میز خبر

میزخبر: ورود برندهای آلمانی به ایران و فروش قریب‌الوقوع سهام فراری

با پایان گرفتن مخاصمه چهاردهه ای ایران و آمریکا و تصویب طرح رفع تحریم های جهانی علیه ایران در شورای امنیت و اتحادیه اروپا زمزمه‌های پیوستن ایران به اقتصاد جهانی بیش و بیشتر از گذشته قوت گرفته است. پس از این اتفاق تاریخی فرانک والتر اشتاین مایر وزیرخارجه آلمان در پاسخ به مخالفان اندک شمار توافق گفته است: حالا ۱۹۳ کشور جهان پشتیبان این توافق هستند. از دیگر سو خبرهای متفاوتی نیز از گوشه و کنار دولت تدبیر به گوش می‌رسد که برنامه‌های متعددی برای ارتباط رسمی و قاعده‌مند با شرکت‌های خودروساز بزرگ غربی تدارک دیده است. از جمله خبرهای مهم اینروزها سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور اتریش، وزرای اقتصاد ایتالیا و اسپانیا و وزیر امور خارجه فرانسه و البته حضور هیئت عالیرتبه آلمان درایران و برگزاری کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اروپا در وین است. گفته شده کره ای ها هم قصد بازگشت به ایران را دارند و هیوندای پیشنهاداتی برای بازگشت به ایران و مونتاژ مدل‌های جدید این برند به کرمان موتور داده است.

2014 E63 AMG S-Model 4MATIC Wagon E-Class
همچنین خبرگزاری ایسنا از قول یک کارشناس صنعت خودرو نوشت: با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد. شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت. وی با بیان اینکه حداقل یک سال طول می‌کشد تا اولین خودروی تولید مشترک با خودروسازان جهانی در ایران به تولید برسد، خاطرنشان کرد: ورود خودروسازان خارجی به‌ویژه اروپایی‌ها زنگ خطری برای خودروسازان چینی حاضر در ایران خواهد بود. عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی ادامه داد:‌ البته باید توجه کرد که رقابت خودروسازان در بازار ایران فقط در حوزه کیفیت نیست که تصور شود مردم از این پس فقط به سمت خودروهای باکیفیت اروپایی خواهند رفت بلکه موضوع قیمت خودرو نیز برای قشر قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی مهم است.
خبرآنلاین نیز از قول معاون وزیر نفت نوشته: ده‌ها شرکت آلمانی، بعد از توافق ایران و ١+۵ به‌عنوان نخستین هیئت بلندپایه اروپایی وارد تهران شده اند. لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس‌واگن، جی آی زد (GIZ) و ده‌ها شرکت آلمانی، دیروز و بعد از توافق ایران و ١+۵ به‌عنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران شده اند. همچنین قرار است وزاری اقتصاد و امورخارجه ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز به زودی به تهران بیایند و مراودات تجاری خود با ایران را از سر بگیرند.

VW e-Golf 2014
VW e-Golf 2014
در راستای همکاری های جدید ایران و اروپا، زیگمار گابریل در دیدار با رییس جمهور روحانی با اشاره به اینکه هیأت تجاری بزرگی از آلمان در این سفر او را همراهی می کند، گفت: جامعه تجاری آلمان خواهان بازگشت و حضور در ایران و همکاری با شرکای ایرانی است؛ فکر می کنم باید از این فرصت و وضعیت نه فقط برای توسعه همکاری های تجاری بلکه برای گسترش تبادلات فرهنگی بیشتر استفاده کنیم. قرار است در آینده نزدیک شورای تجاری اقتصادی و تجاری دو کشور احیاء و اولین نشست آن در بهار ۲۰۱۶ برگزار شود که این موضوع می تواند به دنیا نشان دهد که نباید فرصت ها برای همکاری را از دست داد.
معاون صدر اعظم آلمان گفت: شرکت های آلمانی فقط به دنبال فروش محصولات آلمانی در ایران نیستند، بلکه به دنبال انتفال فناوری و بالا بردن سطح مهارت های نیروی کار در ایران خواهند بود. دولت آلمان نیز از سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران حمایت می کند.
عصر ایران هم در باب بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران نوشت: دو خودروساز فرانسوی پذیرفته‌اند که برای حضور مجدد در بازار ایران باید نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم، انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و به‌روز و صادرات محصولات از سایت‌های تولیدی ایران اقدام کنند. این خبرگزاری در ادامه در باب همکاری های تازه خودروسازان و شرکت های معتبر میگوید: ذشته از آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها، خودروسازان آمریکایی نیز علاقه‌ای به واگذار کردن بازار ایران به رقبای خود ندارند به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر با ارسال پیام‌هایی علاقه خود را برای حضور در بازار ایران ابراز کرده‌اند.

پیش از این ساسان قربانی – عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران، در این رابطه اظهار کرده بود:”‌ خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران شده‌اند. در این زمینه شنیده می‌شود که آمریکایی‌ها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند”.

همچنین به تازگی شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی نوشته است : خودروسازی رنو امیدوار است که ایران، بازار خوبی برای مدل ارزان قیمت خودروهای جدیدش باشد. این مدل که کوئید نام دارد از نظر قیمت در ردۀ ارزان ترین خودروهای اروپایی قرار دارد. مدل کوئید (KWID) که بهای آن حدود ۵۰۰۰ یورو اعلام شده، برای اولین بار ماه مه اردیبهشت در هند معرفی شد. ژرارد توربه مدیر تولید مدل جدید خودرو سازی رنو گفته، از مطالعات اولیه تا ارایۀ اتومبیل به بازار، نیاز به زمان داریم که هنوز جزئیات مدل های جدید برای بازار ایران روشن نیست و تصمیم های نهایی گرفته نشده است.

Opel Corsa 2015
Opel Corsa 2015
خبرهای مختلف از تدارک ویژه نیسان برای ارائه گونه اسپرتی و قدرتمند نیسمو برای سدان مشهور ماکسیما حکایت می‌کند. این‌گونه که توسط تیونر رسمی نیسان ژاپن ارتقا می‌یابد از گونه‌های رده‌بالای ماکسیما قدرتمندتر و مجهزتر است و احتمال دارد برای آن از موتور ۳.۷ لیتری و V6 اینفینیتی استفاده شود. در این خودروی چهار در اسپرت با توجه به امکاناتی که در داخل و خارج به این خودرو اضافه می‌شود باعث ایجاد درآمد خوبی برای نیسان می‌شود و هدف از اضافه کردن این امکانات تولید یک خودروی عضلاتی است

2016 Nissan Maxima Platinum
۲۰۱۶ Nissan Maxima Platinum
برند فیات کرایسلر اعلام کرده است بحث‌ها و چارچوب‌های کلی برای ارائه سهام شرکت فراری نهایی شده است و به‌زودی فیات کرایسلر فرایند واگذاری را آغاز می‌کنند. مدیران این کنسرسیوم پیش از این اعلام کرده بودند تا قبل از اکتبر حاضر به اجرای فرایند واگذاری نیست اما گویا تصمیم عوض شده است. سرجیو مارچیونه رییس فیات کرایسلر در گفتگو با بلومبرگ با تأکید بر ارزش ۱۰ میلیارد یورویی برند فیات از واگذاری قریب الوقوع بخشی از سهام فراری خبر داد. منابع خبری احتمال داده‌اند دلیل این شتاب، عدم تمایل جنرال موتورز و فورد برای ادغام با گروه FCA است. مارچیونه برای این ادغام تلاش بسیاری کرد که گویا این تلاش‌ها چندان ثمری نداشته است. فیات اعلام کرده است ده درصد از سهام طلایی برند فراری را به‌زودی به فروش می‌رساند و ۹۰ درصد سهام این برند همچنان در دست سهامداران فیات کریسلر خواهد ماند.

Ferrari Laferrari
Ferrari Laferrari

برند آمریکایی دوج بیش از هشتاد و هشت هزار دستگاه از مدل‌هایش را به دلیل نقص در سیستم کیسه هوا فراخوان کرد. دوج همه‌ی مدل‌های چلنجر را که در بازه زمانی ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شده جزو این فراخوان قرار داده است. فیات کرایسلر هشدار داده است که اشکال سیستم ایربگ های جلویی ممکن است به مرگ سرنشینان هنگام تصادف منجر شود. این ایربگ ها که محصول کمپانی تاکاتا هستند تاکنون در فراخوان ۴۰ میلیون دستگاه خودرو از برندهای مختلف در سرتاسر جهان نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
جنرال موتور قصد دارد امسال کارخانه‌هایش را بزرگ‌تر کند. به همین منظور برای عملی کردن این کار بودجه‌ای ۱.۴ میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. قرار است این مبلغ صرف بازطراحی و تجهیز کارخانه مونتاژ آرلینگتون واقع در تگزاس شود. این مرکز به یک سالن رنگ‌آمیزی جدید و تولید بدنه با تکنولوژی پیشرفته و ایجاد قسمت‌های جدید برای مونتاژ مجهز می‌گردد. این ساخت‌وساز در مدت سه سال انجام می‌شود و این کارخانه پس از آن قادر است تا با سرعت بخشیدن به روند اتوماتیک تولید به بهبود برنامه‌های جنرال موتورز کمک کند. در حال حاضر کارخانه آرلینگتون با تولید چندین مدل مختلف از جمله بدنه مدل‌های شاسی‌بلند و وانت‌های بزرگ مانند شورولت تاهو و سابربن، جمس سیرا و XL نقش مهمی در چرخه تولید محصولات جنرال موتورز دارد. در اهمیت این کارخانه همین بس که امسال ده میلیونمین محصول خود را ساخت.

2015 Chevrolet Tahoe
۲۰۱۵ Chevrolet Tahoe

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. DODGE

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    معمولا فراخوان های دوج نسبت به بقیه ی امریکایی ها خیلی کمتره .از این مورد هم تعجب
    نمی کنم چون چندان تقصیر دوج نبوده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      با هرکی قرارداد می بندید با این فرانسوی های نامزد قرارداد برای خودرو نبندید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        کاش به حرف ما بود.
        فقط نفع خودشون مهمه نه حال و روز مردم.
        باز میرن آویزون میشن به این فرانسه و همون بلای قبل سرمون میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمد

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (381 ديدگاه)

        حضور دوستان عرض کنم که قسمت بیشتر ( بالای 35 درصد ) بازار اتومبیل ایران طبق توافق های قبلی به فرانسوی ها سپرده خواهد شد .
        قیمت ها تا حدودی افت خواهد داشت اما نه اونقدر زیاد که خیلی خوشحال کننده باشه و همچنین باید با قیمت هایی که فاصله خیلی زیادی با قیمت های واقعی داره خرید خودرو رو انجام داد .
        افت قیمتی نسبی خودرو های کره ای (به خاطر حذف چند لایه از دلال ها) محسوس و خریداران اون ها روخوشحال خواهدکرد .

        خودروهای چینی به شدت افت قیمت پیدا خواهند کرد ( مثل تخفیف 8 تا 25 میلیون تومانی که الان نماینده جیل درایران روی محصولاتش گذاشته )
        و در 2 سال اینده بیشتر شرکت های چینی با بازار ایران خداحافظی خواهند کردیا به صورت بسیار محدود به فعالیت خواهند پرداخت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (876 ديدگاه)

          خوب اگه قیمتها واقعی و منطقی نباشه ما هم نمیخریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامورایی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ما اینفینیتی میخوایم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h112

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (434 ديدگاه)

        گفتی…..مخصوصا q50…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. master

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      همین کارخونه بنز نصف سهامش مال ماس
      اگه رضاخان سهامشو نمیخرید الان اسمی ازش نبود.
      حالاباید خداتومن پول خرید ماشیناشو بدیم ک درحقیقت باید مجانی سواربشیم.
      این ینی بدبختی مطلق.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Archi KHAN

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      والا همین حرف را در مورد فراخوان کیسه هواهای ، هوندا ما زدیم !
      گفتیم خوده هوندا که چندان مقصر نبوده !!!!!
      یهو سیلی از دیسلایک ها سرازیر شد :-) :-) :-)

      “با عنایت یه گفته ی DODGE عزیز”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بنده خدا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.خداکنه پراید و 405 و مشتقاتش زودتر جمعشن برن….زنده باد ایران آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من دعا میکنم، کارخونه پژو و پراید و سمند و … همشون یکجا نابود بشن. بعدش چند تا کارخونه خوب مثل تویوتا، فورد، شورلت و … جایگزین بشن.
      الهی آمین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RETOLEX

        ۳۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        یه الهی امین عجیب از ته ته ته دلم گفتم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. erfansoltani

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همین شرکت هایی که شما آرزوی نابودیش رو میکنین ماشین زیر پای شمارو ساختن و زندگی خیلیا به همین شرکت ها وابستست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          اگه نمیساختن زندگیا لنگ میموند؟
          شرکتای بهتری نبودن ک بشه از محصولاتشون استفاده کرد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. moghaddam

          ۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (29 ديدگاه)

          حرف این دوستمون درسته…ولی اون رفیقمون که نابودیشونو خواسته فک کنم میخواسته(شاید!)بگه خیلی عالی میشه اگه سیستم های ایران خودرو و سایبا به مدرن ترین وسایل تجهیز بشه تا بتونه خودرهای مدرن و خوبی مثل گلف رو بزنه،(و صد البته دوباره با قیمت های تخیلیشون خون ملت رو تو شیشه نکنن)تا هم قشر زیادی از مردم بیکار نشن و هم ما ماشین خوب سوار شیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. فردین بهادری نژاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    ینی میشه تو خیابان ها به جای پراید ماشین های باکیفیت وبا قیمت های مناسب دید
    خدا کنه

    امروز یه کادیلاک CTS دیدم با پلاک گذرموقت سکته ناقص زدم :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      منم امروز تو کوچمون یه چلنجر گذر موقت دیدم به همین حالت تو دچار شدم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تاوریل الف

        ۳۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        منم امروز یه دوج دورانگو کریو دیدم سفیدرنگ … لامصب اصن سالار بود… ادم شاسی بلند امریکایی میبینه به کره ای ها میخنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ژاپنی اصیل

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      من پاهام سر شد نزدیک بود با سر برم تو دیوار بر مسببش لعنت بگو امین تا کی حسرت مدیران نالایق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرهاد کرمستجی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    یعنی اینقدر که ماشین کره ای دیدیم خداییش یه کامارو از نزدیک می بینیم انگار که خدا دیدیم دیگه لکسس و بی ام و بنز و پورش اینفینیتی و … بماند:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. bahamin

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    باسلام به شماعزیززان اگه تنوع ماشین داخل ایران زیادبشه خیلی عالیه البته بایداول جاده هاراخوب اسوالت کنن بعد ماشین بگیریم . چندوقت پیش عموم پرادوروبرد که جلوبندیشو عوض کنه بااینکه عموم صفرکیلومتر خریده بودیعنی فقط دست خودش بودمدلش هم ۲۰۱۱بود وآفرودم باهاش نکرده بود ، یعنی بدونین جاده های ماچی هستن که پرادو طاقت نیاورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      بزار ماشین بیارن بعد براشون شرط بزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. RETOLEX

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      سمند من تا حالا به این حالو روز نیوفتاده چه طور پرادوی عموی شما اینطور شده ؟!؟!

      یه راهکار مزخرف برای قطع کردن سرو صدای داشبورد سمند
      اون پوشش های پلاستیکی زیر داشبورد کنار پا رو بردارین هیچی هم از قیافه داشبورد کم نمیشه
      فرمون رو هم ازاد کنید ( قفل تنظیم فرمون رو ازاد کنین )
      لامصب برا خودش یه پا فانتوم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      داداش من پژو پارس 89 دارم باهاش 210 هزار کیلومتر روندم تو تهران تا حالا فقط 1 بار جلوبندیو عوض کردم البته با قطعه اصلی تا حالا ا خ نگفته
      اونوقت پرادو …………
      شما 1 سر برو دبی تور سافاری ببین چه بالاها سر پرادو . لند کروز میارن
      باورشم سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. میلاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    به نظر من که دیگه بعیده ما بتونیم ماشین با کیفیت خوب که نه، بلکه متوسط با قیمت مناسب سوار شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نرگس

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لطفا تا میتونید به گوش مسئولین برسونید که خودرو ساز های المانی به ایران بیان و دست پژو رو کوتاه کنن از این کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چقدر از این تاکاتا بدم میاد.
    محصولاتش رو هر ماشینی بوده فراخوانی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Vorsteiner

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ای کاش به جای این کره ای های بی کیفیت ، به قول دوستمون ماشین های ژاپنی و آمانی بیشتری و همچنین برندهای آمریکایی رو شاهد باشیم …
    به امید اون روزی که مردم مون با معرفی هر نسخه ای از لگن خودرو سریع نرن برای پیش خرید و این حرفا ، البته از همه انتظارش نیست …
    از طرفی به قول دوستی سخت ترین کار دنیا هماهنگ کردن هم 10 تا ایرانی هستش …
    که اینقد به هر آشغال تولید داخلی نه نگن و نرن پیش خرید و …
    البته همه ی این بدبختی ها و نداشتن حق انتخاب و انحصار رو خودمون باعث وبانیش هستیم .
    به قول معروف از ماست که بر ماست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    روز های خوب در انتطار ما هستن…
    تاکاتای درد سر ساز…
    ماکسیمای قوی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AHMADREZA

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    امیدوارم قینا آلمانی ها ارزون بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه که این اتفاقها بیفته، ولی بعید میدونم با قیمت مناسب باشه که بشه خرید کرد. حالا ببینیم چی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hamid reza

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    منم گلف میخوام. من عاشق ماشین هاچ بک هستم گلفم که اسطوره هاچ بکا هس
    با این وضعیت اگر بیاد 200 میلیون برچسب قیمت میزنن روش :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. RETOLEX

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    باید روی کار دلال ها نظارت بشه .

    البته کسی نیست که این کارو بکنه ! !!!!!!!!
    یارو به بهانه همین کار با دلال عزیر همکاری میکنه و پولی هم به جیب میزنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. RETOLEX

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    دوباره میگم

    مردم باید اگاه بشن . هنوز بعضی ها نمیدونن چه بلایی داره سرشون میاد

    تا وقتی که مردم با هر قیمتی این لگن های ایرانی و چینی و همچنین بقیه ماشین هارو میخرن همینطور قیمت ها میره بالا

    باید کاری کرد! اما من راه حلی ندارم !
    اگه شما تونستین مردم رو اگاه کنید !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژاپنی اصیل

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      مردم خوابن خوابی عمیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. me84

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    خدا کنه که علاوه بر محصولات سطح بالا برای افراد سطح بالا ( از نظر سطح مالی )، یه فکری هم برای سطح متوسط به پایین بکنن و محصولات ارزان قیمت اروپایی مثل فولکس، سئات، اشکودا … رو برای قشر متوسط به پایین جامعه تولید بشه تا اونها هم لذت یه ماشین مد روز رو بچشن. آمین.
    منم از الان دارم برنامه ریزی میکنم برای عشقم ( volvo cx 90 )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. M Power

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    امیدوارم این توافق توی همه زمینه ها مخصوصا خودروسازی باعث پیشرفتمون بشه و بتونیم چند سال دیگه ماشن هایی درسطح شعور آدمیزاد سوار بشیم و نه ماشین هایی که توهین باشه به شعورمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sina458

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بابا شما چه دل خجسته ای دارین نسل ما که سهله بچه و نوه های ما هم همچنان با پژو و سمند و پراید و…….. خاطره خواهند داشت! البته اون موقع شاید اونم شایدا ABS وکیسه هوا و چراغ داشبورد و شیشه بالابرای برقی و… جز آپشنا حساب نشه البته اونم شااااااااید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رهگذر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    *** اگه باز فرانسوی ها و امریکایی ها وارد بازار ایران بشن امریکایی حداقل بخاطر یغور بودن و کیفیت کمتر و البته مصرف فرانسوی ها هم که معلومه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      همین شما ها هستید که واقعیات رو تکذیب میکنید.
      اولاً پدال چاله میدون نیست شما فحش و بد و بیراه میگین!(ممنون از پدال بابت حذف کلمات ناپسند)
      ثانیاً این واقعیتیه و مطمئنم عده ی کثیری از کاربران محترم سایت حرف بنده رو تایید میکنند که اون دوران هم که آمریکایی ها تو ایران حضور داشتن چه قدر مردم راضی بودن از خودروهایی نظیر شورولت کپریس،شورولت بلیزر و ایمپالا و نوا و کادیلاک سویل و فلیتوود و…
      فقط رهگذر جان لازم نیست شما دوباره بیای بگی نمیدونم من یه کادیلاک سوار شدم چرمش افتضاح بود و فلان بود بیسار بود!
      شما عادتته هر جا از آمریکایی ها با منبع معتبر تعریف میکنن انتشار کذبیات بکنی.
      الحمدلله هنوز عده ای هستن که واقعیت ها رو میدونن.
      ماشین های آلمانی اون دوره هم عالی بودن نظیر فولکس های سری T و گلف و بنز های 230 و سری w مثل w110 و…
      خوبه که آدم واقع بین باشه.بنده بسیار شده از خونه که بیرون میرم گاهی اوقات یه ایمپالای قدیمی میبینم و واقعاً تماشای اون آدمو سر ذوق میاره.پس از گذشت سال ها عین دسته ی گل مونده.
      در هر حال بنده به شخصه بیش از هرچیز خواهان ورود خودروهای آمریکایی به ایران هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        از کجا میدونی من چی نوشتم که پدال سانسورش کرده؟! همین پدال حساسیت به وجود میاره الکی. در ثانی من هرگز ضد کادیلاک های قدیمی چیزی نگفتم درسته سوسوله و راحت خراب میشه و خرجش بالاست ولی من در موردش حرفی نزدم. در ثانی تو خیلی چیزا دلت میخواد دلیل نمیشه ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          خیلی خب شما راست میگی.
          سوسوله و راحت خراب میشه و خرجش بالاس.جل الخالق!
          شرمنده داداش نه که آلزایمر دارم یادم نبود یکی دیگه علیه کادیلاک حرف زده بود!
          هر چی دوست دارم به خودم مربوطه و شما هم هرجور دلت میخواد فکر کن.
          پیر شدیم این آقا یه مدرک معتبر برای حرفاش ارائه نداد!
          خرجش بالاس!چه میدونم شاید شما راست میگی. :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          که چهار تا تعریف کرد صد تا ایراد واسش گذاشت چرمش واقعا اینقدر چرته؟ چطور میخواد با آلمان ها در بیفته؟؟ من کادیلاک که میشنوم یاد همون کادیلاکی میافتم که برادرم داشت سقف چرم قهوه ای و کیفیت متوسط به بالا که برای زمان خودش خیلی خوبه شیشه برقی صندلی برقی و دنده اتوماتیک و.. ولی خرج بالاست یعنی همون استهلاک یا اصطهلاک!(نفهمیدیم کدومشو قبول دارید شما) زیادی داره یعنی داشت.

          این متن بالا حرف شما در پست بررسی کادیلاک ATS v بود.
          میخوام بگم حواسمون هست.رو هوا حرف نمیزنم.
          شما هم خیلی میدونی یه منبع معتبر برا اثبات حرفات بیار.
          والسلام
          (من از کاربران محترم سایت عذرخواهی میکنم اما جناب رهگذر عادتشونه از این کامنت ها بذارن.)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رهگذر

          ۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          اقای فقط کامارو!!! این که تو به عنوان مدرک آوردی که عملا ضد تو تایید حرفامه اخه عاشق من که بیشتر تعریف کردم فقط خرج بالای این ماشین رو گفتم که باز همینجا هم گفته بودم نمیخواست بری خودتو آزار بدی این همه مدت حرف تو دلت مونده بود؟ خوب میگفتی این همه مدت چرم سقف کادیلاک اعصابتو خراب کرده مثل ویروس تو ذهنت نگه داشتی که چی؟ من کی گفتم بی کیفته چرم ماشین اگه فارسی بلدی نوشته بودم برای زمان خودش هم خیلی خوبه این اگه در ده شما یعنی توهین و تو سر مال زدن خوب بحثش سواست خدایا حرفای منو برداشته که خودشو بکوبونه این دیگه کیه! در مورد خرجش مطمئنا کادیلاک نداشتین و الا در موردش اصلا باهام بحث نمیکردی ولی خوب به یه تعمیرکار اینکاره که براش ماشین های این سن و سال می آوردن سوال کن مطمئنا حرفای جالبی برات داره و خوب عجیب هم نیست قیمت قطعات کمی بالا باشه ولی ماشین سوسولی بود یعنی نمیشد هر بلایی سرش آورد و اینم هیچیش نشه( بر عکس ماشین های آلمانی هم قیمتش و یا گرون تر) اینارو تو وب نخون و دنبالش نگرد از کسایی بپرس که سوارش شدن و خبر دارن. شاید که نه حتمامن رسما از یانکی های هفت تیر کش بدم میاد به دیده حقارت نگاشون میکنم برای تو عزیزند و تو حتما ایران رو به این دید نگاه میکنی!(متاسفم) ولی دلیل نمیشه چیزی بگم که هیچکی نتونه تاییدش کنه که چی من از اینا بدم میاد پس بیخیال حقیقت!! نه از این اخلاقا ندارم منفی و مثبت برم مهم نیست سی .و یک سالمه شوخی نیست اصلا حوصله این بچه بازی ها رو ندارم شاید جای برادر بزرگت باشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. m.reza

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    با ورود فرانسویها به ایران تنها اتفاقی که میفته تولید دوباره ال 90 و 206 و احتمالا چند سال دیگه 405.ملتم به عشق 405 فرانسوی تو صف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ashkan

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    کرمان موتور از قطعات هیوندای نزنه صلوات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amirali

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دوستان عزیز توجه به یک نکته در مورد واردات خودرو بسیار مهم و اساسی است:
    کاهش بهای ارز در برابر ریال در طی یک سال اینده امری اجتناب ناپذیر است . این کاهش در اکثر اقلام وارداتی و برخی اقلام تولید داخل تاثیر گذار خواهد بود و خودرو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود .
    طی یک ماه اخیر وبا نزدیک شدن به توافق دو شرکت مونتاژکار داخلی به دلایل تکراری و بی اساس ادعای افزایش قیمت محصولات خود را داشتند و هم اکنون نیز با مصاحبه در رسانه ها ادعای بی تاثیر بودن کاهش نرخ دلار بر قیمت محصولات خود را دارند که این ادعا در زمان افزایش نرخ دلار به گونه دیگری بود.
    اما مساله مهم شروع بحث حذف واردات خودروهای چینی نظیر جک و گریت وال از طرف این دو شرکت مونتاژ کار به بهانه بیکیفیت بودن است . که صدالبته دلیل آن کاهش قیمت انها و تداخل و رقابت با محصولات بیکیفیت داخل است که توان رقابت با انها را ندارد.
    اگر واردات این دو خودروساز چینی ممنوع نشود با کاهش چشمگیر قیمت انها روبرو خواهیم شد به گونه ایکه برخی محصولات انها تا یکسال اینده بین بیست الی سی میلیون تومان یعنی بازه محصولات مونتاژکاران داخلی خواهد بود .
    این یک سیاست کثیف و پلید است که این دو شرکت زالوصفت علیه مردم ایران اغاز کرده اند. چگونه است که یک دفعه مردم ایران باید محصولات باکیفیت خارجی را سوار شوند ؟
    لطفا این مطلب را در شبکه های اجتماعی منعکس کنید تاهمه مردم مطلع شوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      سیاست بدخودروسازهامون رو قبول دارم اما با بخش عمده صحبت های شما مخالفم

      کاهش بهای دلار در برابر ریال در یک سال اینده !!!!!!!!!
      درسته اما تا چه حد ؟؟ مطمین باشید دلار تحت هیچ شرایطی به قیمت زیر 3100 تومان و یا نهایتا 3000 تومان نخواهدرفت لازم به ذکر که الان قیمت واقعی ریال در برابر دلار بالای 4000 تومان هست
      یقیتا نسبت به قبل مثلا دلار 3400 تومان بود و الان شده 3200 تومان تاثیر داره اما خیلی کم هست
      نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنندحالا که توافق شده بهشت میشه ودلار 1سال دیگه میشه مثلا 2000 تومان
      این مشکلا ت ریشه در اقتصاد و مدیریت ما داره و با توافق ها اتفاق خیلی خاصی نمیافته که حالا فکر کنید همه چیز گلستون میشه

      کاملا مشخصه که خودرو سازهای ما ترجیح میدن ماشین های خودشونو بفروشن نه چینیها رو
      اونزمان هم که تحریم بودیم مجبور بودیم ماشین های چینی رو جای طلب پول نفت از چین بگیریم فقط اجبار کشور ما رو به این سمت سوق داد
      کاملا طبیعی هست که همه ماشینهای چینی نسبت به خودروساز هایی که دارن میان مثل رنو و پژو و احتمالا فولکس بسیار بی کیفیت هستند

      حالا فرصتی پیش اومده مردم ماشین خوب سوار شن جای ماشین درپیت چینی

      شما چرا ناراحتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      طبیعی هست که با توافق حاصل شده طیف وسیعی از ماشین های پژو و رنو و بقیه خودروساز ها در همه رنج های قیمتی به بازار میان و محصولات قبلی هم با قطعات اصلی روانه بازار میشن نه قطعات درجه 10 چینی که همین 1000 شرف داره به این ماشین ها و قطعات بنجل چینی که این چند سال به ما انداختن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kaveh

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (91 ديدگاه)

        درسته با لغو تحریما قیمتا کاهش چندانی ندارن ولی خداکنه با سرمایه گذاری شرکتای خارجی شغل زیاد بشه و درآمد ها بره بالا
        اونوقت دیگه حداقل اگه تورم بالا باشه اگه نرخ ارز بالا باشه و… قدرت خرید مردمم زیاد میشه و میتونن کاری برا خودشون بکنن
        و الی چیزی ک تو کشور ما گرون بشه دیگه ارزون شدن تو کارش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amirali

          ۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (185 ديدگاه)

          کاوه عزیز
          با ذکر مثالی شما را متوجه نکته ای در اقتصاد می کنم
          اگر شما در بازار فعالیت داشته باشی و بازاریان همه مطلع باشند که مبلغ 10 میلیارد تومان در حساب شما از طریق حکم دادگاه مسدود شده است و دارایی چندانی برایتان باقی نمانده است . دراین صورت اگر از دسته چک استفاده کنید چک شما برای انها اعتبار چندانی نخواهد داشت . حال اگر دارایی شما از مسدودی ازاد شود و همه مطلع گردند در این صورت چک شما ارزش خواهد داشت .
          حال در مثال فوق جای ارزش و اعتبار خودتان را با ایران و پول مسدودی را پول های بلوکه شده و چک خود را با ریال عوض کنید .
          نتیجه کاملا شفاف خواهد بود . ولی در اقتصاد کلان مسایلی مثل مقاومت بازار باعت لخت شدن این روند می شوند و در یک بازه زمانی همه هیجانات بازار میرا شده و نمودار ها با شیب منطقی تغییر می کنند . دارایی های ارزی و ذخیره های طلای ایران به حدی است که ارزش ریال در برابر دلار افزایش یابد ولی دولت با فشار جلوی این امر را خواهد گرفت . پیش بینی های اقتصاد دانان کاهش قیمت دلار تا 2900 تومان است . البته در بازه میرا شده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. amirali

        ۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (185 ديدگاه)

        احمد اقای عزیز چند نکته را شما در نظر نگرفتی:
        1- به نفع دولت هست که ارزش دلار به زیر 3000 تومان نیاید نه مردم . دلیل آن هم فروش نفت به دلار و دادن دستمزد وحقوق و یارانه به ریال است که همه به این امر واقفند و ال باقی ماجرا
        2-خودرو هایی که شرکت های اروپایی با همکاری ایران خواهند ساخت جزء خودروهای ارزان قیمت در اروپا هستند که در ایران لوکس محسوب شده و قیمت بالایی دارند شاهد آن هم خودرو های Suv رنو که بازار هدف انها در اروپا برای قشر کم درامد است و در ایران برای کدام گروه ؟!
        3-خودروهای چینی شاید در ابتدا بی کیفیت بودند ولی در این دو سال گذشته شاهد افزایش کیفیت فطعات و مونتاژ انها هستیم و انکار این قضیه هم فقط تعصبی است نه منطقی .
        4- مونتاژکاران داخلی بهتر است رقیب را جوان مردانه از میدان به در کنند نه اینکه فرار رو به جلو کنند . ایا کیفیت محصولات داخلی در حد محصولات چینی هست ؟
        کدام محصول داخلی توربو شارژ دارد؟ کدام محصول داخلی کم مصرف تر از چینی ها است ؟ موتورهای نصب شده بر روی اتومبیل های چینی اکثر برای 5 الی 8 سال پیش است موتور پژو ایران خودرو Xu7 برای چه سالی است ؟
        خودرو سابرینا تمام کیسه های هوای مطابق با استاندارد روز اروپا را دارد . یک محصول داخلی نام ببرید که این گونه باشد ؟ در شرکت سایپا سراتوی نسل قبل مونتاژ می شود . ایا می دانید چه اپشنهایی دارد ؟ کلیه اپشن ها حذف شده و با قیمت 90 میلیون تومان و کیفیت مونتاژ پایین به فروش می رسد .
        دوست عزیز دلیل ناراحتی من ساده انگاشتن مردم است . شما اگر 50 میلیون تومان برای خرید اتومبیل در نظر گرفته باشی چه اتومبیلی تهیه میکنی ؟ جک ، گریت وال ، بایک یا یک از محصولا داخلی ؟
        قشر کارگر و متوسط جامعه که اکثریت هستند را در نظر بگیرید و بعد از محصولات اروپایی و قیمت انها دفاع کنید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. kaveh

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اگه ب شانس ما باشه ماشین میاد تو ایران ولی ی ماشینایی ک نیان بهتره
    فک میکنین کسی به فکر مردمه؟
    ن والا
    ی ماشینی میزارن وارد بشه یا تو ایران مونتاژ بشه ک بتونن خودشون روش سود ببرن نه مردم
    شما چقد ساده این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    در بسیاری از کامنتهای دوستان خوندم که (خدا کنه ماشین ارزون بشه )؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    بیایید فرض کنیم فردا یه تویوتا کرولا رو بخریم 72 میلیون تومن لازم به ذکر هست که این ماشین برای قشر متوسط جامعه است با درآمدی متوسط حالا به نظر شما این ماشین رو ما ارزون خریدیم یا تازه تونستیم این ماشین رو به قیمت واقعی تهیه کنیم .نظر شما چیه دوست عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. kasra fj cruiser

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان هیچ اتفاقی نمیوفته تااقایون فرقون خودروامثال اون هستن مابایدهمین لگناروسواربشیم….زیادخوشحال نشیدهمون هیونداوکیاهم یه معجزه هس که میتونیم سواربشیم…..والاااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مصطفی

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بابا انقد جو ندین به مردم … توافق شد ولی فرقی تو قیمت نکردو نخواهد کرد همانطور که وزیر صنعت و معدن گفت قیمت ماشین های تولید داخل کم نمیشه … زیر ساخت درب و داغونه بعد میایین در باغ سبز نشون میدین؟!! انگار کسی مریض باشه یکسره بهش قرص مسکن بدن … تا زیرساخت ها درست نشه هیچ چیز درست نخواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبلا اشتغال زایی برای چینی ها بود خدا کنه از این به بعد اشتغال زایی برای همه کشورا نشه. مسولین باید به فکر بیفتن ، قیمتو بیارن پایین کیفیتو ببرن بالا.اخه پراید چیه که 20 تومن!؟! سایر شرکت های با کیفیت خارجی هم باید فاز تولید تو کشور راه بندازن. لیاقت یک ایرانی نیست ماشین خوب سوار شه!؟! یکی از اقوام بعد از30 سال دیروز ی پراید خرید :(
    اخه چرا؟؟ ما داریم تاوان چی رو پس میدیم!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا