میتسوبیشی

عجیب‌وغریب! بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

نسل جدید میتسوبیشی اکلیپس کراس دقیقاً همانی است که موردنیاز این خودروساز بوده و ترکیبی از طراحی منحصربه‌فرد و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌باشد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
کلیت موضوع بسیار واضح است. اکلیپس کراس یک کراس اوور کامپکت دیگر برای میتسوبیشی بوده اما این خودرو نسبت به اوت لندر و اوت لندر اسپورت تمرکز بیشتری روی طراحی، هندلینگ و تکنولوژی داشته است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
میتسوبیشی هم‌اکنون به خاطر تقاضای بالای خریداران در حال عرضه کراس اوور دیگری می‌باشد. این برند می‌خواهد مقصدی برای مشتریان پر و پا قرص این نوع خودروها باشد و اکلیپس کراس جدید نیز بخشی از این برنامه است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
اکلیپس کراس که ظاهری جالب و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد به نوعی یک اوت لندر کوچک‌تر می‌باشد. اوت لندر حتی به‌صورت ۷ نفره نیز ارائه می‌شود اما اکلیپس کراس تنها به‌صورت ۵ نفره قابل سفارش است. علیرغم تناسبات بی‌همتا، این خودرو بسیار جادار احساس شده و فضای صندلی عقب محدود نیست. فضای سر و پای اکلیپس کراس در بخش عقب نیز کاملاً مناسب است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
فضای بار این خودروی جدید نیز به لطف صندلی‌های عقب تاشونده ای که به سمت جلو نیز حرکت می‌کنند زیاد است. البته درب پشتی این خودرو برقی نبوده و حقه‌های باز شدن مخفیانه درب پشتی نیز برای پز دادن جلوی دوستان وجود ندارد!

میتسوبیشی اکلیپس کراس
کابین اکلیپس کراس نیز ویترینی از متریال و طراحی لوکس نیست اما استایل بسیار جالب‌توجهی دارد. داشبورد این خودرو که یادآور داشبورد سه‌بعدی مدل‌های اخیر لکسس می‌باشد دارای ویژگی‌های چشمگیری بوده و نسخه فول SEL حاضر در تست از دوخت‌های نارنجی روی صندلی‌های چرمی سود می‌برد.


روی داشبورد صفحه لمسی ۷ اینچی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی قرار گرفته است. میتسوبیشی همانند لکسس از تاچ پد برای به‌کارگیری این صفحه‌نمایش استفاده کرده که البته از اشارات چند انگشتی برای عملکردهایی همچون افزایش صدای سیستم صوتی پشتیبانی می‌کند. همچنین سیستم ناوبری نیز در این صفحه‌نمایش وجود ندارد بنابراین رانندگان باید از گوشی هوشمند خود استفاده کنند.


یک هدآپ دیسپلی رنگی وجود دارد که در زمان عدم استفاده به‌صورت مناسبی پنهان می‌شود. این آپشن در چنین کلاسی به ندرت دیده می‌شود بنابراین میتسوبیشی حرکتی جالب انجام داده است. اکلیپس کراس همچنین دارای شماری از سیستم‌های کمک راننده و ایمنی همچون هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار خروج خودرو از خط می‌باشد.


زیر کاپوت اکلیپس کراس جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی نوینی قرار گرفته که دارای هر دو سیستم تزریق مستقیم و چند درگاهی می‌باشد. قدرت ۱۵۲ اسب بخاری این پیشرانه کم به نظر می‌رسد اما گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری آن مناسب است. این پیشرانه در شهر عملکرد مناسبی داشته اما در عبور از سربالایی‌ها کمی به تقلا می‌افتد.


گیربکس CVT بکار رفته نیز شلوغ و پر سر و صدا بوده اما احساس سرزندگی و با انرژی بودن داشته و باعث می‌شود پیشرانه حداکثر عملکرد را داشته باشد. اگر راننده بخواهد تا اوضاع را به دست گیرد شیفترهایی وجود دارد که ۸ نسبت دنده را ارائه می‌کند. همچنین حالت رانندگی اکونومی برای کسب حداکثر راندمان وجود دارد. پس از چند کیلومتری رانندگی در این حالت آن را خاموش کرده و دیگر با آن کاری نداشتیم!


نیروی پیشرانه در این نسخه فول از طریق سیستم سوپر کنترل تمامی چرخ‌ها به هر چهار گوشه فرستاده می‌شود. این سیستم می‌تواند نیرو را در اکسل جلو بین چرخ‌های چپ و راست به منظور بهبود هندلینگ و پایداری در جاده تقسیم کند. اینکه میتسوبیشی در هر محصولی به سیستم چهار چرخ محرک وفادار مانده بسیار خوب است اما مدل پایه مزیت ارزش بیشتر را نیز دارد. سه تنظیم مختلف برای سیستم چهار چرخ محرک وجود دارد که عبارت است از اتوماتیک، شن و برف که برای بهبود کشش در شرایط گوناگون طراحی شده‌اند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
اولین چیزی که در جاده متوجه می‌شوید چگونگی پاسخگویی فرمان است. در جایی که کراس اوورهای دیگر در زمان تغییر جهت سریع آشفته می‌شوند میتسوبیشی کاملاً پایدار بوده و در جاده‌های پر پیچ و خم وارد قلمرو خودروهای اسپورت عادی می‌شود. اکلیپس کراس به اندازه یک سدان اسپورت چابک نیست اما در این حالت پایدار و لذت‌بخش احساس می‌شود. شاسی خودرو توازن خوبی داشته و سفت است. راندن اکلیپس کراس هیجان‌انگیز بوده و ما را به یاد مزدا CX-5 چند سال پیش می‌اندازد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
با وجود آینه‌های جانبی بزرگ و شیشه‌های زیاد، دید خودرو بسیار خوب بوده و همه این‌ها به حس آشنایی بیشتر با اکلیپس کراس کمک می‌کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس
موضوع نهایی اینکه سیستم تلماتیک کانکت میتسوبیشی که سرویس‌های اطلاعات جاده‌ای و اضطراری در آمریکا را ارائه می‌کند روز به روز در محصولات بیشتری از این خودروساز نصب شده و این حرکت در پاسخ به نیازهای روز افزون مشتریان صورت می‌گیرد. با استفاده از مودم ۴G LTE، این سرویس به رانندگان اجازه می‌دهد تا در مواقع اضطراری و یا تصادف کمک بگیرند. همچنین یک برنامه موبایلی وجود دارد که اجازه ردیابی خودرو و عملکردهای ریموتی همچون باز و بسته کردن درب‌ها و کنترل سیستم تهویه مطبوع را می‌دهد. مالکیت این سیستم در دو سال ابتدایی رایگان بوده و پس از آن باید سالانه ۹۹ دلار پرداخت کرد. همچنین باید به گارانتی قابل‌توجه ۱۰ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتر قوای محرکه هم اشاره کرد.


سخن نهایی اینکه کراس اوور جدید میتسوبیشی با احساس رانندگی پایدار در جاده، کابینی مجهز و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد باعث شگفتی ما شد. آرزو داشتیم بهای این خودرو کمتر از این‌ها هم باشد زیرا بهای آن از حدود ۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود. رقیب اصلی میتسوبیشی اکلیپس کراس مزدا CX-5 است که ظاهر و کابین لوکس‌تری را ارائه می‌کند. همچنین کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نیز از دیگر رقبای قابل‌اعتنا هستند که ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارند. اکلیپس کراس رقیبی بسیار عالی برای خودروهای یاد شده بوده و در جایگاهی مناسب بین مزدا و محصولات کره‌ای قرار می‌گیرد.

نقاط قوت: سواری خوب، احساس جادار بودن، سیستم چهار چرخ محرک موجود

نقاط ضعف: ظاهر و نام عجیب، گیربکس پر سر و صدا، تاچ پد عجیب

مشخصات میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۴ اسب بخار/۲۴۹ نیوتون متر
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
  • قیمت پایه: ۲۳۲۹۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    به غیر از طراحی عقبش همه چیزش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    با قیمت خیلی مناسبی به فروش میرسه
    ببینیم با توجه با 1500 سی سی بودنش میتونه یه هوا ارزون تر وارد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوبه ولی ممکن نیست با اون شیشه عقب چیزی بشه دید
    ولی خدایی عقبش خیلی شلوغه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohamad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    از لکسس الهام گرفته داخلشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد كرمستجی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اقا داخلش چقدر ان ایکسه لکسس شده؟!!! حتی اون تاچ پد وسط…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Roham

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    طراحی قشنگ و منحصر به فردی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا