اگر مکلارن را بهعنوان یک خودروساز قهار بهویژه درزمینهٔ سوپر اسپرتها بهحساب آورید، پس قطعاً، خرید از این کمپانی برای شما هیجانانگیزتر از خرید یک خودروی معمولی خواهد بود که خیلیها سوار میشوند. اگر با طبع مکلارن آشنا باشید، بدتان نمیآید که گوشهای خالی از گاراژ خود را در اختیار یک بریتانیایی قرار دهید. شاید یک ۶۵۰S یا ۶۷۵LT مناسب باشد.
اما آنچه گفتیم بیشتر برای دوستان مولتی میلیاردر بود. پس بقیه چه میشوند؟ آیا مکلارن خودرویی دارد که هم قیمت مناسب و هم عملکرد بینظیری داشته باشد؟ پاسخ این سؤال را باید دستپخت جدید مکلارن یعنی ۵۷۰S 2016 دانست. خودرویی که قرار است ثابت کند که مکلارن مختص مولتی میلیاردرها نیست. اما چه شد که مکلارن تصمیم به تولید چنین خودرویی گرفت؟ موفقیت کمپانی در تولید موتورهای کمحجم برای سوپر اسپرتها باعث شد که اولاً این شرکت بیشازپیش نزد مردم شناخته شود و ثانیاً بیشتر به مردم عادی نزدیک شود. شاید کمتر کمپانی باشد که بتواند چنین تاریخی را برای خود رقم زند. همانطوری که رفتهرفته مکلارن در بازار خودرو رونق مییابد و برای مردم نیز ملموستر میشود، وجود یک خودرو کوپه مانند ۵۷۰S هم بیش از گذشته حس میشود. البته لازم به ذکر است که نسخه کانورتیبل نیز بهزودی عرضه خواهد شد. بههرحال باید بپذیریم که بازار فروش خودروهای اسپرت بایتوربو، در حال شکوفایی است و دو مدل ۵۷۰S و ۵۴۰C که هر دو خروجی پایینتری نسبت به سایر تولیدات مکلارن دارند درجایی که سایز موتور و خروجی آن مهم است، میتوانند پرفروش ظاهر شوند. چه چیزی بهتر از آنکه کار خود را با یک تست جادهای آغاز کنیم. عبور از بزرگراهها و مناطق کوهستانی درراه وودکینگ به ژنو. در این میان دو خودرو ۶۵۰S کانورتیبل نیز بهعنوان خودروهای ایمنی همراه ما شدند تا اگر دیگران از دیدن یک مکلارن ۵۷۰S در بیرون از شهر بهاندازه کافی متعجب نشدند، با مشاهده دستهای از مکلارن ها بهتر این حس را تجربه کنند. واقعاً دلیلی وجود ندارد که ما ۵۷۰S را یک مدعی در جمع سوپر اسپرتها بهحساب نیاوریم. این خودرو جزو آن دسته از سوپر اسپرتهایی است که با یک نگاه شمارا به عشق خود گرفتار میسازد. فقط کافی است تا دستی به خطوط موجود روی دربها بکشید تا ظرافتی بهمانند DB9 و خشونتی بهمانند جگوار اف تایپ را حس کنید. هرچقدر که ۶۵۰S عبوس و خشمگین است، در انحناهای ۵۷۰S زیبایی خاصی نهفته است. ۵۷۰S خیلی راحت و شاید از فاصله زیاد هم بهعنوان یک مکلارن قابلشناسایی است. در وودکینگ افراد عادی شاید متوجه لبههای ضخیم ۵۷۰S و اندازه بزرگتر برخی از ویژگیهای ظاهری آن و حتی پنجره عقب کوچکتر آن نمیشدند؛ زیرا آنها شاید هرگز یک ۶۵۰S یا یک ۱۲C یا حتی MP4-12C را هم از نزدیک در شهر خود ندیده بودند؛ ولی خطوط نرم و منحنیوار ۵۷۰S فقط میتواند نام یک برند را در ذهن شما تداعی کند و آن مکلارن است. اگر ظاهر مکلارن ۵۷۰S بهاندازه کافی دلفریب بوده است، اجازه دهید سری هم به قلب خودرو بزنیم. موتور ۳.۸ لیتری بایتوربو V8 با خروجی ۵۶۲ اسب بخار به همراه یک شاسی بیبدیل، قصد دارد تا به شما ثابت کند که این خودرو ازنظر پیشرانه و عملکرد هم حرف ندارد. رسیدن از سرعت صفر به بالاترین سرعت ممکن خیلی سریع رخ میدهد. رانندگی با مکلارن تجربه و حس جدیدی است که در سایر خودروها نظیر آن را نمیتوان یافت. اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهید خودرو با نیرویی فوقالعاده از جا کنده میشود و این حس بینظیری را برای راننده رقم میزند. سفتی پدال ترمز نشاندهنده آن است که اگر با یک ترافیک سنگین مواجه شوید، فشار کوچکی کافی است تا با سرعتی فوقالعاده در جای خود میخکوب شوید. به گفته مکلارن، صفرتاصد خودرو ۵۷۰S چیزی حدود ۴ ثانیه است. و درست هم هست. جعبهدنده هفت سرعته خودکار بهاندازهای خوب و منعطف است که قطعاً با یکبار رانندگی به درستی این حرف سوگند خواهید خورد. علاوه بر این، پدالهای تغییر دنده پشت فرمان نیز مطابق معمول مکلارن در ۵۷۰S نیز موجود است. مکلارن قول داده است که این خودرو توانایی رسیدن بهسرعت ۳۲۸ کیلومتر را خواهد داشت که البته ما از تست این مورد معذور هستیم. اگر فکر کنید که ۵۷۰S خودرویی برای مسابقه است، کاملاً در اشتباه هستید. این خودرو به همان اندازه که در مسابقات موفق است، در محیطهای شهری و جادهای نیز مطمئن، چابک و قابلاستفاده است. در این سفر ۸۰۰ کیلومتری، میتوان گفت که ۵۷۰S شاید بهاندازه یک مینی کوپر راحتی و آرامش داشت. چیزی که شاید با اغماض در ۶۵۰S یافت شود؛ ولی در ۶۷۵LT اصلاً وجود ندارد. چرخهای بسیار عریض ۵۷۰S ایستادگی مناسبی را به خودرو میدهد. ضمناً سیستم تعلیق الکتروهیدرولیکی نیز حس تازهای را در کنترل خودرو فراهم میآورد. حتی باوجوداینکه خودروی مورد آزمایش از لاستیکهای مخصوص برف استفاده میکرد، ۵۷۰S همچنان در جادههای کوهستانی نیز سرعتبالای خود را به رخ میکشید و هیچگونه افتی در کیفیت رانندگی ملاحظه نمیشد. باوجوداینکه در چنین جادهای صداهای زیادی در خارج از خودرو وجود داشت؛ ولی داخل کابین کاملاً آرام بود و گفتگو با سرنشینان بهراحتی میسر میشد. (رانندگی در آبوهوای غیرقابلپیشبینی، ما را مجبور ساخت تا از این لاستیکها استفاده کنیم). یکی از ایرادات وارد بر خودرو که شاید برای رانندگی روزمره با آن کمی مشکلساز باشد، عرض زیاد و ارتفاع کم آن است. همین موضوع باعث میشود تا وقتی میخواهید دور دو فرمانه بزنید، لقب ناشیترین راننده دنیا را از دید سایرین یدک بکشید. شاید با ۵۷۰S بتوان بامهارت بالا از یک کوچه یا پیچ سخت دور زد و عبور کرد، ولی چرخیدن یکباره حول محور خودرو واقعاً امکانناپذیر است. شما احتمالاً بیش از آنکه به میزان لوکس بودن داخل خودرو توجه کنید، به پیشرانه قدرتمند ۵۷۰S مجذوب خواهید شد. تقریباً میتوان گفت همهچیز در یک صفحهنمایش کمعرض اما طویل خلاصه میشود. اگرچه مکلارن سعی کرده است تا ۵۷۰S ازنظر فنّاوریهای موجود در خودرو عقبمانده نباشد؛ ولی این بدان معنا نیست که سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو عملکرد خوبی دارد. بهتر بگویم، کار کردن با این سیستم چیزی جز سردرد و اعصاب خوردی نصیبتان نمیکند. سیستم رهیاب، پخش موسیقی و برخی از تنظیمات خودرو در این صفحهنمایش بهظاهر زیبا تعبیهشدهاند که با تعدادی دکمه سردرگم کننده و البته غیرقابل تشخیص کنترل میشوند. اما نکته مثبت این است که اطلاعات موجود در این صفحه با رزولوشن بسیار بالا و فونتهای زیبایی به نمایش درمیآید. نکته دیگر در مورد بخش داخلی خودرو، صندلیهای نرم، راحت و قابل تنظیم آن است. به لطف عریض بودن خودرو، فضای بسیار مناسبی در اتاق خودرو در دسترس است. کیفیت رویهها و مواد بهکاررفته نیز در بالاترین سطح خود است. شاید ازنظر کیفیت در سطح یک پورشه ۹۱۱ توربو اس باشد ولی ازنظر خاص بودن، حتی از جگوار اف تایپ آر هم پایینتر است. از دیگر ویژگیهای خودرو میتوان به فضای مناسب صندوق اشاره کرد. شاید بگویید که مگر قرار است چند بار با این خودرو به مسافرت برویم تا از صندوق ۱۲۴ لیتری آنهم استفاده کنیم. ولی خب باید بگوییم که اگر قصد چنین کاری را داشته باشید نهایتاً دو چمدان را میتوانید بهسختی در صندوق جلو جای دهید. البته اگر این موضوع واقعاً برایتان معضل است، میتوانید از خرید ۵۷۰S منصرف شده و منتظر عرضه ۵۷۰GT باشید که فضای بیشتری را در بخش عقب خودرو و روی موتور برایتان فراهم میکند. قیمت مکلارن ۵۷۰S با آپشن کمتر، زیر ۲۰۰ هزار دلار است. آپشنها هرچه که باشند، میتوانند گوهر گرانبهای شما درخشانتر از قبل جلوه دهند. البته بهتر است قبل از خرید نگاهی به آپشن ها داشته باشید. جدا از اینکه جنس و رویه صندلیها و برخی رنگهای جدید در این حالت به منو انتخابهای شما افزوده میشود، برخی موارد دیگر هم وجود دارد که شاید شما با شنیدن آن متعجب شوید. برای مثال احتمالاً فکرش را هم نمیکردید که مکلارن برای پدالهای دستی پشت فرمان هم آپشنهایی را قائل شود. احتمالاً بالاترین مدل ۵۷۰S قیمتی نزدیک به ارزانترین نوع ۶۵۰S خواهد داشت. انتخاب مکلارن، عاقلانهترین حرکتی است که یک شخص علاقهمند به خودرو میتواند انجام دهد. مکلارن با تولید چنین خودرویی قصد دارد تا در برابر سایر سوپر اسپرت سازان جهان قد علم کند و نشان دهد که قدرتش محصور به خودروهای مسابقهای نیست. بهترین لذت در رانندگی با مکلارن ۵۷۰S زمانی است که در یک جاده خلوت با پیچهای نرم، حرکت کنید. با چند دندهمعکوس، چسبیدن آمپرهای دور موتور به انتها را تماشا کنید و پا را روی پدال گاز فشار دهید و از غرش خودروی خود لذت ببرید. اینجاست که ۵۷۰S از یک خودروی آرام و سنگین به یک خودروی چابک و سرکش تبدیل خواهد شد. شاید خیلی باید زمان صرف کنید تا بتوانید خودروی تیزپایی چون ۵۷۰S را با این ویژگیهای فوقالعاده بیابید. وقتش است که سری به قلکمان بزنیم.پیشرانه | Turbocharged 3.8L V8 |
خروجی | ۵۶۲ اسب بخار / ۶۰۰ نیوتنمتر |
گیربکس | ۷ سرعته DCT |
مصرف سوخت EPA | ۱۴.۷ شهر-۱۰.۲ جاده-۱۲.۴ میانگین |
وزن | ۱۳۱۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۲ |
ظرفیت بار | ۱۲۵ لیتر |
قیمت پایه | $۱۸۴,۹۰۰ |
منبع: motor1
Amir amini
۲۶ فروردین ۱۳۹۵وای خدا این مکلارن چرا آنقدر خوب کاش میشد p1 داشته باشیم
Nima
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوستان نمیخوام ایراد بگیرم. لطفا شما هم اول توجه کنید بعد خوشحال میشم نظرتون رو بدونم:
مشخصات این خودرو:
وزن ١٣١٠ کیلوگرم
خروجى ۵۶٢ اسب بخار و ۶٠٠ نیوتون متر گشتاور
قیمت 184.900$
آیا واقعا شتاب 4 ثانیه کم نیس؟
(هیچ نمیخوام مقایسه کنم ولى کامارو(چون اطلاعات کامارو رو میدونم مقایسه کردم) وزنش 400 کیلو بیشتره توان موتورش 80 اسب تقریبا کمتره و قیمتش هم 150.000$ کمتره ولى شتابش 3.9 ثانیه هست)
نمیگم کامارو بهتره ولى چرا انقدر شتاب مکلارن کمه؟ تازه با اون آیرودینامیک!!!؟؟؟؟
Ehsan4
۲۸ فروردین ۱۳۹۵خداییش دلت میاد یه برند خاص رو با کامارو مقایسه کنی؟
Pagani
۲۷ فروردین ۱۳۹۵کوروت رو ترجیح میدم.
شایدم وایپر!
تا ببینیم چی پیش میاد?
بهنام طیبی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵قیمتش نسبت به خودروهای در رده خودش خیلی عالیه.
قدرت موتور بالا و سرعت و شتاب خوب و مصرف سوخت درستی هم داره با این حجم موتور.
حسین
۲۶ فروردین ۱۳۹۵فقط 3 چیز میتونم دربارش بگم:
حفظ اصالت
تلاش در عملکرد
مفهوم ویژه طراحی
BMW
۲۶ فروردین ۱۳۹۵عاشق این هیولا کوچولوی مکلارنم درود بر شرف و قدرت مکلارن
علي
۲۶ فروردین ۱۳۹۵همچین شرکتهای انگلیسی برای خودشون نوشابه باز میکنن که هر کی ندونه فکر میکنه زمان سلطان مول مول خان زنده . خاص پسندو میگه عامه پسند. ????????
مهرداد خیاط محمدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵البته عامه پسند از این جهت به این خودرو گفته میشه که از اون حالت کاملا مسابقه ای مک لارن کمی فاصله گرفته و میتونه مردم رو بیش از پیش به سمت این شرکت و ماشیناش جذب کنه.
king 918
۲۶ فروردین ۱۳۹۵خیلی جالبه این طرح مکلارن از پی وان زیباتر نشون میده
دست کم برای من این طوریه ……..
یوسف
۲۶ فروردین ۱۳۹۵مک لارن بیشتر تاریخش سرگرم تولید خودروهای مسابقه ای بوده از سال 1993 تا 1997 مدل افسانه ای F1 رو تولید کرد و از سال 1997 تا 2011 دیگه هیچ ماشین جاده ای تولید نکرد و بیشتر سرگرم مسابقات فرمولا بود( البته در تولید SLR با بنز همکاری کرد). دلم میخواد بدونم چطور شد که مک لارن تصمیم گرفت دوباره مدلای جاده ای تولید بکنه.
بنتلی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵واقعا قیمت خوبی داره،از نظر کیفیت رانندگی هم طبق متن و مث همیشه عالیه.
احمد باقری
۲۷ فروردین ۱۳۹۵انصافا محشره. نمای جلوی عالی و نمای پشت عالی تر، سرعت، شتاب، قیمت مناسب. برید بخرید تا تموم نشده.
بنتلی
۲۷ فروردین ۱۳۹۵جالبه هر کی نظر مثبتی ب این خودرو داده دیس خورده!طرف تست کرده گفته خودرو فوق العاده ای هس،دیگه جای بحثی باقی نمیمونه!.ی کاربری هس ک فک کنم همه دیگه قصد و نیتشو از نحوه نظر دادنش فهمیدن ولی باز کلی لایک خورده!!!!!!لایک و دیس لایک مهم نیس برام ولی ازش خیلی چیزا میشه فهمید.
great britain
۲۷ فروردین ۱۳۹۵جناب بنتلی اون کاربر مد نظر شما بیشتر تو سایت جنبه فان یا سرگرمی داره!!!!!
وگرنه نظراتش چندان مهم نیست که بخوایم جوابشو بدیم.
مکلارن اینقدر فوق العاده و سریعه که حتی رئیس جمهور آمریکا هم با تمام توانش نمیتونه جلوش ایستادگی کنه!!!!!!!!! خخخخخخ