نیسان

نقاط قوت و ضعف نیسان تایتان SL 2020

نیسان تایتان ۲۰۲۰ یکی از مشهورترین پیکاپ های فول سایز بازار است اما احتمالاً کارشناسان زیادی آن را توصیه نخواهند کرد. این پیکاپ اخیراً به‌روز شده و از ظاهری بهتر و تکنولوژی بیشتر سود می‌برد اما با وجود رقبای تازه‌نفس و معتبری همچون فورد، رم و حتی شورولت به سختی می‌توان نیسان تایتان را برای خرید پیشنهاد کرد.

با این وجود تایتان دارای برخی نقاط قوت است. پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ و قدرتمند این خودرو خروجی ۴۰۰ اسبی داشته و سواری آن نیز راحت و نرم است. تایتان همچنین از فضای زیادی در کابین سود می‌برد. کابین این خودرو حتی از برخی رقبا بهتر است؛ اما هنوز هم ویژگی‌های قدیمی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تایتان در برابر رقبای صاحب‌نام کم بیاورد.

  • نقاط قوت

پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس عالی: نیسان تایتان ۲۰۲۰ از پیشرانه ۸ سیلندر به‌روز شده با قدرت ۴۰۰ اسب بخار سود می‌برد. گشتاور این پیشرانه ۵.۶ لیتری در دورهای پایین زیاد بوده و همین ویژگی بسیار به کار می‌آید. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با تعویض‌های تیز و سریع نیز نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. این پیشرانه و گیربکس هماهنگی بسیار خوبی باهم داشته و باعث ایجاد ظرفیت یدک کشی ۴۹۸۹ کیلوگرمی و ظرفیت بارگیری ۱۰۱۶ کیلوگرمی می‌شوند.

سواری راحت: نه نیسان تایتان فاقد سیستم تعلیق بادی خودرویی همچون رم ۱۵۰۰ است اما هنوز هم در جاده بسیار راحت حس می‌شود. این پیکاپ بزرگ به طرزی باورنکردنی دست‌اندازها را جذب می‌کند. کابین نیز نسبتاً ساکت بوده و این امر به خاطر متریال سرکوب‌کننده صدای زیاد حاصل شده است. تنها صدایی که به‌طور قابل‌توجهی وارد کابین می‌شود صدای پیشرانه ۸ سیلندر است.

فضای زیاد کابین: پیکاپ های فول سایز مدرن در کل فضای کابین زیادی دارند اما تایتان در این بخش واقعاً می‌درخشد. مدل تست شده از نوع SL کرو کب بوده و فضای کابین ۳.۳۸ مترمکعبی دارد. از نظر فضای سر و پا نیز هیچ مشکلی وجود دارد. رم ۱۵۰۰ فضای سر و پای کمتری نسبت به تایتان در بخش جلو دارد. صندلی عقب تایتان نیز نسبتاً جادار می‌باشد.

  • نقاط ضعف

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان خوب: همانند کیکس، ورسا، سنترا و برخی دیگر از محصولات جدیدتر نیسان، تایتان ۲۰۲۰ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز است اما خب صفحه لمسی ۹ اینچی آن خیلی خوب پاسخ نمی‌دهد و کوچک‌تر از صفحه‌نمایش رقبایی همچون رم و فورد است. گرافیک این صفحه‌نمایش نیز قدیمی بوده و صفحه اصلی آن نیز نسبتاً شلوغ است. البته اپل کارپلی و اندروید در تایتان ۲۰۲۰ وجود دارد.

کابین قدیمی و از مد افتاده: همانند سیستم اطلاعات سرگرمی، کابین این پیکاپ بزرگ قدیمی و ارزان‌قیمت حس می‌شود. ترکیبی از چرم، پلاستیک سخت و چوب ارزان‌قیمت و تریم آلومینیوم باعث شده‌اند این خودرو حسی شبیه محصولات چند سال قبل داشته باشد. درحالی‌که رم ۱۵۰۰ و فورد F-150 از کابینی لوکس و جدید بهره‌مند شده‌اند تایتان هنوز هم بر طراحی قدیمی خود تکیه کرده است. البته کابین این خودرو بهتر از سیلورادو می‌باشد.

کروم زیاد: این یک نقطه‌ضعف بسیار کوچک است اما تایتان در این تریم خاص از کروم زیادی استفاده کرده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی، جلوپنجره و حتی دستگیره درب‌ها و آینه‌ها نیز کرومی هستند. البته می‌توانید سایر تریم ها را با کروم کمتر انتخاب کنید. برای مثال مدل Pro-4X دارای عناصر مشکی براق بوده که بسیار بهتر به نظر می‌رسند.

  • رقبا

شورولت سیلورادو، فورد F-150، جی ام سی سیرا، رم ۱۵۰۰، تویوتا توندرا

مشخصات نیسان تایتان SL 2020

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۵.۶/۱۱.۲/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۵۷۱۹۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۶۱۱۶۰ دلار
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5088 ديدگاه)

    نیسان کلاً شرکتی هست که در هیچ کدام از تولیداتش کم نمیگذاره .

    اما تایتان برای این نقص‌هایی که نوشته ، ایراد نداره !!! ، بلکه فقط مربوط میشه به اینکه قدیمی شده و باید بکوبه از نو بسازدش تا این مشکلاتش هم بر طرف بشه .

    کلاً بازار پیکاپ‌های بازار آمریکا تقسیم شده بین ابتدا فورد ، دوج و شورولت و GMC و سپس تویوتا و سپس نیسان که البته فاصله فروشش همشون خیلی با هم زیاده .

    اما به نظرم نیسان اگر بخواد بهتر دیده بشه ، باید اون فیتیله‌ی قیمت را بکش پایین ، چون به نطرم با تمام کیفیت بالایی که داره ، با این قیمت نمیتونه رقابت داشته باشه و همیشه در حاشیه حرکت میکنه .

    نیسان بهترین آفرودها را میسازه و این را میشه به راحتی در رونیزها و پیکاپ‌های ۲۰ سال کارکرده دیدشون و اطمینان کرد که دست‌کمی از تویوتا نداره در کم استهلاکی (( البته اگر تصادف نداشته باشید باهاش چون قطعاتش گرون و عجیب بالاست )) .

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۸
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      موافقم و جدیدآ داره به سمت نواوری پیش میره

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
      1. Hadi

        ۱۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2085 ديدگاه)

        خیلی خوبه ولی در حد آمریکاییا نیست…
        احتمالا نسل بعدی تاندرا بیشتر این کلاسو به چالش میکشونه…

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱۰
        1. RezaRs

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (260 ديدگاه)

          البته اگه انجن توندرا قویتر باشه و گرنه چه چالشی

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  2. زیزیگولو

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1572 ديدگاه)

    نیسان تراک غول پیکرو.سنگین ‌وزنشو آوورده تو میدون

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  3. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    باشه چشم نیسان میخرم

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (991 ديدگاه)

    استفاده زیاد از کروم عیب محسوب میشه ؟ 😐

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      اره

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۶
    2. Ahmedreza2002

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1156 ديدگاه)

      یه جورایی یرا ی پیگاپ اره
      پر کل زیاد جالب نیست ولی ی دهه قبل ی سری از شرکت ها برای این که بگن مام لوکس می‌سازیم کلا ماشین رو غرق در کروم میکردن مثلا اینفینیتی

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Ahmedreza2002

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1156 ديدگاه)

        پر : در

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. امین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    اگرمن در آمریکا زندگی میکردم و میخواستم وانت فول سایز بخرم رم را انتخاب میکردم.واقعا فوق العاده هست.این ماشین روح داره.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
  6. R@m!n

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به شخصه تو این کلاس تا آمریکایی هست به هیچ ماشین دیگه ای فکرم نمی کنم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۲
  7. Ramin

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    به نظرتون کسی ۶۱ هزار دلار پول داره بره اینو بخره بهتره
    یا بره نسخه میانه سایبر تراک رو بخره بهتر نیست ؟
    البته منظورم کارایی است نه چیز دیگه ای .

    الکی گرونه. 😐

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۹
    1. Aria

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (322 ديدگاه)

      کی انقدر خدا ازش برگشته که پیکاپ بنزینی نیسان رو ول کنه بره سایبر تراک بخره.
      فکر کنم چانگان خونت کم شده برو ی دوری بزن بیا

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۴
      1. Ramin

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        شما پول برند دوست داری دیگه مشکل من نیست. شما برو پول برند یه خودرو رو بده نه پول ماشینشو.

        من اون مثالو از روی کارایی زدم. نسخه سایبر تراک پایه میتونه ۲.۸ تن بار حمل کنه
        قیمتشم ۴۲ هزار دلاره.
        نسخه وسط سایبر تراک میتونه ۴.۵ تن بار حمل کنه قیمتشم ۶۲ هزار دلاره
        نسخه فول سایبر تراک میتونه ۶.۳ تن بار حمل کنه. و قیمتشم ۷۸ هزار دلاره.

        شما بگو آیا این نیسان میتونه ۴.۵ تن بار حمل کنه یا بیشتر ؟؟
        من میدونم رپتور میتونه (اف ۱۵۰). اگه این میتونه که خوبه. اگه نتونه که…. هیچی.

        موافقم ۰
        مخالفم ۴
  8. net

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1481 ديدگاه)

    زیر اینه بغل که مثل زیر اینه بغل فورد f150 فرورفتگی داره و مسطح نیست بد هست و تعجبه چرا فورد f150 زیر اینه بغل مسطح نکرده

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  9. احمدرضا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (407 ديدگاه)

    جزو پیکاپ های خیلی زیباس واقن طراحیش فوق العاده هستش 🙂
    فقط برام سواله چرا جلو پنجرش شبیه ماکسیما و آلتیما و بقیه محصولات نیسان V شکل نیستش 🧐

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  10. MjM

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (642 ديدگاه)

    فقط پیکاپ های ژاپنی یارای رقابت با آمریکایی هارو دارن. هرچند یه پله عقبترن ولی واقعا خوبن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  11. Navid_bivaN

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2923 ديدگاه)

    خیلی کم فروشه. از نزدیک که دیدم، کابینش قدیمی، چرخ ها کوچک و نامنتناسب، اتاقش بزرگ و جادار ولی کیفیت متریال پایین. باا رم که مقایسه کنی شانسی نداره. هر چه زودتر باید فیس لیفتش کنن ایراداتش رو بگیرن. ماشین قابلیه ولی نه اندازه ای که در برابر رقبا وسوسه ت کنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. Ahmedreza2002

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    قیمت پایین تر از رقبا
    این تنها شانس توبوتا و نیسانه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. Ahmedreza2002

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1156 ديدگاه)

      که بازم امید چندانی نیست چون خریدارا به ویکاپ های گرون قیمت علاقه نشون دادن این چند ساله

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Ahmedreza2002

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1156 ديدگاه)

        ویکاپ: پیکاپ

        موافقم ۰
        مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا