عملکرد ضعیف میتسوبیشی اکلیپس کراس در بررسی کانسومر ریپورتز

هرگاه کلمهٔ اکلیپس به یکی از علاقه‌مندان میتسوبیشی گفته شود وی سریعاً به یاد کوپهٔ اسپرتی می‌افتد که در سال 2011 از خط تولید کنار رفت. این روزها اما نام اکلیپس برای یک کراس‌اوور مورداستفاده قرار می‌گیرد و کلمهٔ کراس هم به آن اضافه شده تا به بلندقامت بودن آن اشاره داشته باشد. هرچند این خودرو از سال 2017 در بازار حضور دارد اما به‌تازگی توسط کانسومر ریپورتز موردبررسی قرار گرفته و هرگز عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشته است.

به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، اکلیپس کراس کابین ارزان‌قیمتی دارد، خواندن نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن دشوار است، صندلی‌های جلو در سفرهای طولانی چندان راحت نیستند، در پیچ‌ها حرکت گهواره‌ای زیادی دارد، فرمان آن سبک است و گیربکس CVT بیش‌ازاندازه رفتار یک گیربکس اتوماتیک معمولی را تقلید می‌کند که موجب تکان‌های زیادی در سواری می‌شود. ازجملهٔ دیگر مشکلات این کراس‌اوور ژاپنی نیز می‌توان به مشکلات ارگونومیک داخلی، سواری و هندلینگ نامناسب و صندوق بار کوچک اشاره کرد.

علاوه بر این، اکلیپس کراس در تیپ پایه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید به سراغ تیپ‌های بالاتر بروند. در همین حال خریدارانی که تجهیزات مناسبی می‌خواهند نیز باید تیپ SE را انتخاب کنند که قیمت آن به بیش از 28 هزار دلار می‌رسد. با اینکه این بالاترین تیپ اکلیپس کراس نیست اما قیمتی نزدیک به مدل بزرگ‌تر اوت‌لندر دارد.

با وجود تمام این مشکلات اما اکلیپس کراس نقاط مثبتی هم دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل تهویهٔ استاندارد و قابلیت جابجایی صندلی‌های عقب اشاره کرد که به‌منظور افزایش فضای پای عقب یا صندوق بار امکان کشیدن آن‌ها به سمت عقب یا جلو وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (2079 دیدگاه) ,

    همون وقتی که معرفی شده بود با این موتور و این تیپ از بدنه با خطهایی که شبیهه چینیها طراحی شده ، مشخص بود که میتسوبیشی داره به کدوم سمت میره و اِنگاری نمیخواد خودش را اصلاح کنه و وارد رقابت با بزرگان بشه .
    اکلیپس چی بودا ، چی شد .

    پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (1305 دیدگاه) ,

    چقدر زشت / چه خطوط ه بی هدفی رو بدنه داره / بدنه نابسامان – فریم شیشه ها رو چه ذوزه صاف و صوفی زده / نسبت عرض به ارتفاع مینی بوس شرکتی / صفر ..

    پاسخ
  3. صدای موتور LFA
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    این گیربکس cvt بنده خدا خیلی گناه داره
    یا از این ور میکوبنش یا از او اون ور
    یا تقلیدش خوب نیست یا خیلی نرمه
    من برای استفاده روزانه واقعا مشکلی با cvt ندارم .
    بقیه‌ی استفاده‌ها متفاوته

    پاسخ
  4. مزدا
    سوابق: (1316 دیدگاه) ,

    کابینش چقد شبیه لکسوس NX هست

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      تنها ایراد ان ایکس کابینش هست که یکم قدیمی شده و این هم رفته از اون الهام گرفته. کاش بجاش طراحی بیرونیش رو از ان ایکس الهام میگرفت

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.