکت ۱ باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Love Cars

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      مطمئنا تا زمان تولید و تحویل پروجکت وان، مکلارن هایپرکار بعدیش که bp23 هست رو به عنوان رقیب پروجکت وان معرفی و تولید میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    فوق العادس این خودرو،شگفت انگیزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Love Cars

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    به نظرم از لحاظ فنی و طراحی داخلی خیلی خوبه ولی طراحی بیرونیش بخصوص نمای کناریشو نمی تونم درک کنم چون طراحی بدنه اش اصلا بر اساس زبان طراحی مکلارن تو دیگر محصولاتش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sam

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    از همون لحظه ای دیدمش خیلی خوشم امد
    ماشین بی نقصی به نظر میرسه… شدیدا منتظر تستش و مقایسش با رقبا هستم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فريد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    زشت ولی فنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran911

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    تمام تلاش ها برای تولید خودرویی با بالاترین عملکرد ممکن صورت گرفته
    اگر دقت کنید قسمت در ها هم به دلیل کاهش وزن احتمالا با شیشه جایگزین شده
    مکلارن در بهترین زمان ممکن داره خودروهاش رو تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﺩﺭﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺷﯿﺸﻪﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪٔ ﻣﮏﻻﺭﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺣﺲ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﭘﺎﻧﻞﻫﺎﯼ ﻓﯿﺒﺮ ﮐﺮﺑﻨﯽ ﺑﺠﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖﻫﺎﯼ ﺷﯿﺸﻪﺍﯼ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﺎﺭﯾﮏﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره مهران جان.
      اندی پالمر هم گفته که((نمیتونم تصور کنم که چرا قبلا همچین چیزی رو تو خودروهامون نداشتیم!!!))
      اتفاقا زیبا هم هم هست.
      این شیشه ها ی روی درب ها از آخرین تکنولوژی ساخت شیشه های مقاوم((Gorilla Glass)) استفاده میکنه و به جز مقاومت، بسیار نازک و سبک هم هست و فضای بیشتری در خودرو ایجاد میکنه.
      البته همونطور که گفته شده در صورت نپسندیدن با فیبر کربن جایگزین استفاده میشه.
      نکته ای هم که درمورد سیستم ترمز مک لارن سنا وجو داره اینه که،جدیدترین نسل سیستم ترمز کربن سرامیکی موسوم به CCM-R هستش و چهار برابر بیشتر از ترمز های فعلی در برابر حداکثر دما قرار گرفته،و همچنین کوچک تر و سبک تر هم هستن.
      هر دیسک هم فرآیندی تولیدی حدود 7 ماهه داره.
      ……
      اما نکته ی جالبی که وجود داره لامبو هم تو کانسپت مارزال که سال 67 رونمایی شد از اینگونه مدل خاص شیشه ها بهره میبرد.((البته بسیار بیشتر در بدنه ی خودرو))
      اون زمان هم فروچیو لامبور گینی به دلیل عجیبی این طراحی رو نپسندید.
      دلیلشم این بود که: ((در اینگونه طراحی حریم خصوصی کمه و همچنین پ اه ای خان وم ها در دید عموم مردم قرار میگرفت!!!!))
      https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/colorbox/public/import/articlesv2/images/_de/7013/Lamborghini_Marzal_05pop.jpg?itok=suEoZiQv
      ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره مهران جان.
        اندی پالمر هم گفته که((نمیتونم تصور کنم که چرا قبلا همچین چیزی رو تو خودروهامون نداشتیم!!!))
        اتفاقا زیبا هم هم هست.
        این شیشه ها ی روی درب ها از آخرین تکنولوژی ساخت شیشه های مقاوم((Gorilla Glass)) استفاده میکنه و به جز مقاومت، بسیار نازک و سبک هم هست و فضای بیشتری در خودرو ایجاد میکنه.
        البته همونطور که گفته شده در صورت نپسندیدن با فیبر کربن جایگزین استفاده میشه.
        نکته ای هم که درمورد سیستم ترمز مک لارن سنا وجو داره اینه که،جدیدترین نسل سیستم ترمز کربن سرامیکی موسوم به CCM-R هستش و چهار برابر بیشتر از ترمز های فعلی در برابر حداکثر دما قرار گرفته،و همچنین کوچک تر و سبک تر هم هستن.
        هر دیسک هم فرآیندی تولیدی حدود 7 ماهه داره.
        ……
        اما نکته ی جالبی که وجود داره لامبو هم تو کانسپت مارزال که سال 67 رونمایی شد از اینگونه مدل خاص شیشه ها بهره میبرد.((البته بسیار بیشتر در بدنه ی خودرو))
        اون زمان هم فروچیو لامبور گینی به دلیل عجیبی این طراحی رو نپسندید.
        دلیلشم این بود که: ((هیچگونه حریم خصوصی وجود نداره و همچین پ اهای خ انوم ها در دید عموم مردم قرار میگرفت!!!!))
        https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/colorbox/public/import/articlesv2/images/_de/7013/Lamborghini_Marzal_05pop.jpg?itok=suEoZiQv
        ……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          راست گفته دیگه پاهاشون دیده میشه چهار تا علامت تعجب گذاشتی جلوش انگار نباید میگفته یا غیر از اینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. ارش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    وحشتناکه منتظر رکوردهای خیره کننده هستیم در پیست و جاده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    یعنی نمیشد با توجه به ایرودینامیک و … یه طرحی بزنن که ادم مغزش درد نگیره؟! این موجود درهمریخته و شلوغ چیه آخه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. R

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خیلی زشته مک لارن یه ماشین خوشگل ساخته با الهام از مار اونم p1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاهین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فک کنم اون باله عقبش به خاطر بزرگی و سنگینی نیرو به سمت پایین ایجاد کنه!!!
    اصلا ریختش باهم جور درنمیاد.از نمای بقل میبینی سقف بلندی داره از عقب میبینی باله عقب از سقف هم بلندتره!
    از لحاظ فنی عالیه میدونیم اینو همه
    اما ظاهرش … پی1 ی چیز دیگه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      به جز نیروی رو به پایین بیشتر تو موارد ایروداینامیکی دیگه ای مثل ترمز گیری ماشین و همچنین تو سرعت های بالا هم به مانند drs عمل میکنه.
      مک لارن به خاطر فلپ های جلوی فعال خودرو هم ثبت اختراع داشته.
      http://www.freshpatents.com/-dt20170413ptan20170101139.php

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R

        ۲۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        فلپ های جلوی فعال رو پاگانی هوایرا چند ساله داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. SAEED

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اگه بخوام نسبت به خودرو های دیگه بگم فوق العلادست ولی اگه بخوام نسبت به مکلارن بگم باید بگم انتظار حیرت بیشتری رو داشتم البته صرفا از روی کاغذ نمیشه روح و جوهره ی یه خودرو رو سنجید ولی امیدوارم در عمل برعکس کاغذ متحیرم کنه
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. الف.ی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    عالیه یه غول دیگه از مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Schumi 1

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اینکه ماشین مک لارن خوشکل باشه یا زیبا سلیقه ای هست ولی کار مکلارن قابل تمجیده و تقدیر چون نام سنا رو روش گذاشته که ارزش بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. good mood

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نمای عقب شبیه تا حدودی شبیه لمبورگینی
    نمای عقب از بقل شبیه اسپایکر و کررا جی تی
    نمای جلو هم یه مکلارن اصیل رو نشون میده
    پرفورمنس عالی در حد استون مارتین و بقیه هایپرکارها
    فقط امیدوارم این بار یه صدایی از اگزاست در بیاد
    I liked it

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hemichan

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    “وزن آن‌را به عدد فوق‌العادهٔ تنها 1198 کیلوگرم رسانده است که سبک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن لقب می‌گیرد. برای مقایسه، سنا حدود 220 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به 720S دارد. ”
    “این موتور 800 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد که درنتیجهٔ نسبت قدرت به وزنی برابر با 668 اسب به بخار به هر تن را برای سنا فراهم می‌کند.”
    واو
    نسبت نیرو به وزنش حتی از پی وان هم بیشتره
    647 به 668
    عجب رکوردی بزنه
    15درصد قدرتمندتر و 15 درصد سبکتر از 720
    یعنی یه یک چهارم مایل نزدیک به خود عدد 9 اصلا دور از انتظار نیست
    ظاهر جذابتری هم پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      توجه کن
      کاهش زمان یک چهارم مایل بصورت خطی با افزایش نسبت قدرت به وزن افت نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hemichan

        ۲۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (715 ديدگاه)

        در جریانم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    قدرت موتورش با 720 تقریبا برابر هست منتهی رقم اعلامی شرکت مک لارن برای 720 به خاطر همین خودرو کمتر اعلام شد که خب طبیعی هست و یک جور ترفند بازاریابی تلقی میشه.
    به احتمال بسیار زیاد این شرکت برای تیون 720 و تبدیلش به سنا وقت کمی داشته و اگر این کار را به تیونرها می سپرد نتیجه ی کار خودروی زیباتری میشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز یکم آروم باش سکته میکنیا! کاملا مشخصه چشم دیدن مکلارنو نداری! مکلارن برای چی باید قدرت 720 رو کمتر اعلام کنه ؟ حتی اگه قدرتش 800اسب باشه هم بازم از خجالت خودروهای خیلی قوی تر از خودش دراومده.
      ینی چی میگی سنا تیون شده 720 هس؟! مسخره ترین حرفیه ک تاحالا شنیدم،مکلارن زمان زیادی برای توسعه سنا صرف کرده و سنا یک مدل کاملا جدید هس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        بنتلی جان ایشون یکی از کاربران متعصب فراری دوست هستن،زیاد حرفشون رو جدی نگیرید.
        این حرفی هم که زدن کپی دسته چندمه کسایی هست که تو یوتیوب و ….از این دست کامنت ها گذاشتن.
        مک لارن هیچ وقت نگفته قراره این ماشین زیباترین محصولش باشه.
        فقط اشاره به این شده که پرفورمنس خودرو در اولویته.
        در مورد 720s هم خیلی ها هستن که از عملکردش شگفت زده شدن و نمیتونن تحمل کنن.
        قدرت بالاتر،پول کمتر و پرفورمنس عالی 720s.
        متاستفانه این موارد رو کمپانی مورد علاقشون تا حالا نتوسته بهش عمل کنه.((نتونسته همچین ماشینی بسازه))
        اگه سوپر اسلیپی رو به توجه به قدرت 720، رقیب این مدل مک لارن بدونیم میبینیم که عملا به هیچ عنوان درخشان ظاهر نشده و فقط یک ماشین خوبه!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. moein

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (890 ديدگاه)

          حالا که خیلی دوست داری مک لارن رو به فراری معظم بچسبونی،خوشحال میشم به مدل کلاسیک مک لارن رو با قیمت چندین میلیون دلاری بهم معرفی کنی
          دوست عزیز این کارایی که مک لارن میکنه،خیلی های دیگه هم میکنن
          اما حیف که هیچوقت مثل یه فراری اصیل و نجیب نمیشن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          معین اولین خودرویی ک مکلارن ساخته اف وان هس ک الان قیمت خیلی بالایی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          پهلوان جان داداش 720 با 400 هزار دلار و نزدیک 800 اسب بخار قدرت و 1420 کیلو وزن اگر نتونه به اون اعداد برسه باید تعجب کرد و اگر خط کش برمیدارید و اندازه گیری میکنید حداقل با خودروهایی قیاس کنید که در سال 2017 عرضه شدن.
          به فرض شما 720 رکوردهاش از خودروهای گرانتر خودش بهتره ، خب اینجا p1 هم شاملش میشه و این سوال پیش میاد که چرا p1 با اون مشخصات نباید رکوردهایی با فاصله به جا بزاره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Godfather

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          من نمیدونم کدوم منبعی کدوم مجله اهل فنی کدوم کارشناس ارشدی گفته فراری بالاتر از سایر کمپانی هاست مخصوصا مکلارنی که با سرعت نور داره پیشرفت میکنه؟
          اگر بخوای کشوری حساب کنی ایتالیا نصف قدرت انگلستان هم نیس چه سیاسی چه تکنولوژی چه ثروت چه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علوم پزشکی و نظامی و …
          و به جرات میشه گفت آلمان و انگلیس یه سرو گردن از بقیه کشور های اروپایی بالاترن.
          معمولا تو ایران از یکسری برند ها بت میسازن بدون هیچ اطلاعات درست درمونی… مثل بنز مثل فراری مثل بوگاتی چرا ؟؟چون اصلا سرانه مطالعه ایرانی جماعت 2 دقیقه در سال هم نیستا ولی صرفا یه چیزی میشنون و به زور میخوان القا میکنن.( من نمیگم غول نیستن اتفاقا هستن اما بقیه شرکت هام توی کمپانی هاشون یه قل دو قل بازی نمیکنن)
          اتفاقا من به جرات و بدون تعصب میگم فراری حداقل 1 سال از مکلارن عقبه کاری به گذشته و فرمول یک و این حرفا ندارن حداقل توی ساخت خودرو از مکلارن 1 سال عقبه.
          مقایسه مکلارن و فراری مثل مقایسه کوئینگزگ در مقابل بوگاتیه
          کوئینگزگ بی حاشیه و مظلوم هست و مثل بوگاتی انقدر شلوغ کاری خود بزرگی نمیکنه ولی در عمل بوگاتی رو طوری کنار میزنه که تمام دنیا انگشت به دهن میمونن…مکلارن هم دقیقا همین طور هست در مقابل فراری.
          حالا مکلارن میتونه اسطوره خلق میکنه فراری و بقیه میتونن بسم الله کسی جلوشون نگرفته.
          مکلارن یه 720 اس ساخت 95% خودروهای فراری توانایی به چالش کشیدنشم ندارن. حالا با چه رویی این کامنت ها رو میذارن من نمیدونم!
          من به شخصه موضوعات یا مطالبی که در مورد فراری و یا بقیه برند ها هست نمیام زیرش بنویسم فراری یا فلان برند اصلا در حد مکلارن نیست در حدش نیست و این دسته کامنت های بی ارزش ولی دیگه واقعا یکسری از دوستان شورشو در آوردن….کاش حداقل یکم مطالعه میکردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. enzo

          ۲۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          والا شلوغ کاری و بزرگنمایی و هایپ الکی درست کردن در مورد یه چیز که از قدیم تخصص انگلیسیا و رسانه هاشون بوده و تو دنیا به این خاطر معروفن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        داداش مگه ما توهین کردیم به مک لارن!
        720 تیون بشه مگر ایرادی بهش وارده؟ الان فراری لامبورگینی و پورشه و… از دل یک مدل چندین مدل خاص و تیون شده استخراج میکنند که امری عادی هست.
        نظر بنده این بود که میتونست کار تر و تمیزتری ارائه کنه ولی به خاطر زمان و تعجیل در افزایش درآمد این مدل را که یکم یا خیلی شلخته هست ساخته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          خیلی جالبه خودش متعصب مک لارنه میاد زیر پست های دیگه حرفای نامربوط میزنه تا یکی میاد انتقاد کنه میگه جدی نگیر هر چند ماهم حرفاشو جدی نمیگیریم ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این دیگه تو شتاب همه رو قهوه ای میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Godfather

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    کاش از بال عقب رو شبیه بال های متحرک سری های قبلی استفاده میشد خیلی جذاب تر میشد…ولی خب مکلارن تکنولوژی جدیدشو فدای ظاهر نکرد.
    فوق العادست.
    دانیال جان مکلارن کِی پرچم دارش که قرار بود جای اف 1 بگیره رو معرفی میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      پدر خوانده جان
      قرار نیست جای اف1 رو بگیره،گفته صرفا یک ادای دینی هست به اون.
      اگه منظورتون bp23 هستش که احتمالا اواخر 2018 رونمایی میشه و احتمالا سه ماه اول یا دوم 2019 به بازار میاد.
      هنوز اطلاع دقیقی ازش نیست.
      یکی دوماه آینده خبرهای بیشتری ازش میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دانیال جان میخوام 2تا لینک بذارم برات،البته فک کنم این دوتا مطلبو دیده باشیhttp://gadgetnews.ir/203527/زیردریایی-های-آینده-نیروی-دریایی-بریت/
        http://moqavemati.net/40084/تبدیل-شدن-به-نوآورترین-کشور-جهان-هدف-سن/

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. joojoo

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    این ماشین از نظر پرفورمنس عالیه….
    مسلما از همه ی تولیدات لامبورگینی و فراری(به غیر از لافراری احتمالا) حتما سریعتر خواهد بود.هم توی پیست و هم توی خط مستقیم…

    اما…

    این ماشین از خودش کاراکتر خاصی رو بروز نمیده.
    تمرکز بر ارتباط بین راننده و سطح جاده چیزیه که هم توی پورشه و هم آئودی و هم ب ام و و هم اکثر محصولات فراری میبینیم… حالا در سطوح متفاوت که احتمالا در این ماشین در بالاترین سطح ممکن قرار داره.
    اما خب همونطوری که میبینید این ویژگی رو حتی پورشه کیمن هم با توجه به کلاس خودش ارایه میکنه…به همین خاطر همیشه میگم مکلارن از نظر پرفورمنس از اکثر ماشین های هم رده ی خودش بهتره…

    ولی…

    نه پرستیژ فراری
    و نه کاراکتر لامبورگینی رو نداره….

    من خودم روی پرستیژ یه ماشین تعصبی ندارم و به همین خاطر به محصولات فراری زیاد اهمیتی نمیدم(گرچه فوق العاده بهشون احترام میذارم و فراری رو خودروساز قابل پرستشی میدونم)
    اما شخصیت و کاراکتر ماشین رو خیلی بهش اهمیت میدم…و به همین خاطر طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی هستم…
    چون به غیر از فراری(به خاطر پرستیژش) تنها خودروسازیه که مالکین خودروهاش اهمیتی به خودروهای رقیب نمیدن و اصلا براشون بالاتر بودن پرفورمنس رقبا اهمیتی نداره…
    چون معنای واقعی یه سوپر اسپورت وحشی و رام نشدنی رو با لامبو حس میکنن. حتی اگه اونقدری که نشون میده وحشی نباشه(که البته هست)
    لپ کلام اینه که…مک لارن خودروساز قابلیه اما همه ی محصولاتش با رقبا مقایسه میشن و اگه کم بیارن که خیلی وقت ها هم کم آوردن مثل MP4 با آونتادور… از خاطرات محو میشن… درست برعکس لامبورگینی(هنوز خیلی از بچه های پدال کانتاش رو میشناسن و ستایشش میکنن)
    برای همین هنوز مک لارن راه زیادی برای رسیدن به جوهره ی ناب خودروسازی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Godfather

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      هیچکدوم از حرفاتون رو قبول ندارم چون بیشتر متعصبانه هست تا فنی و واقعی.
      نه تنها من حتی طرفدارای لامبورگینی هم اینطور فکر نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۲۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        هیچ وقت شما نمیبینی کسی حرف از MP4 یا 650S بزنه چون همشون زیرپای رقباشون له شدن چون هیچوقت نتونستن طوری باشن که طرفبه خاطر اینکه آرم روی ماشین مکلارن هست بره سراغش…
        اما هنوز F12 و بیشتر از اون آونتادور کاملا توی بورسن…
        چون از یه طرف F12 وارث پرستیژ فراریه…و پرستیژ به همین سادگی محو نمیشه
        از اون طرف آونتادور وارث تمام داشته های لامبورگینیه در زمینه ی طراحی ماشینه
        تزریق بالاترین میزان ممکن آدرنالین به خون آدم فقط با شیفت های وحشیانه ی گیربکس تک کلاچه و هندلینگ عجیب و غریب و رام نشدنی آونتادور امکانپذیره…. پارامتر هایی که توی پیشکسوتان قبل از آونتادور(مثل رونتون، مورسیه لاگو و دیابلو و…) مشترکه
        به خاطر همین هیچ وقت صاحب لامبورگینی نگران این نیست که ماشینی قویتر از ماشین خودش بیاد بازار چون میدونه اون حسی که لامبو به آدم میده، هیچ ماشین دیگه ای نمیده…
        پاگانی هم از این رویه پیروی کرده(محبوبیت زوندا و هوایرا باوجود رقبای قویتر رو در نظر داشته باش)….
        لکسوس هم تو مدل LFA دقیقا از همین سبک پیروی کرد و با وجودقیمت 375000 دلاری خیلی خوب فروش رفت. وهنوز هم به عنوان یه اسطوره ی سامورایی ازش یاد میکنن
        فورد GTهم همین طوریه
        اما MP4 رو ببین… کسی اصلا دیگه به حسابش نمیاره. اگه بپرسی هم میگن ماشین خوبی بود… هیچ چیز خاصی نداره که کسی بهش بباله
        650S هم دقیقا به همین سرنوشت دچار شد…
        720S و در آینده نیز سنا همین شکلی میشن… چون برای رقابت ساخته شدن نه اینکه مکلارن باشن… رقیب قویتر که بیاد اینا حذف میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا