نیسانهفته نامه

نتیجه ۲۰ سال پیشرفت ایمنی خودروها در یک تست تصادف

نیسان سورو مدلی است که در مکزیک ساخته شده و به فروش می‌رسد. البته بهتر است بگوییم که ساخته می‌شد؛ چرا که در حال حاضر، این مدل به دلیل اینکه نمی‌تواند مقررات جدید امینی کشور مکزیک را که در سال ۲۰۱۹ اِعمال خواهد شد، برآورده کند، به طرف خارج از خط تولید کارخانه، راهنمایی می‌شود. «سورو» ممکن است در امریکا چهره آشنایی به نظر برسد. زیرا فارغ از نشان‌ها و تغییرات ظاهری جزئی، این همان مدل از نیسان سنترا سدان است که در ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ معرفی شده است.

nissana-tsuru-17

با این حال، شاید خیلی‌ها چهره سورو را در پایان این تست تصادف IIHS تسخیص ندهند. در این تست، سورو با یک نیسان ورسا ۲۰۱۶ برخورد می‌کند و در نتیجه، میزان پیشرفت مهندسی ایمنی خودروها در طول دو دهه به تصویر کشیده می‌شود. اینکه چقدر مدل سنترا را به یاد داشته باشید، در اینجا اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که شرایط آن در زمینه ایمنی به تاریخ پیوسته است. سورو که به عنوان مدل ۲۰۱۶ در مکزیک تولید شده، هیچ‌گونه امکانات ایمنی مانند کیسه هوا، ترمزهای ABS یا ساختارهای مدرن ایمنی تصادف ندارد.

crash-2
یک تصادف هم‌پوشانی ۵۰ درصد با ترکیب سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت، باعث می‌شود که تقریباً چیزی از سورو بر جای نماند و در این حالت، شرایط برای زنده‌ماندن راننده بسیار سخت می شود. امّا مهندسی ایمنی به کار رفته در «ورسا»، مطابق انتظار است.

crash-still
جای تأسف است که خودروهای ساده و با تجهیزات اندکی که در حال حاضر در بازار کشورهای در حال توسعه  ارائه می‌شوند، هنوز هم خودروهایی هستند که یا تاریخ مصرف آنها برای کمپانی اصلی گذشته و یا اینکه مهندسی به کار رفته در آنها مطابق هزینه‌ کمی است که برای آنها پرداخت می‌شود. قبلاً نیز یک مجموعه تست تصادف که برای برخی از خودروهای بازار هند انجام شد، نشان داد که چقدر چنین محصولاتی، حتی در هنگام برخورد با سرعت‌های کم، آسیب‌پذیر هستند.

crash
اینکه برخی با حسرت به مدل‌هایی که در گذشته تولید می‌شدند، اشاره می‌کنند، از علاقه ویژه آنها به دنیای خودرو ناشی می‌شود، امّا موارد این‌چنینی در خصوص ایمنی خودروها، روی دیگر سکه است؛ آنها هیچ‌گاه نمی‌توانند شرایط یک مدل جدید را در هنگام تصادف داشته باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    واقعا سورو تا سقف جمع میشه اما ورسا حتی شیشه جلوش هم سالمه و هیچ تغییری تو اتاق ماشین ایجاد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      405، سمند، پراید ما که بیش از 70 درصد مردم سوارن حکایت بهتری از اون ماشین قدیمیه ندارن
      چون کار از اساس خرابه وگرنه گذاشتن یه کیسه هوا روی پلت فرم و شاسی قدیمی ای که رکاب و در کل سه رخ(تست نیم شاسی) ضعیفی داره دردی دوا نمی کنه!
      چند تا تصادف جدی دیدید که کیسه هوای پراید جون هم وطن هامون رو نجات داده باشه غیر از این که با داشبورد و اتاق متلاشی شده ای از پراید روبرو شدیم که رنگ سرخ خون هم وطنانمون روی ایربگش نقش بسته!!!!!!
      کیسه هوا فقط بهانه ای شد برای تداوم تولید این فسیل ها و نه چیز دیگه!
      همین و بس!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Genius

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بازی با جون مردم فقط بخاطر یک مشت دلار تا کی…؟؟؟!!!
    باز خوبه مکزیکی ها برای حفاظت از جان و مال مردمشون تولید سورو رو متوقف کردند اما یکی پیدا میشود بگوید که ما ایرانیهای بینوا که برای سود بردن ویرانخودرو و سایپا هر روز سوار بر ارابه های مرگ منقضی خدمت از این سو به آنسو میرویم چه گناهی کرده ایم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر ایمنی خوب و مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad Ahmadi

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نتیجه اخلاقی
    با نوه هاتون در نیفتین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. tv

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    یه بار بخاطر اینکه کادیلاک سویلم لوله فشار بالای روغن ترمزش شکسته بود … از پشت با یه 405 تصادف کردم …سرعتمم60 کیلومتر بود … کل صندوق عقبش چسبیده بود به صندلی عقب ، اینجوری بگم که هاچ بک شده بود … تنها خسارتی که ب ماشین وارد شده بود ، چند تا خراش رو کروم رادیاتور و یه کوچولو رنگ ماشین طرف روی سپر ماشینم … به خودمم یه خطم نیفتاده بود ولی راننده 405 با سر خورده بود به فرمون ماشینش و سرش خونی بود… خدا رو شکر بخیر گذشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahryar

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (237 ديدگاه)

      نه داداش اونجا نمیشه گف 405 خلی ضعف داره،ماشین شماس که سنگین و اهنیه.
      همین باعث شده خلی ها فک کنن این ماشینای قدیمی امنیت بالایی دارن،ولی اینطور نیست،اگه خدایی نکرده به هر دلیلی سرعت این ماشینا ناگهانی صفر بشه مثل تصادف شاخ به شاخ،یا برخورد به شی سنگین تر از ماشین که سرعتو ناگهانی به صفر برسونه اونوقت متوجه میشین که این ماشین اصلا امنیت نداره،و به طرز وحشتناکی له میشه،این ماشینا هم به خاطر قدیمی بودنشون مهندسی خاصی ندارن که تو تصادف به فرض موتور بره زیر اتاق،مستقیم موتورو فرمون ماشین داخل دهان راننده میشه!!!
      اینم بگم من از ماشینای امریکایی قدیمی به شدت خوشم میاد،ی مدت بیوک هم داشتم،ولی باید ی سری چیز هارو قبول کرد.
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهراب

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دوست عزیز من بعید میدونم شما امریکایی رو اصلا بشناسی چرا که کادیلاک و بیوک جهت خنثی کردن نیروی تصادف رخ به رخ از جکی که پشت سپر جلو قرار گرفته استفاده میکنن و کاملا نیروهای سنگینو خنثی میکنه
        و اما در رابطه با فرمون .فرمون این ماشینا تلسکوپیه یعنی با اولین ضربه شدید فرمون تا میشه و میره تو هم.از نظر ایمنی کناری هم منظورم درها و ستونهاست خودت برو درب یه کادیلاکو وا کن تا که بدونی ایمنی یعنی چی.درمورد خاصیت جذب نیرو حرفت درسته ولی واسه این ماشینا نه نمیشه مثال زد.
        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Shahryar

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (237 ديدگاه)

          مهراب،بله جک دارن،ی سریا سپر پشتم دارن،
          اون جک ها هم برا ضربات شدید نیست،
          برادرم که با بیوک زد به وانت و خسارت زیادی هم ندید،جکا تا اخر رفته بودن تو.
          راجب فرمون،اکثر ماشینای امریکایی،(بشکن ندارن) موقع تصادف فرمونشون میره دهن راننده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. tv

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        شهریار عزیز ، 405 به طور کامل توقف کرده بود چون جلوش عابر پیاده بود … یه چیز خیلی ضایعی که بعدش اتفاق افتاد برام این بود که ، از بس هول شده بودم ماشینو تودنده خاموش کرده بودم … بعد که خواستم ماشینو بکشم کنار ، همین کهماشینو روشن کردم یه بار دیگه زدم پشت ماشینشو خورد کردم ( این تنها باری بوده که من مقصر تصادف بودم ) … داخل سپر ماشین های امریکایی معمولا دوتا جک ضربه گیر هست که تا 3 تن وزن رو خنثی میکنن … بعد طراحی نیم شاسی های کادیلاک بشکلیه که دفع کننده ی ضربه ی تصادفه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. FreeBird

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          سویل که دنده دستی نیست اتوماته نمیتونی تو دنده ماشینو خاموش کنی
          فقط رو حالت پارک یا خلاص استارت میخوره ماشین اتومات

          این داستان تصادفتم از یه کلیپ قدیمی ورداشتی خواهشن لطف کن وقتی اطلاعی از هیچی نداری از کادیلاک قصه تعریف نکن
          در ضمن کادیلاک فول شاسیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. tv

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          نخیر دوست عزیز … اگه شوک به ماشین وارد بشه و توپی داخل لامپ خلاء ای سی یوش جابجا بشه ممکنه در حالت دنده اتومات نه تنها استارت بخوره بلکه از جاشم بپره… بعضی اوقات هم ممکنه کلا روشن نشه وانژکتورش از کار بیفته … اول یه چیزیو داشته باش بعد اظهار نظر بفرما …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. نویدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    افسوس که ما هیچ سهمی از این همه پیشرفت نداریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (203 ديدگاه)

    یعنی الان سرعتشون 64 کیلومتره؟
    بعدم اون آرم نیسانو چه باحال کنده میشه D: سالم در اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تفاوت امکانات قشر متوسط در دو کشور متفاوت. ایالات متحده ی توسعه یافته و مکزیک در حال توسعه(با این وجود مکزیک از ما پیشرفته تر و صنعتی تر هست).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا درسته، ایمنی، روز به روز داره بیشتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا