چشم اندازمیتسوبیشیهفته نامه

تجربه رانندگی با محصولات میتسوبیشی و دی‌اِس در نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران فرصت مغتنمی بود تا فعالان مختلف این عرصه گام‌های تازه‌ای در جهت شناخته شدن و جا افتادن خود بین مردم بردارند. شرکت آرین موتور هم به‌عنوان نماینده رسمی دو برند DS و میتسوبیشی در ایران از این مهلت استفاده و با تهیه یک برنامه تست درایو عمومی، محصولات مختلف خود را در اختیار مردم قرار داد تا بتوانند آن‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. در این میان برای ما هم فرجه‌ای فراهم شد تا خودروهای هر دو برند را به‌صورت کوتاه و گذرا آزمایش کنیم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این دیدار نیمروزی است.

دی‌اِس ۵ (مدل ۲۰۱۶)
dsc_1581
اگر به خاطر داشته باشید دی‌اِس ۵ را تابستان امسال به‌صورت مفصل آزمایش کردیم و جوانب مختلف آن را سنجیدیم. به همین دلیل کاملاً برایمان آشنا بود. چرم مرغوب سِمی آنِلین، اِرگونومی مناسب داشبورد، کنسول میانی و سقف، امکانات پیشرفته، سامانه‌های کمکی هوشمند و عملکرد درخور توجه پیشرانه و جعبه‌دنده در کنار هم رانندگی با این هاچبک بزرگ را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل ساخته‌اند. ۵ در مانورها و رانندگی پرفشار تا حد زیادی گوش به فرمان شماست و درواقع پشت ظاهر لوکس خود ته‌مایه‌ای اسپرت و تندخو هم دارد. همزمان، تعلیق بسیار نرم و عایق‌بندی خوبِ کابین محیطی آرام را فراهم کرده و هیچ‌گونه تنش محسوسی به سرنشینان وارد نمی‌شود.

ds-5

مهم‌ترین مشکل دی‌اِس ۵ بسته بودن و خفگی اتاق، طراحی سوال برانگیز ستون‌های A و C، شیشه عقب کوچک و فضای کم صندلی‌های عقب برای افراد قدبلند است. غیر از این موارد، باقی قسمت‌ها رضایتتان را جلب می‌کنند و مشکل عمده‌ای به چشم نمی‌خورد. بار دیگر باید تکرار کنم که این فرانسوی خاص خودرویی متفاوت، آرام و چابک است و توانایی‌های خوبی در چنته دارد.

دی‌اِس ۵LS (مدل ۲۰۱۶)
dsc_1623
دومین خودرو مورد بررسی ۵LS بود. به‌محض قرارگیری روی صندلی، راحتی فوق‌العاده آن نظرتان را جلب می‌کند. کیفیت عالی چرم، طرح بند ساعت بخش مرکزیِ تکیه‌گاه و نشیمن و ارگونومی مناسب، این صندلی‌ها را به یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار ایران بدل کرده‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت راحتی و آرامش صندلی‌های ۵LS بین سدان‌های این گروه قیمتی (داخل کشور) واقعاً کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است. اگر نگاهی به پوشش قسمت‌های مختلف بیندازید خود را میان انبوهی از چرم، فلز و چوب طبیعی خواهید یافت. مواد مورداستفاده برای تودوزی اتاق در سطح بالایی قرار داشته و برخلاف خودروهای کره‌ای و بعضاً ژاپنی، نمره قبولی کامل دریافت می‌کنند.

dsc_1778

dsc_1619
پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با فشار یک دکمه به‌آرامی روشن می‌شود. فرمان خوش‌دستِ چرمی کاملاً تحت امر است و فرامین راننده را با نرمی تمام اجرا می‌کند. به لطف سامانه تعلیق کارای خودرو هنگام رانندگی به‌ندرت پیش می‌آید که متوجه دست‌اندازها و برجستگی‌های سطح مسیر حرکت شوید. سواری کاملاً نرم بوده و جای هیچ گله‌ای باقی نمی‌گذارد. سر پیچ‌ها هم چسبندگی خوب است و تعادل عمودی تا حدودی قابل‌قبول به نظر می‌رسد؛ اما سرنشینان ردیف عقب ثبات چندان مناسبی ندارند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این سدان لوکس فرانسوی می‌توان به دید مناسب به اطراف، چابکی، تحت فرمان بودن و امکانات رفاهی خوب مثل دوربین دید عقب، سامانه تشخیص نقاط کور، صندلی‌های عقب با قابلیت خم شدن تا ۳۰ درجه، ترمز پارک برقی، صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی، ESP، خروجی USB و سامانه تهویه هوای اتاق اشاره کرد. لگ زیاد توربو، شتاب اولیه کند و ترمزهای نه‌چندان قوی نیز مهم‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌روند.

میتسوبیشی ASX (مدل ۲۰۱۷)
dsc_1651
ASX برای مدل سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شده و در بخش دماغه با مدل‌های پیش از خود متفاوت است. قوای فنی نیز همچنان از بلوک چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ MIVEC سابق با توان ۱۴۷ اسب بخار تأمین می‌گردد.

داخل اتاق، متأسفانه از مواد خیلی باکیفیتی استفاده نشده و بجز دور غربیلک فرمان، پوشش صندلی‌ها و چند نقطه دیگر، در باقی قسمت‌ها پلاستیک فشرده غالبیت کامل دارد. صندلی‌ها نسبتاً راحت هستند اما بدن را در خود نگه نمی‌دارند. طراحی مناسب ستون‌ها و شیشه جلو هم دید کافی موردنیاز راننده را فراهم کرده و موجب تسلط بیشتر وی بر زوایای مختلف می‌شود.

dsc_1777

در بحث رانندگی دو نکته مهم اما متفاوت به چشم می‌خورد: اول، ASX یک کراس‌اوور جسور و ماجراجو است و به لطف پاسخ‌های سریع پدال گاز و جعبه‌دنده، در مانورها و حرکات تندوتیز تا حد زیادی به نیازتان پاسخ می‌دهد. دوم، سامانه تعلیق آن‌قدر خشک است که حتی ریگ‌های کوچک روی آسفالت را هم کاملاً حس می‌کنید. با این وضع حتی در سفرهای روزمره درون‌شهری هم مشکل خواهید داشت و ازآنجاکه خیابان‌های شهر دریایی از دست‌اندازها هستند، در زمان کوتاهی خستگی به سراغتان خواهد آمد.
پدال‌های تعویض پشت فرمان، علمکرد قابل‌قبول مجموعه پیشرانه و جعبه‌دنده، پایداری مناسب در مواقع حساس و تجهیزات ایمنی و رفاهیِ رضایت‌بخش چندی از ویژگی‌های مثبت این خودرو را تشکیل می‌دهند. از نکات منفی آن نیز می‌توانم به سامانه تعلیق به شدت خشک، کیفیت پایین متریال داخلی و طراحی کمی خسته‌کننده (مخصوصاً در بخش عقب) اشاره کنم.

میتسوبیشی میراژ (مدل ۲۰۱۷)
dsc_1690
میراژ، ته‌تغاری خانواده میتسوبیشی، طی مدت حضور خود در بازار ایران توانسته با تکیه بر دو فاکتور مهم مصرف سوخت کم و امکانات مناسب محبوبیت خوبی دست‌وپا کند. ازآنجایی‌که شخصاً علاقه خاصی به کامپکت‌های شهری دارم، رانندگی با این ژاپنی ۱۲۰۰ سی‌سی ۷۹ اسب بخاری ریزنقش برایم بسیار لذت‌بخش بود. صندلی‌ها راحت هستند و داشبورد و غربیلک فرمان به‌گونه‌ای طراحی شده که همه‌چیز درست زیر دستان شماست. از کیفیت اتاق که بگذریم، سواری، حس قابل‌توجه و خاصی ندارد و کاملاً معمولی و منطقی است. شتاب‌گیری و ترمزها در حد یک خودروی کوچک درون‌شهری بوده و نباید انتظار عملکرد چشمگیری از آن داشت. سامانه تعلیق نسبتاً نرم عمل می‌کند، اما با التفات به کلاس خودرویی میراژ، می‌توانست بهتر از این باشد. مجموعه رینگ و لاستیک ۱۷۵/۵۵R15 با ابعاد بدنه متناسب‌اند و در مواقع لزوم چسبندگی قابل‌قبولی دارند. عایق‌بندی اتاق اما جالب به نظر نمی‌رسد، چون در طول تست صدای بیرون به‌طور خفیف اما مستمر داخل اتاق شنیده می‌شد.

dsc_1688
یکی از نکات جالب میراژ، فضای مناسب ردیف عقب است که با توجه به اندازه کلی خودرو یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید. دیگر نکته قابل‌ذکر مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵ لیتر می‌باشد که برای رفت‌وآمد روزمره (نسبت به خودروهای بنزینی) فوق‌العاده است. از تجهیزات و امکانات این کوچولوی دوست‌داشتنی می‌توان ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ABS و EBD، فرمان الکتریکی تلسکوپی، شش کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای)، ایموبیلایزر، چراغ‌ روشنایی در روز (DRL)، صندلی‌‌های تاشو عقب، کامپیوتر سفری دقیق، بلوتوث و خروجی USB، گرم‌کن صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی، دوربین دید عقب و حسگر پارک عقب سفارشی را نام برد.

dsc_1746

در مجموع میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ با طراحی بیرونی زیبا، ابعاد جمع‌وجور، رنگ‌بندی بسیار متنوع، مصرف سوخت کم و تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسب یکی از گزینه‌های خوب و معقول بازار خودروی کشور است که البته با برچسب ۷۹ میلیونی، گران به نظر می‌رسد. قدرت ۷۹ اسب بخاری پیشرانه ۱.۲ لیتری آن برای مصارف معمول شهری کفایت می‌کند و اگر توقعاتتان را زیاد بالا نبرید، غالب نیازهایتان را برطرف خواهد ساخت.

میتسوبیشی اوتلندر (تیپ ۳-مدل ۲۰۱۶)
dsc_1689
پس از وقفه‌ای کوتاه برای استراحت و عکاسی، سراغ تنها شاسی‌بلند جمع رفتیم. ابهت و تفاوت ذاتی اوتلندر با دیگر محصولات میتوبیشی از همان لحظه اول سوار شدن کاملاً هویداست و ارتفاع زیاد از سطح زمین آن را پررنگ‌تر می‌کند. مواد بکاررفته در کابین به نسبت ASX و میراژ کیفیت بهتری دارند و کمتر دلتان را می‌زنند. فضای کلی اتاق برای انواع جثه‌ها جادار و فراخ است. غربیلک فرمان هم به‌خودیِ‌خود زیبایی خاصی دارد و راننده را به یک تجربه لذت‌بخش دعوت می‌کند.

dsc_1687
با فشردن دکمه گرد ۴WD روی کنسول میانی وضعیت انتقال نیرو را به ۴WD Eco تغییر دادم. شتاب اولیه متوسط بود و چنگی به دل نمی‌زد. سر پیچ‌های عادی و U شکل فشار زیادی به خودرو آوردم و هربار با عملکرد هوشمند، دقیق و کنترل‌شده آن مواجه شدم. با وجود ارتفاع ۱۷۱۰ میلی‌متری پایداری خودرو در چرخش‌ها و مانورها فوق‌العاده است. حتی با چرخاندن پی‌درپی فرمان به چپ و راست در مسیر مستقیم اصلا احساس خطر نمی‌کنید؛ انگار که لاستیک‌ها به زمین میخ شده‌اند و به‌هیچ‌وجه هوای کنده شدن ندارند. فرمان با دقت عمل کرده و تعویض دنده‌ها در حالت خودکار بسیار سریع انجام می‌شود. اتاق ‌عایق‌بندی خوبی دارد و سروصدای بیرون کمتر مواقعی به داخل نفوذ می‌کند. اگر بخواهم سواری و عملکرد فنی اوتلندر را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم که مجموعه بلوک ۲.۴ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری، جعبه‌دنده CVT (با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها) و سامانه ۴WD قدرتمند پتانسیل بالایی داشته و به‌راحتی می‌تواند انواع مختلف سطوح را پشت سر بگذارد.

dsc_1685

این عملکرد چشمگیر همچنین با فهرست نسبتاً کاملی از تجهیزات شامل ترمز جلو و عقب دیسکی، سامانه‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری کمکی، قفل دیفرانسیل، هفت کیسه هوا، کروز کنترل، چراغ‌های تمام LED، حسگر پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی، کنسول میانی صندلی‌های عقب، تهویه دوگانه، درب برقی صندوق بار و… تکمیل می‌شود تا در سفرهای داخل و خارج شهر چیزی کم و کسر نداشته باشید.

میتسوبیشی لنسِر (۱.۸-مدل ۲۰۱۷)
dsc_1686
آخر از همه نوبت به لنسِر رسید؛ همان نام باسابقه و کهنه‌کار ژاپنی که امروزه به‌عنوان یکی از نمادهای اصالت در دنیای خودرو شناخته می‌شود.
نمای ظاهری برای مدل ۲۰۱۶ کمی تغییر کرد و به سبک کنونی محصولات میتسوبیشی نزدیک‌تر شد. ازآنجاکه نسخه Evolution در کشورمان یافت نمی‌شود مجبوریم دلمان را به همین مدل ۱.۸ لیتری چهار سیلندر خوش کنیم. طراحی اتاق همان سبک و سیاق ساده موجود در سایر برادرانش را دنبال کرده اما یک تفاوت عمده دارد و آن روح جنگجو و خاص نهفته در کالبد خودرو است. پس از سوار شدن احساس می‌کنید پشت فرمان یک سدان اسپرت تندوتیز نشسته‌اید و پتانسیل زیادی برای تاختن دارید.

dsc_1691
برای بیدار کردن لنسر باید از سوییچ استفاده کنید؛ چراکه خبری از دکمه استارت نیست. پیشرانه ۱.۸ لیتری با صدای خفیفی روشن می‌شود و در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد. شتاب‌گیری (در مقایسه با دیگر مدل‌ها) در زمان معقولی انجام می‌شود که البته فرصت کافی برای ثبت دقیق آن وجود نداشت. سرعت عمل چشمگیر پیشرانه راننده را برای ماجراجویی و تاخت‌وتاز بیشتر تهییج می‌کند. چسبندگی خودرو طی مانورها و عبور سریع از پیچ‌ها حقیقتاً قابل‌توجه است. پدال‌های بزرگ پشت فرمان کاملاً تحت امر راننده هستند و به‌محض اشاره انگشت دنده را تعویض می‌کنند. واکنش پدال‌های گاز و ترمز هم دقیق بوده و در کنار فرمان برقی هوشمند، تجربه سواری لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورند.

لنسر ۲۰۱۷ برخلاف کنسول ساده‌ای که دارد، به سامانه‌ها و امکانات متنوعی مجهز شده که ایموبیلایزر، هفت کیسه هوا، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای (مجهز به پیش کشنده در ردیف جلو)، تهویه مطبوع خودکار، برف‌پاک‌کن و شیشه‌شوی مجهز به حسگر باران، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، حسگر پارک عقب، سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، چراغ جلو زنون مجهز به تنظیم ارتفاع خودکار و چرخش هماهنگ با فرمان، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل و شیشه بالابر برقی عقب بخش مهم آن را تشکیل می‌دهند.

dsc_1768

در خاتمه باید گفت خوشحالیم که طی چند سال اخیر تعدادی از برندهای روز دنیا توسط نمایندگی‌های رسمی به کشور راه یافته و با ارائه امکانات جدیدی همچون تست درایو عمومی فضای جدی‌تری به بازار خودرو بخشیده‌اند. امید است با مرتفع شدن شرایط قیمت‌گذاری طیف وسیع‌تری از مردم توانایی خرید خودروهای وارداتی را پیدا کنند و “لبخند رضایت از خودرو” بر لبان تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان نقش ببندد.

dsc_1698

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    میتسو که عشقه.دی اس رو ندیدم نمیتونم نظر بدم.اما کاش یکم قیمت گذاری میتسو عاقلانه تر انجام میشد.لنسر با موتور ١.٨ بدون کیلس استارتر و پاناروما و سردکن صندلی و خیلی چیزای دیگه حدود ١۴٠ تومن.خب مشخصه که طرف یه اپتیما ٢٠١۴ میخره.ماشین های ژاپنی از جمله میتسوبیشی و هوندا از بی فکری و عدم قیمت گذاری صحیح نمایندگانشون دچار افت فروش هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      آخه می گن اینایی که آرین موتور می فروشه از تایلند وارد می کنه
      به خاطر همینه افت قیمتش زیاده مثل ماشینای چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. armin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کلا نگارنده متریال داخلیارو با بنتلی ظاهرا مقایسه میکنن ، اوتلندر و ای اس ایکس تو بازار داخل بین رقبا بهترین متریال داشبورد رو دارن ، حالا در مقایسه با چی میفرماین ضعیفه نمیدونم ! سانتافه؟ اسپورتیج؟ سانگ یانگ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. xan

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      دوست عزیز من خودم عشق میتسوبیشیم و میمیرم براش ولی لطفا نگو کیفیت متریال خوبه که بین ژاپنیها اصلا خوب نیست و مدلهای تویوتا کاملا بهش برتری دارن خیلی هم برتری دارن یعنی تفاوت خیلی زیاده. البته میتسوبیشی هم قیمتش از امثال هوندا و تویوتا و حتی از مزدا کمتره و اینم یکی از دلایلشه.
      و در نهایت یک تاسفی بخوریم برای یکی از سلاطین صنعت خودرو ، لنسر. که میتسوبیشی داره با دستهای خودش خفه اش میکنه و نفسهای آخر رو میکشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mehran

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    وای چرا اوتلندر هیبریدی نمیاد خسته شدیم انقدر صبر کردیم.در مورد داشبورد asx جدیده باید بگم متاسفانه راست میگی.توی نمایشگاه از نزدیک دیدم واقعا تعجب کردم.به بدیه ام جی نبود ولی به تیوولی نمیرسید اما از موتورش نمیشه چشم پوشی کرد موتور 4b11 میتسوبیشی evo روش سوار شده.در مورد لنسر هم فک کنم وارد کننده قصدش از وارد کردن این نسخه به ایران فقط ضربه زدن به تاریخچه لنسر بوده اررونترین موتور ممکن ارزونترین تریم داخلی ممکن کمترین اپشن ممکنه یه ماشین اورده از کرولا ۲۰۱۲ بدتر اسمشم گذاشته لنسر ۲۰۱۷ وعععع حیف اون اسم روی اون ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      خود میتسوبیشی هم از این سفارش آرین موتور تعجب کرده
      متاسفانه هرکی به فکر جیب خودشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سام

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (899 ديدگاه)

    متنی واقعا جالب،مفید و کاربردی بود.5 خودروی روز وارداتی را در یکجا و از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت که در جای خود کاری سترگ و ارزشمند است و برای خریداران آتی این خودروها،داده های آن بسی غنیمت و گره گشاست.با سپاس از جناب قوام صفری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohsen.b

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    قشنگ میتسوبیشی رو کوبوندین- دی اس خودشم بکشه به گرد پای میتسو نمیرسه-خودروهای فرانسوی سرشار از پیچیدگی های بی معنی ای هستن که زمان تعمیر خودشو نشون میده نمونه ش همین زانتیا بود که بعضی مشکلاتشو هیچ استادی نتونست درست کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ماشین های فرانسوی به درد دست دوم و … نمیخوره.
      راستش به نظر من ماشین فرانسوی و آلمانی اصلا برای ایران ( با توجه به پیچیدگی هاشون) مناسب نیستند.
      کره ای ها و مخصوصا ژاپنی ها خیلی بهترن
      امیدوارم محصولات Genesis هم وارد بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      عزیزم دیگه نه دی اس فرانسویه نه میتسوبیشی ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فاضل

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا کوبوندین چیه؟ کاملا نقاط قوت و ضعف همشونو درست گفتن. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ممنون از بررسی خوب و واقع گرایانه تون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    وای لنسر!!!!!
    دعا کنید زودتر پولم جور بشه بتونم بخرمش
    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      خداوندا زودتر این داداشمونو پولدارتر کن
      الهی امین
      فقط بعد ازینکه پولدار شدی قبل خریدن لنسر از ارین موتور یه بار با یکیش دوردور کن بعدم یکم با سراتو دور بزن بعدشم با مگان کارکرده پارس خودرو شاید نظرت تغییر کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        انشالله.البته با همشون دور دور کردم حسابی.خصوصا سراتو وارداتی .
        نظرم همچنان لنسره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      عزیزم تو نمایشگاه پشتش نشستی ؟
      با عکساش تو اینترنت زمین تا آسمون فرق داره
      من هم عاشق لنسر بودم اما وقتی تو نمایشکاه اتاق و جلو داشبوردشو دیدم خورد تو ذوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        متاسفانه زمان نمایشگاه من کیش شیفت بودم و تهران نبودم اما تهران لنسر سوار شدم و خوشم میاد ازش.این نمایندگی بعد از خیابان یاسر هم گذاشته میشه رفت دید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. pooriya

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ولی بدون تعصب و با دید بی طرف میگم من هم سوار اوتلندر شدم هم ای اس ایکس واقعا متریال داخلی شون خیلی ضیعفه و در حد ماشین های ژاپنی نیست و از سانتافه و خصوصا سورنتو خیلی پایین تره صدای بسته شدن در منو یاد لیفان ایکس شصت میندازه ولی فنی خوب و بی نقص و عملکرد موتور و گیر بکس عالی هست ببنید اینجا هدف از کامنت گذاشتن به اشتراک گذاشتن تجربه ها و دیدگاه ها مون هست هیچکدام از این کارخونه ها مال من یا شما نیست که بخوایم تعصب روشون داشته باشیم یارو تو خواب سوار هیچ کدوم از این ماشینا نشده میاد اینجا میگه ژاپنی فلان کره های فلان قرار نیست هر کشوری تو هر زمینه و تو هر محصول ساخته عالی عمل کنه ولی واقعن میتسوبیشی چند سال اخیر ضعیف عمل کرده و بر عکس کره ای ها عالی کار کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من در نمایشگاه داخل همه خودروها نشستم به عنوان کسی که فقط کیفیت متریال رو حس کرد دی اس فوق العاده بودن ولی یه نکته که کلید شیشه بالابر 5ال اس خیلی بی کیفیت بود و با کل ماشین هماهنگی نداشت در مورد اوتلندر تازه ادم میفهمه شاسی بلند یعنی چی و لنسر هم که کوه کیفیت بود به نظر من کیفیت متریال میراژ بهتر از توسان بود و داخلش حس خوب یه ماشین شهری رو داشت امیدوارم قیمت خودروها معقول تر بشه تا به قول نگارنده طیف بیشتری از هموطنان بتونن از سوار شدن به این خودروهای بسیار خوب لذت ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Madjid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    در مورد DS ، خیلی جالب بود برام.
    امیدوارم راه پیشرفت برای این خودروساز خوش سلیقه هم باز بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    نقد منصفانه بود . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. راشا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    میتسوبیشی کلا یه مدل غربیلک فرمون تولید کرده رو همه محصولاتش ( از میراژ به اون کوچیکی تا اوتلندر به اون بزرگی) نصب کرده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeid

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    لنسر یعنی لذت رانندگی . تنها ماشینی که تقریبا شبیه لنسره ، مزدا 3 هستش . این دوتا بهترین انتخاب تو رنج قیمت خودشون هستن. وقتی پشت لنسر می شینی اونوقت متوجه تفاوتش با رقیبانش میشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اگر دندش سی وی تی نبود خوب بود .
      شتاب اولیه نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. پرسپولیس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نویسنده محترم حتما توسان و النترا جدید را تو نمایشگاه ندیده که به متریال میتسوبیشی میگه بی‌کیفیت !!!
    و تو این مقاله خودرو محبوب asx را کاملا کوبونده!؛وگرنه کیفیت متریال asx از اوتلندر بهتر نباشه مطمئنا ضعیف‌تر هم نیست . فرمان و اکثر امکانات فنی و رفاهی هر دو خودرو مث هم هستند ولی در اوتلندر خیلی با آب و تاب تعریف کرده و در مورد asx خیلی کم لطفی شده .
    در ضمن قیمت نقدی asx فول شرکتی با ۵ سال گارانتی حدود ۳۰ میلیون از توسانی که با هزار جور آپشن اصلی و تقلبی در بازار اومده ارزونتر هست که مطمئنآ asx از لحاظ فنی خیلی خیلی بهتر از توسان جدید هست و فقط توسان در یه سری آپشن های بلااستفاده یه مقدار مجهزتره که با اختلاف قیمت ۳۰ میلیونی مرقون به‌صرفه نیست !
    باز اگه توسان با موتور سابق ۲.۴ عرضه میشد جای تامل داشت ولی خرید توسان جدید با این جثه سنگین و موتور ۲ لیتری MPI اصلا به صلاح نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. payam-ali

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود فقط نظر نویسنده محترم درباره کوبش asx خیلی برام عجیب هست…خودم مدل 2015 رو دارم هر ایرادی داشته باشه حداقل همه از نرمیش تعریف میکنن..درسته که رینگ 2017 از سایز 17 شده 18 و فاق لاستیک هم از 60 شده 55 و این تغییر ماشین رو کمی سفت تر خواهد کرد ولی نه تا حدی که در این نوشتار اومده و ماشین رو تا حد گاری پایین آورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ايراني

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من با asxتست درایو دادم هندلینگ عالی بود سر پیچ خیلی نرم بودشتاب خوب بود واصلا سروصدا یا کوبش نداشت البته مدل فول ابشن 2017تقریبا همه امکانات لازم رو داشت ازنظر کیفیت تو این رنج قیمت خیلی خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا