نیسان

بدترین عملکرد مالی نیسان در 10 سال اخیر رقم خورد

پس از انتشار نتایج مالی نیسان ژاپن در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، ژاپنی‌ها اعلام کردند ۱۲,۵۰۰ نفر از کارکنان خود در سراسر جهان را اخراج خواهند کرد.


همان‌گونه که پیش از این گزارش کرده بودیم، نیسان تائید کرد درآمد خالصش با افت قابل‌توجه ۹۴.۵ درصدی روبرو بوده است. فروش این شرکت نیز با کاهش ۶ درصدی به ۱.۲۳ میلیون دستگاه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ رسیده است.


نیسان در بیانیه‌ی خود گفته است:

سود کمپانی تحت تأثیر افت درآمدها و فاکتورهای بیرونی همچون هزینه‌های مواد خام، نرخ ارز و سرمایه‌گذاری برای رسیدن به استانداردهای دولتی قرار گرفته است.

نیسان همچنین تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد از ظرفیت تولید جهانی خود را کاهش خواهد داد و سبد محصولات آن نیز کاهش ۱۰ درصدی را تجربه خواهد نمود تا رقابت‌پذیری این شرکت بهبود یافته و روی مدل‌های جهانی و استراتژیک تمرکز کند.


تعدیل ۱۲,۵۰۰ نفری نیروهای این شرکت به معنی خداحافظی با ۹ درصد از کل کارمندان نیسان در سراسر جهان بوده و این خودروساز ژاپنی اعلام کرده این افراد از ۱۴ کارخانه‌ی موجود نیسان در دنیا اخراج خواهند شد. گفته شده اکثر این کارکنان در سایت‌های خارج از کشور ژاپن مشغول بکار هستند.


از جمله ی این کارخانه‌ها می‌توان به سایت‌های تولیدی در اسپانیا، اندونزی، روسیه، فرانسه، تایلند، مکزیک و بریتانیا اشاره کرد. البته دقیقاً مشخص نشده که از هر کارخانه چه تعداد افراد بیکار خواهند شد.


نتایج مالی بسیار ضعیف نیسان در سه‌ماهه اول سال جاری بدترین نتایج ۱۰ سال اخیر بوده و فشارها روی مدیرعامل کمپانی یعنی هیروتو سایکاوا را افزایش داده است.


نیسان همچنان پیش‌بینی سوددهی خود برای سال مالی ۲۰۱۹ را حفظ کرده و آن را ۲.۱ میلیارد دلار اعلام کرده که افت ۲۸ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد و ضعیف‌ترین عملکرد در بیش از ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    یاد ضرب المثل سوراخ سوزن و دروازه قزوین خودمون افتادم
    واسه چند میلیون دلار به کارلوس گوسن گیر دادن (تازه اگر اثبات بشه) ، حالا ضررهای چند ده برابر میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    چند وقت پیش ، من کامنتی گذاشتم در باب اینکه وضعیت اقتصاد جهان داره به سمت خطرناکی میره که حتی از سال ۲۰۰۸ هم بدتر میشه و جالب اینکه یک چند روز پیش هم اگر اشتباه نکنم سناتور ماساچوست آمریکا ، چنین هشداری داد .

    اگر توجه کرده باشید ، نیسان کارمندان واقع در آمریکا را جرئت اِخراج نداره و بقیه را اخراج میکند

    اگر توجه کرده باشد ، نیسان مثل بقیه خودروسازان ، خودرو جدیدی معرفی نکرده ، و به جز لیف ، باقی خودروها باید وارد نسل جدیدشون بشوند .

    اگر توجه داشته باشید ، نیسان وارد بحران نبود مدریت کارلوس گون قرار گرفته ، انگاری که از نیروهای داخلی نیسان، میخواهند نیسان را ضعیف کنند .

    اگر توجه داشته باشید ، کاهش درآمد خالص ، اُفت ۹۴.۵٪ داشته ، یعنی نیسان داره با حداقل سود ، خودروهای خود را رَد میکنه .

    مسخره میکنید ، اما ترامپ ، توازن اقتصاد جهانی را به هم زده و تمام قوانین بین المللی را با پیشنهادهای غی متعارفش ، تحت تاثیر قرار داده .

    به ایران خودمون نگاه نکنیدکه مردم با دستورات یک شبه مدیران تغییر حالت میدهند و آدت کردند اما در بقیه دنیا روی قوانین پایدار حساب و برنامه ریزی میکنند که ترامپ با تصمیم ها و جنگ تجاری که راه انداخته ، همه برنامه ها را به مشکل خورانده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      ترامپ میگه تعرفه برابر.حرف بدی نمیزنه.این عین عدالته.
      ژاپنیا خیلی سختگیرن و همین سختگیری باعث پیشرفتشون شده مطمئن باش الکی کاری رو انجام نمیدن.
      نیسان تو آمریکا فروش نسبتا خوبی داره .همه دارن واسه بازار آمریکا له له میزنن دلیلی نداره نیسان تولید خودش رو کم کنه. این مشکلات واسه همه پیش میاد.نیسان از پسش بر میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    توهمین یکی دو روز خبرهای بدی اومد.یکی مشکل نیسان. و دیروز هم خبرضرر 408 میلیون دلاری تسلا در سه ماهه دوم امسال!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (890 ديدگاه)

      شما خودت برو یه سایت اخبار خودرو بزن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سینا

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      الان به تسلا تیکه انداختی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mohammad

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اینجور که پیش میره نیسان اگه کاری نکنه ورشکسته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کارلوس گوسن شرکت ورشکسته نیسان را که اتومبیل های آن در نزد خریداران هیچ جایگاهی نداشت به یک کمپانی طراز اول تبدیل کرد. با برنامه ریزی های گوسن بود که نیسان به یکی از پنج اتومبیل ساز برتر دنیا تبدیل شد و به سوددهی و جایگاه کنونی رسید. به نظرم اگر گوسن نبود نیسان خیلی سال پیش ورشکست شده و به فراموشی سپرده می شد. نیسان و ژاپنی ها خیلی بیشتر از این به گوسن بدهکارند. اتفاقی هم که افتاده حاصل یک توطئه از طرف مدیران رده میانی و ژاپنی نیسان بوده و احساس می کردند که با وجود قدرت گوسن کنترل شرکت نیسان از دست ژاپنی ها کاملاً خارج شده و نیسان در حال تبدیل به شرکتی غیر ژاپنی می باشد و طی چند سال اخیر تلاش نمودند به هر نحوی گوسن را از صدر به زیر بکشند. تا سال قبل ژاپنی ها گوسن را خدای صنعت و اتومبیل می دانستند و پرستش می کردند . حقوق و مزایای 15 میلیون دلاری او در مقابل سودی که برای نیسان به وجود آورده عدد بسیار کوچکی می باشد و به نظر می رسد تمامی این اتفاقات یک پاپوش بزرگ در دنیای صنعت و اتومبیل باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا