میتسوبیشی

معرفی کانسپت جدید میتسوبیشی e-Yi در شانگهای

پس از معرفی جهانی میتسوبیشی انگلبرگ تورر در نمایشگاه خودروی ژنو، این کانسپت روانه‌ی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ می‌شود.


البته میتسوبیشی تصمیم گرفته نام این کانسپت را برای نمایشگاه شانگهای تغییر دهد و بنابراین این خودرو با نام e-Yi در شانگهای حضور خواهد داشت. حرف e در نام این خودروی مفهومی به واژه‌های Electric (الکتریکی)، Explore (کاوش)، Experience (تجربه) و Engage (مشغول شدن) اشاره دارد و حرف‌های Yi نیز تلفظ دو کاراکتر چینی است که یکی به معنی قوی و قابل‌دوام بوده و دیگری نیز به معنی زیباست.


این خودرو تغییری در مقایسه با کانسپت انگلبرگ تورر نداشته اما به نظر می‌رسد بدنه‌ی e-Yi رنگ خاکستری تیره‌تر را به خود گرفته است. این خودروی مفهومی پیش‌نمایشی از نسل بعدی یک شاسی‌بلند است که این شاسی‌بلند احتمالاً اوت لندر پلاگین هیبریدی خواهد بود. کانسپت مورد بحث همچنین نشان دهنده‌ی تکنولوژی‌های الکتریکی سازی، چهار چرخ محرک و سیستم کمک راننده‌ی پیشرفته می‌باشد.


کانسپت e-Yi یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی است که از سیستم توئین موتور میتسوبیشی برخوردار می‌باشد. این مجموعه شامل یک پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری بنزینی به عنوان ژنراتور و دو واحد الکتریکی کاراست. باتری با ظرفیت این خودرو نیز زیر کف و در میانه‌ی کانسپت جای گرفته است.


ژاپنی‌ها می‌گویند سیستم چهار چرخ محرک فول تایم نیز از تجارب به دست آمده در لنسر اوولوشن برخوردار بوده و برای توزیع گشتاور بین چرخ‌های جلو از سیستم کنترل انحراف فعال استفاده می‌کند. این سیستم با همکاری کنترل چهار چرخ S-AWC کار می‌کند. سیستم یاد شده با کنترل نیروی ترمز در هر چرخ باعث بهبود عملکرد دینامیکی خودرو خواهد شد.


بنا به گفته‌ی میتسوبیشی، کانسپت e-Yi می‌تواند در حالت الکتریکی برد ۷۰ کیلومتری داشته باشد و مجموع محدوده حرکتی آن بیش از ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

این شرکت جدای از کانسپت مورد بحث خودروهای دیگری همچون اکلیپس کراس، اوت لندر، Eupheme الکتریکی و پلاگین هیبریدی را به شانگهای می‌آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم میتسوبیشی مثل دهه 90 در اوج باشه!
    البته دوستانی که با گالانت و لنسر و پاجرو خاطره ندارن احتمالا درک نمیکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جی کلاس مرسدس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    آدم و یاد سانگ‌یانگ میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا