دوئل میتسوبیشی پاجرو و ایسوزو MU-X

به گروه‌های پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم و امروز سراغ گروه اس‌یووی‌های متوسط رفته‌ایم که در اولین دوئل آن، تویوتا فورچونر و فورد اورست با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این دوئل مجموعاً تعداد 1630 رأی به ثبت رسیده است که فورچونر موفق شد با کسب 1048 عدد از آن‌ها یا 64 درصد از کل آراء پیروز گردد. این در حالی است که از سوی دیگر اورست با دریافت 582 رأی از دور رقابت‌ها حذف می‌شود. امروز اما در دوئل دوم گروه اس‌یووی‌های متوسط، دو ژاپنی یعنی میتسوبیشی پاجرو و ایسوزو MU-X به میدان نبرد آمده‌اند.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

نیسان ترا

فورد اورست

تویوتا فورچونر

؟

تویوتا فورچونر

سانگ‌یانگ رکستون

تویوتا لندکروزر پرادو

ایسوزو MU-X

میتسوبیشی پاجرو

؟

؟

شورلت تریل‌بلیزر

کیا موهاوی

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

؟

؟

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو به همراه لنسر قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید میتسوبیشی محسوب می‌شود. نسل نخست این اس‌یووی مشهور ژاپنی برای اولین بار در نمایشگاه توکیو 1981 رونمایی شده و در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در به بازار آمد. پاجرو در برخی بازارها با نام مونترو عرضه گردید و حتی نسخه‌های ری‌بج شدهٔ آن نیز تحت نام‌های دوج رایدر و هیوندای گالوپر ارائه شدند. این نسل از پاجرو که به‌سرعت به خودروی موفقی مبدل گشت، تا سال 1991 به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. اما این ماشین هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2006 رونمایی شد. نسل چهارم پاجرو برای بیش از یک دهه است که بدون تغییر چندانی روی خط تولید قرار دارد و صرفاً به‌روزرسانی‌هایی جزئی روی آن انجام گرفته است. بنابراین این اس‌یووی ژاپنی هم‌اکنون به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده و فعلاً هم خبری از نسل جدید آن نیست تا جایی که حتی گزارشاتی مبنی بر عدم ساخت نسل جدید پاجرو نیز مطرح شده است. بااین‌حال پس از پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان احتمال دارد که نسل آیندهٔ پاجرو بر اساس نیسان پاترول ساخته شود. هر چهار نسل این خودرو در کشورمان هم حضور داشته‌اند و حتی در مقطعی گروه بهمن اقدام به مونتاژ نسل دوم آن می‌کرد. نسل کنونی پاجرو همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده و در مثل گذشته در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌گردد. در حال حاضر عمده بازار پاجرو کشورهای آسیایی و استرالیا است و بسته به هرکدام با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد. در این دوئل اما موتور 3.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل پاجرو انتخاب شده است که 195 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد. این اس‌یووی در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود.

ایسوزو MU-X

ایسوزو در سال 2002 پیکاپی بنام D-Max را معرفی کرد که بر اساس پلت‌فرم جنرال موتورز مشترک با شورلت کلرادو ساخته شده بود. سپس دو سال بعد این شرکت ژاپنی نسخهٔ سواری یا اس‌یووی D-Max را با نام MU-7 معرفی کرد. پیکاپ D-Max اما هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال 2012 معرفی شد و همچنان از پلت‌فرم شورلت کلرادو استفاده می‌کند. همانند نسل قبلی، چندی بعد در اکتبر سال 2013 ایسوزو نسخهٔ اس‌یووی D-Max را نیز با نام MU-X و به‌عنوان جایگزینی برای MU-7 در تایلند معرفی کرد. ازآنجایی‌که نسخهٔ سواری شورلت کلرادو هم با نام تریل‌بلیزر تولید می‌شود، ایسوزو MU-X اشتراکات و شباهت زیادی به تریل‌بلیزر دارد تا جایی که تقریباً می‌توان آن‌را نسخهٔ ری‌بج شدهٔ شورلت تریل‌بلیزر دانست. MU-X که تنها محصول سواری ایسوزو محسوب می‌شود، مانند پاجرو صرفاً در بازارهای آسیایی مانند هند، تایلند، فیلیپین، چین، مالزی و همین‌طور استرالیا عرضه می‌گردد. در تعدادی از این بازارها شورلت تریل‌بلیزر هم حضور دارد اما MU-X در تایلند به علت تصویر بهتر برند ایسوزو از برادر آمریکایی‌اش موفق‌تر عمل کرده است. این ماشین همراه با پیکاپ D-Max برای مدل 2017 به‌روزرسانی و فیس‌لیفتی را تجربه نموده است. برای این اس‌یووی ژاپنی-آمریکایی بسته به بازار، سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌گردد که همگی از نوع چهار سیلندر دیزلی هستند. MU-X در دوئل ما جهت توانایی رقابت با حریف هم‌وطنش با قوی‌ترین موتور خود شرکت کرده است. این یک واحد 3 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که 175 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که گشتاور آن پس از فیس‌لیفت اخیر با 50 نیوتن متر افزایش از 380 نیوتن متر به 430 نیوتن متر رسیده است. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های مختلفی ازجملهٔ یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. MU-X نیز مانند پاجرو در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل خریداری است.


مشخصات فنی

میتسوبیشی پاجرو

ایسوزو MU-X

پیشرانه 3.2 لیتری 4 سیلندر 3 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت 195 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 440 نیوتن متر 430 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 10.6 ثانیه 10.4 ثانیه
مصرف سوخت 9 لیتر (ترکیبی) 7.9 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 88 لیتر 65 لیتر
وزن 2335 کیلوگرم 2070 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 3 تن 3 تن
ظرفیت سرنشین 7 نفر 7 نفر
طول 4.90 متر 4.84 متر
فاصلهٔ محوری 2.78 متر 2.84 متر
قیمت پایه 31,200 دلار 38,600 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

  1. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4878 دیدگاه) ,

    پاجرو بهتره بخصوص طراحىش

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      دوستان بازم دىسلاکهاى فله اى از جانب فقط یه نفر در عرض یه رفرش به من داده شد در صورتى که تا این لحظه همه به پاجرو راى دادن
      جالبه که تو قسمت فراخوان فورد که 3 ماه پىش هم پدال گذاشت به من 400 دىس لاک داده شد و دوستانى نظىر سامان اذرى. ونوم و…….. متوجه شدن که دىس لاىکها همش درش تقلب صورت مىگىره
      ،من فقط به اون فردى که مىدونم هم کى هست مىگم که از دست من حرص نخور

      پاسخ
      1. (Ali(Chevy Nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        ساىت محترم پدال و همچنىن سردبىر عزیز این ساىت
        یه سوال دارم
        با توجه به اونکه تو قسمت فراخوان فورد به من 400 دىس لاىک داده شد و باعث شد خىلى از دوستان متوجه تقلب در دادن لاىک و دىس لاىک ها شده مىشه در نظر سنجى ها هم تقلب بشه؟؟؟؟
        این کار این ضن رو اىجاد مىکنه که کسى که 400 دىس لاىک در عرض 15 دقىقه به کامنت من داده مىتونه در روند نظر سنجى هم دخالت کنه و راى نظر سنجى رو درش دخالت کنه

        پاسخ
        1. M3csl
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          سلطان پاجرو.امیدوارم نسل پنجمشم تولیدشه.شنیدم پاجرو تو بازار آمریکا با اسم مونترو هم تولید میشه که خیلی لوکس تر و قویتره.سالها برنده بی رقیب رالی پاریس داکار.علی شوی جان،شمام غمت نباشه،بحثات و نظرات همه کارشناسی و اموزندس،پیش من ک همیشه لایک داری.هر چند تو یانکیا عاشق کادیلاکم.بذار بعضیا هر چقدر می‌خوان تقلب کنن،ما دوستت داریم عزیز.?

      2. آریا
        سوابق: (261 دیدگاه) ,

        علی عزیز من امتحان کردم نمیشه دوبار رای داد یا دو بار دیسلایک داد

        پاسخ
    2. E 36
      سوابق: (911 دیدگاه) ,

      پدال جان ب ام و X2 معرفی شد ، یه مطلب برو ازش

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (626 دیدگاه) ,

        چجوری یه نفر انقد منفی داده؟
        مگه چندتا مرورگر داشته؟?

        پاسخ
        1. (Ali(Chevy Nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          بىلبو
          با ىه مرورگر این کارو مىکنه چون هک کردن بلده

    3. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      فضایه داخلیه پاجرو خیلی نالست ولی ایسوزو عالیه صندلیه پاجرو مثله مینیبوسه بنزه

      پاسخ
    4. Volvo
      سوابق: (169 دیدگاه) ,

      تو این سگمنت یه چیزی که خیلی مهمه ظرفیت باک و امیدوارم دوستان بهش توجه کنند
      رای من پاجرو

      پ.ن
      منم یه پست همین جریان برام اتفاق افتاد ! یهو موجی دیسلایک اومد ! و الان کاملا متوجه شدم کدوم عضو پداله
      به قولی کیفیت مهمتر از کمیت علی آقا شما کارتون درسته

      پاسخ
    5. علی
      سوابق: (846 دیدگاه) ,

      من به هیچکدوم رای ندادم چون چیز خاصی برای جذب من ندارن .
      با تچکر

      پاسخ
  2. علیرضا
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    هییچ برتری ای تو ایسوزو نیست در عوض پاجرو خیلی با صلابته
    فقط صندلیای ردیف سومو ببینید!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      دقیقا ایسوزو اصالت نداره
      ولی پاجرو قدیمی تر و با اصالت هست و این
      به معنی برتری ظاهر است
      هیچ کس منکر خوب بودن ایسوزو نیست ولی پاجرو یه چیز دیگه س

      پاسخ
  3. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4878 دیدگاه) ,

    مطلبى بگم برا اطلاع بىشتر رفقا
    دوستان شرکت اىسوزو علاوه بر موتورهاى ساخت خودش در بعضى از محصولاتش از موتورهاى ساخت شرکت کامىنز امریکا هم استفاده مىکنه
    شرکت کامىنز از جمله شرکتهاى هست که براى خىلى از شرکتهاى معتبر از قبىل اىنترنشنال. ماک. کرایسلر. اىسوزو و……. موتور مىسازه
    شرکت کامىنز از بزرگترین شرکتهاى انجىن ساز در دنىا هستش که مقر اصلىش در امریکا هستش و سال 1919 تاسىس شد
    در اىران کامىونت هاى اىسوزو همگى مجهز به موتورهاى شرکت کامىنز هستن

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1491 دیدگاه) ,

    داداش شما رکورد 500 تا دیس تو یه ربع رو داری. دیگه نباس از این چیزا تعجب کنی 🙂
    من که همیشه ازت ممنونم بابت تموم چیزهایی که از نظراتت یاد گرفتم.

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      سىنا جان داداش گلم
      اون دىس لاىک 430 تاىى که به من در عرض 15 دقىقه داده شد اهمىت نداره
      مهم اینکه تو نظر سنجى ها اون فرد که خودتم مىشناسىش داره دخالت مىکنه و اعتبار نظر سنجى رو پاىىن مىاره
      تا حالا دقت کردى چرا ماشىنهاى مورد علاقش تو نظر سنجىها تا حالا بازنده نشده؟؟؟
      جو ابش اىنکه داره تو نظر سنجى دخالت مىکنه

      پاسخ
  5. Alireza
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    ایسوزو باید بره خاور حمل دلستر بسازه

    پاسخ
  6. man türkam
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    پاجرو و پرادو رو خیلی دوست دارم واقعا عالین

    پاسخ
  7. Kamran cooper
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    ظاهر ساده ولی زیبای پاجرو حس خیلی خیلی خوبی بهم داد.به امید روزی که این خودروها که واقعا گرون هم نیستن(برای یک شهروندِ متوسط مثلا اروپایی) برامون رویا نباشن.

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    چه طراحیهای عقب افتاده وزشتی

    پاسخ
  9. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    از لحاظ ظاهر پاجرو یقور تره
    ولی فیس ایسوزو به روز تره قطعا
    البته کابینش دقیقامشابه پیکاب دیمکس و هولدن کولورادو هست
    از لحاظ فنی هم برد با پاجرو ئه

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    علی اقا فقط بر اساس معروفیت نظر نده.مثلا مصرف پاجیرو رو یه نگا بنداز!بالا نیس بنظرت!

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (1890 دیدگاه) ,

    ایسوزو رو بیشتر پسندیدم بهش رای دادم میتسوبیشی نیاز به بازنگری کلی داره

    پاسخ
  12. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    ایسوزو شتاب بهتری داره و مصرف سوختشم بهتره

    پاسخ
  13. Hamid...Audi
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    جفتشونم ژاپنی و با کیفیت هستن و من علاقه یا تعصب خاصی روی برند هاشون ندارم.ولی واقعا فکر نمیکردم ایسوزو بتونه به همچین مشخصات فنی ای برسه.
    رای من ایسوزو.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از اقایون یا سوال داشتم
    ایسوزو وارد بازار ایران شده یا ن؟
    هرچی سرچ میزنم قیمت دقیقی نمیاره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.