میز خبر

میز خبر: دعوت روحانی از خودروسازان آمریکایی

سرتیتر خبرهای خودرویی هفته اخیر را تکذیب اختصاص دویست میلیارد تومان یارانه تولید به شرکت‌های خودروسازی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل داد. درجریان دیدار هفته گذشته نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از کارخانه ایران خودرو، خبری از این جلسه منتشر شد که گویا به اختصاص دویست میلیارد تومان از یارانه تولید به بخش خودرو کشور خبر می‌داد. به فاصله یک روز از این خبر اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ارسال نامه‌ای به سایت‌های خبری، ضمن تکذیب این خبر از اعطای برخی تسهیلات و امتیازات به شرکت‌های خودروسازی خبر داد و هدف از این کار را حمایت از تولید ملی و شتاب‌بخشی به رشد اقتصادی کشور عنوان کرد.

ikco
این درحالی است که بنا به ادعای برخی سایت‌ها دو خودروساز وطنی در شرایط بدی به‌لحاظ تولید قرار دارند. در روزهایی که بازار خودرو ایران با رکود دست و پنجه نرم می کند، خبر می رسد خودروسازان کشور تولید خود را به شدت پایین آورده اند. به گزارش صنعت نویس، سرویس خودرو، بر این اساس، گفته می شود مجموع تولید دو غول بزرگ خودروسازی ایران، به حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز رسیده است. آن طور که خبر می رسد، در حال حاضر سایپایی ها روزانه ۶۰۰ دستگاه تیراژ دارند و ایران خودرو نیز تنها ۹۰۰ دستگاه محصول در روز به تولید می رساند. این در حالی است که تا همین سه ماه پیش، تولید روزانه خودروسازان در مجموع به پنج هزار دستگاه می رسید. با توجه به شرایط فعلی، خودروسازی ایران عملا به حالت نیمه تعطیل درآمده و باید منتظر ماند و دید آیا طرح فروش جدید خودروسازان می تواند صنعت خودرو را از این گرفتاری و بحران نجات دهد.

Saipa Saina
ازدیگر سو درحالی که رسانه‌های مختلف از حضور شرکت‌ها و هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف به ایران سخن می‌گویند اما جلسات و دیدارهای اخیر رییس‌جمهور روحانی در نیویورک، نشان از تمایل گسترده دولت برای حضور شرکت‌های آمریکایی در بازار ایران دارد. روحانی در سفر اخیر خود به نیویورک در دیداری چندساعته، ضمن گفتگو با مدیران شرکتهای تجاری و صنعتی امریکا از آنها خواست به ایران بیایند و در این کشور سرمایه‌گذاری کنند شاید به مدد اقتصاد فاصله میان دو کشور کم شود و مخاصمه۴دهه ای ایران و آمریکا پایان یابد. گفته می‌شود به‌زودی گروهی از سرمایه‌گذاران امریکایی به تهران می‌آیند تا فرصت های سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی کنند. روزنامه تجارت نیز در خبری که در صفحه نخست شماره پنج شنبه خود آورده بود ضمن اشاره به حضور قریب الوقوع خودروسازان آمریکایی به ایران نوشت:
“… سال گذشته هنوز مذاکرات هسته‌ای به توافق منتهی نشده بود؛ زمزمه‌های ابراز تمایل خودروسازان بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا برای حضور در بازارهای ایران توسط رسانه‌ها مطرح و اخبار آن منتشر شد. با این حال چندین ماه پیش عنوان شد که گروه فیات-کرایسلر خودروسازی بین‌المللی ایتالیایی-آمریکایی قرار است به ایران بیاید. پس از آن هم صحبت از تمایل بیشتر فولکس واگن شد. در این میان کارشناسان معتقد بودند که چون فیات سهام‌دار کرایسلر آمریکا به‌شمار می‌رود، همکاری این شرکت (فیات) با سایپا می‌تواند پای خودروسازان ایالات‌متحده را به ایران باز کند. به اعتقاد، آنها اگرچه خودروسازان آمریکایی با منع ورود به ایران مواجه‌اند، اما کرایسلر می‌تواند از مسیر فیات، به جاده مخصوص بیاید و از همین‌رو هیچ بعید نیست تا چند سال دیگر، شاهد تولید خودروهای آمریکایی در سایپا باشیم.”

Fiat Aegea 2016
Fiat Aegea 2016
البته با قطعی شدن حضور دوباره کمپانی فرانسوی پژو و شروع دوباره همکاری با ایران‌خودرو، بحث‌ها بر سر نحوه همکاری و اجازه تولید مدل‌های پژو در ایران از نو زنده شده است. از یک سو ایران‌خودرو کار را تمام شده اعلام نموده و از فروش خودروی۳۰۷ خبر می‌دهد و از سوی دیگر مسئولان این حوزه از مباحث دیگری صحبت به میان می‌آورند. مردم نیز بی‌آنکه کسی به خواستشان مبنی بر خرید خودروهایی باکیفیت و قیمت مناسب توجه کند همچنان بر ادامه کمپین تحریم خودروهای داخلی تاکید می‌کنند بی‌آنکه انبوه نهادهای حامی حقوق مصرف‌کننده و پشتیبان مردم از این خواست دفاعی به عمل آورده یا شرایط را برای ایجاد وضعیت بهتر فراهم نمایند. جالب است که رئیس کمیسیون صنایع مجلس درحاشیه شرط‌و‌شروط گذاری برای بازگشت پژو به ایران گفته است: مذاکره دوباره با شرکت پژو به معنی فراموش کردن برخورد نامناسب این شرکت با ایران نیست. به گزارش فارس، رضا رحمانی در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز گذشته با وزیر صنعت داشتیم بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل تأکید کردیم و خواستار ایجاد اطمینان برای مشتریان در زمینه کیفیت و قیمت خودرو شدیم. رحمانی با بیان اینکه ۳۳ درصد از سود شرکت پژو از طریق بازار ایران تأمین می‌شد، گفت: پژو با عرضه محصولات از رده خارج خود در ایران حضور داشت که در مذاکرات جدید باید از تکرار این موضوع جلوگیری شود. رئیس کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: هر توافقی که با شرکت پژو برای تولید خودرو صورت می‌گیرد، باید به ۳ مسئله توجه داشته باشد. وی توضیح داد: این ۳ موضوع شامل بالا بودن میزان ساخت داخل، تنوع تولیدات و صادرات خودروهای تولیدی است.

2015 Peugeot 2008
همچنین در یک حرکت استثنایی و عجیب گویا شرکت سایپا دست به یک تحول ساختاری در کیفیت بخشی به محصولاتش زده است و نسخه ای جدید و کاملا به روز از خودروی پرفروش پراید را در معرض دید عموم قرار داده است. شرکت سایپا که تاکنون مدل های مختلف و متفاوتی از پراید را تولید و عرضه کرده است که نه به یک خودروی مفهومی شبیه است و نه یک مدل تولیدی. اخیرا تصویری از جدیدترین مدل پراید، در صفحات مجازی دست به دست می چرخد که فاقد در و پنجره است و ظاهری بسیار متفاوت دارد. به گزارش ایلنا، ظاهر عجیب این پراید بیشتر شبیه ماشینی برای حمل مصدومان در زمین است. احتمالا این حرکت در راستای گفته مسئولان سایپا برای افزایش مستمر در کیفیت خودروی پراید می‌باشد.

pride-ev
نخستین خبر بخش خارجی را با ارائه تصاویر جاسوسی از خط تولید خودروی فیات تورو شروع میکنیم. به‌تازگی توسط جاسوسان صنعتی دو عکس از وانت‌بار جدید شرکت فیات درز یافته که نشان می‌دهد تورو در درکارخانه ای واقع ر پرنامبوکونو برزیل که محصولات جیپ در آن مونتاژ می‌شود در حال تولید است. تورو که وانتی فانتزی و بر روی پلاتفورم مشترک با میتسوبیشی ساخته شده از طراحی جالب و متفاوتی برخوردار است و جثه تنومندی دارد. چراغهای کشیده در امتداد بدنه، محفظه بار بزرگ، دریچه عقب دوتکه مجهز به لوگو بزرگ فیات، جلو پنجره کوچک، چراغ‌های باریک و کشیده جلو، مه‌شکن‌های بزرگ و سپر عریض و دوتکه جلو نشان می‌دهد فیات سبک و سیاق خاص خود را برای تولید تورو به‌کار گرفته است. فیات برای نامگذاری این مدل از عنوان “SUP” استفاده کرده که به معنی پیک‌آپ اسپرت چندمنظوره است. قرار است در این مدل از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی استفاده شود که قادر است۱۳۸ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور دیگری که باری تورو درنظر گرفته شده یک پیشرانه توربودیزل دولیتری است که می‌تواند۱۷۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. برای نمونه‌های گرانتر تورو از سیستم AWD استفاده شده اما مدل‌های ارزان با سیستم ۲WD و جعبه‌دنده دستی ارائه می‌گردند. قرار است به‌زودی این مدل در بازارهای آمریکای جنوبی عرضه گردد.

همچنین اینروزها در سالروز مرگ بازیگر جوانی هستیم که تا همیشه نامش با عصیان، زیبایی، پورشه و جوانمرگی جاودان شده است. جیمز بایرون دین بازیگر مشهور و عصیانگر آمریکایی که با بازی در نقش اصلی تنها و تنها سه فیلم توانست به شهرتی بی‌نظیری در عرصه سینما دست یابد سالها پیش در چنین روزهایی به علت تصادف روی پلی در کالیفرنیا آن‌هم با خودروی پورشه۵۵۰ کوپه خود که آن را “حرامزاده کوچک” نامگذاری کرده بود، شوکران مرگ را سرکشید و برای همیشه زندگی را ترک گفت. جیمز دین جوان که فقط تجربه حضور موثر در سه فیلم “شرق بهشت” الیا کازان، “شورش بی‌دلیل” نیکلاس ری و “غول” جورج استیونس را داشت، برای هر سه فیلم نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد گشت و در مدتی کوتاه به یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا به‌ویژه در میان نوجوانان تبدیل شد. جیمز دین که به شدت به اتوموبیل، سرعت و مسابقات اتوموبیل‌رانی علاقه داشت و حتی سابقه شرکت در مسابقای از این دست را در کارنامه داشت، در ساعت ۱۷ روز ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ درحالی‌که با اتوموبیل پورشه خود در حال حرکت با سرعتی حدود ۱۳۷ کیلومتر بود پس از برخورد با یک دستگاه خودرو فورد و آسیب‌دیدگی شدید، به شانه خالی جاده منحرف می‌ر‌ود و سپس از ناتوانی در کنترل خودرو، بر اثر سقوط به یک گودال سنگی در دم کشته می‌شود. خودروی تصادفی جیمز دین بعدها توسط موزه خودرو ولو به قیمت ۱میلیون دلار خریداری شد و هم‌اکنون در آنجا از آن نگهداری می‌شود.

اینروزها گرچه هر خبری از فولکس واگن مارا به یاد دیزل گیت و رسوایی اخیر این شرکت می‌اندازد اما به تازگی منابع خبری نزدیک به فولکس‌واگن از ارائه مدل ۷سرنشینه تیگوان در آینده‌ی نزدیک خبر می‌دهند. فولکس‌واگن که به تازگی تغییرات عمده‌ای به خود دیده ترجیح می‌دهد خیلی سریع به شرایط عادی برگردد و در این راستا پس از عرضه مدل ۵سرنشینه تیگوان از ارائه مدل ۷نفره تیگوان خبر داده است. این مدل قرار است طول بیشتری دارد و از سقف بلندتری سود می‌برد. گفته می‌شود چراغ های غقب و ضربه‌گیرهای کناری در این مدل تغییر خواهند کرد و قیمت نیز اندکی افزایش خواهد یافت.

Der neue Volkswagen Tiguan
از اُپل خودروساز کم‌حاشیه و گوشه‌گیر آلمان نیز خبر می رسد این شرکت علاوه بر تولید مدل جدید استیشن اینسیگنیا، به زودی فیس لیفت مدل آدام را به‌ عنوان روانه بازار خواهد کرد. این هاچ‌بک مد روز و اسپرتی که هواخواهان بسیاری دارد و رقابت سختی با مدل‌های ۵۰۰ فیات، سیتروئن DS3 و مینی‌کوپر دارد در حال حاضر در سه مدل Adam Rocksو Adam S, Adam Rocks Sساخته و ارائه می‌شود. اپل در فیس‌لیفت جدید این خودرو تلاش زیادی کرده تا هارمونی همیشگی آدام را به هم نزند و در عین به‌روز کردن خطوط چهره و چراغ‌های عقب و جلو، از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی نیز در کابین استفاده کند. ۱۰۰میلی‌متر طول بیشتر و ۲۰۰کیلومتر وزن کمتر از جمله مواردی است که در نسل نوین اینسیگنیا استیشن در مقایسه با نسل قبل این مدل مورد توجه هستند. مدل استیشن اینسیگنیا نیز با طراحی نوین و افزودن امکانات به‌زودی روانه بازارهای جهانی می‌گردد. این مدل از روی دو مدل مفهومی مونزا و اسپرت‌تورر ساخته شده و چندی پیش در نمایشگاه خودرو فرانکفورت توسط اپل معرفی گردد.

اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن نیز با انتشار تصاویری از قصد خود برای تولید مدل اسنومن که به نظر یک کراس‌آوور اندازه متوسط و اسپرت است خبر داده و تاکید کرده اسنومن توانایی های بسیاری دارد. اشکودا در تولید این مدل ۷سرنشینه که قرار است به عنوان مدل ۲۰۱۶ به بازارهای اروپایی ارائه گردد از پلت‌فورم MQB استفاده کرده که تاکنون در محصولات زیادی از گروه فولکس‌واگن از جمله فولکس پاسات، آئودی A3، اشکودا اکتاویا و سوپر ب استفاده شده و ویژگی های بسیاری دارد. اسنومن قرار است درصورت تولید از مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی استفاده کند که پیش از این در دو مدل اکتاویا و سوپر ب استفاده شده‌اند.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز در خبری که به تازگی منتشر نموده از تغییر لوگو و نام شرکت فیسکر خبر داده است. فیسکر خودروساز متفاوت امریکایی که پس از ورشکستگی مالکیتش به چینی‌ها و میلیاردر مشهور “لو گوان کیو” واگذار شده به تازگی تغییر عنوان داد و نامش به کارما اتوموتیو (Karma Automotive) تغییر پیدا کرد. کارما نام کوپه ۱۱۵هزاردلاری شرکت فیسکر است که حالا نامش به عنوان نام کمپانی انتخاب شده است. این شرکت مدتهاست درصدد بازگشت دوباره به عرصه تولید است و پس از کرایه دوباره کارخانه خود در کالیفرنیا عزم خود را برای تولید دوباره مدل کارما جزم کرده است.

karma logo
کارما علاوه بر تغییر در عنوان، لوگو خود را نیز بازطراحی نموده است. فیسکر که زمانی با کوپه الکتریکی کارما شهرت بسیاری برای خود دست وپا نمود پس از بحران مالی‌ای که برایش پیش آمد از بازپداخت وام۱۳۹ میلیون دلاری خود عاجز ماند و علیرغم اقبال مشتریان به محصولاتش ورشکست شد. این شرکت به تازگی کارخانه خود در کالیفرنای را با کمک چینی ها و با حضور ۳۰۰ کارگر بازسازی نموده و به زودی مدل‌های تولیدی خود را روانه بازار آمریکای شمالی می‌کند.

2012 Fisker Karma
۲۰۱۲ Fisker Karma
و سرانجام اینکه به تازگی لندروور تیزری منتشر نموده که در آن نشانه هایی از تولید گونه کابریولت و بودن سقف اس‌یو‌وی ایووک دیده می‌شود. شرکت لندروور که پس از تحقق مالکیت هندی ها بر آن به تکاپوی گسترده ای جهت افزایش سهم خود در بازار دست زده، پس از افشای قصد خود برای تولید گونه‌ای فوق لوکس از مدل رنجروور اتوبیوگرافی جهت رقابت با بنتلی بنتایا، اعلام نموده می‌خواهد گونه بدون سقف ایووک را به بازار عرضه کند. لندروور سال گذشته مدل مفهومی ایووک بدون سقف را به همراه چند لندروور مفهومی دیگر معرفی نموده بود و اکنون در آستانه نمایشگاه خودرو ژنو می‌خواهد گونه تولیدی این مدل را معرفی نماید. نکته جالب اما تیزر لندروور است که بسیار جالب طراحی شده و ۶ ایووک بدون سقف را به صورت نمادین در نقاط مختلف شهر لندن از جمله کینگزبریج، مای‌فیر و هارودز که مشهورتر است نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    آقای شاوردی شاید اسمه فولکس شما و بعضی از کاربران این سایت و یاد دیزل گیت بندازه به خاطر جو سنگین رسانه ای که راه افتاد و ادامه اون راه داره در این سایت پیاده میشه ولی من و خیلی های دیگه و یاد مدلهای فراموش نشدنی و دوست داشتنیش میندازه و ادامه مدلهای جدیدش چون اوصلا اهل کم آوردن نیست حتی اگه عقب باشه اینکه لرزه میندازه به تن رقباش مطمئنا پیروزی با کسیه که کم نیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      ببخشید کامنتمو بالا میزارم دوستان یه سوال نسبتا سیاسی
      اینا هر روز بیشتر از دیروز میگن نفوذ اقتصادی امریکا تو ایران ممنوعه و… هیچ شرکت تجاری امریکایی نباید تو بازار ایران باشه از این چیزا حالا ما نمیدونیم به این حرفا بها بدیم یا اینکه از طریق کارهایی که شده امیدوار به اینده باشیم چون چند وقت پیش اپل و مایکروسافت به صورت رسمی اومدن تو بازار
      شما میگین خودروسازی ها هم میان؟ ایشالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اگر مشکل مملکت ما فقط خودرو بود، جواب شما بله بود. ولی اوضاع و شواهد حاکی از اینکه که جواب نه هستش، متاسفانه!
        مشکلات بیشمار کشور ما با دعوت و دست دادن مسئولین حل نمیشه، بلکه با اتحاد خود مردم حل میشه! مثل همین کمپین خودرو…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهرام

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوست عزیز توی این کشور همه همدیگرو دور میزنن. مثلا همین اپل رو شنیدم چون در چین اسمبل نهایش میشه کم کم داره وارد ایران میشه.توی مقاله هم گفته شد این کمپانی ها از راه فیات وارد میشن. اصولا همه میدونن اینا در نهایت آمریکایی هستند ولی پیچوندن لقمه این روزا خیلی واجبه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ژاپنی اصیل

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      فوری این خبر بخونید4وزیر دولت که نعمت زاده جزشونه نامه به ریس جمهور دادن در باره بازار سرمایه تا اینجا کاری نداریم بند 5 بیانگر حقیقت فوق العاده اس اینو بخونید
      در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حساب‌ای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورت‌های مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، “”صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.””
      صد هزار تو کف کارخانه مونده اینم لینک خبر
      فوری این خبر بخونید4وزیر دولت که نعمت زاده جزشونه نامه به ریس جمهور دادن در باره بازار سرمایه تا اینجا کاری نداریم بند 5 بیانگر حقیقت فوق العاده اس اینو بخونید
      در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حساب‌ای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورت‌های مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، “”صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.””
      صد هزار تو کف کارخانه مونده اینم لینک خبر
      http://mehrnews.com/news/2930894/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DB%B4-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (212 ديدگاه)

    خوب پوز فرغون ساز ها رو به خاک مالیدیم اندکی صبر سحر نزدیک است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Lambo

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اپل استیشنه خیلی خوشکله،،،1 اشتباه هم تویه متن بود 200 کیلومتر وزن کمتر …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن96

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه ظریفمون با اوباما دست داد این جوری داد و جنجال شد تو مجلس!!!
    حالا وای به حال اینکه بخوان اجازه بدن خودروسازای آمریکایی بیان ایران!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      دست دادن ظریف که واسه دوستان دلواپس پول نمیشه. اما اگه تو قرارداد با شرکت های آمریکایی درصد و پورسانت و شیرینی این عزیزان دلواپس (منافع خودشون) فراموش نشه مطمئن باشید ازین حرکت استقبال میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرماااان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ظریف:من به دشمن دست دادم از روی دیپلماسی،شما به مردم دست بدهید از روی صداقت
      امیدورام یه روز برندایی مثل فورد و کرایسلر تو ایران خط مونتاژشونو راه بندازن یا حتی فیات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        ببین چی به سرمون اومده …
        در بهترین حالتش میرسیم به نقطه ی ، چهل سال پیش !
        خط تولید و شروع مونتاژ کادیلاک در ایران !!!!! غ م م

        ( غیر ممکنِ محال )

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد زمانلو

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      خداییش خیلی از نماینده ها موضعشون در مورد آمریکا منفی هستش . چون معتقدند که اگر محصولات آمریکایی وارد بازار بشن نوعی نفوذ به کشور هستش و تو موضوع های مختلف باید با آمریکا روابطمون رو قطع کنیم . حالا نمی دونم چرا بعضی وقتا این حرفو تو حوزه ی خودرو هم می زنن ؟ آخه چرا باید کتک روابط بد سیاسی رو صنعت خودرو سازی بخوره وقتی که در عرض 4، 5 دهه نتونسته کار خاصی انجام بده ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    منتظر نسل 40 سال پیش شورولت،جی ام سی،داج،جیپ شهباز و … باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    به نظره من پورشه از کشته های جنگ جهانی بیشتر تلفات داده.احتمالا تست تصادفاشونم مثل الایندگیهاشون تقلبیه.تو کشور خودمون پورشه از پرایدو پژو بیشتر تلفات داده.من نمیدونم چجوری این پولا از گلوشون پایین میره.حالا این نظر من بود هرکی یه نظری داره.منفی بدی یعنی خودتم متقلبیو پاش بیفته بدتر از خودروسازان المانی جون مردمو میگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عباس

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    گفت: پژو با عرضه محصولات از رده خارج خود در ایران حضور داشت که در مذاکرات جدید باید از تکرار این موضوع جلوگیری شود!!!!

    شما جیب ما رو نزن محصول جدید پژو پیشکش!!!
    کلا همه میدونن همه بدبختی ها سر لگن ساز های خودمونه،تقصیر پژو فرانسه نندازین!اگه بنز هم بود همین بلا رو سرش درمیاوردین البته،بنز آلمانم کم ضربه از شما نخورده مثالش بنز خاور و بنز های ۱۰ تن که پنجاه سال حتی یک تغییر کوچک ندادید،همونطور تولید کردین!حالا پژو مقصر،رنو یا کره هایی چی ؟که میخوان مدل های جدید تو کشور بسازن چرا جلوی اون ها گرفتین جناب مسوول!ما رو چیز فرض نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      شما حرص نخور … از این موضوع کاملآ جلوگیری شده
      1: با تولید خودروی 307 که متعلق به سگ سال پیش میباشد
      2: با نصب موتور قدیمی و پر مصرف(در قیاس با ماشین های امروزی) tu5 روی انواع و اقسام بدنه پژو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. تحریم خودرو ایرانی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عالیه داریم خوب پیش میریم چیزی نمونده تا پیروزی
    پیروزی میدونین چیه؟؟یعنی اینکه جفتشون ورشکست بشن…بابا شما بگو پرایدهزار تومنه همه محصولاتتتون مفته اصن…نمیخوایم بابا دگ نمیخوایم این محصولات تکراری و مضخرفو..
    بزارین عین بقیه مردم دنیا یه ماشین خوب سواریم شیم با قیمت جهانی..اخه یکی بیاد بگه قراره جیب چند نسل بعد از خودتو پر کنی..بسه بابا بخدا بسه انقد از خون مردم خوردیم خون خورا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. afshin

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هروقت این فیسکر رو میبینم کلی حال میکنم ……… واقعا طراحی گیرا و جذابی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. american and japan

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    پدال جون مررررسسسسییییی عاشق این میز خبرت هستم.پایدار باشی و همیشه خوش خبر.پس دوستان نخرید تا خودروی فرانسوی از بین بره و آمریکایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب یا مونتاژ بشه یا وارد بشه.
    هر کی هم با این آقا جواد ظریف ما در بیوفته بامن و بر وبچ ایران در افتاده.خطاب به دلواپسان.
    کرایسلر وارد بشه یعنی جیپ یعنی دوج یعنی خود کرایسلر یعنی عشق یعنی زندگی…ایییینهههههه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مسعود

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آر یو کیدینگ می؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. RETOLEX

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    بعلهههههههههه اول میگیم مرگگگگگگگ بر امریکا و بعد میگیم دمتون گرم بیاین یه سرمایه گذاری تو کشور ما بکنین بیاین ماشینا قدیمیتونو بالا 100 میلیون بفروشیم براتون اینقد حال میدهههههههه .
    پژو تو دیگه چه جونوری هستی که ایرانخودرو ازت شاکیه
    . یه نفر نیست بیاد به اینا بگه مگه پژو خر شده بیاد ماشینا خوبشه بده شما تولید کنین بعد صادر هم کنین !!!
    من حرفی ندارم (یعنی حال ندارم . تا اسم ماشین میاد اعصابم داغون میشه )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ادامه تحریم

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام اگر یک سیب گندیده رو توی یک جلد قشنگ بزاریم همه توجه شون به اون جلب میشه لطفا محصولات با ظاهر جدید ( همون سیب گندیده ) رو هم تحریم کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان(احسان)

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فقط یک احمق کاری رو انجام میده که میدونه نتیجه نداره.ملت ماشین داخلی تحریم کردن چون از این خودروهای قدیمی خوششون نمیاد اونوقت قطعه سازا و خودروسازا بابت تولید همین اجناس بدون مشتری کمک مالی دریافت می کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان)

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    …شاید به مدد اقتصاد فاصله میان دو کشور کم شود و مخاصمه4دهه ای ایران و آمریکا پایان یابد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. man

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ۳۵ درصد قیمت خودرو متعلق به دولت میشه (کمیته امداد. وزارت راه . و مالیات بر ارزش افزوده.. مالیات همینجوری و غیره ….. باید دولت هم با کم کردن سهم خودش از خودرو به حرکتی بکنه دولت محترم شما به فکر اشتغال کشور هستی و به خاطر همین هم ۲۰۰۰ میلیارد تومن دادی ایران خودرو باشه ایران خودرو ۲۰۰۰ میلیارد رو نمیخواد شما بجای این پولا این ۳۵ درصدتو حذف کن همه چی حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بنظر من خودروسازهای امریکایی هم ورودشون بی نتیجه اس
    اگر قرار باشه شورولت 20هزار دلاری را 300-200 میلیون بدن دست مردم !!
    مشکل قوانین ماست و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارمان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بشتابید بشتابید بشتابید چراید ماشین گلف زده اقا ترکیدم از خنده :))))))))))))))))))))))))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابا یکی نیست بگه نتیجه مسابقه طراحی ایران خودرو و سایپا چی شد اینا طرح ما رو دزدیدن هرچند عرضه تولیدشو ندارند دیگه از پراید توی عکس پیداس دیگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    “…بعید نیست تا چند سال دیگر، شاهد تولید خودروهای آمریکایی در سایپا باشیم…”
    البته اگر اثری ازش باقی مونده باشه … یعنی می خوام بره توی کتابای تاریخ … خوردوسازی که به بهانه حمایت از تولید ملی ، خون مردم رو تو شیشه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ==ARASH==1987==MITSUBISHI===

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    شورولت131-فورد شوگا=دوج روا= ونوم 100
    آقای روحانی بهتر بگید نیان چون وقتی انحصار تو کاره جواب گزینهای بالاست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amir

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان
    با دیدن عکس پراید به جای خندیدن گریه ام گرفت گریه ام گرفت به بدبختی مردمم با نامردی اقایون خونخوار واقعا مارو چی فرض کردن این دیگه چیه اخه واقعا تا چندسال اینده باید منتظر پرایدکوپتر هم باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شایان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    بازم یه دروغ دیگه واقعا این حرفا عادی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. وحید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مگه خر مغزشون را گاز گرفته بیان ایران سرمایه گذاری کنند
    اونم با شرکت سایپا
    با این سیاست یک بوم دو هوا هیچ شرکتی جرات نداره سرمایه گذاری کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشاد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    انتظار داشتم با دقت بیشتری خبر مربوط به اون پراید رو منتشر کنید.این اصلا ربطی به سایپا نداره.مربوط به یک پروژه دانشجویی هست تو دانشگاه آزاد که در واقع یک خودروی برقی ساختن برای حمل زوار حرم در مشهد یا مثلا حمل مصدوم در زمین فوتبال.هیچ شباهتی به پراید نداره جز اون قسمت جلوش که اونم فقط به خاطر اینه که قطعات پراید از بقیه خودروهای بازار ارزون تر هست.به عکس هم دقت کنین او بنر مشخص هست نوشته آزاد اسلامی که ادامه دانشگاه آزاد اسلامی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر.عارف

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    پدال عزیز خیلی ممنون که نظرات منو حذف میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. وحید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مردم با غیرت ایران نذارین قضیه مکه باعث بشه که!

    ایران خودرو فک کنه دست از سرش برداشتیم????????????ایران خودرو ما حواسمون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مرتضی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تجدید عهد
    همچنان خرید خودرو صفر ممنوع.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا