بررسی میتسوبیشی ASX 2019، مجسمه‌ای متحرک از ناکامی‌ها!
بررسی میتسوبیشی ASX 2019، مجسمه‌ای متحرک از ناکامی‌ها!

بررسی میتسوبیشی ASX 2019، مجسمه‌ای متحرک از ناکامی‌ها!

آیا به‌روزرسانی جدید میتسوبیشی ASX می‌تواند این خودرو را در کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندهای جمع‌وجور رقیبی قدرتمند نشان دهد؟!


اکثر خودروها طول عمر هفت ‌تا هشت ساله‌ای دارند و در این مدت تنها یک فیس لیفت مهم را تجربه می‌کنند؛ اما میتسوبیشی ASX دومین به‌روزرسانی جدی خود را در زمان گرامیداشت تولد 10 سالگی‌اش تجربه کرده است.


میتسوبیشی در فضایی مبهم قرار دارد. این شرکت از سال 2017 به اتحاد رنو-نیسان پیوسته و هم‌اکنون فرایند توسعه‌ی پلتفرم خودرویی کوچکی را پشت سر می‌گذارد تا این معماری در شاسی بلندهای کلاس B هر سه خودروساز بکار رود. فعلاً خبری خاصی از این پلتفرم به بیرون درز نکرده و ما هم روی کراس اوور ASX تمرکز کرده‌ایم.


بهبودهای طراحی این خودرو روی نمای جلو معطوف شده‌اند جایی که شاهد نمایی کاملاً متفاوت نسبت به قبل هستیم. این بخش از طراحی شبیه به پیکاپ L200 جدید سود برده و شاهد کاپوتی روان‌تر و جلوپنجره‌ای برجسته هستیم. نمای عقب آشناتر بوده هرچند باید به چراغ‌های LED جدید و طراحی متفاوت سپر عقب اشاره کنیم.


زیر پوست این خودرو پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی جدیدی جا خوش کرده و بنابراین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری قبلی بازنشسته شده است. با قدرت 148 اسب بخاری، قلب آهنین جدید ASX حدود 30 درصد قوی‌تر بوده و گشتاور آن نیز بهبود 27 درصدی داشته است. این خودرو را هم‌اکنون می‌توان با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس CVT اتوماتیک سفارش داد.


اما هیچ‌چیزی نمی‌تواند سن بالای این خودرو را پنهان کند. ASX در جاده رضایت کمتری نسبت به هیوندای کنا یا مزدا CX-3 ایجاد می‌کند و پیشرانه‌ی آن عصبی‌تر از پیشرانه‌ی توربوی سوزوکی ویتارا می‌باشد. فرمان هم حس خاصی را به دستان راننده منتقل نمی‌کند.


علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای جدید شما باید آن را کاملاً تحت‌فشار بگذارید تا پرفورمنس مناسبی داشته باشید. سبقت گرفتن با این خودرو با توجه به نوع گیربکس موجود باید کمی محتاطانه صورت بگیرد هرچند حداقل با وجود گیربکس CVT قدرت کافی برای عبور از یک تراکتور قدیمی وجود خواهد داشت. در سرعت‌های بالا هم صدای باد از اطراف آینه‌های کناری به گوش می‌رسد و لاستیک‌ها هم صدایی تولید می‌کنند که آن‌هم در کابین وجود خواهد داشت.


اما خب کابین احساس خوش‌ساخت بودن را تا حدی تداعی می‌کند. درب‌های ASX به دلپذیری محصولات سئات یا فولکس بسته نمی‌شوند اما اگرچه متریال ارزان‌قیمت در بخش‌های پایینی داشبورد بکار رفته اما پلاستیک‌های سطح بالایی در روی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شود. فضای عقب این خودرو بیشتر مناسب کودکان بوده ولی در سفرهای کوتاه هم بزرگ‌سالان مشکل خاصی نخواهند داشت.


یک صفحه‌نمایش 8 اینچی جدید در داشبورد همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و البته سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی نیز وجود دارند. مدل‌های فول این خودرو از ناوبری تام تام استفاده می‌کنند.


میتسوبیشی می‌گوید قیمت این کراس اوور از کمتر از 21 هزار پوند آغاز می‌شود. با این پول شما نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی ASX را صاحب خواهید شد. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، چراغ‌های تمام LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، کروز کنترل، تهویه مطبوع و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد.


نسخه‌ی دینامیک ASX که انتظار می‌رود حدود 3 هزار پوند گران‌تر باشد دارای تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک، صندلی‌های چرمی، تریم کرومی بیشتر و تجهیزات ایمنی همچون هشدار نقاط کور، دستیار تغییر لاین و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد.


اگر به دنبال سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک باشید باید خود را برای پرداخت مبلغی در حدود 26500 پوند آماده کنید که به این ترتیب ASX فول حدود 1 هزار پوند گران‌تر از نسخه‌ی فول کامل ویتارا خواهد بود.


البته سفارش این تجهیزات روی هزینه‌های نگهداری ASX نیز تأثیر می‌گذارد. میتسوبیشی فعلاً مشخصات آلایندگی و مصرف سوخت پیشرانه‌ی یاد شده را منتشر نکرده اما سیستم چهار چرخ محرک قطعاً باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد.


علیرغم فیس لیفت گسترده‌ی انجام شده و استفاده از پیشرانه جدید و تجهیزات بیشتر، میتسوبیشی ASX سالخورده به نظر می‌رسد. کلاس شاسی بلندهای کوچک در 10 سال گذشته کاملاً دگرگون شده و رقبای پرقدرتی در آن به چشم می‌خورند. اگر به دنبال یک کراس اوور کوچک با رفتار خوب در جاده، تجهیزات زیاد و فضای داخلی مناسب هستید بهتر است به دنبال گزینه‌های دیگر این کلاس بروید.

مشخصات میتسوبیشی ASX دینامیک 2.0 CVT AWD

  • قیمت: 26500 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/195 نیوتون متر
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 12.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. بهنام
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    آدم واقعا تو کار این میتسوبیشی میمونه. شرکتی با این همه پتانسیل و اینهمه سابقه ی درخشان و کلی خودروی نمادین و خاطره انگیز، به چه روزی افتاده!!

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1217 دیدگاه) ,

      اصلا با کابین و جلو پنچره اش حال نکردم .واقعا از میتسوبیشی انتظار بهتر از ایناست

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1985 دیدگاه) ,

    تمام محصولات اِمروز میتسوبیشی ، کلکسیونی از ناکامی در مقابل رقباست .
    شاید مسخره بکنید ، اما یکی مثل کارلوس گون (( غصن )) رئیس بازداشت شده رنو نیسان به درد میتسوبیشی میخوره و قشنگ میتونه این برند را شکوفاش بُکُنه .

    فقط به محصولات دهه ۹۰ میلادی نگاهی بندازید و با امروز مقایسه کنید ، وَسلام .

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (433 دیدگاه) ,

      کاملا درسته.لنسر و گالانت و پاجرو کجا این زباله ها کجا!؟میتسوبیشی شده یه آشغالساز!!

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        داداش شما ها به این ماشین خیلی خوب و با کیفیت نگید اشغال

        پاسخ
      2. farhad
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        نردبان خلق این ما و منیست عاقبت این نردبان افتادنیست
        لاجرم هر کس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست

        پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (1753 دیدگاه) ,

      ((( اما یکی مثل کارلوس گون (( غصن )) رئیس بازداشت شده رنو نیسان به درد میتسوبیشی میخوره و قشنگ میتونه این برند را شکوفاش بُکُنه )))
      قطعا شخصی مثل گوسن خیییلی به درد میتسو می خورد البته بعیده با این بلایی که سرش آوردن تو گروه بمونه از طرفی میتسو تجربه ی خوبی در توسعه ی الکتریکی داشته و داره به همین خاطر میتونه آینده درخشانی داشته باشه
      در کل به نظرم ژاپنی ها در مجازات گوسن به بهانه ی کسب امتیاز و به نوعی گِرو کِشی از رنو زیاده روی کردن

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1985 دیدگاه) ,

        mehran911 عزیز

        اول که کامنت شما رو خواندم ، گفتم حتماً مثل دیروز که یکی از کاربران در مقاله تقابل بنز S کوپه با bmw سری ۸ گیر سه پیچ داده بود که چرا چنین حرفی زدی و دقیقاً مثل شما متن من را در پرانتز نوشته بود و سپس شروع ماجرا .

        اما پس از ادامه خواندن کامن شما گفتم خب خداروشکر امروزمون به خیر گذشت و گیردار نشدیم .

        وقتی هر کامنتی میگذارم ، تلاشم در این است که کُدورتی به علاقه و تَعصب اَفراد نکُنم به جز افرادی که تعصب اَلَکی دارن (( مثلاً فکر کن جوری از یک خودروی چینی یا کره ای تعریف و تمجید میکنند که اصلاً خود رئیس این شرکتها هم تعجب میکنند که چرا شاتل فضای نسازه بِده هوا ، وقتی یه افرادی این خودروها را از رولزرویس هم بالاتر میدانند . ))
        اما کامنت من ، احساس من هست و احساس من ، نظر شخصی من که خواهشاً به خودتون نگیرید و اگر هم حرفی حدیثی بوده به بزرگواری خودتان ببخشید .

        من با پدال حال میکنم با پدال لذت میبرم و تا وقت آزادی گیر میاورم ، اولین جایی که میگذرانم پدال هست .
        مثل همیشه پدال ممنون که هستی ، فقط اگر تست و بررسی خاص خودتون را ادامه میدادین بهتر هم میشد ، مثل کاری که سایت(( باما )) چندین ماه داره انجام میده و اتفاقاً چه زیبا هم تست و بررسی میکنند و اتفاقاً هفته ای یک بررسی از خودروهای وارداتی و تولیدی ایران دارند . کاری که من همیشه قبل از این کار باما هم میگفتم اما نکردند و باما انجامش داد .

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (1753 دیدگاه) ,

          مخلصم نویدجان 🌷
          من فقط حرف شما رو تایید کردم که گفتید گوسن میتونه وضعیت میتسو رو بهتر کنه …
          در مورد پست bmw هم الان رفتم دیدم
          کلا با نظرت موافقم امیدوارم راحتتر و بدور از جنجال بشه نظر شخصی رو گفت…

        2. NAVID۰۰۹۸
          سوابق: (1985 دیدگاه) ,

          نظر لطف شماست ، مهران عزیز .

  3. حمیدرضا
    سوابق: (2341 دیدگاه) ,

    این شرکت اگر پیوستنش به رنو نیسان و فروش اوتلندر نبود چندسال پیش کلا از بین رفته بود ای اس ایکس هم اوایل خیلی خوب بود ولی انقدر رقباش زیادن و بهترن که نمیشه بهش حتی فکر کرد

    پاسخ
  4. حمید
    سوابق: (1469 دیدگاه) ,

    فعلا همین هم تو این اوضاع دست نیافتنی شده
    خخخخخخخخ
    کاش میشد رفت

    پاسخ
  5. بهزاد
    سوابق: (1212 دیدگاه) ,

    این اخبار یک کم سیاه نمایی از اوضاع فعلی این شرکت را ارائه میکنه و اگر به آمار رجوع کنیم با درآمد بیش از 20 میلیارد دلار و نزدیک یک میلیارد سود و افزایش فروش میشه گفت اوضاع بد نیست.

    پاسخ
  6. mohsen
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    به نظرم هر چی باشه یه ماشین واقعیه، نقد مغرضانه و جالبی بود

    پاسخ
  7. وحید
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام من asx 2014 دارم.جالبه برام صحبت های نویسنده و برخی دوستان.ماشین ژاپنی با هر برندی قابل مقایسه با کره ای و فرانسوی نیس.مردم ایران هوندا که تمام دنیا حرف اول تا 4 رو میزنه نمیخرن بعد کولئوس میخرن.خخخ چیزی نگم بهتره

    پاسخ
  8. جواد
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    عاشق میتسوبیشی ام علی الخصوص آرمش با اون سه تا لوزی

    پاسخ
  9. کاوه
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    عجیبه این حرف ها. میتسوبیشی طی ۴ سال کذشته سیرصعودی فروش داشته و در۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ، هرسال بیشتر از یک میلیون اتومبیل فروخته. و به سمت هدف یک ونیم میلیون فروش سالانه حرکت می کند. افت فروش تی اس ایکس امسال توسط فروش نسبتا خوب اکلیپس کراس جبران شده. سال پیش ۲۳۵ هزارتا ای اس ایکس فروخته و ۲۷۵ هزارتا اوتلندر. سیر صعودی فروش میتسو دقیقن مقابل سیر نزولی فروش نیسان قرار می گیرد. رنو درست وقتی وارد کارزار شد که میتسو دوباره به جمع ۲۰خودروساز برتر دنیا بازگشته بود.

    پاسخ
  10. محمود
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام من asx 2017 خریدم خیلی راضی هستم نسبت به رقبای کره ای مثل توسان و اسپورتیج که این همه طرفدلر دارن و قیمت بالا از هر نظر خیلی بهتره جز آپشن
    ،ماشین های برند را مردم ایران کمتر سوار میشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.