نیسان

افت فروش وحشتناک نیسان در چین

علیرغم اینکه چین بزرگ‌ترین بازار نیسان ژاپن محسوب می‌شود اما فروش ماه فوریه این خودروساز در چین به خاطر شیوع ویروس کرونا افت وحشتناک ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت که هنوز هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند تنها ۱۵۱۱۱ دستگاه خودرو در ماه فوریه به مشتریان چینی تحویل داده و تقاضا برای خودروهایی همچون ایکس تریل، قشقایی و سدان جدید سلفی رو به افول گذاشته است.

نیسان امیدوار بود به منظور جبران بخشی از افت فروش خود در آمریکا و ژاپن بتواند به رشدی پایدار در چین تاثیر یابد اما خب ظاهراً این‌گونه نشده است. این خودروساز ماه پیش در کشور خودش افت فروش ۲۷ درصدی را ثبت کرده است.

شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی روی نیسان گذاشته زیرا در چند شهر چین مقررات منع رفت‌وآمد و قرنطینه به اجرا درآمده و از طرف دیگر نیز تولید برخی کارخانه‌ها کاهش یافته و یا حتی برخی شرکت‌ها تولیدات خود را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند. همین امر باعث شده زنجیره تأمین جهانی نیسان در معرض خطر باشد.

تقاضا برای خودروهای جدید در دومین اقتصاد بزرگ دنیا طبق انتظارات کاهش خواهد یافت و این چیزی است که خودروسازان جهانی حتماً باید در نظر داشته باشند.

فروش کلی خودرو در چین نیز ماه پیش ۸۰ درصد کاهش یافت. انجمن خودروهای سواری چین چند هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

در اولین هفته از ماه فوریه تقریباً کسی در نمایندگی‌های خودرویی دیده نمی‌شد زیرا اکثر مردم در خانه‌های خود مانده بودند. در روزهای اول این ماه نمایندگی‌های بسیار معدودی باز بودند و مشتری چندانی هم به این نمایندگی‌ها تردد نمی‌کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    یجوری گفته افت فروش وحشتناک نیسان در چین که انگار بقیه دارن دو برابر میفروشن. این یک وضعیت جهانی هست و قطعا فروش کل برند ها رو تحت تاثیر قرار میدهد.
    ((در اولین هفته از ماه فوریه تقریباً کسی در نمایندگی‌های خودرویی دیده نمی‌شد زیرا اکثر مردم در خانه‌های خود مانده بودند. در روزهای اول این ماه نمایندگی‌های بسیار معدودی باز بودند و مشتری چندانی هم به این نمایندگی‌ها تردد نمی‌کرد.))
    این جمله اخر هم فرهنگ مارو نشون میده که نه تنها تو خونه نموندیم بلکه بساط مسافرت رو هم به این شهر و اون شهر اماده کردیم???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Milad AMG

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کلا ما با بقیه دنیا ۱۸۰ درجه فرق داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    دوسال پیش با تور تفریحی یه هفته ای خانوادگی رفتیم چین و شاهد بودمو از نزدیک دیدم که تو بزرگترین شهراشون یعنی پکن و شانگهای اکثریت غریب به اتفاق مردم این دو شهر ماشینای برند آمریکا و اروپا رو سوار میشن و ماشینای ساخت کشور خودشونو سوار نمیشدن !! و جالبه که همین گاریها و بنجلهای چینی که حتی خود چینیا هم سوار نمیشن تو ایران با قیمتای نجومی فروخته میشه !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3484 ديدگاه)

    کاهش فروش فقط برا نیسان نیست نیسان جایگاه خوبی تو چین داره سدان سلفی چند ساله جز پنج خودرو پر فروش چینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا