میتسوبیشی

معرفی نسخهٔ پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

به‌زودی عرضهٔ میتسوبیشی پاجرو که یکی از اسطوره‌های واقعی آفرود محسوب می‌شود در بازار داخلی ژاپن خاتمه خواهد یافت زیرا سازندهٔ ژاپنی قصد دارد در ماه آگوست به عرضهٔ این شاسی‌بلند افسانه‌ای در زادگاهش پایان دهد. به مناسبت این رویداد و به‌پاس ۳۷ سال حضور پاجرو در بازار ژاپن، میتسوبیشی نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن آن‌را معرفی کرده که تنها ۷۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. این نسخهٔ پایانی از تجهیزات استاندارد اضافه‌ای مثل سانروف و ریل‌های روی سقف برخوردار است.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج Accessory را هم سفارش دهند که اسپویلر عقب، کاور چرخ زاپاس و گل‌پخش‌کن‌هایی با نشان پاجرو را به خودرو اضافه می‌کند. نسخهٔ پایانی در داخل نیز به نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تودوزی چرمی و نوشتهٔ Final Edition چراغ‌دار روی رکاب‌ها مجهز شده است.

در زیر کاپوت نسخهٔ پایانی پاجرو به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی قرار گرفته که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. پاجرو همچنین به سیستم چهارچرخ محرک Super Select با قفل دیفرانسیل عقب هم مجهز شده است. قیمت نسخهٔ پایانی این خودرو در ژاپن از ۴.۵۳ میلیون ین معادل ۴۰,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نسل اول پاجرو برای اولین بار در نمایشگاه توکیو ۱۹۸۱ معرفی شد و از ماه می سال ۱۹۸۲ در ژاپن و سایر کشورها عرضه گردید. این شاسی‌بلند ژاپنی از آن زمان تاکنون بیش از ۶۴۰ هزار دستگاه در زادگاهش فروش داشته است. در سال ۲۰۱۸ اما تقاضا برای پاجرو در بازار ژاپن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد به‌گونه‌ای که تنها حدود هزار دستگاه از آن در این کشور به فروش رسید. دلیل اصلی این کاهش فروش، مصرف سوخت بالای پاجرو است که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای توسط دیگر شاسی‌بلندهای میتسوبیشی مثل اوت‌لندر پلاگین‌هیبریدی و اکلیپس کراس تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

بااین‌حال هرچند قرار است عرضهٔ پاجرو به‌زودی در بازار ژاپن خاتمه یابد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تولید این ماشین همچنان برای دیگر بازارها ادامه میابد و کماکان در بیش از ۷۰ بازار مختلف مثل استرالیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. نسل کنونی پاجرو که در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد، نسبت به نسل قبلی چندین گام بزرگ به سمت جلو برداشته بود. به‌منظور حفظ قابلیت رقابت این ماشین در بازار نیز میتسوبیشی چندین بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داد ولی بااین‌وجود در حال حاضر پاجرو به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه، با کلاس‌ترین و شیک‌ترین شاسی‌بلند نیمه لوکس بازار ایرانه؛ یه ابهت و پرستیژ خاص داره که تو کمتر خودرویی میشه دید?

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. پاجرو

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خبر خوشحال کننده اینه که تنها تو ژاپن تولید و فروشش متوقف میشه
      یه مدل دیگه هست به اسم پاجرو اسپرت که اصلا باهاش حال نمیکنم و تو کشورای اسیای شرقی تولید و فروخته میشه. کلا باید اسم پاجرو رو از اون مدل بردارن.
      پاجرو ماشینیه که بهترین افرودرهای دنیا توصیش میکنن. گروه های استرالیایی فیلماش تو یوتوب هست. کار کشته هاشون پاجرو دارن. تو افریقا پاجرو بیشتر از تویوتا به چشم میخوره.
      من خودم اگه وضع مالیم اجازه بده و به انتخاب بین پاجرو و لندکروزر سری ۲۰۰ یا همون سلطان یا جیپ رنگلر انلیمیتید یا بنز جی کلاس و لندروور دیفندر برسم، انتخاب اولم پاجرو هست و انتخاب دومم بنز جی کلاس پروفشنال.
      جا داره یه یادیم از جی کلاس پروفشنال کنیم که یه انسانی به اسم Gunther Holtorf باهاش 26 سال دنیا رو گشته و ماشینش الان تو شرکت بنز در معرض عمومه. اسم ماشینشم otto هست.
      بنز جی کلاس پروفشنال برای سفرهای چند ساله دور دنیا اونم سفرهایی تو مناطق دور افتاده تولید میشه. یکی از دلایلی که من جی کلاسو تو رده دوم انتخابم قرار دادم قیمت دو برابری اون نسبت به پاجرو هستش.
      خیلیا وقتی به جی کلاس میرسن میگن چرا شیشه جلوهاش صافه و خمیده نیست و این شیشه جلوی مستطیلی شکل رو دلیل نقض اون میدونن. اما دلیلش اینه که اگه تو خمگری یا شیشه گری کار کرده باشین یا دیده باشین پرسیسژن و دقت خیلی مهمه مخصوصا برا شیشه های ماشین. یه زمانی پیکان ماشین غالب مردم بود و هر شیشه گری میتونست شیشه هاشو دقیق در بیاره. در واقع نرخ شکستگی شیشه جلو ماشین خیلی بالاست نسبت به باقی شیشه ها و باقی قطعات. برا همینه نرخ نیاز به تعویض بالایی داره و این مستطیل شکل بودن باعث میشه به طور موقت حتی شیشه ی معمولی رو جلو ماشین نصب کرد به قول خیلی از کسایی که این ماشینو دارن. وگرنه برا شرکت بنز که اس کلاس میسازه کاری نداره بیاد رو جی کلاس شیشه قوس دار طراحی و نصب کنه. اما جی کلاس فلسفه دیگه ایی داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. پاجرو

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو نروژ پاجرو فروش خوبی داره
      پاجرو بهترین انتخابه نسبت به هزینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    مطمئناً جزء ۱۰ آفرودر برتر دنیاست
    این ماشین تو آفرود فوق العاده هست
    مثل تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول سر زبونها نبود
    ولی هیچ کمبودی نسبت به رقبایِ مطرحش نداشت
    امیدوارم هیچوقت تولیدش متوقف نشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پاجرو

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو یوتوب برین فیلماشو ببینین. ماها از افرود یه اسم شنیدیم ولی تو استرالیا و باقی مناطق دنیا رو افرود شرط بندی میکنن.
      پاجرو اگه اول دوم نباشه قطعا سومه.
      جی کلاس گرونه ولی تواناست
      تویوتا لندکروز سری ۲۰۰ گرونه
      جیپ رنگلر انلیمیتید نیاز به تعویض و نگهداری سنگینی داره.
      اما پاچرو هم تواناست هم نگهداریش اسونه هم قیمتش معقوله. برا همینه تو هفتاد بازار مختلف به فروش میره و تنها تو ژاپن فروشش متوقف میشه. تو ژاپنی که میشه گفت تقریبا جا برا افرود رفتن ندارن.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. پاجرو

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو عراق شرکت بلک واتر ماشیناش همه پاجرو بود. شرکت بلک واتر که بعدا به اکادمی تغییر اسم داد و هنوزم فعاله تو افریقا و عراق تو کردستان تو کشورای عربی همه ماشیناش پاجرو هست. اکادمی و یا بلک واتر یه شرکت امنیتی نظامی خصوصیه. تو جاهایی فعاله که حتی خر نمیتونه بره ولی پاجرو زیر پاشونه و باهاش میرن تروریست دستگیر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارمان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    RIP

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو قطر هم خیلی امار فروشش بالاست اگر اشتباه نکنم پاجرو اولین شاسی بلندی بود که هم خوشگل بود هم افرودش عالی بود تازه خیلیم امکانات لوکسی داشت
    من همیشه طرفدار میتسوبیشی بودم همیشه دلم یه لنسر دولیتری میخاست متاسفانه وضعیت خودم و کشورم جوری نیست که حالا حالا ها بتونم به این ارزوم برسم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا