میتسوبیشی

خداحافظی قاره سبز با شاسی بلندهای میتسوبیشی

ظاهراً میتسوبیشی در حال برنامه‌ریزی برای توقف عرضه شاسی بلندهای خود در بازار اروپاست. این حرکت غیرمنتظره که از ماه سپتامبر عملی خواهد شد آسیب قابل‌توجهی را متوجه نمایندگی‌های این خودروساز ژاپنی در قاره همیشه‌سبز خواهد کرد.

ماه پیش بود که میتسوبیشی اعلام کرد به‌منظور تمرکز روی بازارهای جنوب شرق آسیا از فعالیت‌های خود در بازار اروپا خواهد کاست. البته ژاپنی‌ها چارچوب زمانی برای این کار را اعلام نکرده بودند اما اظهار داشتند که معرفی محصولات جدید در بازار اروپا را متوقف خواهند کرد.

حالا اما به نظر می‌رسد این برنامه رادیکال‌تر بوده و شامل قطع عرضه برخی محصولات فعلی نیز می‌شود. اتونیوز اروپا به نقل از منابع ناشناس گفته که میتسوبیشی از ماه آینده عرضه سه شاسی‌بلند خود در این بازار را متوقف خواهد کرد.

این خودروها شامل اوت لندر پلاگین هیبریدی (پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی اروپا)، ASX و اکلیپس کراس هستند. سه شاسی‌بلند یاد شده در کل ۶۴ درصد فروش ۵۳۲۴۲ دستگاهی میتسوبیشی در نیمه اول امسال را تشکیل داده‌اند.

همچنین گفته شده صادرات هاچبک ساب کامپکت میراژ و پیکاپ L200 تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت. اگر این خبرها صحیح باشند موجودیت میتسوبیشی در اروپا زیر سؤال می‌رود.

یکی از منابع ناشناس نزدیک به میتسوبیشی گفته است:

بدون شاسی بلندها تجارت در اروپا معنا ندارد. نمایندگی‌ها نمی‌توانند با یک خودروی کوچک و یک پیکاپ دوام بیاورند.

قطعاً میتسوبیشی باید توضیحی منطقی برای این تصمیم خود داشته باشد. این منبع ناشناس می‌گوید توقف صادرات محصولات کلیدی به این خودروساز اجازه می‌دهد از بازمهندسی دوباره آن‌ها برای هماهنگی با استانداردهای آلایندگی جدید دوری کند.

بدون تعجب باید گفت نمایندگی‌های میتسوبیشی در اروپا از این تصمیم عصبی و ناراحت هستند مخصوصاً اینکه اوت لندر پلاگین هیبریدی از مشوق‌های خودروهای پاک‌تر در بسیاری از کشورهای اروپایی برخوردار است. از طرف دیگر نمایندگی‌های این شرکت برای فروش خودروهای خود تخفیف‌های زیادی را ارائه کرده و از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند.

منبع ناشناس یاد شده اظهار داشته میتسوبیشی هنوز تصمیمی برای جبران خسارت نمایندگی‌ها و واردکنندگان نگرفته است. شاخه اروپای میتسوبیشی فعلاً واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (893 ديدگاه)

    این میتسوبیشی هم دیگه کلا رد داده نمیدونه درست و غلطش چیه
    حداقل همه رو حذف کن همون اوت اندر رو بذار بمونه
    این دیوونه بازیا چیه؟
    یعنی الان اینقدر تو شرق آسیا نشستن منتظر میتسوبیشی که کلا اروپا رو میخواد بی خیال بشه؟؟!!
    من که فکر میکنم اینا زیر سر اون رنو موذی باشه

    موافقم 48
    مخالفم 4
  2. Ho3ein

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    میتسوبیشی چرا زد توجاده خاکیی ?طراحی هاش دیگ چنگی به دل نمیزنه موتور هاش کم حجم شدن رو به تکنولوژی زیاد هم نیاورده
    باید یه فکری به حال خودش بکنه ،مثل قدیم یه دو سه تا ماشین درست حسابی بزنه مثل پاجرو و لنسر

    موافقم 35
    مخالفم 2
  3. AMG///

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    میتسوبیشی چشه
    چرا انقد احمق بازی در میاره؟

    موافقم 29
    مخالفم 0
  4. Soli

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    میتسوبیشی خودش خراب هست نیسان نازنین رو هم داره خراب میکنه?( رفیق ناباب)

    موافقم 23
    مخالفم 7
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    توی عصری که شرکت های خودروساز سدان هارو
    محدود میکنن و به سبد کراس اوور هاشون اضافه
    میکنن، میتسوبیشی اول پاژرو رو حذف میکنه حالا
    هم اوتلندر رو از اروپا میکشه بیرون!

    موافقم 32
    مخالفم 0
  6. Genius

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ما تو این ویرانه شاه مقصود اگه بتونیم یه ASX مدل 2015 با 200 هزارتا کارکرد بخریم میشیم متمول و انگار تو بهشتیم!!!!درد از این وحشتناک تر مگه هست :(((((((((

    موافقم 26
    مخالفم 1
  7. ممد ژانگولر

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    ???

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. بی ریا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    میتسوبیشی نمونه یکی از برندهای ژاپنیه که سردرگمه اساسی
    انگار ادغام با رنو نیسان هم نتونست دردی از درداش دواکنه
    کیفیت ماشیناش ، تنوعش ، و اون ابهتی که تو دهه ۹۰ داشت رو کاملا از دست داده
    کجان اون گالانت ها و لنسرهای دوران اوج ؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
  9. pooriya.bmw.germany

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    میتسوبیشی یه شرکت ورشکسته هست و با همین روال پیش بره تا چند وقت دیگه هیچ نام نشانی بجز موتورهای دهه نود ش که روی ماشین های چینی نصب میشه نخواهد ماند

    ولی خدایش تو اروپا باشی میایی فولکس واگن تیگوان ول کنی بری اوتلندر بخری!؟؟

    جالبه الان اگه یه پست در مورد هیوندای بذارن سری یه عده می‌ریزن میگن هیوندا با کمک میتسوبیشی پا گرفت بله درسته که هیوندای اولش با کمک میتسوبیشی پا گرفت ولی مدیریت صحیح و پشتکار مداوم الان هیوندای کیا رو به جایگاه چهارمین خودروساز جهان رسانده و مدیریت غلط و غرور بی جا میتسوبیشی ورشکسته کرده

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      خودرو سازی فقط یک قطره از دریای صنایع سنگین میتسوبیشیه فکر میکنی به همین راحتی میتسو محو میشه.

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        دوست عزیز این سایت در مورد خودرو هست و همه مون علاقه‌مند به خودرو کاری هم به دریای صنایع سنگین نداریم بعله س
        صنایع سنگین میتسوبیشی هواپیما کشتی راکتور هسته‌ای این چیزا میسازه
        همانطور که مرسدس بنز بانک داره عینک می‌سازه همان طور که استون مارتین دیزاین ساختمان داره همانطور که پورشه گوشی موبایل و ساعت می‌سازد همانطور که ب ام و موتور و دوچرخه میسازد
        هیوندای هم صنایع سنگین داره از ذوب اهن و ورق آلومینیوم بگیر تا آسانسور و ابزار آلات
        پس دلیل نمیشه چون صنایع سنگین داره تو ساخت و تجارت خودرو هم موفق باشه

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. Mohsen. G

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          هیچکدوم از این شرکت هایی که گفتی و محصولات فرعی شون قابل مقایسه با میتسوبیشی نیستند… این شرکت رو باید با زیمنس، سامسونگ و غولهای نفتی مقایسه کنی… میتسوبیشی چندین سال که هواپیماهای اکونومی میسازه… اسکله و پالایشگاه و ده ها صنعت مختلف و سنگین زمینه های کاری میتسوبیشی هستند…

          موافقم 6
          مخالفم 1
  10. datsun

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    چرا میتسو رو سرزنش میکنید این تصمیم اتحاد مریض رنو نیسانه کاهش فعالیت میتسو و نیسان در اروپا و تمرکز رنو روی بازار اروپا به خاطر اینکه تنها بازاری که رنو خوب فروش میکنه همین بازار تقریبا انحصاری اروپاست.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  11. (Saeed(peugeot

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    بیچاره میتسوبیشی ….‌‌‌‌ برندی خوبیه

    فکر میکنم گوسن رفت اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی یه مدیریت خیلی قوی میخواد ‌…. ساماندهی کردن ۳ برند و زیر مجموعه هاش

    یه مقدار سخته

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (566 ديدگاه)

      تمام اینا به خاطر گوسن هست سرانجام اه گوسن هم دامن نیسانو میگیره و هم دامن میتسوبشی اون کسایی که میگفتن مدیریت ژاپنی باشه همه چی حله پس کو اون مدیریت ژاپنی که بیاد این دو برند از فلاکت نجات بده از اخر رنو را هم با خودشون میکشن پایین رنو باید زودتر خودشو از شر نیسان خلاص کنه وگرنه خیلی زود به سرنوشت نیسان در سال 98 دچار میشه

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. MOHAMAD.n.r

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        آه گوسن!!!??
        بدبختی الان نیسان حاصل مدیریت گوسن هست.
        گوسن میخواست GTR رو برای سال ۲۰۲۷ اماده کنه ولی مدیریت جدید برای ۲۰۲۳ .
        اواخر مدیریت گوسن کدوم خودروی جدید رونمایی شد؟؟مدیریت فعلی باید جون بکنه و خودرو ها رو نوسازی کنه تا نتیجه اش یکی دو سال دیگه خودش رو نشون بده.
        از زمانی که گوسن اومد و سیلویا حذف شد و… نظر مثبتی به گوسن نداشتم.
        رنو خودش رو از سر نیسان خلاص کنه؟؟!!! من هم امیدوارم چنین اتفاقی بیوفته که ببینیم کی به کیه.
        همین الان در خیلی از کشور ها برای فروش از دکل نیسان میرن بالا(موتورش از نیسانه-گیربکس از نیسانه و… حرف هایی که من در چندین نمایندگی شنیدم).
        رنو هم شرایط مالی بدتری از نیسان داره مقاله اش هم چند وقت پیش در پدال منتشر شد.
        از خودرو های رنو فقط کلیو و مگان رو قبول دارم. بقیه رو هم بقول یکی ممد ژانگولر چهار لیتری بنزین و کبریت و تماااااام.

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. فرزاد

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (566 ديدگاه)

          اخه رنو به غیر از کولیوس و تلسیمان چه موتوری از نیسان داره تمام مدلهای رنو به غیر از این دو مدلی که گفتم موتورهاش مال خود رنوست تازه همون جی تی ار و مدل پروجکت بلک اس موتورهاش توسط فرمول 1 رنو تامین میشه همینطور بنز های کلاس a در مورد گوسن هم همین و بس که تنها ظرف مدت یکسال نیسان ورشکسته سود ده کرده دیگه چی از این بالاتر در ضمن همین چند روز پیش بود که خبر ضرر شرکت رنو پدال گذاشت که بیشتر این ضرر هم به خاطر نیسان بود همیشه گفتم الان هم میگم هر شرکتی با نیسان ادغام بشه به بدبختی میافته اصلا این شرکت انگاری نحصه نیسان اگه با بنز هم ادغام بشه بنزو پایین میکشه مطمئنم اگه روزی رنو از نیسان جدا بشه تنها ظرف مدت کوتاهی شاهد نابود شدن نیسان خواهیم بود

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. MOHAMAD.n.r

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          شما فقط کولیوس و تلیسمان که تو ایران هستند رو خبر دارید بقیه مدل ها مثل کجار و… هم از نیسان استفاده کردند.
          خواهشا موتور GTR رو به اسم رنو تموم نکنید چون هیچ نقشی در ساختش نداشته از منابع معتبر و مستند های نشنال جئوگرافی میتونید به این موضوع پی ببرید.
          اگر موتور GTR رو رنو ساخته چرا خودش داخل هیچ ماشینی ازش استفاده نکرده؟؟???
          شاید رنو خیلی مهربونه و ما خبر نداریم???

          موافقم 4
          مخالفم 1
  12. Amir evolution

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (106 ديدگاه)

    تصمیمات مدیریت جدید (رنو نیسان) باعث این حرکت شده
    هر شرکت روی یه قاره تمرکز دارن ب گفته خودشون
    رنو (اروپا)
    نیسان (آمریکایی شمالی و جنوبی)
    میتسو (آسیای شرقی و استرالیا)

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      زنده باد، مشخصه که اخبار درست رو پیگیری میکنی، این دقیقا خط مشی آینده این اتحاده و به نظر منطقی میاد… هر سه شرکت تو زمینه سدان و کراس اوور و پیکاپ قوی هستند پس بهتره تو بازار های مشترک با هم رقابت نکنند و تقسیم بازار انجام بدن…

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا