مک لارن 720S اسپا 68، جدیدترین محصول بخش MSO

بخش خودروهای ویژه‌ی مک لارن MSO کارهای ساخت کلکسیون متشکل از سه خودروی سفارشی 720S کوپه را به اتمام رسانده است. این پروژه توسط مک لارن بروکسل و به منظور گرامیداشت اولین پیروزی این شرکت در فرمول 1 و گرند پری بلژیک 1968 سفارش داده شده است.


اما کسی که این قهرمانی را به دست آورد کسی نبود جز بروس مک لارن که پشت فرمان یک دستگاه مک لارن M7A قرار داشت. این خودرو از همان رنگ مشهور نارنجی پاپایا استفاده می‌کرد. بروس مک لارن یکی از سه راننده‌ای است که یک گرندپری را با خودروی طراحی خود برنده شده است.


اما هر یک از این سه خودروی سفارشی 720S اسپا 68 دارای رنگ نارنجی سفارشی MSO هستند که ما را به یاد همان پوشش بدنه‌ی خودروی برنده‌ی فرمول 1 سال 1968 می‌اندازد. از دیگر ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به طرح نقره‌ای‌رنگ پیست 14 کیلومتری اسپا فرانکوشمپس اشاره کرد. این تصویر را می‌توان روی قوس چرخ عقب و در پشت‌سری‌های صندلی‌ها مشاهده کرد.


علاوه بر این پوشش‌های فیبر کربنی رکاب‌ها نیز در این خودروها به چشم می‌خورند که در توصیف آن‌ها آمده است: “اولین راننده‌ی برنده در مسابقات فرمول 1 گرند پری بلژیک در ژوئن سال 1968 – بروس مک لارن” خریداران خوش‌شانس این سه خودرو حتی کلید استارت نارنجی‌رنگ با نوشته‌ی اسپا 68 را دریافت خواهند کرد.


در مقابل رنگ نارنجی روشن بدنه، رینگ‌های سفارشی 5 پره دوبل هم با رنگ مشکی به چشم می‌خورند. همین تضاد بیشتر را می‌توان در کابین دید جایی که دوخت‌های نارنجی مک لارن روی صندلی‌ها، پانل درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شوند.


مشتریان بالقوه‌ای که به خرید این سه خودروی خاص علاقه دارند باید عجله کنند چراکه دو تا از آن‌ها قبلاً به فروش رفته و تنها یک دستگاه برای فروش موجود است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    اینجا جا داره یه تحلیل بکنیم در درگی که بین دیمن و 720 گذاشتن چه اتفاق هایی افتاده
    1 رکورد گیری اول راننده دیمن کاملا اشتباه کرد ئ دیر گاز داد
    2 در رکورد گیری دوم در فیلمی که درگ تایمز گذاشته در یوتوب دیمن با اختلاف میبره حتی نشون نمیدن چی شد 720 نیومد
    3
    درگ سوم راننده دیمن زود گاز داد و حرکت کرد واسه همین بازنده اعلامش کردن
    4 در رکورد گیری چهارم 720تونست دیمن شکست بده
    در فیلمی که پدال در مطلبش خواهد گذاشت خواهید دید من فقط نقل کردم

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      اما حالا تحلیل چرا با اینکه در اون درگ فقط یه بار 720 برد راننده درگ تایمز گفت سه تا رو بردیم
      انگار عقده داشته باشی بخوای غیر حرفه ای رفتار کنی
      چرا راننده دیمن گفت شما دارید تغلب میکنید و از این هیتر استفاده میکنید
      حتی وقتی گفت این ماشین استوک نیست راننده 720 خندید
      720ماشین بینظیری با اینکه تخصصش درگ نیست ولی خوب رکورد میزنه
      در مقابل دیمن یه ماشین سبک با انجین قوی که باعث میشه این ماشین مخصوص درگ حساب کنیم بدون ایرودینامیک قدرت در مقابل وزن
      دیمن کارش اینه رکورد های زیر 9 زیادی برای دیمن ثبت شده

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (2184 دیدگاه) ,

        تحلیلگر بزرگ دنیای خودر جناب محمد :
        جاداره بگم اصلا اینجا جای این حرفا نیست ! پس هی الکی یه جا داره بگم ننداز پشت حرفت به هرچیز بی ربطی نسبتش بده !
        خب تیونینگ ظاهری 720 چه ربطی به عملکرد دیمن تو درگ با این ماشین داره؟
        درگ چهار تا ژنرال اروپایی چه ربطی به درگ دیمن داشن که اونجا هم دو تا طومار نوشتی ؟ این کارت مثل جلو جلو تعریف کردنه یه یلمه که اصلا کار قشنگی نیست!

        پاسخ
        1. Car Lover
          سوابق: (325 دیدگاه) ,

          ای کاش خودمونو با منطق حساب نکنیم بقیه رو بی منطق
          این که ما از ی کشور و ماشیناش خوشمون میاد ریشه در خیلی چیزا داره
          یکی پدر بزرگش شورلت داشته و بخاطر پدربزرگش امریکایی باز شده دیگری ازانیمیشن های ژاپنی خوشش میاد و به هوندا ونیسان علاقه مند میشه
          یکی دیگه از باباش که کلن دو تا مجله ماشین خونده شنیده که ماشین خفن ینی Farrari:)))
          این که با تمسخر بگیم استاد محمد و یا اینکه انگلیسیارو عقده ای بگیم مارو عقب میندازه
          هیچ شرکتی حماقت نمی کنه و پولشو صرف تحقیق و توسعه میکنه به بیشترین حد ممکنم تو این بخش سرمایه گذاری میکنه
          هیچ شرکتیم دوست نداره دوم بشه و همه برای اول شدن تو سبک خودشون تلاش میکنن
          پس بهتره این دعواهای مسخره که مو.جب ناراحتی هر دوطرف میشه رو بزاریم کنار و بجاش از خوبی های برند خودمون بگیم و نقدشون کنیم

        2. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          m
          هنوز نتونستی انگاری شکست سوپر اسپرت گرون قیمت اروپایی رو از دیمن هضم کنید
          ببین دیمن نسخه مک لارن رو پیچید و فرستادش خونشون
          الان بحثهایی که میکنید وقت تلف کردنه
          چلنجر دیمن رکوردش رو زد
          تمام نمونه هاش هم فروش رفت
          اسم خودش هم تو رکوردهای مجلات معتبر ثبت کرد
          خودتون رو خسته نکنید

        3. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          m
          راستی 3 تا چیز دیگه هم یادت نره
          1. اول شدن دوج رم تو لیست مجله موتور وان به عنوان ماشین سال 2018
          2. اول شدن کوروت به عنوان ماشین اسپرت سال 2018 توسط مجله رود اند تراک
          3. شکست لامبورگینی اونتادور توسط فورد جی تی

        4. M
          سوابق: (2184 دیدگاه) ,

          علی شوی
          چه ربطی داره رم چه رتبه ای داشته !
          تو هم یادت نره همون خودرو توسط جی دی پاور غیر قابل اعتماد ترن خودروی سال هم شد !
          چه ربطی داره کوروت چه مقامی کسب کرده ! تو هم یادت نره که همون کوروت توسط M5 چجوری لقمه شد ! هوراکان که دیگه آبروی چد دهه ای کوروتو جر داد (اگه بگی درگ غیر معتبره پس بردجی تی رو هم زیر سوال بردی چون هردوتاشون درگ تایمز بودن )
          چه ربطی داره جی تی که یک سوپر کار 600 هزار دلاری 2018 هست تونسته نسخه پایه آونتادور 300 هزر تایی 2012 رو ببره
          درمورد دیمن و 720 هم هیچی نمیگم تا درگ تایمز درگ مرجع و معتبرشو منتشر کنه

        5. wick
          سوابق: (1068 دیدگاه) ,

          آقای m
          اول اینکه هر کسی یه که میاد برای سال ها مجله های ماشین رو‌مطالعه میکنه و سال ها وقت میزاره در سایتی مثل پدال فعالیت میکنه
          حتی اگه ماشین هارو از نزدیک ندیده باشه میتونه تحلیل کنه
          دوم اینکه این جا مطلب مکلارن هست پس میتونیم بحث کنیم در مطلب گذشته هم دوستان آلمانی باز با حرف هایی مثل
          کوروت و فورد جی تی در حد یه هارت و پورت هستن
          و دیمن میاوردن یکم بخندیم باز شروع کردن میتونی کامنت هارو خوب بخونی
          و در درگ دیمن با مکلارن درسته راننده دیمن گند زد ولی عملکرد ۷۲۰ همه رو متعجب کرد جوری که فکر کنم خود کمپانی مکلارن هم موند اگه فیلم دیده باشه من نمیگم تغیراتی در ماشین دادن و استوک نیست چون خبر ندارم ولی رکوردش که اینو میگه

        6. Mآsكvيch
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          حسن
          منم چندتا چیز بهت بگم
          ١ نابود شدن دیمن مقابل مک لارن تو درگ دیمنلوجی و درگ تایمز :)))
          ٢.نابود شدن دیمن مقابل ام۵ ( ماشین سدان) ( ١١ سپتامبر صنعت خودروسازی امریکا) :)))
          ٣.چهارم شدن کوروت تو درگ موتور ترند :))
          ۴.نابود شدن فوردجی تی مقابل مک لارن تو درگ :)))
          ۵.انتخاب جی ٧٠ بعنوان ماشین سال موتور ترند :)))
          خدا بهت صبر بده :))

        7. M
          سوابق: (2184 دیدگاه) ,

          جناب کار لاور :
          من یکی که خدا وکیلی از دست محمد ناراحت نمیشم چون میدونم یه بحثه و اتفاقا من لذت میبرم از این بحثا (خدا کنه محمدم اینجوری باشه)
          دوما شاید تا هفت پشت قبل من هیشکی عشق ماشین نبوده و در حال حhضر هیچ ماشین بازی دور و ور من نیست و بهتره بگم من عشق علم مکانیکو دارم و نه تنها راجع به ماشین بلکه راجع به خیلی چیزای دیگه که علم مکانیک توش ظهور پیدا کرده مطالعه دارم(کم و بیش ) ولی خب بیشتر از همه ماشین
          و مطمئن باشین هیچی هیچی جز خود بی ام دابلیو و فراری تاثیری در عشق من به این دو تا نداشته

      2. دانیال_Surrey،England
        سوابق: (2212 دیدگاه) ,

        ((ما حالا تحلیل چرا با اینکه در اون درگ فقط یه بار 720 برد راننده درگ تایمز گفت سه تا رو بردیم))
        برای اینکه هر سه بار مک لارن زیر 10 تایم زد ولی دیمن نتونست.
        مهم نیست کی زودتر رد میشه مهم اون زمانیه که رد شده.
        اصلا دیگه مهم نیست برام.
        ..
        اصلا دیمن سریع تر از مک لارن 720.
        زمانی که شماها هنوز در حال ثابت کردن این هستین که کی تو خط مستقیم سریعتره و….ما رفتیم برای تولید 7xxlt برای رقابت با پیستا.💪
        720 فراتر از انتظار همه ظاهر شد.
        فقط خدا کنه جایزه پرفورمنس سال دنیا رو هم بهش بدن چون رقبا در حدش نیست.
        گفتم باز عینه موتورترند نشه که اون همه تعریف کردن ولی آخرش…

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (1212 دیدگاه) ,

          جالبه دیمن کاملا برای درگ طراحی و ساخته شده
          جدا از سیستم ذخیره گشتاورش از لاستیک‌های درگ هم استفاده میکنه
          برای درگ منصفانه باید لاستیک‌های مکلارن رو با نمونه مخصوص درگ تعویض کرد

        2. Mad.z.Max
          سوابق: (380 دیدگاه) ,

          “ما رفتیم” ؟؟؟
          ما ینی شما و طراحان و مهندسان و سازندگان و باقی تیم؟
          : )) شوخی میکنم پهلوان، 720 عالیه، عالییی
          دیمن هم عالیه، بخدا حتی کسایی که بهش ایراد میگیرن هم از نزدیک ببیننش غیر ممکنه محو تماشاش نشن، من مدل عادی چلنجر رو هربار دیدم واقعا میخکوبم کرده واسه چن ثانیه.. چه برسه به دیمن. هممونم میدونیم ماشین سریعی هست، ولی امان از غرور..
          از اونطرف بازم همگی میدونیم 720 یه رویاس که واقعی شده : )
          پس چه بهتر که این کل کلای بی نتیجه رو کنار بذاریم و لذت ببریم از نظرات خوب و پربار و دوستانه

  2. ایمان
    سوابق: (1388 دیدگاه) ,

    بحث بین اینکه دوج چلنجر دیمن سریع تره یا مکلارن ۷۲۰S تمومی نداره ولی باید گفت باید به اعداد و ارقام تایید شده احترام گذاشت و در مسیر ۱/۴ مایل دوج رو سریعتر بدونیم چون در بیشتر منابع همین موضوع صادق هست
    مکلارن هم شرکت بسیار بزرگیه و طی چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در حال حاضر اصلی ترین رقیب فراری افسانه ای محسوب میشه

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      اقا ایمان
      موضوع مشخصه
      چلنجر با قیمت خیلی خیلی کمش تونسته مک لارن رو شکست بده
      عشقه ماشین اروپاییها خیلی ناراحتن از این موضوع که ماشین 84 هزار دلاری اومده مک لارن رو با اون قیمت فضای شکست داده
      چلنجر رکورد 400 متر رو تو سریع ترین زمان یعنی 8/8 صدم ثانیه هم زده و تو یوتیوپ هم میتونید ببینید
      این بحثهای هم که علیه دیمن میگن بخاطر همین که تحمل این واقعیت برا یه سری ها خیلی خیلی دشواره

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (596 دیدگاه) ,

        دوست عزیز چرا اینقد دنیای خودرو رو کوچیک میکنی؟
        یعنی چی با اینکه قیمتش پایین تره مکلارن رو شکست داد؟ مگه مکلارن 720 رو فقط واسه درگ ساخته؟ خدا وکیلی کجای دیمن شبیه مکلارنه؟ من خودم عاشق دوج و چلنجرم ولی شما هم یچیز بگید بگنجه، خودروی مثل فراری و مکلارن رو چرا باید با دوج مقایسه کرد و نتیجه گرفت؟ اینا هر کدومش کار خودش رو میکنه و سرجای خودش محترمه ولی هم من هم شما میدونیم که هزاران تفاوت بنیادین با هم دارن

        پاسخ
      2. مانی
        سوابق: (1212 دیدگاه) ,

        مکلارن تو پیست سریع تره
        تو جاده سواری خیلی‌ بهتری داره
        خیلی‌ خوش فرمون تره و رانندگی‌ لذتبخش تری داره
        کیفیت ساخت و متریال بسیار مرغوبتر و مونتاژ بسیار بهتری داره
        دوام و قابلیت اطمینان بالاتری داره
        برند بهتر و پرستیژ بیشتری داره
        مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داره
        فقط تو خط مستقیم داج(با برتری زیاد لاستیک)یخورده(بعضی‌ وقتها خخخ)سریع تره
        اینجور اومدی نوشتی‌ داج مکلارن رو شکست داد که ما فکر کردیم ماشین جدید ساخته
        اینجور بردن مثل برد ما جلو آمریکا تو بحث تحریم هاست

        پاسخ
  3. Khosrow
    سوابق: (1140 دیدگاه) ,

    سوپر اسپورت یعنی پرفورمنس بالا نه درگ / لذت یعنی جاده های پیچ و خم دار / مسیر مستقیم هیچ لذتی نداره / دیمن سر پیچ اول تو اوج خداحافظی میکنه / ماشین یعنی المان و ایتالیا و لا غیر ..

    پاسخ
  4. David
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    چقدر این رنگ قشنگه و زندگی بخشه حیف که ما جزسیاه و سفید تو خیابون نمی‌بینیم

    پاسخ
  5. Satellite
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    رکورد شگفت انگیز و تاحدودی مشکوک ۹.۴ ثانیه ای توسط مک لارن ثبت شد

    پاسخ
  6. mclaren m6 gt
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    یه عزیزی می‌گفت فقط موسس برابهام(برابام)با ماشین خودش برنده مسابقه بشه در صورتی که الان مشخص شد موسس مک لارن قبل از اون این کارو انجام داده

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (1388 دیدگاه) ,

    چند نکته مهم :
    ۱. رکوردهایی که Drag Times با مکلارن ۷۲۰S به ثبت میرسونه کم کم خود طرفدارن مکلارن هم دارن بهش مشکوک میشن که این ماشین دیگه عادی نیست
    ۲. استفاده لاستیک های مخصوص درگ و راننده حرفه ای چیزی که در فیلم مشخص میشه ولی زیر کاپوت رو دیگه خدا میدونه و خود راننده خوش استایل Drag Times
    ۳. اگه رکورد ۹.۶ هم که زده باشه پس ۱۰۰ در ۱۰۰ از هایپرکار بی نظیر LaFerrari هم سریعتره پس باید در عمل ثابت کنه و یک درگ جانانه بین این دو برگزار بشه
    ۴. اگه مکلارن به احتمال ۲ درصد هم بتونه LaFerrari رو شکست بده پس حتماً این ماشین تیون شده اونم خیلی خفن ولی اگه شکست بخوره معلوم میشه رکورد ۹.۶ این ماشین در حالت غیر عادی بوده و تغییرات زیادی داشته نسبت به نسخه کارخانه ای ( استوک )

    پاسخ
    1. دانیال_Surrey،England
      سوابق: (2212 دیدگاه) ,

      عزیز، رود اند ترک 9.9 ثبت کرده با کورسا.
      درگ تایمز هم همینو ثبت کرده با لاستیک های مشابه.
      حدود 1 ماه پیش لاستیک رو عوض کرد((toyo r888)) و تونست با این لاستیک های نو زمان 9.7 رو هم به ثبت برسونه.
      این لاستیک صرفا مخصوص درگ نیست و برای جاده هم عملکرد قابل قبولی داره.
      اگر هم کسی به چیزی شک داره خوده راننده ی درگ تایمز شرط 100 هزار دلاری بسته میتونید مراجعه کنید و ماشینش هر جا خواستید برای تست ببرید!!!!((طبق گفته ی خودش و حتی تو حین مسابقه هم رفیقش گفت به مالک دیمن که میتونه ببره تست کنه))
      چیزه ساده ای هستش،عملکرد لاستیک ها در پیست هم همینه و از 1 تا بالای 2 ثانیه تاثیر داره تو رکورد گیری،چون نوع لاستیک بسته به از دست دادن گرما _ چسبندگی و حالت تهاجمی بسیار متفاوته.

      ماشین بد بسازی یه بدبختیه ،ماشین عالی هم بسازی یه بدبختی دیگه.😐

      پاسخ
      1. Just bentley continental
        سوابق: (447 دیدگاه) ,

        والا
        پهلوون مکلارن خودتو اذیت نکن داداش همیشه کسایی هستن که می خوان این شاهکارو زیر سوال ببرن فقط باید نشست خندید به این بحث های تموم نشدنی.
        اخه کی تو دنیا دوج رو به جای مکلارن انتخاب میکنه اگه مکلارن ۱۰ برابرم گرون تر بود بازم ارزششو داشت برای این هایپر کش.

        پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (608 دیدگاه) ,

    بابا شما مارو پاره کردین با این بحثاتون ! زیر مقاله گلدوزی هم باز بحث درگ فلان و بیسار رو میکنید. تایم ۴۰۰ متر هر دو خودرو در شرایط ایده ال توسط کارخونه ها اعلام میشه و همون درسته درگ تایمز و دیمونوجی و جومانجی دیگه خر کی هستن! شما اگر وقتی عضو این سایت شدین ۱۰ سالتون هم بوده باشه الان دیگه باید بزرگ شده باشین اما هنوز سوزنتون رو همون درگه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.