میز خبر

میز خبر: ابرخودروی دوج، تغییر مدیریت سایپا، ورود خودروهای چینی

درحالی‌که آمارهای تولید خودرو در کشور حاکی از رشد تولید ۱۷% در دوماهه آغاز سال نو خورشیدی و حضور پررنگ برندهای چینی در بازار دارد، خبرهای متعددی از برندهای مختلف جهانی به گوش می‌رسد که همه از پویایی مداوم صنعت خودروسازی حکایت دارد. برندهای مختلف آماده معرفی محصولات جدیدشان هستند و چینی‌ها بیش از همه در بازار خبرسازند. همچنین آمارهای فروش خودرو برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ منتشر شد و خبرها از پیشتازی تویوتا در جدول تولید خودرو دارد.

dodge srt tomahawk
dodge srt tomahawk
در هفته‌ای که سعید مدنی از سایپا رفت و سکان هدایت کارخانه سایپا را به مهدی جمالی سپرد، گزارش دوماهه تولید خودرو در ایران منتشر شد و از رشد ۱۷% تولید خودرو در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته خبر داد. در همین هفته گزارش تولید و فروش خودرو در آمریکا هم منتشر شد. این گزارش که حاوی اطلاعات سه‌ماهه فروش خودرو در امریکا است نشان می‌دهد که امسال پس از ۱۱ سال رکوردهای فروش خودرو شکسته می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که فروش ماه می میلادی با ۱,۶۳۰,۰۰۰ هزار دستگاه در مقایسه با ماه آوریل از ۱۱% رشد و به نسبت همین ماه در سال گذشته دو درصد رشد داشته که نشانهٔ خوبی برای خودروسازان است. این گزارش از رشد فروش میتسوبیشی و جنرال موتورز، رکود فورد و فیات کرایسلر و ثبات هوندا خبر می‌دهد.

2015 Mitsubishi Outlander Sport GT Interior فورد نیز به‌تازگی تلاشی جدی برای ارتقا مدل‌های مختلف خود صورت داده و پس از ارائه نسل جدید موستانگ شلبی، این بار به سراغ ون پرفروش و محبوب خود ترانزیت رفته و این ون سخت‌جان را با تغییراتی در داخل و خارج به بازار عرضه نموده است. ون ترانزیت یکی از خودروهای کاری و موردعلاقه اقسام کارفرمایان و کارگران است.

ford transit
ford transit
خبر دیگر اینکه رویترز از قول سرجیو مارچیونه، تاریخ اولین عرضه عمومی سهام فراری را سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ اعلام کرده است. مارچیونه دلیل این تأخیر را مباحث مالیاتی اعلام کرده و گفته نیاز است گروه فیات کرایسلر بر سر فروش فراری باهم به توافق برسند. این نخستین بار نیست که فراری از عرضه عمومی سهام خود طفره می‌رود و ممکن این بلوک سهام که احتمالاً ده درصد باشد تا اوایل ۲۰۱۶ عرضه نگردد.

Ferrari 488 GTB
دوج با ابرخودروی مفهومی، اسپرت و عجیب خود SRT تاماهاوک زنگ‌ها را برای یک رقابت فوق‌العاده در بالاترین بخش بازار آغاز کرده و با رندرها و تصاویر گرافیکی منتشرشده از محصول جدیدش، همه را غافلگیر نموده. البته این خودرو فعلاً بایستی در یک بازی رایانه‌ای به رقابت با رقیبان خود بپردازد اما شایعه‌های بسیاری از تولید قریب‌الوقوع این خودرو حکایت دارد. خودرویی که با یک پیشرانه V10 و هیبریدی می‌تواند تا ۲۵۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید کندو به مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. طراح این خودرو پل هوست یکی از طراحان استودیو طراحی شرکت جیپ است.

dodge srt tomahawk
dodge srt tomahawk
NHTSA یا سازمان ایمنی ترافیک و امنیت بزرگراه‌های آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود از دریافت ۹ شکایت خبر داده که مالکان مدل ۲۰۱۴ جیب گرندچروکی از وضعیت ترمز خودرو ناراضی بوده‌اند. شکایت این افراد حاکی از عملکرد خودکار و اشتباه سیستم ترمز در اعلام وضعیت اضطراری بوده و مدعی است که گرندچروکی این رفتار را بارها و بارها به نمایش گذاشته و منجر به کاهش ناگهانی در سرعت خودرو در ترافیک و ایجاد خطر تصادف شده است و این یعنی عکس حالتی که سیستم هشدار ترمز برای آن طراحی شده است. اریک ماین سخنگوی جیپ اما به آسوشیتدپرس گفته که مالکانی این مدل که با چنین رفتاری از سوی سیستم ترمز روبرو هستند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های جیپ مشکل خود را برطرف نمایند.

2014 jeep grand cherokee
هیوندای نیز دست‌به‌کار شده و بعد از دو سال دستی به سروشکل سانتافه محصول پرفروش خودکشیده و با تغییراتی اندک در ظاهر آن به‌زودی فیس‌لیفت سانتافه را به بازارهای جهانی عرضه کند. از جمله این تغییرات در بیرون خودرو، تغییراتی در ضربه‌گیرهای کنار و ورودی‌های هوا بر روی سپر است که با حاشیه کروم کاری شده جذابیت دوچندانی به سانتافه بخشیده است. چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های روشن شونده در روز و لاستیک‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی با رینگ‌های جدید از جمله تغییراتی است که در بیرون خودرو قابل مشاهده است. داخل خودرو اما از تغییرات درامان مانده است و جز چند رنگ جدید تغییری در ظاهر کابین به وجود نیامده است. چراغ‌های تنظیم شونده، کروز کنترل پیشرفته، ترمز اضطراری مستقل، یک دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم صدای فراگیر JBL از جمله امکاناتی است که در این مدل موجود است و در کنار آن هیوندای دو موتور دیزلی ۲ و ۲.۲ لیتری را به شما پیشنهاد می‌کند. این موتورها آلایندگی کمتری دارند و راندمان بهتری برخوردارند. قرار است این مدل از اواسط ماه آینده در تأسیسات هیوندای در هندوستان تولید گردد.

Hyundai Santa Fe 2016 Facelift
Hyundai Santa Fe 2016 Facelift
فیات هم قرار است به‌زودی فیس‌لیفت خودروی محبوب و پرفروش خود ۵۰۰ را به بازار ارائه کند. بر مبنای عکس‌هایی که از این خودرو به هنگام آزمایش منتشرشده فیس‌لیفت این خودرو، سری ۵۰۰ را به‌شدت به سری ۵۰۰X نزدیک می‌کند.

fiat 500 facelift
fiat 500 facelift
مدیرعامل آئودی روپرت استدلر هم گفته است که آئودی برنامه‌ای برای تولید مینی‌ون ندارد وی همچنین خبرهای درزکرده درباره تولید یک خودروی بزرگ به نام Q8 را رد نکرد اما گفت این پروژه هنوز نمی‌تواند واقعی و قابل استناد باشد.

AUDI
AUDI
از بازار خودروی داخل هم خبر می‌رسد که لیفان با دو محصول جدید و چری با یک محصول نو قرار است مصرف‌کنندگان ایرانی را غافلگیر کند! لیفان با دو محصول ۸۲۰ و ایکس ۵۰ می‌خواهد دوباره بخشی بیشتری از بازار را از آن خود کند. درباره خودروی ۸۲۰ باید گفت که این سدان بر اساس پلتفرمی لوکس و عملکردی بالا پایه‌ریزی شده است در اولین قدم با موتور ۲.۴ لیتری VVT عرضه خواهد شد. X50 دیگر محصول لیفان هم یک کراس‌اوور متوسط است و خشونت ایکس ۶۰ را ندارد اما از طراحی به‌روزتر و اسپرت برخوردار است و انتظار می‌رود نظر جوانان را به خود جلب کند.

چری دیگر چینی بازار هم با ارائه نسل جدید QQ یا همان ام وی ام ۱۱۰ خودمان می‌خواهد رده خودروهای کوچک را با شکی تازه روبرو کند. به نظر می‌رسد چینی‌ها بیدارند و ایرانی‌ها در خواب. آیا کسی نیست این مرد خواب‌آلود را از خطری که تهدیدش می‌کند بیدار کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. صادق

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    آیا کسی نیست این مرد خواب‌آلود را از خطری که تهدیدش می‌کند بیدار کند؟

    خواب نیستن، خودشونو زدن به خواب

    کسی ام که خودشا به خواب زده، بیدار نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آندره آ آنیلی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      صادق جان راجع به فروش سهام فراری یکم توضیح بده شما اطلاعاتت زیاده.جریان چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود آندره جان، شما لطف دارید

        راستش اطلاعات خیلی بیشتری در دسترس نیست، الا چندتا نکنه ی کوچیک دیگه، اینکه

        گفتن ۱۰ درصدش رو در سهام عمومی میفروشن، که حالا بحثایی سر افزایشش هست

        که حالا با فرض همون ۱۰ درصد، اون ۹۰ درصد باقیش که میمونه رو، در حدود ۸۰ درصدش دست همون سهام دارای فیات میمونه که بزرگترینشون خانواده ی آگنلی هستن

        ۱۰ درصدش هم دست پسر انزو فراری، پیرو باقی میمونه

        فیات چون بده کاریهاش دارن فشار میارن بیشتر ب فروش این سهام راقب شده

        گفتن که ۳ ماه آخر ۲۰۱۵ آماده فروش میشه، ولی من حدسم اینه که به ۲۰۱۶ موکول میشه

        و از طرفی اگه فیات یه ادغام بزرگ انجام بده، یا فروش تصاعدی داشته باشه و یکم از فشار اقتصادیشو بگیره، حتی ممکنه فروشش دوباره به تعویق بیوفته، یا حتی فروخته نشه

        فعلا نظر قطعی نمیشه داد و باید یکم دیگه صبر کرد

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AlirezaF12

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    معلوم نیس کی میخوان از ماشین چینی دست بردارن !
    ایران داره میشه چین!/ فقط تعداد افراد چشم بادومی کمه!
    واقعا …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. BMW4ever

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    یعنی وضع میخواد تا کجا افتضاح شه که تا مسؤلین بخوان یه کاری بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. مهدی۹۹۶

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعاً که چینی‌ها بیدارند و ایرانی‌ها در خواب!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. RETOLEX

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    به به
    فروش میتسو زیاد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرمان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    از افزایش فروش میتسوبیشی واقعا خوشحال شدم، امیدوارم هر چه زودتر به جایگاه اصلیش برگرده.
    راستی اون مشخصات سوپرکار دوج یه کم عجیب میزنه!!!! شکلش هم همینطور!!!!! 2590 اسب بخار کم نیست………
    البته یادمون نره که ارزش یه سوپر اسپرت به اینکه که کمپانی سازنده بتونه اونو به تولید انبوه برسونه نه صرفاً برای رکورد زنی و جابجایی اعداد و ارقام…. مثل بوگاتی و لامبورگینی و….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. متین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      سلام …
      آرمان جان ممکنه منظورش از 2590 اسب این باشه که موتورhp 2590 تولید میکنه حالا ممکنه از این 2590 اسب مقداریش به هدر بدره (یعنی از اگزوز خارج بشه ) یا مقداریش صرف سیستم هایی مثل خنک کننده های موتور بشه یا مثل این … مثلا بوگاتی ویرون حدودا 3000 اسب تولید می کنه که 1000 تاش برای سیستم خنک کننده ، 1000 تاش از اگزوز خارج میشه و بقیه صرف حرکت میشه … البته مطمعن نیستم اینم همین طوری باشه شایدم واقعا 2590 اسب تولید میکنه برای حرکتش باید صبر کرد تا دید !
      شب خوش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. peyman

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دوج تاماهاوک قبلا یه موتور سیکلت داده بود در حده انفجار الانم بمبی در راه دارد
    فکر کنم سریعترین وسیله زمینیه قابل. روندن در خیابونا باشه موتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mamas

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    منم مثل اکثریت خوشحال شدم از افزایش فروش میتسوبیشی ، و همچنان ناراحت از این وضع اشفته …
    و اینکه اون چری چقدر زشته :(
    معلومه ببری کارواش له میشه :))

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. احسان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    لیفان با موتور 2.4 احتمالا رو کاغذ حداکثر 155 اسب قدرت داره و شتابش هم رو کاغذ 13 ثانیه میخواد باشه …
    احتمالا قیمتش هم 80 به بالا که هر کس با دو ماه پس انداز بتونه بخره…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Xman

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    سوپر ماشین دادج دیدن داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Pooya

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    درباره اون دوج تاماهاوک واقعا قدرت و سرعت زیادی داره و قراره در سه مدل در بازی عرضه بشه.
    SRT S: 1007 HP, Top Speed 402
    GTS R: 1450 HP, Top Speed 482
    STR X: 2590 HP, Top Speed 650

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (279 ديدگاه)

      درچه بازیی؟؟!آوه چه خبر 650 تا
      خب در اینصورت که بازی مسخره میشه هیچکس بهش نمیرسه!!!!!
      خدا کنه حد اقل تولید بشه از رندر تا واقعیت کلی فرق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        Gran Turismo 6

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. رسول

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام
    من یه چینی سوارم اون از نوع ضعیف ترین خودروی چینی (110) دلیل خریدم هم فقط و فقط نخریدن محصولات ایرانی (در واقع چینی در قاب ایرانی) بوده در رنج خرید من میتونستم تیبا یا 111 بخرم امااااااااا !!! چه کنم که با این خودرو ها قهر کردم و محصولات چین رو به اونا ترجیح دادم – مطمعن ام همه مثل من عمل کنن روزی میرسه این دو خودرو ساز به خودشون میان…
    البته مصداق : شاید این جمعه بیایند بخودشان شاید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      شما اگه قصدت اینه اصلن ماشین نخر چرا که همین چینی که با چندین برابر قیمت میخری هی پر فروش تر میشه و از ین به بعد اینو به خورده مردم میدن !!! اگه خیلی ماشین لازمه ادم و بخواد از این آشغالا نخره ماشین ها قدیمی با بهترین قیمت میتونن انتخاب باشن مثلا بنز 190 e از 1975 هست(10 ملیون) تا 230e مدل 1995 (50 ملیون) !!! صد در صد نعش بنز از صد تا نوی چینی و داخلی بهتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شروین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    عشق است داج…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علي رضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    افزایش فروش میتسوبیشی واقعا خبر خوبی بود…در ضمن لیفان ایکس 50 ضایع ترین کپی کاری چینی هاست، جلوش که اپل آسترا ست عقبشم آلفا جولیتا…مطمئنا‍ًِ هم فروشش تو ایران خوب میشه چون ما فقط به ظاهر اهمیت میدیم و به کیفیت و قدرت اهمیتی ندارن برامون بخاطر چشم و هم چشمی…خریدارای این ماشین تنها افتخارشون اینه که ماشین شاسی بلنده(!)..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید جهرمی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کوروش آسوده بخواب مابیداریم…..
    ای کاش این جمله تاریخی درست بود. الان باید اصلاحش کنیم بگیم همه بهم خوابیم توهم آسوده بخواب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اکبر66

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ایکس50کجاش شاسی بلنده .. هاچ بکه …اندازه 206است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا