میتسوبیشی

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!

کیسه‌های هوا جزو مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی یک خودرو بوده و به همین دلیل است که نصب آن‌ها در بسیاری از خودروهای جدید اجباری می‌باشد. کیسه‌های هوا کار فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از برخورد اعضای بدن با قسمت‌های سخت کابین خودرو انجام می‌دهند؛ اما خب در همه‌ی کشورهای دنیا نصب کیسه هوا اجباری نبوده و خودروسازان با دریافت پول بیشتر اقدام به نصب آن‌ها روی خودروهای خود می‌کنند. یکی از این خودروها پیکاپ میتسوبیشی L200 است.


موسسه لاتین انکاپ اخیراً اقدام به تست تصادف پیکاپ میتسوبیشی کرده و نتایج به دست آمده چنگی به دل نمی‌زنند. بدون وجود کیسه‌های هوا سرنشینان برخوردی سخت با قطعات کابین داشته و مخصوصاً سر راننده با فرمان برخورد می‌کند. اگر سرنشین به داشبورد نزدیک‌تر باشد با آن برخورد خواهد کرد و این موضوع باعث ایجاد جراحت خواهد شد. لاتین انکاپ صفر ستاره ایمنی برای ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و دو ستاره ایمنی برای ایمنی کودکان داده است.


این موسسه درباره ایمنی میتسوبیشی L200 گفته است: “به نظر می‌رسد حفاظت از سرنشینان کودک اولویت این خودروساز نیست. این موضوع برای میتسوبیشی و برخی از شرکت‌های وارده کننده این برند در آمریکای لاتین قابل‌قبول نیست که L200 با صفر ستاره ایمنی را عرضه کنند.” مدیرکل لاتین انکاپ هم نتایج تست تصادف L200 را ترسناک خوانده است.


بنا به گفته این موسسه، میتسوبیشی تجهیزات استاندارد محصول خودش را افزایش خواهد داد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو به همراه پیش کشنده‌های کمربند ایمنی سرنشینان اشاره کرد. البته این خودرو تا سال ۲۰۲۰ در بازار عرضه نخواهد شد و حتی در آن زمان نیز فاقد تجهیزات ضروری برای کسب دو ستاره خواهد بود. برای کسب این دو ستاره باید کنترل پایداری الکترونیکی، حفاظت از سر و حفاظت عابران پیاده نیز وجود داشته باشند.


مؤسسات ایمنی جهانی در حال کار برای ارتقای ایمنی خودروها هستند. اخیراً انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی با همکاری یکدیگر پیکاپ نیسان NP300 هارد بادی را تست کرده‌اند. این خودرو دارای کیسه‌های هوا بوده اما نتوانسته هیچ ستاره‌ای به دست آورد. پیکاپ نیسان فاقد ساختار ایمنی لازم بوده و بخش سرنشینان آسیب زیادی دیده است. کیسه‌های هوا تنها بخشی از ایمنی کلی خودرو هستند. به همین دلیل است که میتسوبیشی نتوانسته استانداردهای لاتین انکاپ را پاس کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علیx76

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    مدیر لاتین انکپ نباید از نیسان و میتسو انتقاد کنه
    انتقاد باید از مسئولی باشه که اجازه میده این ماشین ها وارد بشن
    اگه مشکل از میتسو بود ، پس نباید ماشین های بازار اروپای میتسو ۵ ستاره بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    البته این پیکاپ چند ماه هست در خیلی از نقاط جهان ارائه شده و موجود هست از جمله در کشورهای شرق اسیا و استرالیا !
    ولی از نظر ایمنی سطح خوبی نداره و اگر در آخرین تریم ویدئو هم دقت کنید حتی سقف هم اسیب میبینه و تا میشه !
    میتسو ال ٢٠٠ قبلا هم مشکل داشت و نسل قبلیش علاوه بر این شاسیش هم مشکل داشت و در کشورهایی که پیکاپ زیاد هست تریتون یا همون ال ٢٠٠ معروف هست در شکستن شاسی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (514 ديدگاه)

      تا جایی می دونم شاسی نیسان نوارا هی میشکست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (353 ديدگاه)
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    برای سال ۲۰۲۰ زشته ، اونم شرکتی که یه روزی گالانت لنسر پاجرو از تمام خودروسازان ژاپنی سَر بود .
    میتسوبیشی نابود شده و از خودروهای ارائه کننده کاملاً مشخصه ، هم زشته و هم قدیمی به نظر میان .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ما تو ایران رقبای ژاپنیش رو نداشتیم
      نه اینکه میتسو از اونا سر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. باران

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    شیشه جلو ماشین نشکست حتی ضربه به درب راننده و شاگرد نرسید سقف هم سالمه این نظر براساس ماشین بدون کیسه هواست الکی نظر میدین چرا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا