مک لارن

رونمایی از کلکسیون خاص مک لارن اسپیدتیل

۱۰۶ خریدار خوش‌شانس و البته پولدار که پشت فرمان مک لارن اسپیدتیل جدید می‌نشینند هم‌اکنون فرصت سفارشی‌سازی رنگ، تریم و جزئیات کابین هایپرکار GT خود را دارند. مک لارن به منظور ایجاد یک نقطه مناسب برای شروع کار اقدام به نمایش طرح‌های مختلفی از طراحی، رنگ و متریال کرده است. در نهایت خریداران به‌صورت آزادانه می‌توانند هر رنگ و تریمی را که دوست دارند انتخاب کنند اما طرح‌هایی که مشاهده می‌کنید تنها قطره‌ای از دریای بیکران آپشن های اسپیدتیل می‌باشند.


طرح اول اسپیدتیل توسط تیم طراحی مک لارن Urbane نام داشته و مخصوص مشتریانی است که می‌خواهند هایپرکاری با ظاهر رضایت‌بخش داشته باشند. خودروی حاضر در این کلکسیون از ظاهر فیبر کربنی با عناصر براق سود می‌برد و تریم آلومینیومی آبی روشن نیز در آن دیده می‌شوند. داخل کابین هم صندلی راننده‌ای را می‌بینیم که پوشش آبی کم‌رنگ داشته و صندلی راننده نیز از ظاهر خاکستری روشن برخوردار است. دوخت‌های آبی‌رنگ و تریم آلومینیوم برس خورده نیز تکمیل‌کننده‌ی ظاهر جذاب اسپیدتیل هستند.


اگر خریداران خواهان ست شدن خودروی خود با قایق لوکسشان باشند طرح Visionary را باید انتخاب کنند. بدنه‌ی این نسخه رنگ نارنجی خاص با عناصر نقره‌ای‌رنگ را داشته و البته نشان‌های آن نیز از نوع طلای سفید ۱۸ عیار هستند. کابین هم دارای چرم سرمه‌ای برای صندلی راننده و سرنشین می‌باشد. برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر، همین رنگ در تریم بالایی کابین هم بکار رفته است.


سومین طرح که دینامیک نام دارد ظاهر برجسته‌تری را به ارمغان می‌آورد. کابین این اسپیدتیل رنگ قرمز پررنگ را به خود گرفته و رینگ‌ها نیز ظاهر مشکی براق و پره‌های نقره‌ای دارند. کابین هم دارای صندلی قرمز با پوشش چرم کامل بوده و صندلی سرنشین هم‌ رنگ سفید دارد.


اسپیدتیل از قوای محرکه‌ی هیبریدی‌ای استفاده می‌کند که قدرت مجموع ۱۰۳۵ اسب بخاری دارد. مک لارن ادعا می‌کند این خودرو شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعتی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    یه طوریه

    انگار یه جای کارش میلنگه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    طراحیش یه جوریه یه کم ،نمیگم زشته اما غیر عادیه
    قدرتش رو کاغذ از رقبا کمتره اما مکلارن نشون داده که تو واقعیت بهتر عمل میکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    (( اما طرح‌هایی که مشاهده می‌کنید تنها قطره‌ای از دریای بیکران آپشن های اسپیدتیل می‌باشند.))?
    ..
    الان ما ها مفهوم زیبایی این ماشین رو متوجه نمیشیم زمانی که تو بیاد تو جاده تازه اثرش معلوم میشه.
    یکی از نکات رنگی که در اسپیدتیل استفاده شده نوع رنگ پاشی نوآورانه ((metallic-effect)) هستش که به صورت حرفه ای و دستی روی بدنه ی ماشین پاشیده میشه.
    زیبایی این نوع رنگ پاشی در نور آفتاب مشخص میشه،جایی که به گفته ی هنرمندان مک لارن، این رنگدانه های باورنکردنی، بازتابی همچون آینه به ما نشان خواهند داد.((چقدر شاعرانه!!!❤))
    https://cars.mclaren.com/files/live/sites/mclaren/files/cars-mclaren-com-Main/McLaren%20Model%20Section/Speedtail/Speedtail-Paint.jpg
    خیلی چیزهای دیگه هم هست، مثل نوع چرمی که مک لارن بر روی صندلی هاش استفاده میکنه که جزء سبک ترین و مقاوم ترین اون هاست به گونه ای که برای سرنشینان ورودش رو بسیار راحت و حتی زمانی که میشینید بدنتون رو میچسبه((جذب میکنه))!!!((این کاملا نوآورانه برای مک لارنه))برای درک بهترش باید فقط سوارش شد.
    و همینطور استفاده از چرم فوق باکیفیت Aniline و Nubuck بر روی داشبورد،نشون دهنده ی کیفیت بسیار بالای این ماشینه.
    یکی دیگه از نوآوری های مک لارن مربوط به فیبر کربن میشه،که باعث شده به جای استفاده 3000 رشته ی فیبر کربنی، از 1000 رشته ی نازک کربنی در تولید استفاده بشه.
    این فرآیند تولیدفیبر کربن_ دستگاه بافندگی دیجیتالی_((digital loom)) مطابق با آخرین پیشرفت های دانش نساجی ایتالیاس،که منجر به ساخت یک طرح پیچیده برای اسپید تیل شده.
    یک تکنولوژی دیگه هم که وجود داره،تکنولوژی لایه بندی باریکه((thin ply technology))این نوآوری باعث شده که نوع ساختار لایه ای کربنی ماشین شبیه به طرح سیال آب باشه!!!
    به گفته ی خودشون حاصل فیبرکربنی که در این ماشین استفاده شده در جاده همتا نداره.
    .
    چمدان های کاملا دست ساز مختص این ماشین و…..هم بخشی از آپشن هاش به شمار میاد.
    .
    ❤❤❤Like no other❤❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Car Lover

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      عههههه این همون ماشینست دیگه
      همون که تو خیابونای امریکا اگه راه بره قاطی مینی ونای 70 سال پیش باید اوراق ببشه
      عههههه ببین دنیا چقد کوچیکه

      موافقم 0
      مخالفم 3
  4. Just bentley continental

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    خدایی به کجای این فرشته فرا زمینی می گین زشت البته طراحیش کلا یه حالی داره بعضیا زیاد خوششون نمیاد ولی به نظر من زیباترین هایپر کار دنیاست داخلش که خدایی هیچ هایپری بهش نمیرسه از حق نگذریم.
    رنگ مشکیش ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Bideski

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    باز به نظر من که خیلی فضایی و خفنه…
    کابینشم که دیگه آدم توش بشینه مبهوت میشه…
    انشاا… که خوش میدرخشه..
    البته الانم که فقط همین عکساش داره خیلی خوش می درخشه!????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میلاد

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا رینگ های جلو و عقبش با هم فرق داره؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      دلیلش مقابله با آشفتگی هوا هستش.
      چون برخورد هوا با جلو بیشتره(از ورودی پایین چراغ ها نیمی از هوا عبور میکنه)) ،از این کاور رینگ فیبرکربنی استفاده شده.و همچنین برای یکپارچه سازی هوا،تا هدایتش به کناره ها به درستی صورت بگیره.
      به دلیل سرعت بسیار زیاد هوا تا قسمت رینگ های عقب،دیگه نیازی نیست از این نوع پوشش برای چرخ های عقب استفاده بشه چون بخشی از هوا توسط کناره های بدنه و ….به خوبی عبور میکنه.
      این به پایین اومدن ضریب درگ کمک میکنه.
      البته مالکین این ماشین میتونن این نوع پوشش رو اگه دوست نداشتن حذف کنن.
      ..
      امیدوارم توضیح خوبی داده باشم براتون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آقای دانیال، کاری به تعصب و علاقه ی وافر و نشون دادن شدت کم یا زیاد تعصب و علاقتون ندارم، ولی اینکه یکی از طرفدارای خوبه برند مورد علاقتون هستی و همیشه تا حد خیلی بیشتر از بقیه طرفدارای موجود در سایت (آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی و..) شرط ادب و عقلانیت رو رعایت میکنی و همچنین نظرات سازنده و یاد دهنده ای میدی، همیشه برای من جالب و قابل احترامه، ای کاش ازت یاد بگیریم همگی، الگو برداری از افراد معقول و منطقی هیچ ایرادی نداره : )
        اسپید تیل هم از نظر من با قاطعیت طراحی میخکوب کننده و درواقع stonning ای داره، و من یه شاهکار میبینمش..
        تمام توضیحاتی هم که دربالا دادین دقیق و درست هست..
        از ته دل آرزو میکنم یه روز مدل مورد علاقتون رو تو پارکینگ خونتون داشته باشین و به شادی استفاده کنین..

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          خیلی خیلی لطف دارین شما به من.❤
          منم امیدوارم شما و هم دوستان به هرچی دوست دارن برسن،حالا چه ماشین و…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. بهنام

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    برای یک هایپر کار بشدت گرانقیمت، حداقل از نقطه نظر طراحی زیبا نیست. شاید زشت نباشه ولی زیبا هم نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. F22raptor

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. ALIREZA034

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    هیچ چیزی شبیه به کنسول یا رو دری طراحی نشده که راننده دیر تر خسته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا