مک لارن

مک‌لارن‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟!

۳۳۴۰! این عدد نشان دهنده میزان فروش مک لارن در سال پیش بوده و رکورد تاریخی آنها را شکسته است. حدود دو سوم این خودروها به خانواده سری اسپورت مک لارن تعلق داشته‌اند که اخیراً یک پرچم‌دار با نام ۶۰۰LT را نیز پذیرا شده است. تمامی محصولات مک لارن با دستان هنرمندان مهندسان و کارکنان این برند در تأسیسات surrey ساخته شده و به مشتریان خوش‌شانس تحویل می‌شوند. ۸۶ نمایندگی در ۳۱ کشور جهان وظیفه تحویل خودروهای مک لارن به مشتریان را بر عهده دارند.


مرکز تولید مک لارن MPC هر روز تا ۲۰ خودرو را مونتاژ می‌کند و این ویدئوی جدید ایده‌ای جذاب از چگونگی ساخت سوپرکارهای این برند را به ما نشان می‌دهد. مراحل گوناگون تولید از آماده کردن بدنه تا رنگ‌آمیزی را می‌توان در این ویدئو مشاهده کرد. پیش از حمل خودرو توسط تریلر، مک لارن به‌صورت کامل خودرو را کاور می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشد.


این خودروساز بریتانیایی این روزها بسیار مشغول است زیرا برنامه تجاری جدیدش نشان دهنده تولید ۱۸ مدل جدید در بازه زمانی کنونی تا اواسط دهه میلادی آینده است. تمامی مدل‌های جدید تا سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود که یکی از این خودروها جانشین پرچم‌دار مک لارن یعنی P1 است. به لطف سرمایه‌گذاری سنگین ۱.۲ میلیارد پوندی، سطح تولید این خودروساز با افزایش حدود ۷۵ درصدی به حدود ۶ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید و شبکه نمایندگی‌ها نیز به ۱۰۰ عدد افزایش خواهد یافت.


طرفداران مک لارن F1 افسانه‌ای نیز صبورانه منتظر دیدن جایگزین معنوی این خودرو هستند. چنین خودرویی که با کد BP23 نامیده می‌شود دارای سه صندلی بوده و سریع‌تر از خودروی F1 ذکر شده خواهد بود. این خودرو که با نام هایپر GT توصیف شده تنها به تعداد ۱۰۶ دستگاه و با قیمت ۲.۵ میلیون دلاری ساخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر هایپر Gt (جایگزین F1) هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      موتور F1 رو که سلطان بی ام و تولید کرد حالا ببینیم مکلارن هم میتونه نسبت به زمان خودش اونجور موتور عجیب و غریبی بسازه یانه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بابا فهمیدیم هنوز مکی لارن داره تو صنعت خودروسازی نفس میکشه و وجود داره . یعنی ول کن نیستن این اینگیلیسیا هر روز ی خبر از کمپانی که کلا ۳ مدل بیشتر تولید نمیکنه باید تو سایتها بزارن . تویوتا با اون همه فروشش و تنوع محصولاتش انقدر خبر ازش پخش نمیشه . واقعا راجب ما جهانه سومی ها (((به قول خود انگلیسیها))) چی فکر میکنن. دوستان شماها هم اینجور چیزارو تشخیص میدین یا فقط نظرهای کلیشه ایی (((به به چه چه )))بلدین بذارین؟!!
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد کرمستجی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (254 ديدگاه)

      نه متاسفانه هنوز به درک بالایی از دنیای مک لارن و تویوتا نرسیدیم برای همین سعی می کنیم این دو خودرو ساز متفاوت رو تو هر زمینه ای باهم مقایسه نکنیم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mclaren720s

      ۲۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      میتونی نخونی دوست عزیز.
      هرچند زیر هیچ مطلبی جز مکلارن پست نمیذاری و اکانت دوم یکی از کسایی هستی که از پیشرفت مکلارن بدجوری داره میسوزه…بوی سوختگی کل پدال رو برداشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    فکر نمی کنم توی دنیا کسی مک لارن رو دوست نداشته باشه همیشه سعی کردن سبک خاص خودشون رو در ساختن سوپر اسپرت ها رعایت کنند و واقعا هم بی نهایت جذابن.من خودم عاشق 720s ام البته هایپر کار هیبریدی شون یعنی p1 رو هم نباید فراموش کرد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amirferrari

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چه می‌کنه مکلارن!!! جانشین p۱ با قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب قراره کولاک کنه… در حال حاظر نزدیک ترین رقیب واسه فراری مک‌لارن هستش،به قول قباد دیوان سالار که میگه (رقیب قدرش خوبه)فراری هم خدایی رقیب خیلی قدری داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    رقابت جانشین های P1 و LaFerrari خیلی دیدنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا