میز خبرهفته نامه

میز خبر: صف شبانه برای خرید فولکس گلف 400 میلیونی!

درحالی‌که بازار خودروی کشور وضعیت عجیبی را پشت سر می‌گذارد و آگهی‌های خریدوفروش بسیار عجیب و ناامیدکننده‌ای را می‌بینیم تصویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن شاهد صف شبانه خریداران فولکس‌واگن گلف ۴۰۰ میلیونی هستیم!


نبود نظارت و برخورد از یک طرف و همچنین جولان دلالان و فرصت‌طلبان از سوی دیگر شرایطی را به وجود آورده‌اند که در طی چند روز شاهد افزایش قیمت چند ده میلیونی خودروهای وارداتی و حتی داخلی هستیم. مشخص نیست که آیا تمامی افرادی که شبانه برای خرید چنین خودرویی صف می‌بندند مصرف‌کننده واقعی هستند و یا اینکه به امید سود زیاد اقدام به خرید می‌کنند.

امیدواریم مسئولان محترم در اسرع وقت فکر عاجلی برای وضعیت بازار خودروی کشور بکنند و با تشدید برخورد با واسطه و سودجویان زمینه آرامش فکری و روانی بازار را فراهم کرده و خریداران واقعی با آسودگی خیال اقدام به خرید کنند.

  • ترکش‌های خروج پژو-سیتروئن به قطعه سازان می‌خورد

پژو سیتروئن در شرایطی در موقعیت ترک ایران قرار گرفته که ترکش‌های این ماجرا به پیکره قطعه سازان نیز اصابت خواهد کرد.


به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از دنیای اقتصاد، طبق بیانیه رسمی پژو سیتروئن، این گروه خودروسازی به تبعیت از سیاست‌های آمریکا و خروج این کشور از برجام، فعالیت‌های خود را در ایران به حالت تعلیق در خواهد آورد. شرایط به شکلی است که پژو سیتروئن اگر نتواند مجوز ماندن دریافت کند، در فرصت باقیمانده تا ضرب‌الاجل آمریکایی‌ها (ششم آگوست برابر با نیمه مرداد امسال)، از ایران خارج خواهد شد. رفتن پژو سیتروئن اگرچه بیشترین ضربه را به ایران خودرو و سایپا به‌عنوان شرکای داخلی آن‌ها وارد می‌کند، با این حال صنعت قطعه کشور نیز از خطرات آن در امان نخواهد بود.

آن‌طور که خبر می‌رسد، تمامی قطعه سازان مرتبط با پژو سیتروئن، از سوی آمریکایی‌ها و بابت همکاری با ایران مورد تهدید قرار گرفته‌اند. بر این اساس، قطعه‌سازان موردنظر حق هیچ‌گونه همکاری با ایران را ندارند و اگر مرتکب تخلف در این ماجرا شوند، با جریمه‌های سنگین مادی و معنوی مواجه خواهند شد. با این حساب، قراردادهایی که در پسابرجام میان قطعه سازان ایرانی و فرانسوی منعقد شده، عملاً تاریخ مصرفشان تا نیمه مرداد امسال به پایان خواهد رسید. نکته دیگر اینجاست که با بازگشت تحریم‌های آمریکا از اواسط تابستان، روند تأمین مواد اولیه نیز برای قطعه سازان داخلی به مشکل خواهد خورد. در واقع با توجه به تهدیدهای آمریکا، به احتمال فراوان بسیاری از منابع خارجی، تأمین مواد اولیه موردنیاز صنعت قطعه ایران را متوقف می‌کنند زیرا نمی‌خواهند با عتاب و جریمه آمریکایی‌ها مواجه شوند؛ بنابراین با بازگشت تحریم‌ها، احتمال مختل شدن روند تأمین قطعات خودروهای داخلی (حتی آن‌ها که داخلی سازی بالایی دارند) وجود خواهد داشت و این موضوع می‌تواند به کاهش تیراژ در صنعت خودرو کشور بینجامد.

  • آشفته‌بازار خودرو در سایه نبود نظارت

ساندرو استپ وی
واحد مرکزی خبر: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو انحصار در توزیع خودروهای داخلی و نبود نظارت بر فعالیت‌های این بخش را سبب آشفتگی بازار خودرو اعلام کرد. خلأ نظارت، بازار خودرو را آشفته کرده است. سعید موتمنی با اشاره به اختلاف ۱۴ میلیونی خودروهای داخلی در بازار نسبت به کارخانه افزود: از دو هفته گذشته با اعلام شورای رقابت برای افزایش ۱۰ درصدی خودرو در پایان خرداد، بازار خودرو دچار التهاب و خودروهای داخلی با افزایش قیمت مواجه شده است. وی با بیان اینکه پس از اعلام افزایش قیمت خودرو، شرکت‌های توزیع‌کننده اقدام به محدودیت در تحویل خودرو کرده‌اند، گفت: خودرو به اندازه نیاز بازار در پارکینگ‌ها وجود دارد، اما انحصار در توزیع خودرو از جانب ۵ شرکت سبب به هم ریختن بازار خودرو شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به محدودیت ارائه خودروهای بالای ۳۰ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان و افزایش قیمت این خودروها ادامه داد: این افزایش قیمت سبب بالا رفتن قیمت خودروهای مونتاژی و اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی این خودروها در بازار نسبت به کارخانه شده است. موتمنی دونرخی بودن خودرو را وضعیتی نامناسب دانست و گفت: ما متقاضی راه‌اندازی طرح ساماندهی بازار خودرو هستیم زیرا نبود نظارت بر شبکه توزیع عامل آشفتگی بازار خودرو است.


در ادامه قیمت برخی از خودروهای وارداتی پرطرفدار را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم. البته فکر می‌کنیم این قیمت‌ها در ساعات آینده بازهم افزایش خواهند یافت. وضعیت به گونه‌ای است که هر فروشنده‌ای قیمت‌های تخیلی و غیرقابل‌تصور را برای کالای خود تعیین می‌کند و هیچ نظارت و برخوردی نیز با این‌گونه اقدامات صورت نمی‌گیرد.

نام خودرو

قیمت (میلیون تومان)
هیوندای سوناتا هیبریدی

۳۰۰

هیوندای توسان

۳۵۴
هیوندای الانترا

۲۰۵

کیا سورنتو

۴۳۵
کیا سراتو

۲۳۸

کیا اپتیما

۴۰۵
تویوتا راو ۴

۴۱۰

هیوندای سانتافه

۴۳۸
تویوتا کمری هیبریدی

۲۹۰

نیسان جوک

۲۲۵
کیا اسپورتیج

۳۷۵

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بایدم صف بکش. وقتی روز به روز داره قیمت ماشین بالا میره چرا صف نکشن؟!! تا حالا تو این کشور سابقه داشته یه چیزی ارزون بشه؟
    بعید میدونم صرفا با یه کمپین نخریدن خودرو بشه ب جایی رسید. مشکا ما اساسی تر از این چیزاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (337 ديدگاه)

      دقیقا همینه,مشکل به قدری اساسیه که باید یه اتفاق جدی بیوفته
      مشکل تو سیستم توزیع درآمده, اگر دولت نظام مالیات خوبی داشت هیچ وقت همچین مشکلاتی بوجود نمیومد, مالیات یکی از خصوصیتاش اینه که نمیذاره یه عده از لحاظ مالی خیلی رشد کنن,
      الان تو تهران پزشکایی هستن که درآمد ماهیانه 800میلیون یا بیشتر از 1 میلیارد در ماه دارن,حالا فقط پزشکارو گفتم, خیلیا که دستشون تو حلق خلق الله هست.
      اینا به قدری قدرتمند میشن که هر سمتی برن نابود کننده ی قشر ضعیفن ,اقتصادو بهم میریزن.
      مشکل اساسی سیستم مالیاته
      یه آقایی ام اومد پولو همینجوری به 80 میلیون نفر ماهیانه 45تومن پخش کرد و اونقدر نفهم بود که نتونست قشر ضعیف و از مرفه جدا کنه بعد به مردم کمک های مالی بده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        آقا این نمایندگی فولوکس مال پدرِ رفیق منه..
        از بچه های دانشگاه تهران شماله!
        هرشب تو اینستاگرام لایو میزاره از جلو درنمایندگی که تا سحر‌میان صف وای میستن…
        .
        به منم‌میگه توشن دلال و نمایشگاه دار هست ولی اکثرا مردم عادی هستن!!!
        .
        اینو بدونید که هر روز که وضع ما داره بدتر و خراب تر میشه و به سمت فقر پیش‌میریم..
        از اونطرف‌هم روز به روز به جمعیت‌میلیونر های ما داره اضافه میشه!!!!
        واسه همینم اینجور صف کشیدنا خیلی هم غیر عادی نیست!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          واسه تیگوان و پاسات هم همین بساطه!!!
          .
          الان ۲ ۳ ماه بیشتره این دوست ما هرشب لایو میگره ۲۰ ۳۰ نفر صف وای میستن شب تا صبح!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (135 ديدگاه)

        اینی که ما بهش دچاریم رو انور آبی ها میگن-نفرین نفت-
        چون درآمد دولت و حتی شهرداری ها رو مردم تامین نمیکنن اون ها هم خودشونو ناچار یا ملزم به پاسخگویی مردم نمیدون و هر سیاستی که دلشون بخواد رو پیش میبرن نه اون چیزی که مردم میخوان. یه چیز دیگه ای هم هست اینه که هیچ کشوری به خودش متکی نیست و نیاز به واردات و صادرات داره. اما ما با همه و همه با ما ت لج و دعواییم. کشور با گردش مالی ناشی از تولید خونه یا ماشین و عرضه خدمات پیشرفت نمیکنه. کشور باییید صادرات داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رامتین

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        بابا اطلاعات ندارید چرا الکی جو میدید. تو ایرانجیب به اندازه کافی جروبحث با ملت میکنیم. در حال حاضر درامد یک پزشک متخصص در طرح با توجه به مجموع مالیاتی که بشکل پلکانی ازش اخذ میشه که بین 40 تا 60 درصده، حدود 15 تا 30 میلیون در ماه درامد دارند، با توجه به اینکه 27شب کامل در ماه باید آنکال باشند. بیرون از طرح متخصصانی مثل پلاستیک در مطب درامد بعضا زیادی دارند که آنها 1درصد جامعه پزشکی میشند. همونطورکه 1درصد فوتبالیستها درامد بالای مثلا 10میلیون دلار درسال دارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed Boroomand

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (477 ديدگاه)

          یه جوری گفتید سی میلیون یاد کوزت افتادم، طرحشونم تموم میشه و شرایط بهترم میشه واسشون… پزشکی که روش بشه به بیمارش بگه بیمه قبول نمیکنم، پزشکی که واسه هر بیمار پنج دقیقه وقت بگذاره بدون احترام و لبخند … مگه کسی که عسلویه کار میکنه واسه دومیلیون ماه بعدش هم معلوم نیس چی اش ازاین پزشک متخصص شما کمتر بوده… اختلاف درامد وقتی یه عده ای حداقل حیاتی ندارن بایستی معقول باشه …
          راه حل هم ساده اس، پزشک زیاد بگیرن دانشگاه ها اینقدر بگیرن که دستمزد ها و نیاز متعادل شه، اینطوری کسیم نیاز نیست بیست و چند روز کار کنه، حالا نیست بقیه دو هفته رست دارن…
          ما نه صنعت پزشکی داریم نه جایی که این پول ها مولد باشن، همش میشه صرف ساختن خونه های خالی از سکنه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامتین

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3048 ديدگاه)

          آقا سعید من خودم دکترای مهندسی صنایع و عضو هیات علمی اخیرا شدم. لیسانس هم شریف بودم و معتقدم که یک مهندس در این سطح راحت 10-15 تومن در میاره. همه دوستان هم سطح بنده چنین درامدی دارند. اساتیدمون بالای 30-40 در میارن. سالی هم 3-4 بار مجانی سفرهای یک هفته ای اروپایی برای ارائه کنفرانسی که تنها 6ساعت هست، دارند. پروژه های زیادی در دانشگاههای سطح1 تهران تعریف میشه. اما بهرحال سختی ای که پزشکها میکشن بیشتر بوده. اینو دارم هر روز و شب مدت 3سال به عینه میبینم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Saeed Boroomand

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (477 ديدگاه)

          من مطمین نیستم راستش، تجربه شخصی و تجربه دوستان نزدیکم این رو نشون نمیده. همون هیات علمی که عضوش هستین جقدر بهتون میده؟ خیلی از نزدیکانتون حق التدریس کار میکنن و هیات علمی شدن الان به ندرت اتفاق میوفته حالا فارغ التحصیل شریف یا تهران بودن هم چیز زیادی رو عوض نمیکنه. پروژه ها هم همیشگی نیستن، و توزیع پولشون هم بحث ها داره …و این ارقام رو من راحت نمیبینم. به جز این من خودم یا همکاران برای انجام پروژه ها زیاد پیش میاد که برای بیش از یکی دو ماه متوالی هر روز دوازده سیزده ساعت کار کنیم، پشت میز نشستن و چهار تا دارو یا آزمایش رو آنالیزش رو از اپلیکیشن خوندن کار چندان پیچیده ای نیست.
          به جز این بنده مشکلی با پزشک یا مهندس یا بازاری بودن شخص ندارم، جامعه ما توش کار تخصصی پیچیده ای انجام نمیشه و توزیع ثروت باید معقول تر باشه،
          میتونم اسم و فامیلتون رو بدونم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. CNA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      تنها کشوری که چیزی گرون میشه صف میکشن ایرانه
      بعد هنوز میگن مرگ بر ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مزدا

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      یا ابوالفضل این چه قیمت های هست!!صد رحمت به دوران احمدی نژاد.به قران کشور خیلی ناامیدکننده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تو گندترین کشور دنیا زندگی می کنیم ، اخه گناه ما چیه ؟؟؟؟خدایا خودت فکری به حال ما کن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      گناه اصلی برای ماست که ساکت نشستیم

      سرنوشت هر ملتیو خود مردمش مشخص میکنن نه کسی دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر رضا

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (92 ديدگاه)

        شما میگی چیکار کنیم؟
        منم اوایل مثل شما فکر میکردم ولی در حال حاضر با این شرایط هیچ اقدامی انجام ندیم بهتره…
        چون احتمال بدتر شدن اوضاع خیلی بیشتر از بهتر شدنشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر رضا

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (92 ديدگاه)

          دلیل اصلیش هم اینه که:
          ما نه میدونیم کار درست چیه و نه میدونیم شخص درست کیه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      خدا میگه بهتون عقل دادم، فهم دادم ، درک دادم ولی به شما ایرانیا فقط جوگیری در اوج حماقت و تعصب بیجا دادم .
      توروبخدا فقط تاریخ (( بدون سانسور )) ایرانو خیلی کوتاه مرور کنید و ببینید تا بوده بوده ، ما ایرانیا یا صفر بودیم یا صد (( زمان جنگ متجاوزین متحدیم و یکدست ، زمان آسایش و زندگی که میرسهِ میشیم شِمر و کلاهبردار ، دروغگو ))
      ایران داره چوب تعصب تعصب تعصب دروغ رو میخوره .
      ایران داده چوب وعده های دروغین رو میخوره .
      پدال جان این قیمتهایی هم که زدین برای یک ماهه قبله ، در حال حاضر(( ۲۳ خرداد ۱۳۹۷)) قیمتها هر ۲۴ ساعت رو به بالا میره و تا جایی که من میدونم الان سانتافه ، راو۴ ، اپتیما ، سورنتو بالای ۵۰۰ میلیونه .
      راو۴ شده ۶۱۰ میلیون
      سانتافه شده ۵۵۰ میلیون
      اپتیما شده ۵۱۰ میلیون
      سورنتو شده عشقی از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون
      هایلوکس ۲۰۱۶ شده ۷۰۰ میلیون
      هر کی تهرانه ، بیاد عباس آباد قیمت بگیره تا ببینین چه خبره ، بعضی از نمایشگاها هم کِرکِرشونو کشیدن پایین و چیزی نمیفروشند .
      بچه ها قبر چنده ، میشه خرید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CNA

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (235 ديدگاه)

        نه دیگه قبرم نمیشه خرید
        باید جسد و مول هندیا بسوزونیم
        البته اگه پول بنزینم داشته باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اگر یه عده تو بدبختی بمونن حقشونه.
    محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده در عرض ۲ ساعت ۴ هزار نفر پراید خریدند

    میگن دلال بودن بعضیاشون. ایران شده مملکت دلالها. یه عده دلال دارن خونه خراب میکنن ملتو. یه عده فاسد اقتصادی. یه عده که تو مغزشون معلوم نیس چیه.

    مردم از گشنگی دارن میمیرن اینا بازار سیاه درست میکنن. پولشونو میریزن تو ملک قیمت خونه رو میبرن بالا. قیمت طلارو میبرن بالا قیمت دلار، میوه ، هرچی فکرشو بکنی…

    وجدانو شرف واسه یه عده هیچ تعریفی نداره. بدبخت کردین ملتو با این دلال بازیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امير

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    اتفاقا زندگی تو ایران واسه خیلی ها راحته بعضی ها بساز بندازن اینا پول یه واحد آپارتمانشونم نیست بعضی ها آشپز خونه دارن پول یه هفشتونو میدن ماشین نیم میلیاردی بعضی ها هم پول فروش یه بار دوشیدن گاو هاشونه بعضی ها هم … تا وقتی از این …ها هست زندگی واسه ما جهنمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    همین گلف ۴۰۰ میلیونی رو تو باما گذاشتن ۶۱۰ یکی هم ۶۱۰ میخره میفروشه ۱ میلیارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alireza

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (162 ديدگاه)

    مقصر این وضعیت به وجود اومده کیه؟
    لایک مردم
    دیس مسئولین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به نظر من یه عده دلال نیستن که دارن ملت رو بدبخت میکنند!
    ملت همه دلال شدن!
    اگر ۵۰۰ هزار تومن پول داریم ، دلار میخریم!
    اگر ۲۵۰۰هزار تومن پول داریم ، سکه میخریم!
    اگر ۲۵۰۰۰ هزار تومن پول داریم ماشین ثبت نام میکنیم!
    اگر ۲۵۰هزار هزار تومن پول داریم ، خونه پیش خرید میکنیم!
    بعدم میگیم این آلمانی ها شیر گرون شد ، نخریدن تا ارزون بشه! چقدر بافرهنگ اند!
    جالبی اش اینه همکار من که ۵ تا جک اس۵ ثبت نام کرده که موقع تحویل بفروشه ( و نیازی بش نداره) ، میگفت چرا ماشین گرون شده؟
    یعنی نمیدونم بش چی بگم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزم اگر کسی دلار میخره که نه که سود کنه، برای اینکه ارزش پولش پایین نیاید کار غلطی میکنه؟
      باید کسایی که پول بدون پشتوانه چاپ میکنند و پول نفتی که به هزار نهادی میره که هیچ تولیدی ندارند را مقصر دانست.
      وگرنه مردم بیچاره فقط دنبال حفظ ارزش سرمایشون هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (27 ديدگاه)

        بله کار غلطی میکنه چون هجوم بی جهت به هر چیزی باعث گران شدنش میشه حالا اگر قرار بود به دلیل تحریمها دلار هزار تومن گرون بشه به دلیل هجوم ملت همیشه در صحنه چهار هزار تومن گرون شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          بله اقا رضا ، کار اشتباهی میکنن!
          شما اگر دلار بخری و دلار گرون بشه ، نه سودی کردی و نه حتی حفظ سرمایه!
          شما اگر کل دارایی تو بفروشی و ۱۰۰ میلیون دلار بخری بازم همومو داری و بعد که مجبور به خرید های روزانه ات بشی ، چون همه دلار خریدن اجناس به جای دو برابر ، سه برابر شده و در اخر شما هم خودت ضرر میکنی و هم اقتصاد کشورت نابود میشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. SS

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگر اقتصاد مسئله ثابتی بود حرف شما کاملا درست بود
        یعنی استدلال میکردید دلار میخواد گرون بشه پس من میرم سرمایه ام رو به دلار تبدیل میکنم تا افت نکنه و کار من تاثیری رو اقتصاد نداره
        اما به طور کلی اقتصادی که امروز در ایران و در همه کشورهای دنیا وجود داره به خودی خود پایه های خیلی لرزانی داره و تنها چیزی که باعث فرو نپاشه “اعتماد”ی هست که جامعه به اون داره
        مطمئن باشید اگر همه مردم چنین طرز فکری رو پیش میگرفتن الان دلار به راحتی بالای 15 هزار تومن بود و اگر همون درصدی از جامعه که میخوان ارزش پولشون افت نکنه (یا اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرن) این کار رو نمیکردن دلار از نرخ قبلیش بالاتر نمیرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Gtr

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (894 ديدگاه)

    یکی میمرد ز درد بی نوایی؛ یکی میگفت مردک زردک میخواهی؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نویدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هنوز خوده سایپا قیمت پراید رو افزایش نداده،بعد یارو توی برنامه دیوار پراید کارکرده مدل ۹۷ رو گذاشته واسه فروش ۲۴ میلیون تومن و به صورت خود جوش قیمت پراید رو برده بالا…والا اسم ایرانخودرو و سایپا بد در رفته،هممون مثل همیم.
    طرف خوشحاله و بشکن میزنه که قیمت پرایدش رفته بالا،نمیدونه که با این وضعیت دیگه هیچ ماشینی بجز پراید نمیتونه بخره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کشور ایران رو باید جدا کنن از روی زمین وببرن روی سیاره مشتری بذارن. دیگه دارن زمین رو هم به گند میکشن اسن مردم از خدا بی خبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kamran

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ملت فقط باید نخرن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Sadegh

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    این چه وضعشه!!!!!نشستم فک کردم با حقوق حدود۱.۳۰۰،فقط هم بخوام پس انداز کنم و مقدار ناچیزیشو خرج کنم،یکسال طول میکشه یه ماشین حداقلی بخرم!!!!!!یه لپتاپ معمولی۳ملیون!!!!یه گوشی معمولی۱ملیون!!!!!واقعا الان دارم از نگرانی داغون میشم چه اتفاقی قراره بیفته!!!قبلا خیالم راحت بود میگفتم حداقل خرج خودم به تنهایی رو میتونم دربیارم!!!!ولی با این وضعیت……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      یکسال که خوبه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا مایه شرمساریه.ملتی که مثل گرگ بجان هم افتادن.دلال بازی تاچه حد.قیمت ها انگار یه شوخیه مسخره است.باورم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. F. F

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آقا کی گفته گند ترین کشور دنیارو داریم؟هر کی ناراحته تشریف ببره.با رهبری داهیانه رهبری تمام این بحران ها پشت سر گذاشته خواهد شد.بله عزیزان!در افتادن با استکبار هزینه داره.عزت و آبرو هزینه داره!باید تحمل کنیم به خاطر اسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا