مک لارن

مک لارن از فرزند جدید خود پرده برداشت

کمپانی مک لارن مدل ۶۷۵LT خود را که به‌نوعی نسخه به‌روز شده، مستحکم‌تر، پرقدرت و سبک شده مدل ۶۵۰S کنونی است رسماً معرفی کرد و به‌زودی نیز در نمایشگاه ژنو امسال از آن رونمایی خواهد کرد.

McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
این خودروساز قصد دارد محصولات خود را به سه دسته Ultimate، Super و Sport تقسیم کند؛ حالا ۶۷۵LT با ورود به سبد محصولات این کمپانی بالاتر از ۶۵۰S و در رده Super قرار می‌گیرد. جالب است بدانید P1 در دسته Ultimate بوده و مدل‌های کوچک تندوتیز که در آینده خواهند آمد رده Sport را تشکیل خواهند داد.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
عبارت LT مخفف “Long Tail” است که منظور همان نحوه طراحی آئرودینامیک خودرو است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ در مدل F1 Long Tail پیاده شد. استفاده بسیار وسیع از فیبرکربن در قسمت‌های مختلف خودرو مثل شاسی، بدنه، عناصر سبک‌وزن پیشرانه، قطعات آئرودینامیکی، باله عقب، ورودی‌های هوا، اسپلیتر، سپرها، دیفیوزر و.. دیده می‌شود که دستاورد آن کاهش وزن خشک به میزان ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به ۶۵۰S و رسیدن به عدد ۱۲۳۰ کیلوگرم و همچنین افزایش نسبت قدرت به وزن از ۴۹۳ اسب بخار بر تن در مدل ۶۵۰S به ۵۴۱ اسب بخار بر تن در ۶۷۵LT است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
در بخش فنی، ۶۷۵LT از همان نمونه ۳.۸ لیتری V8 توربو دوقلوی مورد استفاده در ۶۵۰S سود می‌برد اما یک تفاوت عمده وجود دارد، در این مدل ۵۰% اجزا شامل توربوها، میل‌سوپاپ، اتصالات، سامانه سوخت‌رسانی سریع‌تر، جزئیات سرسیلندر، منیفولد های اگزوز و.. جدید هستند. به دلیل همین وسعت تغییرات کد این نمونه M838TL بوده و با پیشرانه ۶۵۰S متفاوت است. حداکثر توان خروجی افزایشی معادل ۲۵ اسب بخار داشته و به ۶۶۶ اسب بخار در دور ۷۱۰۰ رسیده؛ بیشینه گشتاور هم با ۲۱.۶ واحد افزایش به ۶۹۹.۶ نیوتون در متر در دور ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ رسیده است. جعبه‌دنده نیز از نوع دوکلاچه و ۷ سرعته خواهد بود. از طرفی ترکیب وزن کمتر با قلب پربازده‌تر سبب شده ۶۷۵LT شتاب ۰-۹۶ کیلومتر را ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از ۶۵۰S و در ۲.۹ ثانیه ثبت کند؛ اما قدم بزرگ‌تر کاهش زمان لازم برای رسیدن به مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که از ۸.۴ به ۷.۹ ثانیه رسیده است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
البته به خاطر نوع طراحی آئرودینامیکی بدنه کمی با افزایش ضریب درگ روبرو هستیم که حداکثر سرعت را در ۳۲۹.۹ کیلومتر بر ساعت (۳.۲ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۶۵۰S) محدود کرده است.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
ظاهر خودرو شباهت زیادی با ۶۵۰S دارد با این تفاوت که بسیار تهاجمی‌تر و آئرودینامیک تر از آن است. از عناصر عمده طراحی آن می‌توان به ترمز هوایی ۵۰% بزرگ‌تر و پرده بین چراغ‌های عقب از جنس پلی کربنات اشاره کرد. در قسمت عقب باله بزرگ فیبر کربنی، خروجی‌های اگزوز تیتانیومی و مجموعه سپر و دیفیوزر غول‌پیکر زیر آن‌ها توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. در نمای جلو نیز سپر جدید و اسپلیتر بزرگ‌تر (باز هم از جنس فیبرهای کربن!) بسیار اغوا کننده است. شایان‌ذکر است که موارد ذکر شده جلو و عقب خودرو در آئرودینامیک و خنک کاری نقش بسزایی دارند؛ به‌گونه‌ای که سپر و اسپلیتر جلو هوا را به سمت ورودی‌های جانبی و عقب هدایت می‌کند و دیفیوزر و ترمز هوایی باعث پایداری و نیروی رو به پایین بیشتر می‌شود. در نگاهی کلّی حدود یک‌سوم اجزا در مدل جدید با ۶۵۰S متفاوت هستند.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
در مورد درون کابین هم به گفته مک لارن فضای آن رنگ و بوی P1 دارد و صندلی‌هایی خواهد داشت که از فیبرهای کربن ساخته شده و با آلکانتارا پوشیده شده‌اند.
McLaren 675LT 2016
McLaren 675LT 2016
۶۷۵LT در قالب طرحی که خود کمپانی آن را “By McLaren” می‌خواند هم عرضه خواهد شد که دارای رنگ‌های معروف و خاص و الهاماتی از گذشته است. در بعضی موارد نیز امکان سفارش درون و بیرون خودرو با رنگ و تِم یکسان وجود خواهد داشت.

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. ALL CARS

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    باریک ا…
    دمشون گرم
    ممنون از امین قوام صفوی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mostafa&S

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      مکلارن بهترین خودروساز انگلیسه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hrs-Optima

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        بالاخره مکلارن رقیب فراری ۴۸۸ GTB رو ساخت.
        دمش گرم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. - A M I R -

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (624 ديدگاه)

      طراحی های مک لارنم داره میشه مث بوگاتی. ، دیگه خیلی یه نواخت شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      درسته ماشین خوبیه ولی به هیچ عنوان اون حس دوست داشتنی رو که لامبو و فراری در اختیارت قرار میدن رو میده.
      طراحی ظاهریش باحال نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Jon Snow

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    فقط به درد مسابقه میخوره ….. همین و بس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. hamed

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحیش خیلی پخته تر شده
    سادگی=زیبایی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Zora

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    کار مک لارن عالیه ,همه چیزیه که از یه ماشین مسابقه ای انتظار میره . ۶۵۰s رقیب هوراکان و ۴۵۸ فراری بود
    فراری و لامبورگینی باید بیکار نشینن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    عالیه.
    تنها ایرادی که نسبت به فراری و لامبورگینی داره اینکه همه ماشیناش شکل همند. و همشون از یه موتور ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری استفاده میکنن.البته با قدرت متفاوت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. سجاد

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خیلی هم عالی .. ترکیبی از ۶۵۰s و P1 !!! به نظرم خیلی بهتر از ۶۵۰ شده …امیدوارم مکلارن بیشتر روی بخش Ultimamte کار کنه در آینده//
    ولی با وجود عشق زیادی که به مکلارن دارم ، نمیدونم چرا مدل MP4-12C خیلی بیشتر از ۶۵۰ و ۶۷۵ به دل من نشست
    مرسی آقا امین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      خب معلومه چون عاشق مکلارنی از اولین ماشین مکلارن که کلا مال خود مکلارنه( منظورم غیر f1)خوشت میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. Ahmad..F12

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2532 ديدگاه)

    امین جان ممنون

    به نظر خیلی قوی و معرکه میاد

    تبریک میگم به پویا جون 😉

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mahdi

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خیلی خوشکله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. kurdishlambo

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    الحق دمشون داغ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. اکبر

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    خیلی قشنگتر از ۶۵۰ شده
    ولی از نظر قدرت ،زیادی به ۶۵۰ نزدیکه تازه سرعتش هم کمتره،شاید تاثیر منفی تو فروش هردو خودرو داشته باشه،ای کاش قدرتش رو میبردن بالای ۷۰۰ اسب،مثلا موتور بنزینی P1 که ۷۲۷ اسب قدرتشه رو میذاشتن روش تا با آونتادور و F12 و بقیه ۷۰۰ اسبی ها به خوبی بتونه رقابت کنه،ماشینای بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسب رو که ۶۵۰S حریف همشون میشه 😀 ،حتی فراری ۴۸۸ ،چون شتاب و حداکثر سرعتشون تقریبا یکیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین قوام‌

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (212 ديدگاه)

      به نظر نمیاد ۶۵۰S بتونه با فــــــراری رقابت کنه 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. اکبر

        ۸ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1488 ديدگاه)

        روی کاغذ و با توجه به مشخصاتشون میتونه،اما در عمل…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. ali2240

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    هرچقدر جلوش قشنگه طراحی پشتش نافرمه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. پیکان جوانان

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    رقیب آونتادور بالاخره توسط مکلارن بالاخره بدنیا آمد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    مرسی داش امین گل با مطالب داغ و خوبت

    رخش گرچه تکراریه اما زیباست و ای کاش تو این مدل تاپ اسپید هم افزایش میداد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. h112

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    اگه بخوام بین …فراری و لامبورگینی و مکلارن …سوپر اسپرت انتخاب کنم…
    قطعا انتخاب آخرم مکلارن….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. h112

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (434 ديدگاه)

      در مجموعه…منظورم اینه که ….بزرگی و اعتبار این شرکت خیلی کمتر از فراری و لامبو هست…در باره این خودرو هم که ظاهری کاملا تکراری….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        اعتبار؟ بزرگی؟شما به چی میگی اعتبار؟ به چی میگی بزرگی.
        فک کنم نمیدونین غول های تکنولوژی اروپا آلمان و انگلیس هستن و ایتالیا بعد از چندین کشور دیگه…
        پس مطمئنا اعتباری که شرکت های انگلیسی و آلمانی دارن خیلی بالاتر از بقیه هست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  15. Alpha

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی طراحیش زیباست
    داشبوردش ساده هست و عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. reza

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    از طراحی عقبش خیلی بدم میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. فرزاد

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اسم لامبورگینی و آرم لامبورگینی می ارزه به کل مک لارن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (818 ديدگاه)

      آرزو بر جوانان عیب نیست 😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. شایان

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1329 ديدگاه)

    عقبش کلا کپیه لامبورگینیه بی اصل و نسب به این میگن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (818 ديدگاه)

      کاش تو مطالب مکلارن نظر نمیدادی گرچه هرجا نظر میدی از پوچی نظر و بی اطلاعاتیت رکورد دیسلایک میخوری…
      فقط موندم کدوم مدل لامبورگینی پشتش شبیه اینه
      به هر حال با اینکه اینجا مکلارن دشمن زیاد داره خوب بهت دیسلایک میدن نوش جان.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا